Muutama vuosi sitten ystäväni mies meillä ollessaan jätti epähuomiossa sähköpostiohjelmansa auki, ja minä luin vahingossa hänen postinsa. Siinä kun olivat levällään. Näin epämääräisen viestin joltakin vieraalta naiselta, ja teksti oli mielestäni intohimoista. Sen verran mitä nyt satuin näkemään.
Säikähdin ja raivostuin aivan valtavasti, ja syöksyin vieraamme luo hetimiten. Vaadin häntä kertomaan totuuden, enkä uskonut, vaikka hän vakuutteli ettei suhdetta ole. Ystäväni mies suuttui minulla ja käski pitää huolen omista asioistaan. Sain aikamoisen ryöpyn niskaani, ja kuulin olevani harkitsematon ja kyttäävä henkilö.
Pidimme jonkin aikaa mykkäkoulua, ja sen jälkeen selvitin asiaa ystäväni (=lapseni kummitädin) kanssa. Heillä oli ollut kriisi, mutta mies ei ollut koskaan pettänyt fyysisesti. Kyse oli vain ihastumisesta. Mies olisi ollut valmis näyttämään postinsa vaimollekin.
Ystäväni suhde on tällä hetkellä OK. Olen kuitenkin hyvin surullinen, kun ystäväni mies ei halua enää tavata meitä niin usein kuin ennen. Tapaamme ehkä joulun alla ja kerran kesässä, ja vaikka asiat on sovittu päällisin puolin, niin tuntuu siltä ettei mikään palaa ennalleen. Lapseni kaipaa "setää" valtavasti, joka vei häntä aikaisemmin hiihtämään, luontoretkelle jne. Toisaalta ymmärrän ystäväni miestä - toisaalta en. Lapseni on kuitenkin hyvin ihana.
Kai tapahtumassa oli vikaa meissä molemmissa. Haluan vain sanoa ihmisille, että älkää sekaantuko toisten asioihin ennen kuin olette varma petoksesta. Ja jos otatte tuollaisen asian esille, niin pyrkikää puhumaan ihmiselle kunnioittavasti ja kohteliaasti - kaikesta huolimatta. Tämä on ikävä pattitilanne, eikä selviä varmastikaan ikinä.
olenko kamala?
4
1386
Vastaukset
- edelliseen
Mua kiinnostaa, että kuinka ihmiset voivat lukea vahingossa toistensa sähköposteja. Usein mieheni voi jättää koneen (esim. mennessään puhelimeen), mutta koskaan en ole vielä onnistunut lukemaan vahingossa mitään. Eri asia, jos ruudulla lukisi kissan kokoisin kirjaimin "KIITTI PANOSTA!!" tms.
Mun mielestä ystäväsi miehellä on kuitenkin velvollisuus pitää lapseesi yhteyttä. Jos hän on kerran lapseesi solminut suhteen ja tehnyt yhdessä kaikkea kivaa, hän ei saisi lopettaa sitä noin vaan. Eli tuosta et kyllä itseäsi voi syyttää.- ja helposti
On aika helppokin unohtaa sähköpostin auki iltamyöhällä kun käyttää selainta joka käyttää monta ikkunaa kerrallaan (tab).. Itsekin olen monena kertana huomannut katsovani omaa sähköspostiohjelmaani unohdettuani sen auki. Saati sitten avoni. Tosin ei siellä ole mitään sellaista joka haittaisi ketään. Ja kuka ei lukisi viestiä mikä on jäänyt auki? Itse en ainakaan voisi vastustaa kiusausta.
Miettikääs ihmiset! - Kiki
ja helposti kirjoitti:
On aika helppokin unohtaa sähköpostin auki iltamyöhällä kun käyttää selainta joka käyttää monta ikkunaa kerrallaan (tab).. Itsekin olen monena kertana huomannut katsovani omaa sähköspostiohjelmaani unohdettuani sen auki. Saati sitten avoni. Tosin ei siellä ole mitään sellaista joka haittaisi ketään. Ja kuka ei lukisi viestiä mikä on jäänyt auki? Itse en ainakaan voisi vastustaa kiusausta.
Miettikääs ihmiset!Vahingossa ei kyllä kukaan toisen viestejä voi lukea. Jos näet että jonkun toisen kuin sinun meiliboxi on auki niin sulje se. Et saa lukea myöskään kirjeitä jotka tulevat suljetussa tai avatussa kuoressa toisen nimellä kotiisi, ja vaikka kirje olisi otettu kuorestaan ja jätetty pöydällesi - vastaavasta tilanteestahan tuossa on ollu kyse. Aika utelias täytyy olla että lukee muiden viestejä. Mies on tehnyt aivan oikein kun ei halua pitää sinuun yhteyttä. Kukaan ei ansaitse tuollaisia ihmisiä elämäänsä. Enkä tässä nyt ollenkaan edes aio ilmaista mielipidettäni siitä, mitä mieltä olen ko. miehestä, mutta sinun käytöksesi on tuossa tapauksessa ollut kyllä todella pöyristyttävää.
- AnBelFel
Kiki kirjoitti:
Vahingossa ei kyllä kukaan toisen viestejä voi lukea. Jos näet että jonkun toisen kuin sinun meiliboxi on auki niin sulje se. Et saa lukea myöskään kirjeitä jotka tulevat suljetussa tai avatussa kuoressa toisen nimellä kotiisi, ja vaikka kirje olisi otettu kuorestaan ja jätetty pöydällesi - vastaavasta tilanteestahan tuossa on ollu kyse. Aika utelias täytyy olla että lukee muiden viestejä. Mies on tehnyt aivan oikein kun ei halua pitää sinuun yhteyttä. Kukaan ei ansaitse tuollaisia ihmisiä elämäänsä. Enkä tässä nyt ollenkaan edes aio ilmaista mielipidettäni siitä, mitä mieltä olen ko. miehestä, mutta sinun käytöksesi on tuossa tapauksessa ollut kyllä todella pöyristyttävää.
Kyllä minullekin tulee elämässä paljon kiusauksia, mutta ei niitä saa/saisi toteuttaa. Jos Stockmanilla on upea laukku, niin minä en saa tunkea sitä takkini alle ja varastaa. Jos toisen posti on auki, en saa avata sitä, vaikka kuinka kiinnostaisi.
Mä en myöskään ihmettele miestä ollenkaan, ettei hän halua olla enää missään tekemisissä alkuperäisen kanssa. Ja vielä kun asia oli nähtävästi siten, ettei mitään suhdetta ole ollut, niin kukapa sitä kestäisi että tullaan turhaan syyttelemään. Aika itsekeskeinen ämmä: setä viettää vapaaehtoisesti aikaansa hänen lapsensa kanssa, ja palkaksi tulee pelkkää v*ttuiluripitystä.
Kannattaa todellakin miettiä, milloin aukaisee suunsa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403791Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal373387- 692998
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912850- 351848
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no841837- 241679
- 281607
- 311602
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231584