Ollaan noin 18v.ja meitä on kolme, joista minä ja mun bestis tunnettu jo melkein ikuisuus, sit tämä ongelmatapaus on ollut porukassa noin viis vuotta.
Ehkä hän on tuntenut itsensä aina kolmanneksi pyöräksi kun me tunnetaan toisemme paljon paremmin..
Ongelmana on siis tää uudempi ystävä.. Se alotti viikko sitten mykkäkoulun meille kahdelle.. tai kyllä se puhuu mut erittäin vaitonaisesti ja lyhyesti. Ja jos joku muu kuin jompi kumpi meistä kysyy jotain, se vastaa erittäin pirteästi. Kysyimme häneltä kolmen kesken, että mikä hänet on suututtanut ja vastauksena oli: "tälläinenhän normaalisti olen, ei minulla mikään ole." Ja paskat täyttä valetta!! En todellakaan tiedä mistä se on suuttunut, ja me vielä alennuttiin kysymään siltä ja ois vaikka pyydetty anteeks... Korostan vielä et muille se on todella ystävällinen, ei meille...
Tää ei oo sen ainoa raivonpuuska... vitsi mä en vaan tajua sitä ihmistä... se on ärsyttänyt mua jo pitkän aikaa. Musta tuntuu et se mun bestis haluais väleihin sen kaa mut mua ei oikeesti enää jaksa kiinnostaa..
Oonko mä ihan paha ihminen? tiedän et se käy psykiatrilla puhumassa ongelmistaan.. mut mä en jaksa sen puuskia enää... ne vaan pahenee koko ajan.
Pettynyt
1
497
Vastaukset
- ollut täysin
vastaavanlainen "ystävä". Hän on sisimmässään ihana ihminen mutta.. Hänellä on todella huono itsetunto. Hän tiuskii, mököttää, kiukuttelee, kävelee ohitse moikkaamatta jne.. Ja kun kysyy, mikä on, olenko tehnyt jotain, onko joku muu tehnyt, mikä on huonosti, tiuskaisee ettei mikään. Ja kaikille muille käyttäytyy ystävällisesti. Periaatteessahan tuo pitäisi ottaa kohteliaisuutena, koska hän kokee sinut kuitenkin sen verran hyväksi ystäväkseen että kehtaa päästää pahaa oloaan ulos, toisin kuin muille ihmisille joille esittää että kaikki on hyvin.
Tiedän miten inhottavaa tuollainen käytös on, mutta todellisuudessa et pysty vaikuttamaan siihen. Ainoastaan hän itse kykenee tekemään muutoksen.
Meitä oli myös alunperin 3 ystävää, ja varsinkin tälle toiselle ystävälleni tämä kiukkupussi oli kateellinen ja koki huonommuutta häntä kohtaan - ei kyennyt olemaan onnellinen hänen puolestaan, ja pari kertaa kun joku kundi oli baarissa tullut kysymään että onko kyseinen tyttö vapaa, kannattaako sitä yrittää, kiukkupussi oli valehdellut että tyttöä ei kiinnosta. Siitä heillä sitten välit menivätkin..
Itse olen koittanut ymmärtää tätä kiukkupussia, mutta pakostakin välimme ovat etääntyneet.. Soittelen hänelle välillä parin kk välein ja yritän jutella, mutta koska hän kokee minuakin kohtaan alemmuuden tunnetta, emme tapaa usein.
Toinen mikä kannattaa ottaa huomioon, että hän on aloittanut ehkä juuri terapiassa käynnin. Terapiassahan käytetään usein ns. pahan olon maksimointia omien tunteiden selvitysmekanismina, eli kaikki se paha olo jonka on padonnut sisäänsä, maksimoidaan ja päästetään ulos. Masentuneet ihmiset hyvin usein salaavat ja peittävät pahaa oloaan, ja kun he aloittavat terapiassa käynnin, heidän tilansa vaikuttaa pahenevan sata kertaa pahemmaksi. Tosiasiassa asiat alkavat ratketa hänen mielessään, hän päästää nyt kerralla höyryjä ulos. Myöhemmin terapian edetessä hänen olonsa paranee - ja sen myötä ehkä hänen käytöksensä.
Älä katkaise välejäsi häneen jos todella haluat olla hänen ystävänsä, pyri tukemaan häntä. Hänellä saattaa olla tällä hetkellä todella raskasta. Mutta älä anna hänen vetää itseäsi siihen että sinulla olisi paha olo. Se ei auta ketään. Jos tuntuu liian raskaalta, ota rehellinen tauko.
Jos ystävän käytös todella etäännyttää teidät, niin se on pakko hyväksyä. Surullistahan se tottakai on. Mutta älä nyt heti viskaa ystävää menemään, seuraile tilannetta pari kk... Tsemppiä sinne!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415