Toimistossamme on sihteerin paikka avoinna ja yhtään suomalaista ei ole sitä hakenut jokainen hakija on ulkomaalainen!
Työssä vaaditaan suomen ja englanninkieltä.
Miten siis voidaan sanoa, että lähetetään hakemuksia hakemusten perään?? Taitaa ulkomaalaiset hakea ahkerammin. Ei millään pahalla, mutta kun on 30 hakemusta ja suomalaisen osuus on 0, niin kyllä ihmetyttää.
Ei hakijoita
23
3664
Vastaukset
- millä palkalla?
Missä toimisto sijaitsee, millainen palkka ja työajat?
- Ihmetyttää
Toimisto Helsingissä, palkka n.2000€/kk 8-16
- aloittajaa
Jos toimistotyöhön ei ole hakijoita, riippumatta siitä, missä firma sijaitsee, on vika 100 % varmasti firmassa. Teistä tiedetään jotain, mikä ei päivänvaloa kestä. Näiden kirjoitusten ainoa tarkoitus on yrittää saada ilmaistyövoimaa yrityksiin.
- Ihmetyttää
Päivänvalon kestää ja kunnolla. Ilmaisesta työvoimasta ei ole kyse. Taitaa olla paremminkin kyse siitä, että työkieli on englanti.
- 14 hakemusta tänään
Ihmetyttää kirjoitti:
Päivänvalon kestää ja kunnolla. Ilmaisesta työvoimasta ei ole kyse. Taitaa olla paremminkin kyse siitä, että työkieli on englanti.
Olen käynyt tänään katsomassa sekä molin että aarresaaren että rekryn (vai mihin se ohjaakin nykyään) että oikotien yms ilmot.
Miten se ei ole osunut silmiini?
Nimittäin yritän nimenomaan löytää töitä firmasta, jossa työkielenä on englanti. Palkka on 500 euroa enemmän kuin tämänhetkisessä työssäni (kääntäjänä).
Miltä sivulta paikka löytyy? - Ihmetyttää
14 hakemusta tänään kirjoitti:
Olen käynyt tänään katsomassa sekä molin että aarresaaren että rekryn (vai mihin se ohjaakin nykyään) että oikotien yms ilmot.
Miten se ei ole osunut silmiini?
Nimittäin yritän nimenomaan löytää töitä firmasta, jossa työkielenä on englanti. Palkka on 500 euroa enemmän kuin tämänhetkisessä työssäni (kääntäjänä).
Miltä sivulta paikka löytyy?Löytyy mol:in sivuilta. Ilmoituksessa ei mainita palkan suuruutta, sopimuksen mukaan.
- 14 hakemusta tänään
Ihmetyttää kirjoitti:
Löytyy mol:in sivuilta. Ilmoituksessa ei mainita palkan suuruutta, sopimuksen mukaan.
Jos kyse on sae:n paikasta, niin sinne en voi hakea uudelleen, koska viimeksi en saanut edes haastattelukutsua. Tuskin ottavat tälläkään kertaa.
- asa
Haitteko työhon korkeakoulutettua nuorta 10 v työkokemuksella ja palkka 1100 e/kk?
- Ihmettelijä
Osaavaa, kestää tiukkatahtista menoa, sujuva englanti jne. eikä todellakaan 1100€/kk
- yksi asia
jopa parjattuihin verovirkailijoiden ja työvoimaneuvojien pienipalkkaisiin halveksittuihin töihin riittää satoja hakijoita. Näistä tulee hakijoille usein kirjeet, paljonko hakijoita on ollut, eli todisteita löytyy. On erittäin epäilyttävää, jos johonkin tavallisen toimistosihteerin paikkaan ei hakijoita olisi. Väitä mitä haluat, minulle tuo kirjotus kertoo vain sen, että firmassa tai/vaatimuksisa on jotain pahasti vialla.
- Ihmettelijä
Ei ole mistään tavallisesta toimistosihteeristä. Pitää osata aika paljon ja hallita. Englannin kielellä työskentely taitaa olla se jota karsastetaan. Työ on vaativaa, mutta myös antoisaa.
- melkoisen
Ihmettelijä kirjoitti:
Ei ole mistään tavallisesta toimistosihteeristä. Pitää osata aika paljon ja hallita. Englannin kielellä työskentely taitaa olla se jota karsastetaan. Työ on vaativaa, mutta myös antoisaa.
... omituista. Siis se, ettei suomalaisia hakijoita ollut ainuttakaan. Yleensähän noihin toimistosihteerin paikkoihin hakevat kaikki hiemankaan kynnelle kykenevät. Englanti-vaatimus varmaan karkotti osan hakijoista, mutta kyllä tässä maassa sen verran kielitaitoista porukkaa on, etten usko senkään olevan perimmäinen syy. Tosi kumma homma!
- monestakin syystä
Ihmettelijä kirjoitti:
Jokin siinä mättää. Onko hakuaika jo umpeutunut? En löytänyt toimistosihteeri nimikkeellä mol:sta yhtään sellaista, jossa TYÖKIELENÄ olisi ollut englanti, tosin jätin julkisen sektorin paikat katsomatta. muutamassa kyllä englantia vaadittiin.
Jo pelkästään sekin, että työnantaja valittaa jossain suomi24-keskustelupalstalla, ettei ollut hakijoita, on jotenkin epäilyttävää, en ainakaan yhteistyökumppaniksi sellaista haluaisi. Itse kirjottelen täällä vapaa-ajallani.
Olen vakuuttunut, että tarkoitus on vain mollata työnhakijoita. Olen itse muuten yrittäjä, ja olen täysin varma, että paikkaan, joka minulle tullee keväällä tai syksyllä auki ja johon tarvitaan tietynlaista erikoisosaamista ja vähän taiteellista lahjakkuutta, tulee kymmeniä hakemuksia. Siksi pyrinkin löytämään tekijän suoraan ilman hakurumbaa katselemalla nettiin tehtyjä hakemuksia. MIKSI TE ETTE tee niin?
- skeptinen hakija
Millä kielellä ilmoitus oli tehty?
Jos se oli englanniksi, olihan se oikoluetutettu natiivilla?
Liian usein näkee täysin järkyttäväntasoisia englanninkielisiä ilmoituksia. Kielioppivirheitä, keksittyjä sanoja yms yms. Ei tee mieli hakea paikkaan, jossa ei käytetä ammattilaista edes ilmoituksen laatimisessa.
Oliko paikka suoraan haettavissa vai jonkun rekryfirman kautta?
Minusta on tullut jo kovin skeptinen näiden vuokratyösuhteiden suhteen. Vuokralla ei kuulu kalustoon ja on ulkopuolinen.....- lkjdfglkjd
Ihmetyttää koko ap kirjoitus ja jutun jankkaus ja jatkaminen epämääräisillä kommenteilla... fakta on se että paikkaan kuin paikkaan on aina kymmeniä ja pk-seudulla varmasti satoja hakijoita.
- yrittäjänplanttu
lkjdfglkjd kirjoitti:
Ihmetyttää koko ap kirjoitus ja jutun jankkaus ja jatkaminen epämääräisillä kommenteilla... fakta on se että paikkaan kuin paikkaan on aina kymmeniä ja pk-seudulla varmasti satoja hakijoita.
Meillä täällä pohjoisessa pikkupaikkunnalla oli silloin, kun itse olin vielä työtön, verovirkailijan A11 paikka auki. Hakijoita oli 109. Netistä löytyy, mitä tuo A11 on, en itse jaksa nyt hakea, kun pitää mennä saunaan. Tämä kertoo jotain siitä, miten hakijoita LUOTETTAVIIN yrityksiin/yhteisöihin tai julkishallintoon on. Tuttavieni mukaan samoissa mennään yhä.
Provohan tuo on tai sitten firmassa on jotain vikaa. Eihän yrittäjät itse sitä tule myöntämään, jos on esim. maksamattomia palkkoja. Onhan niitäkin paikkoja, joista irtisanoutumisen vuoksi ei tule edes karenssia, itsekin tiedän pari paikallista - toinen näistä mesoaa oikein lehtien palstoilla ja omalla nimellään, että kuinka on vaikeaa saada työntekijöitä. Ei se häntä kiinnosta, että palkkaakin pitäisi maksaa säännöllisesti eikä silloin, kun itseä sattuu huvittamaan. Ei kilpaile kanssani, joten voin tämän kertoa.
- vain ulkomaalaisia
Mitä vikaa niissä ulkomaalaisissa sitten oli kun eivät edes kelpaa "hakijoiksi"?
- molin sivut selannut
Mielenkiintoista. Kuvaustasi vastaavaa ilmoitusta ei ole silmiini sattunut, vaikka vierailen päivittäin molinkin sivuilla. JA haen aktiivisesti töitä. Jatkuvasti. Tosin työpaikasta käsin, kahden tutkinnon (toinen akateeminen, toinen ammattikorkeakoulututkinto) loukussa ja liian vanhana ja kalliina kaikkialle.
Tällä viikolla olen laittanut hakemuksia jälleen muutamaankymmeneen paikkaan kaupan kassasta assariin ja erilaisiin vastuullisempiin hommiin.
