Tulen kohta hulluksi. Viereisen huoneen ihmisellä on ollut nuha siitä lähtien kun palasi äitiyslomaltaan n. 2 vuotta sitten. Hän kiskoo räkää sisään nenäänsä ja siitä tulee karmea kurnuttava korahdusääni. Pahimmillaan monta kertaa tunnissa. Ääni on niin kova, että kuuluu selvästi seinän läpi. Pikku hiljaa on alkanut ärsyttää niin paljon, että tekee oikein pahaa kun kuulen äänen. En ole edes varma, että onko hänellä oikeasti nuha vai onko se vain kammottava tapa. Esim. palavereissa hän ei päästele niitä ääniä ollenkaan. Miten otan asian puheeksi?
Työkaverilla
7
1584
Vastaukset
- Puhurix
vaikka aloittaa kysymällä, että onko hänellä mahdollisesti joku allergia. Siitä se juttu sitten kehittyy.
- mikki
Luulisin, että työkaverillasi on allergia.
Taidat kyllä liioitella, että kuuluu seinän taa.
Tarkoitat varmaan sermejä. Niitä kopperoita joita konttoreissa on. Eivät ne ole huoneita.
Kysy reilusti, että onko hänellä allergia.
Varmaan voisit samalla myös tarkkailla mistä johtuu, että omat hermosikin ovat noin tiukalla.- liioittele
yhtään! Kuuluu todellakin seinän läpi eikä minkään sermin takaa se ääni. Mutta olet kyllä oikeassa siinä, että hermot on kireällä. Se ääni tekee hulluksi. Nään sen taas maanantaina. Tuntuu niin hassulta nyt kysyä että onko sulle tullu allergia, kun tätä on jatkunut nyt jo kaks vuotta.
- mikki
liioittele kirjoitti:
yhtään! Kuuluu todellakin seinän läpi eikä minkään sermin takaa se ääni. Mutta olet kyllä oikeassa siinä, että hermot on kireällä. Se ääni tekee hulluksi. Nään sen taas maanantaina. Tuntuu niin hassulta nyt kysyä että onko sulle tullu allergia, kun tätä on jatkunut nyt jo kaks vuotta.
miltä työkaveristasi tuntuu jos hänellä todella on allergia. Voi olla kamalaa.
Tunnen ihmisen joka tuli allergiseksi eikä uskaltanut puhua. Pelkäsi että menettää työnsä.
Olin konttorissa ja paperinpöly alkoi minua aivastuttamaan ajan mittaan.
En onneksi tykännyt koko työstä ja vaihdoin alaa.
Toivottavasti fiksuna ihmisenä ratkaisun keksit.
- allergikko pölyn keskellä
Heips!
Meillä taas on konttorissa niin likaista (vaihtoivat siivousfirmaa, jonka jälkeen veskipaperit ja saippuatkin alkavat olla joka toinen päivä lopussa), että sairastilastot ovat jo uskomattomia.
Itse aivastelen töissä. Siis ihan konkreettisesti, ja hyvin arvaamatta, ja todella kovaa. Enkä tosiaan ehdi tehdä asialle mitään, kun se jo tulee. Ja voin vain kuvitella, kuinka paljon ihmiset ehtivät säikähtää.
Tottakai otan aina työpäivinä zyrteciä/clarityniä/Cirrusta tai mitä nyt onkin sitten vuorossa. Kiva olla aina vähän väsyksissä.
Eivätkä ne kokonaan poista ongelmaa, hiukan lieventävät vain.
Kotona tai vapaalla en tosiaankaan aivastele enkä niistä jatkuvasti. Lomilla ehtii ihokin kummasti palautua ja eheytyä. Mutta, meillä kyllä niiskuttavat ihan kaikki, eikä asialle mahda mitään. Olemme tosin itse alkaneet keräillä roskikseen niitä isoimpia villakoiria:) - vaihtoehtoja
Onko hänen työhuoneessaan muita? Esimerkiksi, jos samassa huoneessa on työkaveri, jolla on eläimiä, voi olla tuskaa, eikä hän uskalla sanoa. En itse tajunnut, kuinka se voi vaikuttaa, ennen kuin pojan kaveri, jolla on kaksi sisäkoiraa, oli meillä yötä. Silmät vuotivat koko ajan ja yskitti ja aivastutti sekä nenä kutisi. Rauhoittui päivän päästä siitä kun hän oli lähtenyt. Yksi vaihtoehto on myös, että ko. huoneessa on homeongelmaa tai jotain materiaalia, mikä saa niiskuttamaan. Allergia voi puhjeta myös aikuisiällä, niin itsellänikin eläinallergia teki.
- patee
Voithan alkaa itsekkin vaikka piereksimään
"äänekkäästi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458