Mihin muita tarvittaan?

A.,t,.

Jack " Ironman" Bauer pyyhkii varmaan kaikkien pyllytkin wessan jälkeen? On se niin toimelias! ottaa vaan pikavalinnasta pressan numban ja jakelee käskyjä koko valtiojohdolle! Hienoa FOX!! Montako vietonta uhria Irakissa viime viikolla? JATKAKAA!

6

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja...

      ..jakaa vähän oman käden oikeutta...eikä niin vähääkään...Ja tällaista ihaillaan yhdysvalloissa?

      • tulee

        täytenä yllätyksenä varmasti teille, kyseessä on toiminnallinen viihdesarja, ei uutiset tai dokumentti, ja katsominenkin vielä vapaaehtoista.

        jack.


      • Oman käden oikeuttahan on jenkeissä ihailtu kautta historian ainakin viihteessä. Jo 1800-luvulla kirjoitettiin pokkareita revolverisankareista. Sitä myöten muukin maailma on sitä ihaillut vuosikymmeniä lukemattomissa kirjoissa, sarjakuvissa, elokuvissa ja tv-sarjoissa.

        Mutta mikä tekee oman käden oikeudesta hienompaa ja coolimpaa kun sitä toteuttaa Clint Eastwood Harry Callahanina kuin Kiefer Sutherland Jack Bauerina?


      • Kyylä
        j.ellroy kirjoitti:

        Oman käden oikeuttahan on jenkeissä ihailtu kautta historian ainakin viihteessä. Jo 1800-luvulla kirjoitettiin pokkareita revolverisankareista. Sitä myöten muukin maailma on sitä ihaillut vuosikymmeniä lukemattomissa kirjoissa, sarjakuvissa, elokuvissa ja tv-sarjoissa.

        Mutta mikä tekee oman käden oikeudesta hienompaa ja coolimpaa kun sitä toteuttaa Clint Eastwood Harry Callahanina kuin Kiefer Sutherland Jack Bauerina?

        Heikko vastaus: Jackin turvasta alkaa se eletty (lue: viinaa viinaa, enemmän viinaa!) elämä näkyä. Tottakai Harrykin rupsahti. Mutta ei sen näköisesti että kyseessä on lepsuilu ja sekoilu, vaan ihan arvokas vanheneminen vain.

        Tässä siis tuli ylitettyä roolihenkilöiden ja heidän esittäjiensä väliset rajapinnat.

        Deadwoodissa onkin sitten se "kovan hanun" hahmo viety jo todella pitkälle. Saluunan pitäjä tekee mitä vaan, eikä ole mikään kultapoju Wild Bill Hickockaan.


      • Kyylä kirjoitti:

        Heikko vastaus: Jackin turvasta alkaa se eletty (lue: viinaa viinaa, enemmän viinaa!) elämä näkyä. Tottakai Harrykin rupsahti. Mutta ei sen näköisesti että kyseessä on lepsuilu ja sekoilu, vaan ihan arvokas vanheneminen vain.

        Tässä siis tuli ylitettyä roolihenkilöiden ja heidän esittäjiensä väliset rajapinnat.

        Deadwoodissa onkin sitten se "kovan hanun" hahmo viety jo todella pitkälle. Saluunan pitäjä tekee mitä vaan, eikä ole mikään kultapoju Wild Bill Hickockaan.

        ...eikä se Seth Bullock ollut sen puhtoisempi lainvalvona. Hirtti hevosvarkaan itse sen sijaan, että olisi luovuttanut tämän lynkaajien käsiin. Deadwoodissa henkilöt perustuvat oikeasti eläneisiin ihmisiin. Hickok esimerkiksi tappoi ihan oikeastikin ainakin kymmenkunta miestä.


      • Kyylä
        j.ellroy kirjoitti:

        ...eikä se Seth Bullock ollut sen puhtoisempi lainvalvona. Hirtti hevosvarkaan itse sen sijaan, että olisi luovuttanut tämän lynkaajien käsiin. Deadwoodissa henkilöt perustuvat oikeasti eläneisiin ihmisiin. Hickok esimerkiksi tappoi ihan oikeastikin ainakin kymmenkunta miestä.

        Juu. Bullock katsoi olevansa Laki ja Oikeus, ja että kun hän tämän miehen lahtaa niin laki on toteutunut...

        Jotenkin olin harhautunut uskomaan että Deadwood on fiktiivisempi kuin se onkaan, oletin jostain syystä että ainoastaan Hickockin ja Calamity Janen nimet ovat aitoja. Mutta nyt vilkaisin jotain vanhaa lehteä ja havaitsin että onhan näillä kaikilla esikuvansa, se Swearengenkin ollut oikeasti olemassa. Jossain muodossa.

        Ehkäpä sarja siksi minua kiehtookin, siinä on enemmän elämän makua kuin näytellyissä jutuissa yleensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe