Kannattaako yrittääkään kertoa

ystävälle

Mun ystävyys yhteen kaveriin on laimentunut kokonaan. Se uskoo varmaan kuolemaansa saakka, että mä olen sille kateellinen, koska se on mua kauniimpi ja parempi monessa asiassa. Ongelma oli siinä, että se ei itse osannut arvostaa mua mitenkään missään asiassa, ja minä edes yritän pitää itseäni samanarvoisena ihmisenä muiden kanssa. Ehkä se totta sen näkökulmasta olikin, etten ollut, mutta kauheinta oli se, että siihen alkoi jossain vaiheessa melkein uskoa itsekin. Oliko väärin jättää se ystävyys, kun tuntui, että minun olisi pitänyt ihailla sitä niin kuin joskus teinkin, kaikissa asioissa piti olla aina kakkonen tai jotenkin huonompi, se ystävyys vaan meni niin samaa kaavaa aina. Loppuvaiheessa tajusin, että se käyttäytyi aina itsekin, kuin uskoisi koko ajan että mun pitää alentua sille joka asiaan. Ei se mitenkään paha ollut, mukava kyllä, mutta ei kai kaverin tarvi olla mikään perälaiva joka ainoassa asiassa. Oli pakko saada omaa tilaa enempi ja jonkinlaista itseisarvoa. Yritin aikani muutosta, mutta se ei jotenkin ymmärtänyt sitä yhtään, että mäkin olen ihminen. Se luulee että olen sille kateellinen, kauniimmat jotenkin monesti olettaa niin, myöskään itsetuntoa ei saisi olla tai sen "pitää" olla huono. Sehän on aivan hirveää, jos ihminen uskoo itseensä, vaikka ei olisikaan mikään maailman valloittaja. Mutta mikään kynnysmattokaan en ole, vaikka monessa asiassa en olekaan samanlainen kuin se, eikä siitä ystävyydestä sitten ollut muuksi. Se ei hyväksy sitä, etten ole niin surkea ihminen kuin se haluaa olettaa. Ymmärtäisiköhän se ikinä jos yrittäisin selittää sille jotenkin?

1

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa.

Turhan hankalalta jo kuulostaa, miten vaikeaa teillä mahtaakaan olla tosielämässä. Mene eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      201
      4347
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      441
      3253
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2138
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1790
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1178
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1023
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1015
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      941
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      75
      908
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      906
    Aihe