Kunhan pääsisi omasta työstä pois yt-neuvotteluiden alta. Viimeksi tuli jo roima palkanalennus koko osastolle kun toimenkuva muutettiin, tällä kertaa varmaan seuraa uusi ulkoistus jonnekin muualle.
Jos ilmoituksesi olisi ollut todellinen ja olisit oikeasti halunnut suomalaisiakin hakijoita, olisit varmaan laittanut linkin paikkaan. Mielenkiintoista vain --- miksi jaksoit nähdä tuollaisen vaivan vain mollataksesi?- Se yrittäjä yhä
Kysyjä ei ilmeisesti ole itse käyttänyt mol:in sivuja, eikä ilmeisesti tajua, että sieltä ei montaa minuuttia vie katsoa kaikki toimistosihteerin paikat. Ts. kuvauksen kaltaisen paikan löytäminen ei kauaa kestä, jos se siellä on. Saapa nähdä mitä tekosyitä hän tulee seuraavaksi keksimään.
- vanha kettunen
Tuo viestiketjun aloitus oli ihan selvä trolli. Tässä työllisyystilanteessa paikkaan kuin paikkaan sataa niin paljon hakemuksia, että osa paikoista on haettavissa vain kirjeitse eli ei sähköpostitse. Rekrytoijana toimiva kaveri kertoo, että sellaisiin paikkoihin, joita ei voi hakea netissä eikä sähköisesti tulee onneksi puolet vähemmän hakemuksia nykyään.
En todellakaan usko, että englanninkielentaito olisi kynnyskysymys yhdenkään työpaikan vastaanottamisessa, jos ihmisellä on alan koulutus. Mutta hyvän keskustelun sai aikaan silti... - vain todistaa
vanha kettunen kirjoitti:
Tuo viestiketjun aloitus oli ihan selvä trolli. Tässä työllisyystilanteessa paikkaan kuin paikkaan sataa niin paljon hakemuksia, että osa paikoista on haettavissa vain kirjeitse eli ei sähköpostitse. Rekrytoijana toimiva kaveri kertoo, että sellaisiin paikkoihin, joita ei voi hakea netissä eikä sähköisesti tulee onneksi puolet vähemmän hakemuksia nykyään.
En todellakaan usko, että englanninkielentaito olisi kynnyskysymys yhdenkään työpaikan vastaanottamisessa, jos ihmisellä on alan koulutus. Mutta hyvän keskustelun sai aikaan silti...Provoilija katosi. Ei siis tiennyt, että työkkärin sivuilta tarkistaa hetkessä, onko siellä moista paikkaa auki. Kannattaa pohjustaa provonsa paremmin.
Työssä kun käy niin uskomattoman älyllisesti rajoittunutta porukkaa, että uskovat tällaisia juttuja ja sitten kauhistelevat kahvitunnilla, ne jotka tarvitsevat täältä hakea itselleen ylemmyyden tunnetta. - markkinat
vain todistaa kirjoitti:
Provoilija katosi. Ei siis tiennyt, että työkkärin sivuilta tarkistaa hetkessä, onko siellä moista paikkaa auki. Kannattaa pohjustaa provonsa paremmin.
Työssä kun käy niin uskomattoman älyllisesti rajoittunutta porukkaa, että uskovat tällaisia juttuja ja sitten kauhistelevat kahvitunnilla, ne jotka tarvitsevat täältä hakea itselleen ylemmyyden tunnetta.Muutenkin ihmetyttää nuo työpaikkailmoitukset. Harvemmin kerrotaan suoraan mitä työ on ja palkkaakaan ei mainita. Voisiko esim kulutushyödykkeitä mainostaa samalla tavalla.
Esim. lehdessä olisi ilmoitus:
Ostakaa nyt hyvä tuote! Hinta sop muk. Ostajan oltava varakas ja tunollinen ja kaunis ja innoskas ja sosiaalinen ja...
Mitä, missä kaikki asikkaat viipyvät? - siinä edellä
markkinat kirjoitti:
Muutenkin ihmetyttää nuo työpaikkailmoitukset. Harvemmin kerrotaan suoraan mitä työ on ja palkkaakaan ei mainita. Voisiko esim kulutushyödykkeitä mainostaa samalla tavalla.
Esim. lehdessä olisi ilmoitus:
Ostakaa nyt hyvä tuote! Hinta sop muk. Ostajan oltava varakas ja tunollinen ja kaunis ja innoskas ja sosiaalinen ja...
Mitä, missä kaikki asikkaat viipyvät?Olet muuten todella oikeassa. VArmaan voisi vähän lakeja säätää. Työministeriö voisi aivan hyvin vaatia, että työpaikoissa on asianmukaiset tiedot näkyvillä. Mutta he eivät halua, huuhaa-työpaikat kaunistavat tilastoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603