Kännykkähälytin

esko vaan

Rakensin edelliseen autooni varashälyttimen gsm-puhelimesta. Oven, ovien väliin kytkin joka käynnisti puhelimen soittamaan minulle.
Toimi loistavasti vaikken tositilanteessa sitä "saanut" kokeilla.
Lisäksi autoa saattoi seurata.
Turvallinen ja toimiva ja mitä parasta edullinen - kympin verran, auton vaihdon yhteydessä tarpeettomaksi jääneenä toimii mökin "pakkasvahtina"

11

5314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?--

      Miten sait puhelimen soittamaan "hälytyksen", (eli mikä painaa luuria soittaakseen hälytystä?)

      • esko vaan

        Juttu on hyvin yksinkertainen.
        Laitoin kuljettajan oven läheisyyteen pitempivartisen(2 cm)rajakytkimen niin lähelle ovea, että ovi painaa kytkimen vartta ja pitää kytkimen avoimena. Kun auton ovi avataan kytkin sulkeutuu ja kytkee puhelimen soiton. Tämä kytkin on jonkun numeronäppäimen rinnalla, ei ykkösen. Ts. numeronäppäimestä lähtee johdot rajakytkimelle.Ao. pikavalintanäppäimeen olen ohjelmoinut oman numeroni johon puhelin soittaa.
        Varsinainen toiminta on sama kuin soittaisi puhelimen pikavalinnalla.
        Puhelimessa ei saa olla atm. näppäinlukkoa päällä ja pikavalintamahdollisuus tulla olla valittuna.
        Puhelin itsessään ei viotu rakentelusta.
        Autossa minulla on ollut käytössä Nokia 3110. Mökillä oli ennen Nokia 1610 pakkasvahtina - toiminta sama, mutta kytkimen tilalla termostaatti.
        Toki puhelin soittaa numeroon myös silloin kun itse avaan oven - ja totean homman toimivan. Useinmiten suljen puhelimen päivän ajaksi, ellen jätä autoa yksin johonkin.
        Tämä systeemi on toiminut jo reilun kymmenen vuotta, tosin puhelimia on joutunut vaihtamaan, NMT:stä 900:sen kautta GSM:ään.
        Olen käyttänyt vanhaa GSM:ää monessa eri asiassa, liiketunnistimen päässä tilavalvojana,pannuhuoneessa lämpötilavalvojana, palovarottimen päässä. Jopa lintupöntöissä käytetty, talvella olen käyttänyt oottikoukussa, jota iskukuokuksikin sanotaan.


      • ?--
        esko vaan kirjoitti:

        Juttu on hyvin yksinkertainen.
        Laitoin kuljettajan oven läheisyyteen pitempivartisen(2 cm)rajakytkimen niin lähelle ovea, että ovi painaa kytkimen vartta ja pitää kytkimen avoimena. Kun auton ovi avataan kytkin sulkeutuu ja kytkee puhelimen soiton. Tämä kytkin on jonkun numeronäppäimen rinnalla, ei ykkösen. Ts. numeronäppäimestä lähtee johdot rajakytkimelle.Ao. pikavalintanäppäimeen olen ohjelmoinut oman numeroni johon puhelin soittaa.
        Varsinainen toiminta on sama kuin soittaisi puhelimen pikavalinnalla.
        Puhelimessa ei saa olla atm. näppäinlukkoa päällä ja pikavalintamahdollisuus tulla olla valittuna.
        Puhelin itsessään ei viotu rakentelusta.
        Autossa minulla on ollut käytössä Nokia 3110. Mökillä oli ennen Nokia 1610 pakkasvahtina - toiminta sama, mutta kytkimen tilalla termostaatti.
        Toki puhelin soittaa numeroon myös silloin kun itse avaan oven - ja totean homman toimivan. Useinmiten suljen puhelimen päivän ajaksi, ellen jätä autoa yksin johonkin.
        Tämä systeemi on toiminut jo reilun kymmenen vuotta, tosin puhelimia on joutunut vaihtamaan, NMT:stä 900:sen kautta GSM:ään.
        Olen käyttänyt vanhaa GSM:ää monessa eri asiassa, liiketunnistimen päässä tilavalvojana,pannuhuoneessa lämpötilavalvojana, palovarottimen päässä. Jopa lintupöntöissä käytetty, talvella olen käyttänyt oottikoukussa, jota iskukuokuksikin sanotaan.

        Kiitokset hyvästä kuvauksesta ja käyttökohteista. Hyvin olet soveltanut tietojasi. Edelleen kuitenkin jään miettimään, miten numeronäppäimeen saa kytkettyä johdot, joihin voi liittää nämä katkaisijat...?


      • xxx
        ?-- kirjoitti:

        Kiitokset hyvästä kuvauksesta ja käyttökohteista. Hyvin olet soveltanut tietojasi. Edelleen kuitenkin jään miettimään, miten numeronäppäimeen saa kytkettyä johdot, joihin voi liittää nämä katkaisijat...?

        Avaan puhelimen kuoret, poista näppäin matto ja juota johdot kiinni haluamasi numeron kontakteihin


      • ei Esko
        esko vaan kirjoitti:

        Juttu on hyvin yksinkertainen.
        Laitoin kuljettajan oven läheisyyteen pitempivartisen(2 cm)rajakytkimen niin lähelle ovea, että ovi painaa kytkimen vartta ja pitää kytkimen avoimena. Kun auton ovi avataan kytkin sulkeutuu ja kytkee puhelimen soiton. Tämä kytkin on jonkun numeronäppäimen rinnalla, ei ykkösen. Ts. numeronäppäimestä lähtee johdot rajakytkimelle.Ao. pikavalintanäppäimeen olen ohjelmoinut oman numeroni johon puhelin soittaa.
        Varsinainen toiminta on sama kuin soittaisi puhelimen pikavalinnalla.
        Puhelimessa ei saa olla atm. näppäinlukkoa päällä ja pikavalintamahdollisuus tulla olla valittuna.
        Puhelin itsessään ei viotu rakentelusta.
        Autossa minulla on ollut käytössä Nokia 3110. Mökillä oli ennen Nokia 1610 pakkasvahtina - toiminta sama, mutta kytkimen tilalla termostaatti.
        Toki puhelin soittaa numeroon myös silloin kun itse avaan oven - ja totean homman toimivan. Useinmiten suljen puhelimen päivän ajaksi, ellen jätä autoa yksin johonkin.
        Tämä systeemi on toiminut jo reilun kymmenen vuotta, tosin puhelimia on joutunut vaihtamaan, NMT:stä 900:sen kautta GSM:ään.
        Olen käyttänyt vanhaa GSM:ää monessa eri asiassa, liiketunnistimen päässä tilavalvojana,pannuhuoneessa lämpötilavalvojana, palovarottimen päässä. Jopa lintupöntöissä käytetty, talvella olen käyttänyt oottikoukussa, jota iskukuokuksikin sanotaan.

        puhelimesta soitontoisto päälle jos sattus hälytystä vastaanottavassa puhelimessa olemaan puhelu käynnissä.


      • esko vaan
        ei Esko kirjoitti:

        puhelimesta soitontoisto päälle jos sattus hälytystä vastaanottavassa puhelimessa olemaan puhelu käynnissä.

        kiitos Tuo oli hyvä ja asiallinen huomautus, ehkä koputus vastaanottavassa voisi olla päällä


      • esko vaan
        xxx kirjoitti:

        Avaan puhelimen kuoret, poista näppäin matto ja juota johdot kiinni haluamasi numeron kontakteihin

        Kiitos Nokia 1610 ja vastaavat isot "halot" ovat lähes kotikonstein laitettavia ja puhelin säilyy kunnossa - harmi,ettei niihin tahdo saada akkua enää. Muovinäppäimistöisen puhelimen kanssa on juottamisen kanssa vaikeuksia.


      • hauskaa lisää
        esko vaan kirjoitti:

        kiitos Tuo oli hyvä ja asiallinen huomautus, ehkä koputus vastaanottavassa voisi olla päällä

        Onhan mahdollista että varas ehtii viedä auton ennen kuin ehtii itse paikan päälle. Jotenka ottaa soittavasta puhelimesta kaikki kaiuttimet pois niin varkaat eivät kuule jos operaattori lähettää viestejä tai puhelinmyyjä soittaa. Tietenkin voi laittaa äänettömälle mutta se saattaa joskus pettää jollain lailla. Jättää kuitenkin mikrofonin niin kuulee varkaiden aikeet.


