Eilen kerrottiin tv:ssä (Kymmenen uutiset taisi olla) siivojan ammatista. Jutun yhteydessä näytettiin kuvamateriaalia oikean siivoojan työskentelystä hotellihuoneessa tms.
Ja mitäpä saimmekaan nähdä, tällä kertaa ihan televisiosta! Siivooja on vessassa, pyyhkii wc-pytyn SISÄPUOLELTA rätillä ja jatkaa sen jälkeen pyyhkimistä samalla rätillä, ilman pesua, pyyhkien mm. pytyn ulkopuolen tämän jälkeen.
Samaa on nähty oikeassa elämässäkin, jopa sairaala-apulaisten tekemänä. Kuinka KUKAAN "tavallinen" ihminenkään voi näin tehdä, ammattilaisesta puhumattakaan?? Ja mitä ihmettä varten pytty pitää rätillä sisäpuolelta pyyhkiä ylipäänsä?
Mutta tämä on vain yksi sadasta tavasta, joka on käsittämättömän pielessä hygienian suhteen. Ei ole ihme, että bakteerit jylläävät joka paikassa.
Ammattisiistijän hygienia
5
558
Vastaukset
- sairaalahuoltaja
Itse ei ikävä kyllä katsellut kysiestä tapausta.
Mutta mulle on opetettu ainakin (ja on muuten itsestään selvyys)
Että pytyn sisä puoli pestään harjalla,ja pytyn istuin reunat ja ulko puoli pyyhitään sivousliinalla.
Meillä ainakin on sen verran iso kertakäyttö liina jota käännetään kun tulee uusi pinta mitä pyyhitään.
Siis se puoli liinasta mikä on istuin niin sillä samalla ei pyyhitä esim reunoja.
Liina taitellaan ainakin 4 osan.
Toivottavbsti osasin selvittää jotenkin asia niin että ymmärsit.
Paremminhän se selvitys olis kun voisin kontreetisesti näyttää.
Ja meillä ainakin käöytettään kertalkäyttö liinoja niin lattialla kun pöytä tasoissa tai laitteissa.
Onhan meillä monikäyttöisiäkin,mutta ne laitetaan heti pesuun ei samalla liinalla pestä kun yksi laiitia.Niinkuin potilas huoneissa esm; - Pirsale
ihan samaan asiaan huomiota. Ugh. Se siivooja olikin venäläinen, joten ei välttämättä kaikkein hygieenisin tapaus.
Siellä Venäjällä ei sitten ole allergioita.. kaipa niistä bakteereista sitten se hyöty on. - ---
Elikkä itse olen aikoinani ollut siivoojana kolmessa eri firmassa.
Kaikkea on tullut nähtyä ja koettua, mutta yksi on täysin käsittämätöntä. Jokaisessa työpaikoissa on löytynyt sellaisia henkilöitä jotka pitävät samassa sangossa niitä wc-rättejä ja pöytärättejä...siis kun aloittavat työpäivän niin laittavat sankoon vettä ja heittävät rätit sinne sikin sokin? aloittelevat vaikkapa jostain toimistoista ja kappas vain, siinä on vessoja vino rivi matkan varrella..käyvät putsaamassa ne ja heittävät sen käytetyn rätin sinne sankoon jossa on pöytärätitkin. Sitten niitä toimistohuoneiden pöytien pyyhkimistä jatketaan sillä "kusisella" pöytärätillä.
Niin ja kun olen kyseiselle henkilölle asiaa ihmetellyt, on tyyppi nautamaisesti ällistyneenä ihmetellyt että mitä vikaa siinä on, pesuaine on kuulemma sen verran tujua ainetta että pöpöt kuolee! Just joo..ihan sama onko totta vai ei, oksettavaa siltikin. Olen jopa kysynyt että peseekö se kotonakin samoin, tiskirätillä vessanpönttönsä yms.? No ei kuulemma...
Eräs henkilö pesi vessarätillä vessan lavuaarin ja hanankin, luultavasti ei välttämättä aloittanut ensin siitä hanasta ja lavuaarista vaan ensin pöntöstä, yööööks! Ja tämä siis ihan vaan laiskuuttaan.
Eräässä paikassa jossa oli myöskin semmonen tapaus, joka piti kaikki rätit samassa sangossa (siis pyyhkimisliinat...mopit ja lattiarätit tietenkin erillään)...niin siellä oli kuitenkin onneksi tapana, että kaikki päivän käytetyt rätit, mopit ja liinat pestiin pesukoneessa päivittäin. Just ja just olisin ymmärtänyt sen henkilön tavan, jos se olisi jättänyt viskaamatta sen käytetyn vessarätin takasin sinne sankoon elikkä lähtötilanne olisi vaan ollut se että kaikki puhtaat rätit on samassa sangossa ja käytetyt vessarätit menis pois, niitähän olisi voinut ottaa joka vessalle oman rätin, kun pesukone ne kuitenkin pesi?!
Ei voi mitään, mutta kahviloissa ja ylipäänsä joka paikassa tulee mietittyä, että onkohan tämänkin pöydän pyyhkinyt yllämainitun kaltainen henkilö (yöks, inhottaa..)...toivon todellakin että sellasia ei olisi kovin montaa, eihän?- Pönttöharja
Tapauksia vessanpönttöharjalla myös lavuaarit olen huomannut useampiakin...
- Male make
En ole itsekään mikään tautikammoinen, mutta kyllä tämmöinen oksettaa jo ajatuksenakin. Aivan uskomatonta, mutta valitettavasti täysin totta. Lisää keskustelua muuten myös ammattien puolella:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000024&posting=22000000013852940
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006