Eilen alotin Dr. Phillin nettisivuilta löytyvän 14 pv:n dieetin. Paino nousi 200 g edellisaamusta. Johtuikohan suolasta, vähästä liikunnasta vai onko aineenvaihduntani todella alhainen. Yritän nyt ainakin viikon kuitenkin noudattaa tätä. Sokeri on kokonaan pois, rasva vähissä, leipää ei joka päivä palaakaan.... Puuroa sentään aamuisin.
Onko kokemuksia?
Dr Phil
29
3161
Vastaukset
- ............
Aineenvaihdunta on eri asia kuin suolentoiminta...
Mittaappa paljonko peruslämpösi on, sillä jos aineenvaihdunta on alhainen on myös lämpö alhainen eli alle 36 astetta, varman tiedon kuitenkin saat verikokeella.
Jos suolesi toimii hitaasti, niin lisää ruokavalioosi kuituja.
Jos yhden ainoan päivän olet noudattanut kyseistä dieettiä ei ole vielä syytäkään odottaa, että paino olisi vielä tippunut ellet sitten ole täysin paastonnut ja ollut juoomatta nestettä tänä päivänä. - Lääkäri Pauli
- 300g eilisestä. Vähän etova olo, tuleekohan tuosta "leivättömän" pöydän edessä olosta? Vai lihaa ja kasviksia, heldelmiä. Ei yksi puuro kesää tee.
- Lääkäri Pauli
Eilisestä -500 g. paino alas. Näyttää sittenkin tuottavan tulosta, joten eikun jatkamaan.
- päiväkohtaisia tuloksia
Vasta viikko tasolla näet toimiiko homma vai ei.
Hiukan pitkäjänteisyyttä asiaan siis. - Lääkäri Pauli
päiväkohtaisia tuloksia kirjoitti:
Vasta viikko tasolla näet toimiiko homma vai ei.
Hiukan pitkäjänteisyyttä asiaan siis.Olen vaan nyt innoissani, kun jotain näyttää tapahtuvan lyhyelläkin tähtäimellä.
- Lääkäri Pauli
600 grammaa pois eilisestä painosta.
- Lääkäri Pauli
Voi pöh!
- Micci_67
Niin painoa kannattaa tarkkailla viikon välein. (ilman nimimerkkiä) Kyllä mullakin aina maanantaina paino on noin 1kg enemmän kuin perjantaina oli, mutta kun vertaan perjantai painoja, niin podotusta tapahtuu jatkuvasti.
Toinen vaihtoehto on, että lasket viikon KA painon, ja vertaat niitä keskenään, se on ehkä paras keino. - Lääkäri Pauli
Micci_67 kirjoitti:
Niin painoa kannattaa tarkkailla viikon välein. (ilman nimimerkkiä) Kyllä mullakin aina maanantaina paino on noin 1kg enemmän kuin perjantaina oli, mutta kun vertaan perjantai painoja, niin podotusta tapahtuu jatkuvasti.
Toinen vaihtoehto on, että lasket viikon KA painon, ja vertaat niitä keskenään, se on ehkä paras keino.Se siis punnituksesta, mutta mitä sanot onko dieettini hyvä vai huono sinun mielestäsi? Jos huono, mikä olisi parempi?
- Micci_67
Lääkäri Pauli kirjoitti:
Se siis punnituksesta, mutta mitä sanot onko dieettini hyvä vai huono sinun mielestäsi? Jos huono, mikä olisi parempi?
tuohon Philin juttuun netissä joten vaikea sanoa. Olen kyllä ohjelmaa seurannut ja moni juttu tuntuu hänellä olevan ihan VHHta, joten sen puolesta mielestäni OK. Hänhän puhuu myös sen puolesta, ettäruoka olisi tehtävä itse ja raaka-aineista, ja että einekset ja puolivalmisteet pitäsi unohtaa. Ja tämähän on järkevää ruokavaliosta riippumatta.
Vaikea yleensäkään sanoa jonkun toisen ruokavaliosta kuinka hyvä se on, se vaatisi aina tarkempaa tutustumista. Lisäksi eri ihmisillä on eri mieltymyksiä ja kroppa reagoi eri tavalla hiilareihin tai HH määriin. VHHlla jotkut tuntuu tarviivan sen alle 20g hiilaria päivässä, jotta syömishimot pysyy kurissa. Itsellä homma toimii vielä 50g päivässä tasollakin.
Jos haluat VHH tyylisiä ohjeita, niin voin toki kertoa. Laita vaikka eilisen päivän syömisesi, niin voin kertoa miten itse olisin sen muuttanut. - Lääkäri Pauli
Micci_67 kirjoitti:
tuohon Philin juttuun netissä joten vaikea sanoa. Olen kyllä ohjelmaa seurannut ja moni juttu tuntuu hänellä olevan ihan VHHta, joten sen puolesta mielestäni OK. Hänhän puhuu myös sen puolesta, ettäruoka olisi tehtävä itse ja raaka-aineista, ja että einekset ja puolivalmisteet pitäsi unohtaa. Ja tämähän on järkevää ruokavaliosta riippumatta.
Vaikea yleensäkään sanoa jonkun toisen ruokavaliosta kuinka hyvä se on, se vaatisi aina tarkempaa tutustumista. Lisäksi eri ihmisillä on eri mieltymyksiä ja kroppa reagoi eri tavalla hiilareihin tai HH määriin. VHHlla jotkut tuntuu tarviivan sen alle 20g hiilaria päivässä, jotta syömishimot pysyy kurissa. Itsellä homma toimii vielä 50g päivässä tasollakin.
Jos haluat VHH tyylisiä ohjeita, niin voin toki kertoa. Laita vaikka eilisen päivän syömisesi, niin voin kertoa miten itse olisin sen muuttanut.Eilinen meni suht koht tuon Philin kuudennen päivän ohjeen mukaan eli:
vähärasvaista jauhelihaa n. 50 g
1 dl kaurahiutaleita
1 rkl pellavarouhetta
maitoa lautaselle tarvittava määrä
kahvi
omena
-----
2,5 dl rasvatonta piimää
------
kahvi, johon kyllä 2 palaa sokeria ja kermaa(ylim.)
------
vähärasvainen jauheliha noin 150 g
salaattia
paprikaa
sipulia
tomaatti
1rkl oliiviöljyä
balsamietikkaa
omena
kiivi
kahvi
------
2% raejuusto noin 1,5 dl
---
200 g seitä
vihreitä papuja n. 1 dl purkista
keskikokoinen kesäkurpitsa.
.....
Kävelyä 2,5 tuntia (ei jokapäivä, yleensä vain puolesta tunnista tuntiin)
-----
Lähtöpaino 65 kg pituus 168 cm eli mennyt nyt 6 päivässä alas tällä 1 kilo 200 grammaa. - Micci_67
Lääkäri Pauli kirjoitti:
Eilinen meni suht koht tuon Philin kuudennen päivän ohjeen mukaan eli:
vähärasvaista jauhelihaa n. 50 g
1 dl kaurahiutaleita
1 rkl pellavarouhetta
maitoa lautaselle tarvittava määrä
kahvi
omena
-----
2,5 dl rasvatonta piimää
------
kahvi, johon kyllä 2 palaa sokeria ja kermaa(ylim.)
------
vähärasvainen jauheliha noin 150 g
salaattia
paprikaa
sipulia
tomaatti
1rkl oliiviöljyä
balsamietikkaa
omena
kiivi
kahvi
------
2% raejuusto noin 1,5 dl
---
200 g seitä
vihreitä papuja n. 1 dl purkista
keskikokoinen kesäkurpitsa.
.....
Kävelyä 2,5 tuntia (ei jokapäivä, yleensä vain puolesta tunnista tuntiin)
-----
Lähtöpaino 65 kg pituus 168 cm eli mennyt nyt 6 päivässä alas tällä 1 kilo 200 grammaa.Tuosta varmaan pitäisi kysyä joltain kuka hyväkarppaa, sellainen osaisi antaa parempia neuvoja.
Itse elelen alle 50g hiilareilla ja tuostatulee kyllä varmaan enemmän. Tuosta vaihtaisin kaurahiutaleet pariin palaan kunnon ruisleipää ja piimän (ja kivin?) jättäisin pois. Muuten tuo on aikalailla sisällöltään samaa mitä itsekkin syön, mulla on kyllä rasvan osuus suurempi, esim rasvaisemman lihan ja öljyn määrän suhteen. Toki melkein 30kg painavampana, kulutukseni on myös suurempaa. (riippuu tietysti liikunnan määrästä)
Proteiinia varmaan saat tarpeeksi, kun olet noin kevytkin, sitä ei ainakaan tarvii lisätä. Rasvan määrästä on vaikea sanoa laskematta, mutta VHHlla ei valita rasvattomia tuotteita, eikä välttämättä vähärasvaisiakaan.
Kyllä tuo vahvistaa sitä käsitystä, että Philin ohjeet olisi hyväkarppia, vaikka hän ei itse olekkaan puhunut missää vaiheessa VHHsta oman ruokavalionsa kohdalla.
Onhan nuo kaurahiutaleet tavallisia, eikä pikahiutaleita? - Lääkäri Pauli
Micci_67 kirjoitti:
Tuosta varmaan pitäisi kysyä joltain kuka hyväkarppaa, sellainen osaisi antaa parempia neuvoja.
Itse elelen alle 50g hiilareilla ja tuostatulee kyllä varmaan enemmän. Tuosta vaihtaisin kaurahiutaleet pariin palaan kunnon ruisleipää ja piimän (ja kivin?) jättäisin pois. Muuten tuo on aikalailla sisällöltään samaa mitä itsekkin syön, mulla on kyllä rasvan osuus suurempi, esim rasvaisemman lihan ja öljyn määrän suhteen. Toki melkein 30kg painavampana, kulutukseni on myös suurempaa. (riippuu tietysti liikunnan määrästä)
Proteiinia varmaan saat tarpeeksi, kun olet noin kevytkin, sitä ei ainakaan tarvii lisätä. Rasvan määrästä on vaikea sanoa laskematta, mutta VHHlla ei valita rasvattomia tuotteita, eikä välttämättä vähärasvaisiakaan.
Kyllä tuo vahvistaa sitä käsitystä, että Philin ohjeet olisi hyväkarppia, vaikka hän ei itse olekkaan puhunut missää vaiheessa VHHsta oman ruokavalionsa kohdalla.
Onhan nuo kaurahiutaleet tavallisia, eikä pikahiutaleita?Siinähän se kumma onkin, että kun aloin en tiennyt millekään alakarpille alkavani, vaan television innoittamana otin ohjeet netiltä. Vasta ruisleivän puute syödessä herätti ihmettelemään.
Pikahiutaleita ovat. Onko "hitaat" hiutaleet parempia? Puuro on kyllä ihan himoruokaani aamuisin ja mahakin tykkää, joten sen vaihtaminen kyllä johonkin muuhun kirpaisee pahasti. - Micci_67
Lääkäri Pauli kirjoitti:
Siinähän se kumma onkin, että kun aloin en tiennyt millekään alakarpille alkavani, vaan television innoittamana otin ohjeet netiltä. Vasta ruisleivän puute syödessä herätti ihmettelemään.
Pikahiutaleita ovat. Onko "hitaat" hiutaleet parempia? Puuro on kyllä ihan himoruokaani aamuisin ja mahakin tykkää, joten sen vaihtaminen kyllä johonkin muuhun kirpaisee pahasti.Jos meinaat hyväkarppauksella jatkaa tuon 2 viikon jälkeen, niin tuskimpa on tarvetta jättää sitä puuroa pois. Se muutoshan oli niin, että minä tekisin sen, koska alakarppaan.
Monessakin paikassa olen törmännyt siihen, että tavallisen hiutaleen GI olisi pienempi kuin pikahiutaleen. Samoin jos puuroa keittää liian kauan sen GI arvo nousee. Pienempi GI (GK) arvo on parempi. - Lääkäri Pauli
Micci_67 kirjoitti:
Jos meinaat hyväkarppauksella jatkaa tuon 2 viikon jälkeen, niin tuskimpa on tarvetta jättää sitä puuroa pois. Se muutoshan oli niin, että minä tekisin sen, koska alakarppaan.
Monessakin paikassa olen törmännyt siihen, että tavallisen hiutaleen GI olisi pienempi kuin pikahiutaleen. Samoin jos puuroa keittää liian kauan sen GI arvo nousee. Pienempi GI (GK) arvo on parempi.No hyvä. En tajunnut tuota hyväkarppausta, mutta nyt asia selvisi.
- Micci_67
Lääkäri Pauli kirjoitti:
No hyvä. En tajunnut tuota hyväkarppausta, mutta nyt asia selvisi.
että selkisi. Tuolta karppien sivustolta löytää kyllä paljon apuja ihan vanhoja viestejä lukemallakin, suosittelen tutustumaan.
Ja lisää niitä kasviksia, varsinkin jos se puoli kiloa ei tule päivässä täyteen.
- Lääkäri Pauli
-200 g eilisestä.
- Lääkäri Pauli
Nonnih, viikko täynnä ja 1,5 kg pois.
Mutta, en ole vuosiin ollut flunssassa ja nyt tuntuu pieniä alkuoireita. Onkohan ruokavalio heikentänyt vastustuskykyäni, vai onko vaan niin kovat viirukset liikkeellä.- Micci_67
Syötkö kasviksia enemmän vai vähemmän kuin ennen? Jos enemmän, niin silloinhan saat myös vitamiineja ja hivenaineita enemmän kuin ennen.
Eriasia sitten on, että kuinka paljon sillä on merkitystä vastustuskykyyn. - Lääkäri Pauli
Micci_67 kirjoitti:
Syötkö kasviksia enemmän vai vähemmän kuin ennen? Jos enemmän, niin silloinhan saat myös vitamiineja ja hivenaineita enemmän kuin ennen.
Eriasia sitten on, että kuinka paljon sillä on merkitystä vastustuskykyyn.Nyt enemmän kasviksia ja hedelmiä. Peruna, leipä, pullat, kuivatut hedelmät, suklaa jne. on nyt pois ja niitä ennen söin runsaasti. Proteiinia on nyt enemmän.
- Lääkäri Pauli
Ei liikuntaa flunssaisen olon takia.
- Lääkäri Pauli
Mahdotonta tällä viikolla pitää tarkkaa dieettiä, mutta yritän valita oikein kiireen keskellä. Mutta paino aamulla 62,7 kg. Eli aloituksesta laskenut 2,3 kg.
- Lääkäri Pauli
Nonnih, olen yrittänyt soveltaa Dr. Philiä, kun en ole voinut sitä tarkalleen pitää. 62,5 kg oli paino tänään, joten ei hullunpaa. Ei ole noussut ja jopa hieman laskenut. Ensi viikolla luultavasti voin syödä taas "privaatisti" ja ehkä otan tuon Philin eka viikon taas käyttöön.
- Micci_67
Paljonko sulla on kokonaisuudessaan lähtenyt painoa tän about kahden viikon aikana?
- Lääkäri Pauli
Micci_67 kirjoitti:
Paljonko sulla on kokonaisuudessaan lähtenyt painoa tän about kahden viikon aikana?
65:stä 62,5 kiloon. Olen 168-169 cm.
- Micci_67
Lääkäri Pauli kirjoitti:
65:stä 62,5 kiloon. Olen 168-169 cm.
ja noin lyhyessä ajassa. BMI:kin on laskenut n.0,9 pykälää.
Miten meinaat jatkaa? BMIn mukaan sulla ei enää ole varsinaista painonpudotus tarvetta. - Lääkäri Pauli
Micci_67 kirjoitti:
ja noin lyhyessä ajassa. BMI:kin on laskenut n.0,9 pykälää.
Miten meinaat jatkaa? BMIn mukaan sulla ei enää ole varsinaista painonpudotus tarvetta.Sinä se jaksat kannustaa. Kiitos siitä. 58 kiloiseksi olisi haave.
- Micci_67
Lääkäri Pauli kirjoitti:
Sinä se jaksat kannustaa. Kiitos siitä. 58 kiloiseksi olisi haave.
Olen tuota Philin painon pudotushaastetta yrittänyt seurata ja nyt onkin kiinnostanut miten sulla homma etenee. Ohjelmassa on monesti ollut hyväkarpeja ohjeita ja välillä jopa alakarppejakin ja hyvin ne on hemmot sielläkin tuloksia saaneet.
Phil on mun mielestä kerännyt monesta aikaisemmasta ruokavaliosta niitä hyviä puolia ja tehnyt sitten oman niiden yhdistelmästä. Mitään uuttahan hän ei ole keksinyt. Toivottavasti näkee vielä vuoden päästäkin miten sillä porukalla menee, eli ovatko pysyneet ruokavaliossa ja onko paino pysynyt poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073