Euraupair????

Virpi

Hei

Ymmärsinkö oikein, jos haluan lähteä USA:n vuodeksi aupairiksi, niin ainut maksu mikä pitää suorittaa on se takuumaksu 455 € (ja senkin saan takaisin)? Sijoitusmaksu 80 € ? ja haastattelu maksu 26 € (koska asun muualla kun helsingissä)

Siis eihän tuo nyt noin halpa voi olla jos järjestön kautta menee? Mitäs muita maksuja tuosta tulee?!??!?!?

Voisin kyllä pitää välivuoden ja lähteä auppariksi, jatkaa koulua sitten sen jälkeen.

- Virpi

5

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........:)

Kyllä se vaan pitää paikkaansa. :) Ja miksi? Perheesi maksaa sinun lentosi, vakuutuksesi, koulutuksesi.... :) eli et ihan rupi käyhään perheeseen olisi menossa. :) Mutta se mikä jää sinun maksettavaksesi, ovat tietysti viisumi (noin 90e), siihen valokuva, 3 muuta värillistä passikuvaa, rikosrekisteritiedot (noin 9e) ja engl. kielinen lääkärintarkastus (noin 30e ainakin mulla). Myös kans.välinen ajokortti on ehkä hyvä hankkia. Sen teko maksaa 8e voit valita 1v (noin 18e) tai 3v (noin 27e). Eli kyllä sinäkin joudut jotain maksamaan. Mutta ehdottomasti EurAuPair on lähtijälle paras. Tietysti mielipiteitä monia. Itse pidän :)

• ........:)

Ennen kuin joku Britanniasta peräänkuuluttaa, että ei kannata mennä järjestön kautta vaan yksityisesti, niin...!

Jos menet USA:an, mene ehdottomasti järjestön kautta. Siellä nämä viisumi ym -asiat tulevat mukaan. Sinne kun ei vaan mennä au pairiksi ilman viisumia! Ja järjestön kautta paperit saat helposti. Ainakin tämä nyt tuli mieleen. Ja lisäksi saat erittäin kattavan vakuutuksen, jota ilman on aika orpo olo USA:ssa, jos jotain sattuu. Eli se siitä :)

• ...
        ........:) kirjoitti:

Ennen kuin joku Britanniasta peräänkuuluttaa, että ei kannata mennä järjestön kautta vaan yksityisesti, niin...!

Jos menet USA:an, mene ehdottomasti järjestön kautta. Siellä nämä viisumi ym -asiat tulevat mukaan. Sinne kun ei vaan mennä au pairiksi ilman viisumia! Ja järjestön kautta paperit saat helposti. Ainakin tämä nyt tuli mieleen. Ja lisäksi saat erittäin kattavan vakuutuksen, jota ilman on aika orpo olo USA:ssa, jos jotain sattuu. Eli se siitä :)

Moi!

Onko tietoa?!? Jos itse etsii perheen ja menee silti järjestön kautta niin voiko olla vaikka vain puoli vuotta?

• että voi olla.
        ... kirjoitti:

Moi!

Onko tietoa?!? Jos itse etsii perheen ja menee silti järjestön kautta niin voiko olla vaikka vain puoli vuotta?

Eli jos etsit perheen itse, mutta haluat lähteä järjestön kautta, niin se merkitsee sitä, että järjestö haastattelee perheesi ja sen on tehtävä sopimus kuten muutkin perheet. Ja koska järjestön säännöt ovat se 12kk, niin sitä lyhyempää aikaa ei voi olla. Järjestön kautta kun menee ja saa ne viisumit (visa J1), niin Amerikassa se luokitellaan kulttuurin vaihdoksi! Sen takia saat sen viisuminkin niin helposti. Yksityisenä mennessä et.

Näin olen asian ymmärtänyt ja uskon sen menevän niin. Mutta jos olet asiasta enemmänkin kiinnostunut, niin ota vaan yhteyttä järjestöön. He neuvovat siellä sinua kyllä!! :)

• ...

Itse tulin viime syksyna tanne USA:han Euraupairin kautta ja nyt mietin mitas maksuja maksoinkaan... haastattelu 26 euroa, sijoitusmaksu oli silloin 160 euroa (nyt ilmeisesti vahemman), takuusumma 455 euroa... siina nuo jarjeston perimat kulut todella ovat, sitten lisaksi tulee terveystarkastuskustannukset, rikosrekisteriote, kv-ajokortti jos sellaisen hankkii, ja tietenkin viisumimaksu, joka oli mun aikaan 85 euroa.

Siina nuo maksut taisivat olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe