En jaksa!

Täysin lopussa

Olen tilanteessa, johon en olisi voinut edes unessa kuvitella päätyväni. Olen yrittänyt myöntää, että kaikki on minun syytä. Ajattelin, että se riittäisi. Sain päälleni sellaisen vihan ja inhon täyttämän lauseen, etten ole elämässäni kokenut: "XX, kukaan täällä ei ole sinun puolellasi."

Kaikki on minun syytä. Kukaan ei varmasti ole minun puolellani, koska en ole mukava, seurallinen, hyvä tyyppi. Eikä minun puolella tarvitse olla. Mutta kun minunkin pitäisi käydä töissä, jotta saan rahat, jotka tarvitsen. Miten tämän tilanteen kanssa jaksaa.

8

1443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riivitty

Minulle taas sanoi kiusaaja: "kaikki täällä ihmettelevät käytöstäsi". Selvitin tapauksen juuria myöten ja jututin asianosaisia, tulos: ei mitään ihmeellistä käytöksessäni. Olinpahan vain taas kerran uskaltautunut kysymään viisaammaltani ja kokeneemmaltani neuvoa, miten tulla toimeen kiusaajani kanssa. Se kun ei ottanut onnistuakseen, vaikka mitä yritin.

Kiusaajan "kaikki" tai "me" viittaa yleensä kiusaajaan itseensä ja joissain tapauksissa kiusaajan hoviin. Hännystelijöitä on aina.

Ehkä tapauksessasi "kukaan" tarkoittaa juuri tätä kiusaajaa itseään. Ei tuota voi varmaksi sanoa, koska hullujen kouhotuksista harvoin saa terve ihminen tolkkua. Huonommassa tapauksessa kiusaaja on saanut käännytettyä muutakin sakkia taakseen - silloin olet heikoilla.

Mutta: kusipäille on syytä lyödä luu kurkkuun. Ei kiusaaja muuta kieltä ymmärrä. Kaikki lailliset keinot käyttöön, niin ainakin tilanne selkiytyy. Jos saat kenkää, niin maailma on tekemätöntä työtä täynnä. Elämässä täytyy toki olla muutakin sisältöä kuin se yksi työpaikka. Jos olet työn varassa täysin, niin olet heikoilla.

Vihainen ja inhoava ihminen on syypää, et sinä. Kanna vain oma taakkasi, älä ota kiusaajan taakkaa.

• voin vain myötäelää

ihan itkettää puolestai...
      on niin tuttua.....
      järkyttäväää..
      ota selvää, jos jaksat onko kaikki todellakin samaa mieltä. Itse olen jälkeen päin miettinyt että ehkäpä suurinosa ei edes tiennyt missä mennään..
      Pahin kiusaajani sanoi että hänellä on valtuus muilta kiusata minua... en jaksanut ottaa selväää miten asia todella oli.......

• virve

Olen kokenut, jotakin samantyyppistä... tai asia on koko ajan vireillä, ja saan jatkuvasti jotakin negatiivistä... Tuo riivitty puhuu viisaita, en edes osaa täydentää mitään, hän puhuu järkeviä...
      Mutta KOITA JAKSAA! hae rohkeasti apua, puhu asiasta liittoon tms. minulla liitto on suuri apu ja tuki, rohkeasti, jokainen ihminen on arvokas, SINÄ myös!

• riivitty

oppini on haettavana parhaillaankin kantapään kautta. Osa tarinasta löytyy HCD:n ylläpitämältä työpaikkakiusattujen sivustolta.

Oman tarinani perusteella olen tehnyt paikoin tosi huonoja valintoja. Jospa joku toinen ei tekisi samoja virheitä. Yksi oppi on selkiytynyt (minulle aivan liian myöhään): todellinen kiusaaja ei voi sietää paljastumistaan. Avoimuus on kiusaajan toiminnalle myrkkyä. Jos ei se työpaikalla onnistu, niin on olemassa muita keinoja avoimuuteen. HCD:n, Kipupisteen ja Hopan tarinat ovat valaisevia - niissä firmojen ja toimipaikkojen nimet ovat olleet mukana. Ehkä minullakin vielä jonain päivänä.

• minulle on sanottu ettei muut työntekijät halua tehdä töitä minun kanssa...

• kipeetä

voi olla töissä ainoana argumenttinä "jotta saan rahat jotka tarvitsen"!Et ole työnantajalle ja teamille helmi jos ajattelet noin?Mieti miksi näytät naamasi työpaikalla jos asenteesi on tuollainen.Oletko lojaali työnantajallesi olkoonkin se pieni tai suuri?

• aloittaja

No, minä kyllä todellakin käyn töissä, koska tarvitsen rahaa elämiseen ja myyn työaikani rahasta työnantajan käyttöön.

Ja esimiehilläni, sen enmpää nykyisellä kuin entisillä, ei tunnu olevan todellakaan mitään sitä vastaan, että käyn töissä hoitamassa tunnollisesti työni ja siinä kaikki.

Tämän tilanteen (vaikka yksi ihminen tuntuu vihaavan minua äärettömästi) sai helpottumaan juuri esimieheni, joka rohkaisi minua sanomalla, että voin olla välittämättä joutavista puheista ja jatkaa työni tekemistä samalla erinomaisella tavalla kuin tähänkin asti. Ja hän todella korosti, että on todella ok, että keskityn vain työn tekemiseen. Ihana esimieheni ilmeisesti myös puhui muutamalle henkilölle talossa ja sai kuin saikin alkuunsa loppumaan turhan selän takana jauhamisen.

Työsuhteen alussa epäilin hieman esimieheni pätevyyttä hänen nuoruutensa vuoksi, mutta hän on todellinen helmi.

• sihteeri
        aloittaja kirjoitti:

No, minä kyllä todellakin käyn töissä, koska tarvitsen rahaa elämiseen ja myyn työaikani rahasta työnantajan käyttöön.

Ja esimiehilläni, sen enmpää nykyisellä kuin entisillä, ei tunnu olevan todellakaan mitään sitä vastaan, että käyn töissä hoitamassa tunnollisesti työni ja siinä kaikki.

Tämän tilanteen (vaikka yksi ihminen tuntuu vihaavan minua äärettömästi) sai helpottumaan juuri esimieheni, joka rohkaisi minua sanomalla, että voin olla välittämättä joutavista puheista ja jatkaa työni tekemistä samalla erinomaisella tavalla kuin tähänkin asti. Ja hän todella korosti, että on todella ok, että keskityn vain työn tekemiseen. Ihana esimieheni ilmeisesti myös puhui muutamalle henkilölle talossa ja sai kuin saikin alkuunsa loppumaan turhan selän takana jauhamisen.

Työsuhteen alussa epäilin hieman esimieheni pätevyyttä hänen nuoruutensa vuoksi, mutta hän on todellinen helmi.

kovinkaan pitkälle jos et nauti työstäsi.Ota uusi asenne työnantajaa kohtaan vaikka "myytkin" aikaasi saadaksesi rahaa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      25
      3202
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1718
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1660
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1487
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1455
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1444
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      27
      1415
    Aihe