Tsemppausta kaipaisin.. Olen 170cm pitkä ja painoa on kamalat 111 kiloa. Pahímmillaan oli 114 kiloa. Olen jättänyt rasvan pois leivän päältä kokonaan ja lisännyt kasvisten määrää sekä olen ruvennut lenkkeilemään mieheni kanssa. Kuukauden verran olen nyt yrittänyt itseäni keventää ja tuo kolme kiloa on lähtenyt, eli hyvä alkuhan tämä kai on. Kuulin kommentin, että leipärasvan pois jättäminen on turhaa, mutta väitin vastaan, koska syön päivässä leipää paljon!! Joten päivittäinen rasvamäärän väheneminen on huomattava!! Syön myös paljon rasvattomia tai vähärasvaisia maitotuotteita. Olin myös pari vuotta sitten muutaman kuukauden Montignac-dieetillä ja paino putosikin parikymmentä kiloa, mutta sitten elimistä rupesi taistelemaan vastaan ja tahdonvoima petti ja kaikki kilot tuli takaisin. Eli siis tavallinen laihdutus on parempi vaihtoehto ja nyt kaipaan vain tsemppiä ja kannustusta!!
Tsemppiä mulle!!
6
666
Vastaukset
- Saba111
Olet samanmittainen kun minä. Mulla alkoi laihduttaminen 95 kilosta, nyt mennään 85 kilossa. Tosin mulla oli puoli vuotta taukoa laihdutuksessa, nyt otin taas itteäni niskasta kiinni.
Sulla tuntuu olevan tahdonvoimaa ja motivaatiota, joten uskon, että pystyt elämänmuutokseen! Hienoahan on, että olet jo päässyt mahtavaan alkuun! Ja ehdottomasti liputan tuon nyt valitsemasi laihdutustyylin puolesta! Itse lasken painonvartioiden pisteitä.- Outza
Naapurin emäntä laihdutti muutama vuosi sitten painonvartijoitten pisteillä 36 kiloa ja sen jälkeen on tullut kilo/vuosi takaisin, eli aika hyvä tulos kuitenkin!! Miulla menee tämä viikonloppu herkutellessa ja syykin on hyvä. Keskiviikkona oli mieheni ja minun neljävuotishääpäivä ja huomenna on taas seurustelun vuosipäivä, yhdeksän vuotta tulee täyteen!! Eli pienessä siiderissä tätäkin kirjoittelen ja lisää on aikomus ottaa ja sipsejä dipillä on myös luvassa.. Eli kuitenkin aika pienesti tulee juhlittua. Huomenna taas elämä jatkuu keveämmällä linjalla. Krapulan mielitekoihin mulle riittää paprikatäytteiset oliivit ja ruisleipä. Aika hyvä saavutus sekin, eikös??
- hyvä mutta
se kuuluu vähähiilihydraattisten diettien joukkoon, mitkä toimivat. VHH sai alkunsa jo 1800 luvun loppupuolella jolloin herra banting tuli niin solakaksi ettei enää tarvinnut peruuttaa pikkuhuoneeseen. Herra Atkins teki siitä tuotteen ja Montignac taas teki siitä oman versionsa.
Vielä voidaan mainita että useat Atkinssilla töissä oleet ovat tehneet siitä omat versionsa ja painoittaneet usein outoja asioita koska eihän toisen totetta voi noin vain myydä.
Sinä olet nähnyt että Montignac toimi. Se on hyvä. Jatka VHH dietillä vähentämällä hiilihydraatteja niin paljon kuin voit. Lisää niitä vasta kun olet lähellä ihannepainoasi. Syö niin paljon etei sinulla ole nälkä koskaan. Vähennä ruuan määrää vasta myöhemmin kun kroppasi on tottunut uuteen ravintoon. Ja jätä herran tähden ne rasvattomat tuotteet ja pikaruuat sinne kauppaan. Jos on vaikea löytää sopivaa ravintoa päivällä niin tee eväät. Makean himosi ja nälkäsi vähenee ja rupeat pian voimaan hyvin.
Rasvoista sen verran että paistoon voita tai koosrasvaa. Leivän päälle voita. Ruokaöljyjä voit käyttää salaatteihin y.m. mitä ei lämmitetä.
Ihminen tarvitsee kaikia rasvoja. Monityydyttämättömiä kehutaan hyviksi, mitä ne ovatkin. Niitä vain riittää pienempikin määrä terveelliseen ravintoon. Kalamaksaöljy t.m.s lisä on hyvä kompensoimaan omega kuutoset pois.
Saavuta tuloksesi hitaasti niin hyvä tulee!
