Liikunta

??++++?????

Montako kaloria olisi hyvä kuluttaa päivässä?
1100-1300 kcal päiväruokavaliolla

4

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnilleen,

jos 7000kcal=1kg. eli siis jotta saat kilon pois, pitää 7000kcal olla miinuksella, eli 1000kcal per päivä.

• ??++++?????

Miten se on mahollista liikkua nii paljo?
        mun yleensä päivän liikunta:
        pyöräily 3.6km
        tennis1h/sulkapallo1h/ kuntosali1h/ juoksu2km/
        hiihto 8km (luistelu)

en ole ylipainoinen mutta olen ihan rajalla niin haluisin olla vähän laihempi. Aloitin laihduttamisen viikko sitten ja sain 1kg alas mut en tiedä liikunko tarpeeksi?

• ..............
        ??++++????? kirjoitti:

Miten se on mahollista liikkua nii paljo?
        mun yleensä päivän liikunta:
        pyöräily 3.6km
        tennis1h/sulkapallo1h/ kuntosali1h/ juoksu2km/
        hiihto 8km (luistelu)

en ole ylipainoinen mutta olen ihan rajalla niin haluisin olla vähän laihempi. Aloitin laihduttamisen viikko sitten ja sain 1kg alas mut en tiedä liikunko tarpeeksi?

Ei sitä pelkällä liikunnalla tarvitse sitä 1000 kaloria kuluttaa.. Elimistö kuluttaa jo perustoiminnoissaan jokaisella yksilöllisen määrän energiaa/vrk.. Liikut ja vähennät syömisiä niin että tulee vähemmän kaloreita..

• Hilptsukka

Peruskulutus on se, paljon kulutat energiaa ilman ylimääräistä urheilua. Netistä löytyy laskureita tälle, käy katsomassa paljon on peruskulutuksesi.

Käytän itseäni nyt esimerkkinä: Peruskulutukseni on noin 2100kcal päivässä. Syön päivittäin noin 1300-1500kcal, eli ruuasta tuleva vaje peruskulutukseen on jo noin 600-800kcal. Kun tuon lisäksi urheilulla kulutan noin 200-400kcal päivittäin, niin päivän päätteeksi päivän päätteeksi kalorivajetta on noin 1000kcal. Kun näin tekee päivittäin viikon ajan, minun pitäisi laihtua noin kilo viikossa. Sillä 1000kcal x 7 = 7000kcal = 1kg

1100kcal on melko vähän, syö mieluummin 1300kcal ja urheile hieman enemmän. Miksi pitää syödä enemmän ja urheilla enemmän? Koska sitten saat varmemmin ravinnosta kaikki kehon tarvitsemat raaka-aineet. Pelkällä ravinnolla laihduttaminen ei muutenkaan ole suositeltavaa, sillä erään lähteen mukaan esim. naisilla sillon rasvaa lähtee enemmän rinnoista, kun urheilulla ja ruokavaliolla laihduttaessa rasvaa lähtee enemmän vyötäröltä ja lantiolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe