Moido,
Olipa kerran pitkä (yli 10 v.)lapseton avoliitto.
Pari vakavampaa ns. kriisiä takana.
Nyt haluan lopettaa koko jutun.
Kaikki tunteet finito.
Toinen aavistaa, mutta ei tiedä/halua tietää.
Älkää sanoko, että keskustelkaa.
En halua enää, eikä toinen osaa/ymmärrä.
On yritetty.
Taloudellisesti kaikki ok.
Onkohan kuinka kivulias prosessi,
onko kellään kokemusta? (ei juridisia neuvoja kiitos!)
Varmaan tästä jo paljon kirjoitettukin, mutta
en jaksais selata kaikkia arkistoja.
Masentaa vaan tämä tilanne ja haluan elämäniloni vielä takaisin.
avoero
4
921
Vastaukset
- sekin koettu
muuta suhdetta niin erityislaatuiseksi, että avioero mielestäni poikkeaisi avoerosta. Aikoinaan päätin pitkän seurustelusuhteen (6 v) ja 9 kk sitä meni potiessa. Vaikka olin jättäjä. Kaiken huipuksi mies meni ja kuoli onnettomuudessa vuoden kuluttua erostamme ja siten sain vielä niskoilleni senkin oman lupaukseni hänelle, että meillä on vielä molemmilla onnellinen elämä edessä...MUTTA sain myös mahdollisuuden surra kunnolla eroamme -vähän liikaakin. Kuolema kultaa kummasti kaikki muistot.
Nyt kun teen toista eroani avioliitosta (10 v), en edes enää uskalla luvata onnellista tulevaisuutta. Taas olen jättäjä. Nämä suhteet ovat kuitenkin olleet hyvin erilaisia ja samoin niiden ongelmat. Eka suhteeni oli kaikesta huolimatta, ihan ilman kultaisia muistojakin, tasa-arvoinen ja onnellinen -ihan hävettää, millä perusteilla (miehen kertahairahdus risteilyllä) sen lopetin. Siksi kai olen kestänyt tätä onnetonta avioliittoni aivan liian pitkään-pelkäsin, että teen taas jonkun kamalan virheen.
Mutta siis väittäisin, että koet kaikki samat jutut kuin muutkin eroajat ja toipumisprosessi riippuu siitä, miten paljon olet surutyötä jo tehnyt. Helpoin tapa unohtaa suru on rakastua, mutta se ei sitten pitkän päälle useinkaan kanna...ja kaikki paska odottaa jossain nurkan takana käsittelemistä. Itse olen ajatellut, että saisin nämä rauniot raivattua noin vuodessa, koska olen niin kauan tätä eroa jo tehnyt. Ja sitten uutta ihmissuhdetta etsimään -uskoani onnistumiseen en ole vielä(!) menettänyt. Tsemppiä! - Älä polta siltaa takanasi
Sen, minkä aion sanoa, älä pelästy, ei ole uskontoa vaikka saattaa siltä näyttää.
Kipua ei voi koskaan estää missään erotilanteessa. Luopuminen - mistä tahansa - on itsensä voittamista. Itse nuorena eron kokeneena toivon sinulle ja puolisollesi voimia pyytää ja antaa anteeksi vaikka vain mielessään. Itselleni oli vaikeinta antaa anteeksi itselleni! Kyllä, se on vaikeaa edelleen.
Huomasin aikaa myöten, että kaikki asiat, mitkä on jätetty käsittelemättä, kulkee mukana hamaan tulevaisuuteen. Sen kivireen välttämistä suosittelisin mielelläni. Toivotan teille molemmille kestävyyttä ja hyvää tulevaisuutta yhdessä tai erikseen. - on kyllä
Avioero n.20v jälkeen. Vei toipua siittä noin 1v. Eron jälkeen lähdin ulos n.9kk päästä ja noin vuoden päästä löysin "irtiottajan", siis muutaman kuukauden suhteen, milloin ex sitten jäi lopullisesti unholaan.
Mutta suosittelen kyllä, että käyt eron ensin loppuun asti, ennenkuin menet uuteen oikeeseen suhteeseen, mutta jossain vaiheessa toi "irtiottaja" on hyvä juttu. (Ikävä kohdella jotain miestä noin, mutta eiköhän ne sen kestä, kun naisetkin sen kestää)
Sanoisinkos, että onneksi teillä ei ole lapsia, meinaan se vaikeuttaa eroa aika paljon, kun pitää ottaa heidän tunteensa ja tarpeensa siinä tiimellyksessä huomioon.
Mä sain elämäniloni takaisin eron jälkeen ja muutama vuosi sen jälkeen löysin itselleni kivan elämän kumppanin. - ap.
kiitos kaikille.
Ei tämä todellakaan ole helppoa.
Kun ei ole hyvä olla yhdessä, mutta
kaikki tulevakin pelottaa.
Ja ero ainoana mahdollisena ratkaisuna näyttää
olevan se joka joskus ehkä tuo sitten helpotusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411311- 629202
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373609- 403348
- 632723
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722440Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal162268