Niin ja mittautapa triklyseriinit, kolesterolit ja sokeri niin näet tulokset myös paperilla.- Outza
Pieniä lisätietoja.. Olen työtön, asun "kotirouvana" maalaistalossa, mutta toimivaa maataloutta meillä ei ole. Olen 26-vuotias ja meillä ei ole lapsia. Montignac-dieetti laihdutti hyvin, mutta jatkuvasti oli huono olo, sekä päätä särki päivittäin. Ihme että jaksoin sitä niinkin kauan!! Nyt haluaisin opetella järkevän ruokavalion jolla hoikistuisin ja pysyisin myös hoikkana. Ensimmäinen askel oli tämä leipärasvan pois jättäminen. Se on jo auttanut. Seuraavaksi olisi tarkoitus lisätä liikuntaa pikkuhiljaa. Kasviksien syöntiä myös olen lisännyt. Ainiin, edelliselle neuvojalle tiedoksi, että en edes muista milloin olen viimeksi syönyt pikaruokaa tai edes eineksiä.. Teen ruisleivät ja hernekeitot ja kaikki muutkin ruoat itse alusta asti. Minulla ei ole ajokorttia, joten en pääse hakemaan herkkuja tuosta "läheltä" eli viidentoista kilometrin päästä..
- hyvä mutta
Outza kirjoitti:
Pieniä lisätietoja.. Olen työtön, asun "kotirouvana" maalaistalossa, mutta toimivaa maataloutta meillä ei ole. Olen 26-vuotias ja meillä ei ole lapsia. Montignac-dieetti laihdutti hyvin, mutta jatkuvasti oli huono olo, sekä päätä särki päivittäin. Ihme että jaksoin sitä niinkin kauan!! Nyt haluaisin opetella järkevän ruokavalion jolla hoikistuisin ja pysyisin myös hoikkana. Ensimmäinen askel oli tämä leipärasvan pois jättäminen. Se on jo auttanut. Seuraavaksi olisi tarkoitus lisätä liikuntaa pikkuhiljaa. Kasviksien syöntiä myös olen lisännyt. Ainiin, edelliselle neuvojalle tiedoksi, että en edes muista milloin olen viimeksi syönyt pikaruokaa tai edes eineksiä.. Teen ruisleivät ja hernekeitot ja kaikki muutkin ruoat itse alusta asti. Minulla ei ole ajokorttia, joten en pääse hakemaan herkkuja tuosta "läheltä" eli viidentoista kilometrin päästä..
Jos olosi oli hankala niin tee muutoksia ruokavalioosi. Minä en lähtisi rasvattomalle linjalle koska kalorien kulutus laskee.
Omaa VHH linjaani en voi verrata mihinkään nimettyyn kuuriin vaan aloitin sen tietämättä asioista juuri mitään.
Nykyisin syön aamulla pekonia kolme siivua ja pari munaa. Iltapäivällä menee kahvia ja illalla sitten lihaa, kalaa t.m.s. Tietenkin vihanneksia runsaasti.
Illalla otan teetä pari näkkileivän pallaa sentin päällysteellä, useinmiten jouhelihapihviä ja juustoa. Kahvin kanssa menee usein pikkuleipää mutta leivoksista ja muista pystyn nyt kieltäytymään.
Liikuntaa en harrastanut missään vaiheessa, nyt kyllä kävelyä y.m. kevyttä. Kun on ikänsä (57) taistellut painonsa kanssa niin nyt olen tyytväinen.
Tälläistä ruokavaliota en pystynyt kuvittelemaa aikaisemmin, määrät ovat kovin pieniä siihen nähden mitä söin aikaisemmin.
Loppukoon tämä vuodatukseni.
Ruisleipä on hyvä, matala GI indeksi. Vähennä leivän määrää mutta syö se voin kanssa.
Vähennä myös perunaa. Tee yksi muutos per viikko jotta voi kuunnella kroppaasi ja antaa aikaa sopeutua. Koska painosi putosi Montignacin dietillä niin vhh sopii sinulle. Täytyy vain löytää sinulle sopiva muoto vhh:sta. Olisi pari kirja ehdotustakin jos kiinnostaa.
H
- vinkkejä!
Paljon tsemppiä sulle, yritä aina pitää se tavoite mielessä kun tulee heikkoja hetkiä. Ja niitäkin aina tulee eikä niitä kannata jäädä murehtimaan. Itse olen vaihtanut leipärasvan rasvattomaan sulatejuustoon. Ja onhan se leipä tummaa leipää, eikä sitäkään pitäisi paljoa syödä, vaihda se mieluummin kunnon ruokaan! Muista riittävät proteiinit ettei kroppasi ala syömään lihaksiasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511447- 639900
- 1495597
- 1443794
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 652815
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603