No niin eli painoa olisi pudotettava ja tässä suunnitelmani. Te viisaat ja onnistuneet antakaa kommentteja ja paranusehdotuksia kiitos!
ensin ruokavalio:
aamupala 7.00-8.00
maustamaton viili 1% tai vesikaurapuuro , lisänä omaa mansikka-vadelmahilloa 1rkl. kuppi kahvia rasvattomalla maidolla
11.00-12.00 kouluruokailu, lautasmallin mukaan. paitsi jos ruoat lilluvat rasvassa ( kuten usein on) niin iso lautasellinen salaattia/raastetta ja ruisleipä voilla..
16-17 yleensä pieni lautasellinen kotona ruokaa tai ruokaisaa salaattia
19-20 hedelmiä, kasviksia tms, kevyttä..
sitten jotain muuta tietoa.. käytän aina rasvatonta maitoa. Leipää en oikein syö, välillä menee 1kk etten syö palaakaa.. keskimäärin ehkä 4 palaa kuukaudessa. Joten pyrin syömään kaurapuuroa ja tummaa pastaa ja riisiä kuitujen saamiseksi. Punaista lihaa syön harvoin, kala ja kana on suosikkeja. Hedelmistä yleensä alas menee appelsiinit, banaanit, mandariinit, omenat ja tuore ananas on suosikki! Ruoanlaitossa paistamiseen käytän aina oliiviöljyä. Suolaa en lisää, vaan curry ja kurkuma mausteina. Vettä on aina mennyt n. 1-1.5l /pvä. Siis jo ennen tätä projektia... :D
Herkkupäivä pitäisi siis olla kerran viikossa (?) eli varmaan perjantai. Viikolla jos makeenhalu iskee niin dippiä ja kurkkua ja kirsikkatomaatteja.
Vaikeinta tulee olemaan kaupasta lähteminen ilman karkkihyllyn tyhjentämistä.. ;)
Liikunta. NOh. Jos aloittaisin yrittämällä tehdä kotona lihasjumppaa 2-3 krt/viikko. Lenkkeilyä voisin aluksi yrittää 2 krt/viikko. Opiskelijan kuntosalille ei ole rahaa, joten ulkoilu ja kotijumpalla pitäisi pärjätä. Sitten kun kroppa on siinä kunnossa että kehtaa uimaan mennä niin aion aloittaa uimisen (ihanaa!).
No niin miltäs kuulostaa?! Tiedän että tulee olemaan vaikeaa ja repsahdan välillä, mutta motivaatio kasvaa koko ajan joten positiivisella mielelää menen eteenpäin. En kuiteskaan kuole siihen jos en saa joka päivä karkkia! Itsekuria tässä kysytään ja sitä minulla tulee olemaan.
päivän ruokailut??!!
4
403
Vastaukset
- 123-5kg
Muista tarkistaa proteiinin määrä. Laihduttaessa vähintään 2g/ihannepainokilo. Mulla ihannepaino 73 kg, joten pyrin syömään n. 130...160g proteiinia päivässä. Kun huolehtii proteiineista tulee muutenkin tsekattuu mitä suuhunsa pistää. Onnea.
- on rasvaista ruokaa??
Nykyisin laitosruokailut ovat ravitsemuksellisesti melko hyvin koostettuja. Jos näin ei ole, anna toki palautetta keittiöön!!
Sitten sanoisin että lisää iltapäivään pieni välipala, ota se vaikka ruualta pois, niin ruokavaliosi pitää pidempään. Enkä korvaisi lounasta vihannessalaatilla milloinkaan. Proteiini pitää nälkää! Ja leipää voit syödä kaksi tai kolmekin, jos et ota perunaa tai riisiä lautaselle.
Kuulostaa tosi laihduttavalta, mutta ei ihan riittävältä pidemmän päälle. Älä kovin pitkään ihan noin niukasti syö, varsinkaan jos olet alle 20. Luustosi ja lihaksistosi eivät saa tarpeeksi rakennusainetta. Vilkaise vaikka kutri.net (? toivottavasti meni oikein, en muista ihan varmaan tuota loppuosaa) -sivulta ravinto-ohjeita, siellä on järkeenkäyvästi esitettynä ravintotietoa ja vielä ravintoainelaskurikin.- vähän
Minkätakia ihmiset pilaavat aineenvaihduntansa jo nuorella iällä. Syökää ravintosuositusten mukaan mutta vähentäkää määrää jos tarttee laihtua. Uusimmassa on jo liikuntakin mukana.
Millä perustelette rasvojen pudottamisen alle suositusten?
Hei vain!
Olen itse myös opiskelija ja olen nyt pudottanut yhteensä reilu 5kg, toinen mokoma olisi vielä tarkoitus pudottaa. Itse olen laihduttanut laskemalla kaloreita ja lisäämällä liikuntaa. Suosittelen lämpimästi kalorien laskentaa. Se saattaa vaikuttaa aluksi vaikealta, mutta helpottuu ajan myötä, jos on laittanut itsellensä ylös esim. paljon normaalissa aamupalassa on.
Itse syön noin 1400-1500kcal päivittäin. 1200kcal on ehdoton alaraja, mutta mieluummin syö enemmän, etenkin niinä päivinä kuin urheilet. Miksi syödä niin kovin vähän, kun voi syödä hieman enemmän ja silti laihtuu?
Musta vaikuttaa, että syöt aika vähän. Siksi suosittelinkin sitä kalorien laskemista. Tosin annoskokoja on niin vaikea arvioida. Siksikin tuo vaikuttaa niin vähältä, kun syöt vain 4 ateriaa päivässä. Suositus on, että söisi 5-6 ateriaa päivässä, jolloin repsahduksiakaan ei satu niin helposti.
Oma tyypillinen päiväni:
Aamupala: 2 dl All Bran Plus -muroja, 2 dl rasvastonta maitoa
Välipala: 1 isohko omena
Lounas: koulussa lautasmallin mukaan (arvioin sen vastaavan noin 400-500kcal)
Päivällinen: Noin 1-2dl riisiä/pastaa, kasvispainotteista kastiketta sen kanssa
Iltapala: 1% mangopersikkaviili, päärynä, 2 näkkäriä
Tämän lisäksi urheilen lähes päivittäin. Teen pilatesta 1-3krt viikossa, jonka lisäksi pyrin polkemaan kuntopyörää vähintään 15min päivittäin.
Jos sulla on kysyttävää näistä jutuista, niin vastailen mielelläni. Lähetä vaikka sähköpostia osoitteeseeni. Mä mielelläni juttelen laihduttamisesta, se kun tuntuu motivoivan mua vaan lisää, kuten kadonneet kilotkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403741Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333314- 692938
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912780- 351798
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821766- 241609
- 281557
- 291539
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231524