Haukkuja vai kehuja?

N24

Miten potkitte itseänne eteenpäin laihdutuksessa?

Itselläni on ollut jopa kaikista kamalin valokuva jääkaapin ovessa muistuttamassa miltä voin pahimmillani näyttää. Silti ei tunnu onnistuvan, vaikka suunnilleen voinkin pahoin jääkaapin ovea avatessani. Lisäksi tuppaan haukkumaan itseäni, mollaamaan ihan kunnolla oikein itseäni inhoten koska kuvittelen sen auttavan itseäni laihtumaan.

Eipä tunnu silti onnistuvan tuo negatiivinen itsensä tsemppaaminen. Kokemuksia positiivisesta kannustamisesta? Miten se tapahtuu? Auttaako?

5

1260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karppaat

Saavutin hyvät tulokset kirjan laihdu ilman nälkää avulla.
      Aikaisemmat kerrat oliat kamppailua mutta nyt on paino hallinnassa. Suosittelen todella.
      On muutamia muitakin hyviä kirjoja mutta täytyy todella tietää sillä suurin osa on rääkää vain ihmistä. Mielestäni on syytä hankkia lisätietoa karppaamisesta, se ei huhupuhein ja muiden ohjein mennyt alussa oikein. Nyt tässä olen ollut jo toista vuotta ihannepainossani.

Karppaa sinä, minä hyväkarppaan.

• N24

... minua tympii te karppaajat. Sorry vaan ei millään pahalla mutta olette kuin joku uskonlahkon tuputtajat. Kohta varmaan alatte polttaa lippuja jos ihmiset syö perunoita.

Yritin karppausta muutaman kuukauden ajan ja tulokseksi tuli muutama kilo lisää painoa ja helvetillisen paha olo. Että jos nyt puhuttais kuitenki ihan normaalista elämisestä ilman erikoisruokavalioita.

• näinpä

Laita jääkaapin oveen kaunis, hoikka kuva itsestsi, tai jostain toisesta henkilöstä. Kuvittele, että muutaman kuukauden jälkeen Sinä olet tuo kuvan hoikka henkilö.

Ja kas kummaa pikkuhiljaa alat muuttaa huomaamatta syömistäsi siihen suuntaan että, kilot alkavat karista.
      näin se toimii. Kokeile....

• .......

Kehu ja itsensä palkitseminen on paljon kannattavampaa, siitä saa hyvän mielen ja tarmoa laihduttaa enemmänkin.

Haukuista itse ainakin masennun ja rupean kuin huomaamatta lohduttamaan itseäni ruualla.

Palkitse itsesi aina, jos paino on tippunut tai pysynyt samassa.

Jos paino on noussut älä lannistu, vaan ota joku hiljainen hetki itsellesi jolloin tunnin mietit ja listaat paperille ne kompastuskivet jotka ovat aiheuttaneet painon nousun jonka jälkeen pohdit miten voisit ensi viikolla välttää nämä kompastuskivet, kun onnistut seuraavalla kerralla välttämään ne kompastuskivet, niin palkitse siitäkin itsesi vielä erikseen.

Paras palkinto on joku mistä itse todella nauttii esim. vaatteet, kukkat, musiikkilevyt, korut, matka, hieroja, kylpylä tms.

Kannattaa viikon välein punnita itsensä ja jos paino on laskenut tai pysynyt samassa voi säästöpossuun laittaa esim. 5€ ja sitten kun saavuttanut tavoitepainonsa voi ostaa sen palkinnon itselleen esim. lomamatkan tai uusia ihanan kauniita vaatteita.

• Mellu

Mä olen nyt ollut vuoden alusta ollut dietillä ja kun painoa on todella reippaasti ja laihdutusyrityksiä takana lukematon määrä olen tällä kertaa panostanut erityisen paljon itseni kannustamiseen ja se tuntuu tehoavan. Aina kun meinaa tulla uskonpuute ajattelen -pystyn tähän, mä olen niin loistava, mua ei lannista mikään, tää juttu on mulle itselle ja mä TODELLAKIN onnistun!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe