vai ei paketeissa ole lautaselle valmiiksi laitettu,ruokia mitkä mikrossa kuumentaa.Eikä siellä ole keppanaa tai tupakoita ym.Ne pakettien
ruokatarpeet ihan hyviä,ja voi sitä ruuanlaittoa opetella jos taito hukassa.Eikä ole ketään kuka osaisi laittaa niistä ruokaa.Itse kyllä niistä ruokakaseista ja paketeista kyllä osaan valmistaa
aika monipuolisia ruokia.Taitaa vaan olla asennevamma,minulle nyt ja heti asenteessa.odotetaan vain valmiita herkkuja lautaselle,eikä vaivauduta itse opetelemaan tai laittamaan ruokaa.Itse olen tosi kiitollinen noista ruokakasseista ja paketeista.Ja jos kerran ei niitten ruokakassien ja pakettien sisältö miellytä,menee kaupasta ostamaan mieluista ruokaa.Siellä saa valita sitä mistä pitää eikä tarvii valittaa kuin itselle jos tuli vaika oastos tehtyä.Tuo ruuanlaitto opeteltava asia,sitä ei pelkästään nettia hakusanalla "ruokia"vaikka Googlettamalla opi.Itse opeteltava.
Ruokapakettien
14
892
Vastaukset
- katsos,
Noiden ruokakassien sisältö vaihtelee jakopaikan mukaan - jossakin tuon ruokakassin sisältö on runsas ja monipuolinen - toisilla paikkakunnilla ruokakassi voi olla hyvinkin vaatimaton ja suppea.
Minä en ole koskaan hakenut kyseistä ruokakassia, mutta en lähtisi tuolla tavalla haukkumaan niitä, jotka toppuuttelevat ruokakassin sisällön tolkutonta ylistämistä.
Minä en nähnyt ihmisten valittavan ruokapakettien sisällöstä, vaan lähinnä kirjoittavan omakohtaisen kokemuksen perusteella. Paha on kiitellä ruokakassissa olevasta ruoka-aineesta, jota ruokakassissa ei ollut.
Inhottavia olivat nuo arvostelut, ettei muka osattaisi laittaa perusruokaa itse, kun kukaan muukaan ei tee monipuolista ruokaa leivästä, vehnäjauhoista ja kauraryyneistä.- inhottavaa siinä
jos osaa laittaa ruokaa hyvä.Jos taito hukassa tai ruostunut,opettelemalla siitä selvii.Hei mistäs arvelet vaikka pullan tehty,tai riisipuuron.Kaikki ruuanlaitto tarvii lisukkeita mausteita,hiivaa,paistamiseen öljyy ,voita margariinia.Jos et usko kattele vaikka telkusta kokkien ruuanlaittoa.Kai leipää tai makkaraa ym voi sellaisenaan purra.Vain se lämpimän aterian laitto vaatii hiukka vaivaa.Eikä tosiaan ruuanlaittajan tarvitse olla kamalan vaivautunut.Se ruuanlaittokin voi olla mielenkiintoista.Voi loihtia ruokatarpeista vaikka millaisia herkkuja,vaikka toisesta ne voi näyttää ihan toivottomilta mihinkään käyttää.Hei sinäkin voisit hakea sen kassin ,pois pelko kasvojen menetyksestä.
- leivästä
siitä tehtiin ja olen syönytkin .Leipävänukasta,vaniljakastiketta ja hilloa mukana.Tuskin sunkaan suukkis valittas et huonoo.Vaikka sen tekeekin tummasta hiukka kuivaneesta leivänkäntystä(tuoreesta tekemällä astetta maukkaampaa).Koska ei varsinainen ruokakeskustelu en tarkempia ohjeita anna,mainitsimpahan vain ton entisajan herkun,leipävänukkaan.
- työtön prole
inhottavaa siinä kirjoitti:
jos osaa laittaa ruokaa hyvä.Jos taito hukassa tai ruostunut,opettelemalla siitä selvii.Hei mistäs arvelet vaikka pullan tehty,tai riisipuuron.Kaikki ruuanlaitto tarvii lisukkeita mausteita,hiivaa,paistamiseen öljyy ,voita margariinia.Jos et usko kattele vaikka telkusta kokkien ruuanlaittoa.Kai leipää tai makkaraa ym voi sellaisenaan purra.Vain se lämpimän aterian laitto vaatii hiukka vaivaa.Eikä tosiaan ruuanlaittajan tarvitse olla kamalan vaivautunut.Se ruuanlaittokin voi olla mielenkiintoista.Voi loihtia ruokatarpeista vaikka millaisia herkkuja,vaikka toisesta ne voi näyttää ihan toivottomilta mihinkään käyttää.Hei sinäkin voisit hakea sen kassin ,pois pelko kasvojen menetyksestä.
mä vittuilin tuolla aimmin, mutta vastasin muutamaan asiallisestikkin
jos paketti olisi jotain nykypäivää
siinä olisi,
6kg jauhoja (montako teistä lesbosta on leiponut, se 2 kg riittää yhdelle, 3pv leipään.
kuivahiivaa samaan määrään leipäjauhoja
kotimaista rypsi/rapsi öljyä
Voita
Kahvia.
Muu on bonusta. Vittu kaikki osaa leipoa, jos ei osaa, niin miksi pitää antaa kallista tuotettua leipää, annettaisiin raaka-aineet, niin tekisi se työtönkin jotatain hyödyllistä
vittu ja mä olen työtön ja kolme viikoo seuraavaan tiliin, ja jaohoja on, ja kuiva hiivaa, sen on oppinut siitä eka kerrasta kun sieltä kävi paketin hakemassa, luuli että sieltä jotain saa, paskan marjat, 90-luvun lamassa oli pullat paremmin, työttömien ruokailu maksoi 5 mk, nyt se on 2 euroo, eikä suostu antaa pakettia ilman että on joku vitun lippu lappu.
te työlliset vetäkää vittu päähän ja kokeilkaa tätä ammattia,
nimimerkki 13 vuotta putkeen duunissa, nyt 8 kk työtön - saat halvemmalla
työtön prole kirjoitti:
mä vittuilin tuolla aimmin, mutta vastasin muutamaan asiallisestikkin
jos paketti olisi jotain nykypäivää
siinä olisi,
6kg jauhoja (montako teistä lesbosta on leiponut, se 2 kg riittää yhdelle, 3pv leipään.
kuivahiivaa samaan määrään leipäjauhoja
kotimaista rypsi/rapsi öljyä
Voita
Kahvia.
Muu on bonusta. Vittu kaikki osaa leipoa, jos ei osaa, niin miksi pitää antaa kallista tuotettua leipää, annettaisiin raaka-aineet, niin tekisi se työtönkin jotatain hyödyllistä
vittu ja mä olen työtön ja kolme viikoo seuraavaan tiliin, ja jaohoja on, ja kuiva hiivaa, sen on oppinut siitä eka kerrasta kun sieltä kävi paketin hakemassa, luuli että sieltä jotain saa, paskan marjat, 90-luvun lamassa oli pullat paremmin, työttömien ruokailu maksoi 5 mk, nyt se on 2 euroo, eikä suostu antaa pakettia ilman että on joku vitun lippu lappu.
te työlliset vetäkää vittu päähän ja kokeilkaa tätä ammattia,
nimimerkki 13 vuotta putkeen duunissa, nyt 8 kk työtönunoha kuivahiiva,ala käyttää tuoretta hiivaa,toimii itsellä leipäkoneessakin.Noi voit tai margariinit sekä kahvit paras ostaa kaupasta.Musta noi ei oikein kuulus sinne kasseihin.Eikä niihin ostoksiin uppoo kamalasti eurosii.Melkei vois olla erimieltä ,kaikki ei sitä leipomista ja pitkon letittämistä hallitse.Teen itse siitä 2 kilon paketista omalla ohjeella pelkistä vehnäjauhoista vikon leivät.Tuo 6 kiloo melkein paniikki jo.Ainiin vehnäjauhoista voi lettuja tai pullaakin paistaa.Ainakin hyvä että noissa ruokakasseissa,mitä itekin saan on myös valmiita ruokia,,,uuniin tai mikroon.Ja sun harmikses kerron sain myös kilon paketin erilaisia hienoja hillo viinereitä nam nam.
- Työmarkkinatukimies
En valita paketeista, en ole sellaista hakenut ja en varmaan haekaan, koska sen sisältö koostuuu melko halvoista tuotteista. Itse pystyn tekemään kahdella eurolla per päivä paljon monipuolisempaa ruokaa. Osta jauhot, kaurahiutaleet ja makaronit itse, ne ovat lähes ilmaisia kaupassakin. Esim 2 kg:n paketti vehnäjauhoja maksaa LIDL:ssä 50 senttiä. Täytyy opetella missä kunkin tuotteen saa halvimmalla ja käydä ostoksilla kävellen. Tiedän paikan josta saisin ruokapaketin, mutta se on 10 km:n päässä ja joutuisin käyttämään junaa ja maksamaan matkan ja matkanhinnalla ostaisin 4,5 kiloa jauhoja.
Jos syö liikaa nopeasti imeytyviä hiilihydraatteeja voi saada aikuistyypin diapeteksen.- paketti sinällään
oo epäterveellinen.Vain yksipuolinen ruokavalio on sitä.Kuinka siellä paketissa oleva vehnäjauho onn muka halvempi ja huonompi ku se sieltä L...itlistä hakemas vehnäjauho.Huono vertaus muka halvempi on huonompi,vainii sen itse saamani paketin sisältö ei koostunut mistään halvoista.Oisko ne sun ostamas vehnäjauhot sittenkin huonompia ,koska paketin mukana saamani jauhot ovat kaliimpia kuin sun jauhos.Aivan samaa mieltä ,tuo monipuolinen ruokavalio on tärkeä,ettei tosiaan koostuisi vain hiilihydraateista.Nuukallakin butjetilla suunnittelemalla ja sillä junakyytirahalla voi myös ostaa hedelmiä ja vihanneksia,eikä vaaa kapit täytee jauhoja.
- ymmärtämistä
paketti sinällään kirjoitti:
oo epäterveellinen.Vain yksipuolinen ruokavalio on sitä.Kuinka siellä paketissa oleva vehnäjauho onn muka halvempi ja huonompi ku se sieltä L...itlistä hakemas vehnäjauho.Huono vertaus muka halvempi on huonompi,vainii sen itse saamani paketin sisältö ei koostunut mistään halvoista.Oisko ne sun ostamas vehnäjauhot sittenkin huonompia ,koska paketin mukana saamani jauhot ovat kaliimpia kuin sun jauhos.Aivan samaa mieltä ,tuo monipuolinen ruokavalio on tärkeä,ettei tosiaan koostuisi vain hiilihydraateista.Nuukallakin butjetilla suunnittelemalla ja sillä junakyytirahalla voi myös ostaa hedelmiä ja vihanneksia,eikä vaaa kapit täytee jauhoja.
Kirjoittaja taisi sanoa, että hänelle tulee halvemmaksi hakea halvat ruoka-aineet lähikaupasta kävellen - kuin lentokoneella pariisista (linja-autolla 10 km päästä).
- se salaisuus
ymmärtämistä kirjoitti:
Kirjoittaja taisi sanoa, että hänelle tulee halvemmaksi hakea halvat ruoka-aineet lähikaupasta kävellen - kuin lentokoneella pariisista (linja-autolla 10 km päästä).
onkin ,kun hakee ne ruokatarpeet Pariisista,voi ainakin valita mieluista.Miksei siellä Parisissa voi myös ruokaillakin hyvin (ei tarvii pelkkää makaroonia ja eloveenaa rouskuttaa).
- se työtön
se salaisuus kirjoitti:
onkin ,kun hakee ne ruokatarpeet Pariisista,voi ainakin valita mieluista.Miksei siellä Parisissa voi myös ruokaillakin hyvin (ei tarvii pelkkää makaroonia ja eloveenaa rouskuttaa).
ainakaan työmarkkinatuella,tai peruspäivärahalla elävä .Siellä Pariisissa pörräile ruokaostoksilla.Kauppojen hintoja vertailemalla ja katsomalla mitä ostaa,sekä tekemällä itse ruokaa.Voi selvitä pienelläkin rahalla,ja kai pakokin ku ei oo emenpää käyttää.Onhan ne ruokapakettien ja ruokakassien sisältö ihan hyvä lisä.Oma filosofia on,,kaikki kelpaa paitti ei villaset ja nyt pakkasella nekin kelpaavat.Eimuuta nuukaillaan ja säästetään katsomalla mitä ostetaan ja mistä.
- Työmarkkinatukimies
Jos sitten saisin sen paketin, en minä sitä 2 kg:a jauhoja söisin korkeintaan 100 g viikossa.
2 kg:n perunapussista syön joka toinen päivä 3 perunaa.
En maksaa (matkat) ilmaisesta (halvasta) ruoasta jos sen saan plää plää....
Minä yli 40-v mies käytän ylimääräiset rahani tietenkin Pariisin matkoihin ja sieltä käyn ostamassa hajuvesiä ja ranskalaisia leivoksia, sen yhden prinsessan innoittamana kun hän sanoi kerran : "jos teillä (kansalla) ei ole leipää niin miksi te ette syö leivoksia niin kuin minä ?". - paistamalla
Työmarkkinatukimies kirjoitti:
Jos sitten saisin sen paketin, en minä sitä 2 kg:a jauhoja söisin korkeintaan 100 g viikossa.
2 kg:n perunapussista syön joka toinen päivä 3 perunaa.
En maksaa (matkat) ilmaisesta (halvasta) ruoasta jos sen saan plää plää....
Minä yli 40-v mies käytän ylimääräiset rahani tietenkin Pariisin matkoihin ja sieltä käyn ostamassa hajuvesiä ja ranskalaisia leivoksia, sen yhden prinsessan innoittamana kun hän sanoi kerran : "jos teillä (kansalla) ei ole leipää niin miksi te ette syö leivoksia niin kuin minä ?".Mie kävin varastaan naapurin lintulaualta läskin nahkan ja sitä tiristin paistinpannussa ja kun kaikki rasva oli sulanunna niin siihen sitten ammensin päälle vehenäjauhoja monta kourallista. Hyvvää oli.
- oma-aloitteellisuudesta
paistamalla kirjoitti:
Mie kävin varastaan naapurin lintulaualta läskin nahkan ja sitä tiristin paistinpannussa ja kun kaikki rasva oli sulanunna niin siihen sitten ammensin päälle vehenäjauhoja monta kourallista. Hyvvää oli.
Turha on työttömien narista kun jokaisen naapurin lintulaudalta löytyy varmasti syötävää... ei muuta kuin varisten ja harakoiden jatkoksi.
- tuo naapurin
oma-aloitteellisuudesta kirjoitti:
Turha on työttömien narista kun jokaisen naapurin lintulaudalta löytyy varmasti syötävää... ei muuta kuin varisten ja harakoiden jatkoksi.
rouva laittaa jokapäivä lintulaudalle tosi hyvät läskinpalat ja viinereitten sekä kakkujen muruja
pullan muruista ja ryyneistä puhumattakaan.Vaikka
tarjous ois houkutteleva meen aamulla kuitenkin kassijonoon hakemaan sen ruokakassin.Mutustan kuivaa leivänkänttyä ja haavailen huomisen ruokakassin herkuista huoks huoks.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564