olen penisiliini kuurilla ja lääke merkki on v-pen. voinko juoda alkoholia? eikai siitä tule haitta vaikutuksia?
voiko juoda alkoholia jos on penisiliini kuurilla?
16
69361
Vastaukset
- näillä lääkkeillä
ei ole.
Kuitenkaan sairaana ei ole järkevää juhlia rankasti. Ota kohtalaisesti yhtenä iltana (jos on aivan pakko). Syö kuurisi loppuun, vaikka oireet hellittäisivätkin ennen.
Pikaista paranemista! - Kokemusta on
Ainoa syy miksi suositellaan olla juomatta on että joko ei muista ottaa lääkkeitä tai oksentaa ne pihalle, mutta jos nämä ei ei ole ongelmana niin anna mennä. Mutta lue tuoteseloste koska joillakin antibiooteilla saattaa olla antabus vaikutus.
- on myös
se, ettei ole aiheellista rääkätä elimistöä tulehduksen lisäksi alkoholin polttamisella.
V-Penillä ei ole antabusreaktiovaikutusta, sellainen on tietääkseni vain metrodinatsolilla, joka on anaerobilääke.
- -JaRi-
käsitykseni mukaan ainoa haittavaikutus on se että minkäänlaiset antibiootit menettävät tehonsa siksi aikaa kun veressä on alkoholia joten kuuri kärsii jos juo viinaa. sairaalaan siitä ei joudu (ellet juo itsellesi alkoholimyrkytystä) ja antabusreaktioo ei kannata pelätä.
ja antibioottikuurilla pitäisi ottaa lääke säännöllisesti päivittäin mutta jos ryyppäät siihen päälle tarkoittaa samaa kuin et olisi lääkettä sinä päivänä edes ottanut.
Näin olen kuullut joten en ole 100% varma. - Shamppis
Täyty sanoa, että itse olen v-pen kuurilla ja eilen join muutaman lasin shamppanjaa, eikä teho laskenut :)
- farmaseutti.
Alkoholi ei heikennä millään lailla antibiootin tehoa! Ellei sitten humalassa unohda ottaa tai oksentaa lääkkeen.
Edellisen vastaajan _käsityksellä_ asiasta ei ollut mitään tekemistä faktan kanssa. - ope iski
Penisiliinikuuri ja haittavaikutus on yhdyssanoja!
- Olennaiseen
PenisiLLiini kirjoitetaan kahdella L:llä.
- höhö
Penisiliinikuuri ja haittavaikutus OVAT yhdyssanoja!
- Tinder
Tänään join yhden pullon siideriä ja olen V-pen kuurilla, eikä mitään kummalista ole tullut. Joten aikaisempien tekstien puolella olen :)
- kyllä se siitä
Terve kaikille,
Appivainajani, lääkäri, sanoi, että jos otat lääkettä, niin vaikuttaa lääke ja jos otat viinaa, niin vaikuttaa viina, mutta eivät vaikuta toisiinsa. Jos otat kunnolla niin saatat tietysti unohtaa, mutta se on taas toinen juttu !
:) - ex-inttipoju
intis ku sain antibioottikuurin, niin sen määränny lääkäri sanoi että voi ottaa sen kans viinaa kunhan ei sitte humalas/krapulas oksenna lääkettä ulos. Antibioottikuurista kun ei sais jäädä ottamatta yhtään tabua kuurin aikana. Mutta tutustu kuitenkin sen oman antibioottis vaikutuksiin, lääkeselosteet löytyy nopeesti netistä...
- Luettava ohjeet
Vielä nopeammin ne lääkeselosteet löytyy lääkepakkauksesta. Netin ohjeet ovat sama pakkausseloste joka on lääkkeen mukanakin.
Joillakin antibioottisilla lääkkeillä on antabusvaikutus, mutta se on mainittu pakkauksessa olevissa ohjeissa. Kannattaa aina lukea se ohjepaperi ensin ennen kuin ottaa ensimmäistäkään pilleriä. - TietoaTarvitseva
Luettava ohjeet kirjoitti:
Vielä nopeammin ne lääkeselosteet löytyy lääkepakkauksesta. Netin ohjeet ovat sama pakkausseloste joka on lääkkeen mukanakin.
Joillakin antibioottisilla lääkkeillä on antabusvaikutus, mutta se on mainittu pakkauksessa olevissa ohjeissa. Kannattaa aina lukea se ohjepaperi ensin ennen kuin ottaa ensimmäistäkään pilleriä.Olen lukenut pakkausselosteen mutta alkoholin ja v-penin (eli antibioottikuurini) yhteiskäytöstä ei mainita mitään, joten mitä minun kannattaisi tehdä jos kuurini loppupuolella haluaisin ottaa alkoholia?
- PekkaKupperi
Se on yleinen "myytti" että penisilliini jotenkin "menettäisi tehonsa" jos juo viinaa. Eivät vaikuta toisiinsa millään lailla nämä "aineet". Minulle lääkäri sanoi että alkoholi laskee vastustuskykyä joten sen takia sitä ei suositella antibioottikuurin aikana. Mutta jos yhden kaksi annosta ottaa niin sillä ei ole mitään merkitystä hoidon kannalta. Hyvin sanoi tämä lääkäri.
- Anonyymi
Minulta kanssa poistivat 2 viisaudenhammasta ja sain v-pen mega kuurin ja kahdenlaista särkylääkettä.Edellisenä iltana eräs kaveri jota en edes muistanut toi liettuan vodkapullon tuollahan tuo vielä jääkaapissa ,eiköhän tuota jaksane vielä tunne ensi torstaille odottaa että kuuri loppuu.Muutenkin on tullut huomattavasti vähennettyä tuota viinan juontia ,johtuu varmaan rahatilanteesta ja melkein kaiiki entiset ryyppykaverit ovat mananmajoilla Itse olen 64v moni kaveri ei edes 60v kerinny nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849