omatoimisuutta tarvitaan!!

kesätöissä joka kesä

Moikka!

Näitä kun tässä olen lueskellut aikani kuluksi niin en voi olla ihmettelemättä miksi ihmiset itkevät täällä etteivät löydä kesätyöpaikkaa tai eivät tiedä mistä etsiä... Maailmahan on täynnä erilaisia yrityksiä sun muita ja netistäkin löytyy työpaikkailmoituksia vaikka kuinka paljon. Hiukan omatoimisuutta ja järjen käyttöä niin paikka kyllä löytyy!!!Tässä nyt jotain mistä itse lähtisin heti kysymään ja muutama vinkki.

-posti (otetaan todellla paljon nuoria kesällä!!), kioskit, kaupat, maatilat, lasten/eläinten/vanhustenhoitajaksi,puistotyöntekijäksi,uimaopeksi tai apuopeksi uimakouluun/kesäleireille/päiväkotiin/kerhoihin,lehtienjakajaksi,siivoajaksi,leipomoihin, kahviloihin, mansikkamaalle, jäätelömyyjäksi, torimyyjäksi,pikaruokapaikkoihin, tarjoilijaksi,puutarhamyymälöihin....... näihin kaikkiin otetaan paljon nuoria kesätöihin!! Ja listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Kysy kaupoista, kävele sitkeästi vaikka jokaiseen kadun varrella olevaan liikkeeseen ja kysy heidän kesätyötilannettaan. Älä tyydy vain täyttelemään hakemuksia netissä, niin tekevät tuhannet muutkin ja ei niitä kaikkia kukaan ehdi edes lukemaan!

Ota puhelinluettelo käteen ja ala soittelemaan järjestäen jokaiseen sinua kiinnostavan alan yritykseen.

Käy työkkärissä, työkkärin nettisivuilla (www.mol.fi), lue kauppojen ilmoitustauluja, googleta "kesätyöt 2006",hae niitä muutenkin netistä(mutta lähetä mieluummin hakemus postitse tai vie itse paikan päälle).

Laita hakemukseen aina kuva!Ja varsinkin nuorten kannattaa listata kaikki kurssit sun muutkin hakemukseen vaikkeivät välttämättä liittyisikään alaan millään lailla. Nuorilla kun työkokemusta ei ole paljon, niin kaikki tuollaiset antavat kuitenkin aktiivisen ja positiivisen kuvan sinusta!

Kysele sukulaisilta, tuttavilta ja kavereilta mahdollisista kesätyöpaikoista. Jos harrastat itse vaikka jotain urheilua, kysy järjestääkö seurasi esim. jotain kesäkursseja lapsille ja voisitko tulla apuopettajaksi. Ehkä epätodennäköistä, mutta et menetä mitään vaikka yrittäisitkin;)

Käytä sitten vielä hiukan mielikuvitustasi, älä hae vain niihin samoihin paikkoihin kuin kaikki muutkin tuhannet nuoret! Yritä miettiä myös paikkoja joihin ei ehkä ole niin paljon tunkua. Jos kysyt suoraan liikkeistä/yrityksistä niin kävele hiukan kaupungin keskustasta ulos, tämäkin jo hiukan parantaa mahdollisuuksia siihen että tärppää (kokemusta on:)...Annat sitä paitsi itsestäsi omatoimisen ja sisukkaamman kuvan kun vaivaudut oikein paikan päälle kysymään asiaa(näin työnantaja minulle sanoi kun paukkasin aikoinaan paikalle kyselemään työpaikkaa)!Erotut näin hakijoiden joukosta ja on myös pienempi kynnys pyytää haastatteluun henkilöä, jonka he ovat jo tavanneet.

Sitte vaan onnea työnhakuun!

5

1373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesätyö 2006

joinakin kertoina olen soittanut/käynyt paikanpäällä ja sanoavat lähetä avoin hakemus. Minä olen ainakin saanut kuvan hyvin harvoja otetaan suoraan kadulta töihin. Pyytävät hakemuksen ja valitsevat sitten lukuisista hakijoista osan kestöihin. Jos olet ollut edellisen kesän samassa paikassa saatat päästä sopimuksella uudestaan mutta vieraita ei oteta niin helposti. Sitten toinen juttu kaikilla ei ole sukulisia, tuttuja joilta kysyä harjoittelupaikkaa. Isommat paikat ainakin vaativat hakemuksen. itsellä on jonkun verran opiskelua takana enkä halua mihinkään puhelinmyyntiin, siivoojaksi ym... kerokaa toiset kokemuksia pääsettekö kävelemällä työpaikkoihin vaan töihin!!

• alkup.

Kai se nyt on sanomattakin selvää ettei suoraan kadulta ketään töihin samantien oteta. Mutta, on huomattavasti paremmat mahdollisuudet päästä ihan jo haastatteluunkin asti kun olet ensin käynyt aktiivisesti paikanpäällä kyselemässä kesätöistä. Tottakai pyytävät tuomaan hakemuksen ja tarkempia tietoja sinusta, mutta jäät helpommin mieleen ja erotut joukosta jos ovat sinut jo kerran nähneet.Samalla voit antaa edustavan ja iloisen kuvan itsestäsi!Monet vapaat paikat eivät koskaan ehdi työkkärin tms. sivuille asti vaan viedään käsistä jo ennen sitä!

Ja toinen juttu vielä, eihän tietenkään kaikilla ole mahdollisuutta päästä suhteilla töihin (itse en ole koskaan työpaikkaa sukulaisten kautta saanut)ja siksipä juuri vaaditaan aktiivisuutta. Ei kukaan kotisohvalta ketään töihin hae! On turha murehtia kotona ettei saa kesätöitä jos ei sen asian eteen rohkeasti ja oikeasti tee mitään!

• ppöööeerr

Harvemmin ne työpaikat hyppää kenenkään käsiin. Ja se on oma henkilökohtainen ongelma jos ei viitsi tehdä töitä esim. siivoojana tai kaupan kassalla. Turha kitistä.

Hyvin monilla on myös ns. "suhteita", mutta eivät tajua käyttää niitä, tai eivät edes tajua että heillä on niitä. Kyllä aika monet äidit, isät, sedät, enot, tädit, ehkä jopa mummot ja papat ovat jossain vakituisessa työpaikassa, jossa he voivat suositella sinua pomolleen.

• niin..

henkilökohtainen ongelma. Eihän kaikki työ sovellu kaikille

• ppööööeerr
        niin.. kirjoitti:

henkilökohtainen ongelma. Eihän kaikki työ sovellu kaikille

Nojuu. Jos on vakavasti allerginen joillekkin puhdistusaineille, niin ei siivoojan työ onnistu. Kaupan kassallakaan ei pysty työskentelemään, jos on vaikkapa sokea tai molemmat kädet puuttuvat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe