Luomenpoisto laserilla

muumuu

Onko kukaan poistattanut kasvoista laserilla luomia? Onko tietoa tuleeko parempaa jälkeä kuin veitsellä poistettaessa? Missä olette käyneet ja paljonko tuli maksamaan? Arpeutuminen pelottaa..

15

20920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CountryMan

Multa poistetiin otsasta. nyt siinä on ihan pieni jälki jota tuskin edes huomaa. Siitä on nyt noin puol vuotta ku poistatin. Eli tulee vielä varmaan haalenemaan lisää. Ja oon jo nyt tosi tyytyväinen. Poistatin sairaala laaserissa. Joku 6-7 luomee makso noin 300e. laseril siis

• että näin

Jos tehdään luomen poisto ihan perinteisin menetelmin eli excisio/plastia eli leikataan se pois ja ommellaan haava kiinni, saattaa kuitenkin ompeleista jäädä jonkinmoiset jäljet ja haava on luomen halkaisijaa pitempi jotta sen saa jotakuinkin siististi kiinni. ( Tietenkin leikkaushaavaa voidaan vielä yrittää tasoitella laserilla jälkeenpäin.) Poistetun luomen voi sitten jälkikäteen tutkia patologi jos/kun halutaan varmistaa ettei se ole pahanlaatuinen.

Käsittääkseni jos laserilla poistetaan eikä tulos näytä kivalta, niin senhän voi sitten taas poistaa veitsellä jos se nyt ei ihan alkuperäisestä pahasti isommaksi levinnyt ole jos siltä tuntuu...
      Jos halutaan patologin lausunto ennen laserointia, pitää kai ottaa koepala tms.

Itseltä poistettiin luomi leikkaamalla ja kyllä kolmesta ompeleesta ja leikkausarvesta jäi aika selvä jälki ja hieman kuoppaakin. Nyt kokeilisin kyllä laseria ensin.

Varmaan riippuu myös luomen tyypistä ja koosta mitä voi tehdä.

• muumuu

Kiitoksia kovasti tiedoista! Taidanpa varata ajan laserpoistoon :) Toivottavasti ei ole kamalan kivuliasta, vaikka kyllähän se alue kai puudutetaan.. Ei ole niin kallistakaan kuin luulin

• jenni

multa poistettiin laserislla niskasta ja selästä, kymmenisen minuuttia meni ei tuntunut kun vähän kuumotusta eikä mitään jälkeä kummassakaan.selässä ehkä pieni vaaleampi kohta.MAksoi muistaakseni 100 e paikkeilla

• kkk

Minulta poistettiin kasvoista 3 luomea. Kirurgi poisti nämä luomet veitsellä. Arvet poistoista jäivät, koska nämä luomet olivat aika isoja, joten en odottanutkaan, että ei jäisi mitään jälkeä. Luomien kohdalle jäivät kuopat ja nämä kyllä huomaa jos tarkasti alkaa kasvojani katsoa. Olen kuitenkin tyytyväinen siitä, että luomet poistettiin, sillä jokatapauksessa tulos on nyt parempi. Jostain muuten luin, että laserin ja veitsen jälki on samanlaista. Riippuu kaiketi ihotyypistä, minkälaiset jäljet jäävät.

• Nimetön

olen nähnyt ihmisen kasvot ennen ja jälkeen laser-poiston.
        Siitä jää vähäksi aikaa IHAN KARSEA punainen jälki, vähän kuin olisi reikä päässä. Yllättävää kyllä, ajan kuluessa tuo jälki näyttäisi hävinneen kokonaan enkä minä ainakaan näe siinä yhtään mitään jälkeä.
        Kyseessä on tosin miehen kasvot, joten ehkä naisilla sileämpi iho saattaa paljastaa jäljet paljon armottomammin. Olin kuitenkin tosi yllättynyt että sellaiset karmeat reiät päässä tosiaan paranevat eikä jää mitään jälkeä.

• MÄ VAAN
        Nimetön kirjoitti:

olen nähnyt ihmisen kasvot ennen ja jälkeen laser-poiston.
        Siitä jää vähäksi aikaa IHAN KARSEA punainen jälki, vähän kuin olisi reikä päässä. Yllättävää kyllä, ajan kuluessa tuo jälki näyttäisi hävinneen kokonaan enkä minä ainakaan näe siinä yhtään mitään jälkeä.
        Kyseessä on tosin miehen kasvot, joten ehkä naisilla sileämpi iho saattaa paljastaa jäljet paljon armottomammin. Olin kuitenkin tosi yllättynyt että sellaiset karmeat reiät päässä tosiaan paranevat eikä jää mitään jälkeä.

kuva siitä?
        olis kiva nähä noit ennen ja jälkeen kuvii onks mitää linkkii?

• Kukka
        MÄ VAAN kirjoitti:

kuva siitä?

Niin ja miten pitää toimia tällasissa tilanteissa? Siis pitääkö varata ensin aika tavalliselta lääkäriltä, vai mennä heti plastiikkakirurgille? Missä ootte poistattanut luomenne?

• kuvatus
        MÄ VAAN kirjoitti:

kuva siitä?

Kun vähän näkee vaivaa niin löytää kuvia.

http://www.euromed.fi/fin/luomenpoisto.php

Aika hyvää jälkeä näyttäisi tulevan.

• Poistattanut
        kuvatus kirjoitti:

Kun vähän näkee vaivaa niin löytää kuvia.

http://www.euromed.fi/fin/luomenpoisto.php

Aika hyvää jälkeä näyttäisi tulevan.

Toihan nyt on selkeää kusetusta, että muka viidessä päivässä paranisi...Ehkä viidessä kuukaudessa voi parantua tuohon kuntoon, jos on onnekas.

• piipero25

Multa on poistettu luomia laserilla (2 kpl) ja perinteisellä leikkauksella (4 kpl), kaikki kasvojen ja kaulan alueelta. Tässä olisi omia kokemuksiani:

Aluksi poistatutin laserilla luomia toimenpiteeseen erikoistuneessa sairaalassa. Tässä sairaalassa lääkäri suositteli ehdottomasti pelkästään laseria luomien poistoon. Leikkauksesta on nyt n. 6 kk ja molemmat luomet kasvoivat nopeasti takaisin, tosin haaleampina kuin ennen.

Tästä tyytymättömänä vaihdoin sairaalaa sellaiseen, jossa luomia poistetaan sekä laserilla että veitsellä. Poistatutin neljä luomea ja leikkauksesta on nyt n. 4 kk ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Jokaisesta luomesta on jäänyt pieni arpi, mutta tulos on joka tapauksessa parempi kuin ennen leikkausta. Luomista 2 kpl oli pinnallisia, joten fiksu lääkäri ei tehnyt syviä viiltoja, vaan ne pystyttiin poistamaan ilman tikkejä - lopputulos on niissä vielä parempi. Lääkärinä oli siis Dietz/Siluetti. Suosittelen.

Jos oman ihon arpeutumistaipumus epäilyttää, niin suosittelin poistamaan aluksi vain pari luomea harmittomasta paikasta ja tarvittaessa myöhemmin lisää.

• Myöskin

Itselläni kävi muutama vuosi sitten eräässä nimeltämainitsemattomassa laseriin erikoistuneessa sairaalassa samalla tavalla. Kävin poistattamassa kasvoista luomen.

Lääkäri ei kuitenkaan poistanutkaan koko luomea, joten puolen vuoden päästä varasin ajan toiselle lääkärille samaan paikaan, jotta he korjaisivat virheensä.

Tämä toinen lääkäri alkoi sitten inttämään, että olenko ihan varma, että olen käynyt heillä poistattamassa luomen, kun heidän papereistaan ei löydy siitä merkintää. Suostuivat kuitenkin lopulta uuteen operaatioon.

Tästä jäi erittäin huono maku. He tekivät huonoa jälkeä laserilla, hävittivät potilastietoni ja sitten kutsuivat minua valehtelijaksi.

Seuraavan kerran maksan mieluummin vaikka hieman enemmän ja menen johonkintoiseen paikkaan.

• hippula

Hei! Kuinka nopeasti luomesi kasvoi uudelleen? Mulla laserista nyt 5 kk ja huomasin että siellä taas näkyy luomea laseroidun alueen reunalla ja jopa laseroidulla alueella. Enkä edes pyytänyt silloin ottaa koepalaa kun lääkäri vannoi että ei ole pahalaatuinen. Nyt kuitenkin kasvaa noinkin nopeasti, kääk!!!

• piipero25
        hippula kirjoitti:

Hei! Kuinka nopeasti luomesi kasvoi uudelleen? Mulla laserista nyt 5 kk ja huomasin että siellä taas näkyy luomea laseroidun alueen reunalla ja jopa laseroidulla alueella. Enkä edes pyytänyt silloin ottaa koepalaa kun lääkäri vannoi että ei ole pahalaatuinen. Nyt kuitenkin kasvaa noinkin nopeasti, kääk!!!

En muista enää tarkkoja aikoja, mut nopeasti se tuli takaisin, ehkä n. 1.5kk laseroinnin jälkeen.

• hippula
        piipero25 kirjoitti:

En muista enää tarkkoja aikoja, mut nopeasti se tuli takaisin, ehkä n. 1.5kk laseroinnin jälkeen.

Varasin ajan koska haluan että tutkivat miltä näyttää. Pelottaa että oli sittenkin jotenkin pahanlaatuinen tai muuttunut sellaiseksi kun noin nopeasti kasvaa =( Kommentoiko lääkäri sitä uudelleen kasvua sinulle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4730
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3354
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3160
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2583
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      60
      2280
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1225
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      8
      1223
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      988
    Aihe