Nenäleikkaus Tallinnassa

Oona

Olen miettinyt vuosia nenäleikkausta ja päädyin Viroon ja Artia Clinic:iin. Sain e-maililla vastauksen tiedusteluuni, mutta kun varasin leikkausaikaa, niin minulle ei kerrottu operaatiosta kuin päivämäärä ja kellonaika. Konsultaatio aamulla, leikkaus illalla. Ihmettelin tätä olematonta infoa ja koko operaatio alkoi pelottamaan. En tiedä mitä minun pitäisi varata mukaan, tarvinko noutajan, pitääkö minun olla syömättä jne... Onko teillä kokemusta klinikasta, koska luulin sen olevan laadukas? Kokemuksia nenäleikkauksista olisi muutenkin mukava kuulla. Oletteko katuneet vai olleet tyytyväisiä?

11

4687

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Jos menet Viroon, ota leikkaus suomalaisen yrityksen kautta. Silloin sinua suojaa suomalainen kuluttajansuoja.

• hmmm

Niin millä tavalla suojaa, siis ihan käytännössä? Ainakaan suomalainen potilasturvalaki ei ole voimassa, jos leikkaus on Suomen rajojen ulkopuolella, oli sinne menty minkä yrityksen kautta hyvänsä.

• vielä<

Käy vaikka suomessa jollain plastikkakirurgilla konsultaatiossa ja kysele asioista. Eihän noin vain voi mennä leikkaukseen.

• Nimetön

"En tiedä mitä minun pitäisi varata mukaan, tarvinko noutajan"

Eiköhän se noutaja voi muutenkin tulla, jos menee mihin tahansa klinikalle summamutikassa...

Mutta itse asiasta sanoisin että mihin tahansa leikkaukseen meneminen puolen päivän harkinta-ajalla konsultaation jälkeen on sulaa hulluutta.

Kyllä sinun pitäisi vähintään kuukauden harkinta-aika pitää konsultaation ja operaation välillä. Siis kyse on siitä, miltä näytät koko loppuelämäsi ajan!!!
      Ainakin jotkut suomalaiset klinikat mainostaa, että sieltä saa halutessaan tietokonekuvamanipulaation siitä miltä oma pärstä näyttäisi leikkauksen jälkeen.
      On siinä pieni ero siihen, että suoraa päätä aamupäivän kättelyn jälkeen viedään iltapäivällä veitsen alle.
      Mutta sitä saa, mistä maksaa. Jos yrittää säästää väärässä paikassa, niin ei saa samaa palveluakaan.

Nenäleikkauksesta löydät muuten tietoa täältä:
      http://www.facialsurgery.com/ClkoffTPgt_01x
      Brutaaleja (mutta asiallisia) kuviakin piisaa joka operaation vaiheesta.

• itku

Huh huh. Meinas taju lähteä kuvia katsoessa, kun olen kaksi kertaa ollut leikkauksessa. Alkoi kyllä heikottaa. Muistan, että ennen toista leikkausta eksyin sivustolle, mutta päätin etten katso kuvia, koska olisi tullut paniikki.

• ninnimuu

Ihan samaa paikkaa ja leikkausta ajatellut kuin sinä. Leikataanko sinulla myös luuta, vaiko vain rustoa/näneänpäätä?
      Moni ulkomailta ottava yritys yrittää järjestää niin, että leikkaus olisi samana päivänä, ettei tarvitsisi matkustaa montaa kertaa. Tämä on kuitenkin aika riskiä puuhaa, koska eihän sitä tiedä millainen lääkäri siellä on tai onko miettinyt asiaa tarpeeksi kauan.
      Joku täällä oli käynyt Artiassa rasvaimussa (aikaisemmat viestit) ja hän oli ollut tyytyväinen. Se on kuitenkin eri asia kuin nenäleikkaus.

• Oona

Minulta pitäisi operoida todennäköisesti vain rustoa.

Yksi puolituttu oli käynyt laitattamassa siellä rinnat ja oli myös ollut tyytyväinen. Kuulemani ja kuvien yms perusteella siisti ja laadukas paikka, mutta soittaessani saama info (tai sen vähyys) epäilyttää ja olin pettynyt siihen. Heidän nettisivuillaan kuitenkin selitetään Suomeksi operaatiosta ja annetaan tarkka kuva lääkäreistä.

• läpikäynyt

En suosittele leikkausta muualla kuin Suomessa ja täälläkin ehdottomasti kokeneen plastikkakirurgin tekemänä. Ota selvää kuinka paljon kirurgi on neniä leikannut.

Käy plastiikkakirurgin luona Suomessa ja keskustele hänen kanssaan läpi kaikki riskit ja mitä nenällesi kannattaa tehdä. Ja sen jälkeen mieti ennenkuin menet leikkaukseen. Minä mietin puolitoista vuotta ensimmäisen plastiikkakirurgilla käynnin jälkeen, vaikka olin jo kyllä alunperin päättänyt leikata nenäni.

Leikkauksen riskejä on mm. pieni tulehdusvaara, arpikudoksen kasvaminen (mikä voi muutta nenän ulkomuotoa), tuloksen epäsymmetrisyys ja muutenkin eri käsitys lopputuloksesta. Minulle on jouduttu tekemään korjausleikkaus, koska nenä levisi uudellen (luuosa levisi). Kirurgini oli erittäin hyvä ja kokenut ja nyt lopputulos näyttää hyvältä . Minulla on kuitenkin erittäin paljon arpikudosta jo ensimmäisen leikkauksen jäljiltä (siis ihon alla).

Olen myös huolissani siitä, että Tallinnassa kirurgi ei puhu kanssasi edes samaa äidinkieltä, voi tulla ymmärtämisongelmia.

Joka tapauksessa, mikäli nenässäsi ei ole kovin pahaa kauneusvirhettä, en suosittele leikkaamaan lainkaan. Nenäleikkaus on kuitenkin plastiikkakirurgin vaativimpia leikkauksia.

• hmmm

Viron laadukas on hieman eri asia kuin Suomen laadukas. Olihan Ladakin laadukas itäauto.

• Oona

Kiitos vastauksista....mutta haluaisin edelleen KONKREETTISIA mielipiteitä ihmisiltä, jotka ovat olleet itse Artia Clinic:llä tai tietävät henkilön, joka on siellä käynyt. Arvailuilla tai spekulaatiolla klinikasta tai sen tasosta en tee yhtään mitään!

Sain muuten tänään mailitse lisäinfoa klinikalta ja siitä miten varautua leikkaukseen, yms.

• Tytsy

Kävin parisen vuotta sitten leikkauttamassa nenäni Artiassa ja en suosittele. Vähän infoa ja lopputulos, joka ei poikennut lähtökohdasta. Nenä suoreni ihan vähän, mutta kaikenkaikkiaan ei ollut vaivan väärti. Maksoi 1500euroa. Kuvat ja nettisivut antavat väärän kuvan klinikasta. Suomeksi tai englanniksi saa paikanpäällä todella vähän ja huonosti tietoa. Mitään kuvia tai selkeyttäviä piirroksia ei näkynyt. Ammattitaidotonta näin jälkikäteen ajateltuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      152
      4934
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3575
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3381
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2861
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      98
      2611
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1645
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      151
      1485
    9. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe