Mikä on oudoin / kummallisin / hauskin juttu, jonka ulkomaalainen ihminen on koskaan sanonut sinulle Suomesta tai suomalaisista?
Esimerkki itseltäni: kiinalainen mies (joka oli tottunut kiinalaiseen sensuuriin) väitti kerran minulle kivenkovaan, että USA sensuroi suomalaisia tv-ohjelmia, mutta en vain pysty ymmärtämään sitä koska olen niin tottunut tähän propagandaan. Kinastelimme asiasta niin kauan, että melkein aloin itsekkin uskomaan asiaan :-D
Outoja juttuja??
10
1985
Vastaukset
- väitti
Kerran yks skotti Englannissa väitti, että Suomessa ihmiset rikkoo naapuriensa telkkoja ettei paha sais niitä valtaansa. Se oli outo juttu, mutta osoittautuikin todeksi. Myöhemmin kuulin, että jossain Lapissa oli jotkut uskovaiset hajottaneet just tosta syystä naariensa telkan.
- asdasda
Siellähän saa TV:ssä vaikka kuinka veri lentää mutta odotas kun pitäis näyttää luonnollista alastomuutta, esim. suomalaisen perheen yhdessä saunomista. Filkka lentää tuotantoyhtiön hyllylle niin että suhina käy. Kaksinaismoraalisia hörhöjä.
- bkbk
Kerran olin ratikassa joka meni Mannerheimin patsaan ohi. Kyydissa ollut amerikkalaisen kuuloinen nainen kertoi kaverilleen englanniksi, etta siina on henkilon patsas joka on keksinyt saunan.
- Black.Cat
Keniassa reissatessa paikallinen safariopas tarttui kädestä ja huokaisi että voi kun sinulla on niin pienet silmät! Näytin niin loukkaantuneelta, että hänen täytyi selittää minulle, että Keniassa pienet silmät ovat kaunis ominaisuus.
- naurattaa vieläkin
Eräs kanadalainen nainen väitti minulle kivenkovaan, että suomalaiset ja baskit ovat sukulaiskansaa, koska meillä on yksi kromosomi vähemmän kuin muilla kansoilla.
Eräs japanilainen naisturisti taas halusi tietää, missä on "suoma-raiska" ja kuinka sinne pääsee. Kesti vähän aikaa tajuta, että se tarkoitti Suomenlinnaa.- kääk
Olen kuullut samaa muutamilta baskitutuilta (ei nyt tuosta puutteellisesta kromosomista kuitenkaan!!!). Joku tutkija(?) on ilmeisesti löytänyt yhteneväisyyksiä suomalaisten ja baskien välillä. En enää muista, liittyivätkö kieleen vai miten. Mutta ehkei tuo ihan hatusta temmattu juttu ole :)
- maailmaalla
kääk kirjoitti:
Olen kuullut samaa muutamilta baskitutuilta (ei nyt tuosta puutteellisesta kromosomista kuitenkaan!!!). Joku tutkija(?) on ilmeisesti löytänyt yhteneväisyyksiä suomalaisten ja baskien välillä. En enää muista, liittyivätkö kieleen vai miten. Mutta ehkei tuo ihan hatusta temmattu juttu ole :)
Israelissa joku väitti että Suomi on Uuden-Seelannin naapurimaa(?)toiselle joka luuli taas että Suomessa asuu ihmisiä vaan yhdessä etelän kaupungissa, muu maa on autiota aavikkoa.
- mr maori
maailmaalla kirjoitti:
Israelissa joku väitti että Suomi on Uuden-Seelannin naapurimaa(?)toiselle joka luuli taas että Suomessa asuu ihmisiä vaan yhdessä etelän kaupungissa, muu maa on autiota aavikkoa.
Tuosta muistui mieleeni: Japanissa joku ukkeli tuli kysymään, mistä olen kotoisin. Vastasin "from Finland" ja ukko siihen ilahtuneena: "Aaaa! New Zealand!" ja minä:"no, Finland" ja ukko:"yes yes, New Zealand. Veeery beautiful!". Luovutin.
- kysytty
mr maori kirjoitti:
Tuosta muistui mieleeni: Japanissa joku ukkeli tuli kysymään, mistä olen kotoisin. Vastasin "from Finland" ja ukko siihen ilahtuneena: "Aaaa! New Zealand!" ja minä:"no, Finland" ja ukko:"yes yes, New Zealand. Veeery beautiful!". Luovutin.
Kerran multa kysyttiin, kun oli ensin kuultu, että olen Suomesta,että missä päin Intiaa se Suomi on. Mitäs siinä selittelemään: se on lännempänä:)
- ja-miksei
Eräs täysipäisen tuntuinen sivistynyt egyptiläinen tuttavani väitti kiven kovaa, että suomalaiset ovat pelottavia, koska täällä on hirveästi noitia...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564