"Nytpä kerron mä sulle lapseni, miten kaunis on taivaan enkeli..."
Jotenkin noin menee. Mikähän nimi ja mistä löytäis sanat?
Sanat hukassa...
5
14723
Vastaukset
- Inka
Yllättäen suomalainen kansanlaulu. Oli minulle niin tuttu, että yllätyin kun oman kirjastoni tietokannassa vai yksi laulukirja ja yksi levyviite. Hanna Ekola ainakin levyttänyt.
Sanat löytyvät tältä samalta keskustelupalstalta:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000115&posting=22000000012050692- Inka
Linkittäminen ei näköjään onnistu. Keskustelu Äidit ja isät > Lapsi harrastaa > Enkeleistä
- Inka
Inka kirjoitti:
Linkittäminen ei näköjään onnistu. Keskustelu Äidit ja isät > Lapsi harrastaa > Enkeleistä
Näköjään tunnetaan myös nimellä Enkeli, johan alkoi löytyä, tosin saman nimisiä lauluja varmaan monta. (Olisi kannattanut tutkia heti loppuun asti, ei olisi tarvinnut käydä yksinpuhelua)
- Emmylou
Inka kirjoitti:
Näköjään tunnetaan myös nimellä Enkeli, johan alkoi löytyä, tosin saman nimisiä lauluja varmaan monta. (Olisi kannattanut tutkia heti loppuun asti, ei olisi tarvinnut käydä yksinpuhelua)
Olen joskus laulanut em.laulua, nuotti ei ole juuri nyt lähellä, mutta yritän muistaa sanat(voi olla hiemn hakusessa)
Enkeli
Nyt kerron mä sulle, mun lapseni,
kuinka kaunis on taivahan enkeli.
On kutrinsa kullan keltaiset ja siipensä hontavan valkoiset.
Sitä vartenpa vain, ovat enkeliparvet
valveilla ain.
kuinka toimivi taivahan enkeli:
Kun lapsi on äidillä sairaana,
niin valvovi enkeli lapsosta.
valveilla ain.
Jos nähdä sä tahtoisit enkelin,
harvinaista se täällä on kuitenkin.
Vaan silmäsi kerran kun sammuvi,
hän vuoteesi vierellä välkkyvi.
valveilla ain.
Kaunis pieni laulu, jota on ilo laulaa:) - Sirkka Iita
Emmylou kirjoitti:
Olen joskus laulanut em.laulua, nuotti ei ole juuri nyt lähellä, mutta yritän muistaa sanat(voi olla hiemn hakusessa)
Enkeli
kuinka kaunis on taivahan enkeli.
On kutrinsa kullan keltaiset ja siipensä hontavan valkoiset.
valveilla ain.
kuinka toimivi taivahan enkeli:
Kun lapsi on äidillä sairaana,
niin valvovi enkeli lapsosta.
valveilla ain.
Jos nähdä sä tahtoisit enkelin,
harvinaista se täällä on kuitenkin.
Vaan silmäsi kerran kun sammuvi,
hän vuoteesi vierellä välkkyvi.
valveilla ain.
Kaunis pieni laulu, jota on ilo laulaa:)Tuo on aikatavalla tuttu iltalaulu, pienten lastenlapsieni tykkäämä.
Jessica ja Jasmine halusivat aina pienenä juuri tuon laulun ennen nukahtamista kuulla.
Heidän nukumaan meno oli aina sellainen kokonainen seremoonia.
Ensin luettiin iltasatu,sitten laitettiin pienet kädet ristiin ja siunattiin,
sitten lopuksi kun silmät jo olivat puoliksi kiini,
mummin rauhallinen ääni ja kaunis enkeli laulu johdattelivat untenmaille.
Niin siinä on vielä yksi säkeistö lisää ja se kuuluu näin:
"-Kun kouluun sä kuljet lapseni,
sua seuraapi taivahan enkeli,
hän vierelläs käy aina varjellen
sua lapseni pini ja hentoinen.
Sitä vartenpa vain,
ovat enkeliparvet valveilla ain.
"Siunausta teille kaikille jotka lapsianne
ja lastenlapsianne unten maille saattelette.
tv.Sirkka Iita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821299Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021088Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631073Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631003Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68876Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734