      • topless
        esko vaan kirjoitti:

        Kiitos Nokia 1610 ja vastaavat isot "halot" ovat lähes kotikonstein laitettavia ja puhelin säilyy kunnossa - harmi,ettei niihin tahdo saada akkua enää. Muovinäppäimistöisen puhelimen kanssa on juottamisen kanssa vaikeuksia.

        akkujen saatavuudessakin halko voittaa 1-0! paksumman suomessa valmistetun akkumallin sisään mahtuu aa-pattereita, ja sinne voi kolvata ladattavia pattereita sarjaan. standardi on 5 mutta kuusikin mahtuu. 2100 mAh paristoista saa pitempiaikaisen virtalaähteen kuin yksikään markkinoilla ollut.(älä tosin kytke napoja väärinpäin, ettei kännykkä posahda niin kuin minulla kerran.)


      • warppe
        esko vaan kirjoitti:

        Juttu on hyvin yksinkertainen.
        Laitoin kuljettajan oven läheisyyteen pitempivartisen(2 cm)rajakytkimen niin lähelle ovea, että ovi painaa kytkimen vartta ja pitää kytkimen avoimena. Kun auton ovi avataan kytkin sulkeutuu ja kytkee puhelimen soiton. Tämä kytkin on jonkun numeronäppäimen rinnalla, ei ykkösen. Ts. numeronäppäimestä lähtee johdot rajakytkimelle.Ao. pikavalintanäppäimeen olen ohjelmoinut oman numeroni johon puhelin soittaa.
        Varsinainen toiminta on sama kuin soittaisi puhelimen pikavalinnalla.
        Puhelimessa ei saa olla atm. näppäinlukkoa päällä ja pikavalintamahdollisuus tulla olla valittuna.
        Puhelin itsessään ei viotu rakentelusta.
        Autossa minulla on ollut käytössä Nokia 3110. Mökillä oli ennen Nokia 1610 pakkasvahtina - toiminta sama, mutta kytkimen tilalla termostaatti.
        Toki puhelin soittaa numeroon myös silloin kun itse avaan oven - ja totean homman toimivan. Useinmiten suljen puhelimen päivän ajaksi, ellen jätä autoa yksin johonkin.
        Tämä systeemi on toiminut jo reilun kymmenen vuotta, tosin puhelimia on joutunut vaihtamaan, NMT:stä 900:sen kautta GSM:ään.
        Olen käyttänyt vanhaa GSM:ää monessa eri asiassa, liiketunnistimen päässä tilavalvojana,pannuhuoneessa lämpötilavalvojana, palovarottimen päässä. Jopa lintupöntöissä käytetty, talvella olen käyttänyt oottikoukussa, jota iskukuokuksikin sanotaan.

        Oisiko tuon rajakytkimen voinut korvata auton omilla ns. sisätilanvalon kytkimillä? Eli jokaiselta ovelta saisi vedettyä ne johdotukset? Tuli vain mieleen. Itselläni on ihan perus tööttiviritelmä, 10s viiveellä. Kyllähän sekin amatööreille saa paskat housuun.

        Muuten tuo kännykkä idea on helvetin hyvä :)


      • TIMOK86
        hauskaa lisää kirjoitti:

        Onhan mahdollista että varas ehtii viedä auton ennen kuin ehtii itse paikan päälle. Jotenka ottaa soittavasta puhelimesta kaikki kaiuttimet pois niin varkaat eivät kuule jos operaattori lähettää viestejä tai puhelinmyyjä soittaa. Tietenkin voi laittaa äänettömälle mutta se saattaa joskus pettää jollain lailla. Jättää kuitenkin mikrofonin niin kuulee varkaiden aikeet.

        Elikkäs olet näköjään saanut väsättyä tollasen hälyttimen,niin ajattelin kysyä että rakennatko minullekkin tuollaisen?Olen etsinyt netistä noita muttei tunnu löytyvän oikein edullista mistään.Mitenkäs,hälyttääkös se kun avaa minkä tahansa oven?miten sen saa kytkettyä pois päältä,jos vaikka itse on menossa autoon..?Miten taas saa päälle?Jos viitsit,ota yhteyttä minuun s-postitse.KIITOS!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe