Jos teillä on asiasta kokemusta..
Poikaystäväni haluaa kovasti koiranpennun.Siis on aivan pentukuumeessa:jo puoli vuotta kattelee koiran kuvia netistä!
Mulla ei ole ongelmaa tuon kanssa,en ole koiriin hulluna, mutta olen varma että musta tulisi ihan hyvä koiran emäntä.
Kysymys kuuluu:Onko se ihan ok hankkia koira, ja sitten vasta myöhemmin lapsia?Olen vaan sellasta miettinyt että eikö koira tule mustasukkaiseksi jos perheeseen tupsahtaakin yhtäkkiä vauva?
Kertokaa jos teillä on tietoa tai kokemusta.
1.koira2.lapsi=?
21
1371
Vastaukset
- ode
lapset on lapsia; koirat koiria... koiran voi ottaa, lapsia tulee jos on tullakseen. Jos kumpikaan tai suvussa on allergiaa; ei kannata ottaa karvaturreja.. säästyy monelta harmilta.. simple life 44
- äitikin nykyään
Meillä oli koiria jo ennen lasten syntymää. Mitään mustasukkaisuutta tms. emme koirissa huomanneet lasten syntymän myötä. Kiinnostuneita olivat toki ja pyrkivät suojelemaan.
Kannattaa varmaan koiraa hankkiessa jo valmiiksi miettiä sellainen rotu joka on yleensä lapsiystävällinen eikä kovin ärhäkkä.- myös...
meillä...Eli ensin hommasimme koiran sitten toisen...Lapsia myös nyt kaksi ja koirat että lapset tulevat vallan hyvin keskenään toimeen...Mikä saattoi piillä kysymyksessä oli meillä ainakin se että pariskunta joka ei suunnitellut tulevaisuudelta sen enempää vuosien varrella kasvoi koirien ja lasten myötä suurperheeksi...omalla tavallaan..
- alkup.
Kiitos, juuri tuota tarkoitan, että tuleeko koira mahdollisesti mustaksukkaiseksi..Mutta kaipa tuokin just riippuu rodusta ja kasvatuksesta.
Joku tuolla jo vastaili tuolla siihen malliin että mukamas pidän kouran ja lapsen "hankkimista" samanlaisena..Kiva että ymmärsit ettei siitä ollut kyse:)
- yäääk!
hanki siistimpi kotieläin. esim. käärme tai hämähäkki kissa on toinen ehdotus. mutta koira laittaa kuonansa aina epämukavia paikkoja ja sitten ne haisee pahasti. muuten se on epäpuhdas eläin.
- morsian.
Neljän kissan ja koiran omistajana aina ihmetyttää (kiehuttaa) tuollaiset tekstit.
Niin monet pariskunnat kun hankkivat sen koiranpennun, kun se on niin söpö ja kiva, eikä sitten ajatella sen pitemmälle, mitä sen koiran kanssa tehdään (jos se nyt elää sen kymmenisen vuotta eli varmaan lapsetkin keretään sen elinaikana hankkia) kun tulee niitä lapsia.
Jos koira on oikein pidetty; koulutettu ja kasvatettu, tuskin tulee ongelmia vauvan myötä. Koira on perheenjäsen, osa laumaa ja vauvastakin tulee perheenjäsen, kyllä koira sen hyväksyy kun tietää asemansa (ei pomo).
Meille on nyt tulossa perheenlisäystä ja siitä lähtien, kun lemmikkejä on hankittu (tosin yhteiselomme aikana vain yksi kissa lisää, koira tuli mieheltä ja kissat minulta) ei ole edes tarvinnut miettiä, miten sitten käy kun tulee vauva. Eivät eläimet ole este eivätkä edes hidaste. Toki täytyy turvallisuusasiat huomioida, esim. ison koiran kanssa pitää pientä lasta vahtia jo pelkästään sen takia, että koira innostuessaan saattaa tönäistä pikkuista vahingossa. Samoin esim. kissat/pinnasänky.
Ja jos meinaatte kimpassa olla jatkossakin ja sitä perhettä alkaa perustakaan, miettikääpä sitten asiaa myös siltä kannalta, että koiraa pitää käyttää ulkona vähintään 2, 3 krt päivässä. Jaksaako sitä sitten vauvaa kieputella kantoliinaan jos puoliso ei aina ole koiraa ulkoiluttamassa tai lasta vahtimassa.
Ja kaikille, pohtikaa hyvät ihmiset sitä lemmikkieläimen hankkimista tarkoin! Jatkuvasti on ilmoituksia, että annetaan koira tai kissat pois pelkästään perheenlisäyksen vuoksi, eli niihin on yksinkertaisesti kyllästytty.- luuviis
Ette kai te käytä koiraanne vain 2 krt/vrk ulkona!? Jaksaisitko itse pidätellä pissaa ja kakkaa (luontevasti, iloisesti, jatkuvasti ja suorittaen normaaleja toimia) 12 tuntia kerrallaan? Koiran pitää päästä ulos 3-4 kertaa päivässä...Useamminkin saa viedä, jos haluaa, mutta ei harvemmin.
Muuten ihan samaa mieltä, että kannattaa harkita tarkkaan eläimen ottamista. Se ei ole söpö pikku lelu, vaan elävä ja tarvitseva. Pennun kanssa saa herätä öisin (ulos ja muutenkin), ihan kuin pikkuvauvan. Ensimmäiset 5 kk joka yö sai herätä ainakin kahdesti. Sisäsiistiksi ei opita hetkessä, meillä vasta 6 kk ikäisenä. Koulutus kestää ja vatii hermoja. Jomman kumman pitää tietää, että pääsee kotiin viimeistään 8 tunnin kuluttua siitä, kun koira on jäänyt yksin. Joka päivä, koiran elämän loppuun asti. - morsian.
luuviis kirjoitti:
Ette kai te käytä koiraanne vain 2 krt/vrk ulkona!? Jaksaisitko itse pidätellä pissaa ja kakkaa (luontevasti, iloisesti, jatkuvasti ja suorittaen normaaleja toimia) 12 tuntia kerrallaan? Koiran pitää päästä ulos 3-4 kertaa päivässä...Useamminkin saa viedä, jos haluaa, mutta ei harvemmin.
Muuten ihan samaa mieltä, että kannattaa harkita tarkkaan eläimen ottamista. Se ei ole söpö pikku lelu, vaan elävä ja tarvitseva. Pennun kanssa saa herätä öisin (ulos ja muutenkin), ihan kuin pikkuvauvan. Ensimmäiset 5 kk joka yö sai herätä ainakin kahdesti. Sisäsiistiksi ei opita hetkessä, meillä vasta 6 kk ikäisenä. Koulutus kestää ja vatii hermoja. Jomman kumman pitää tietää, että pääsee kotiin viimeistään 8 tunnin kuluttua siitä, kun koira on jäänyt yksin. Joka päivä, koiran elämän loppuun asti.Jos koira ollaan käytetty ulkona klo 22, ja seuraavana päivänä menen vaikkapa iltavuoroon ja käytän koiran vasta klo 10 jälkeen, tulen töistä klo 21 ja jos mieskin on ollut myöhään töissä, niin tuollaisissa tilanteissa koira käy vain kaksi kertaa päivässä lenkillä.
Varmaan aika monella töissä käyvällä koiranomistajalla tuo väli voi joskus venyä. Kesäisin tietysti tarkempana asian kanssa, koska silloin koira juokin paljon enemmän ja ulkona täytyy käydä varmasti vähintään 3 krt päivässä. - luuviis
morsian. kirjoitti:
Jos koira ollaan käytetty ulkona klo 22, ja seuraavana päivänä menen vaikkapa iltavuoroon ja käytän koiran vasta klo 10 jälkeen, tulen töistä klo 21 ja jos mieskin on ollut myöhään töissä, niin tuollaisissa tilanteissa koira käy vain kaksi kertaa päivässä lenkillä.
Varmaan aika monella töissä käyvällä koiranomistajalla tuo väli voi joskus venyä. Kesäisin tietysti tarkempana asian kanssa, koska silloin koira juokin paljon enemmän ja ulkona täytyy käydä varmasti vähintään 3 krt päivässä.Toivottavasti monilla ei veny kuvailemallasi tavalla. On ihan liian pitkä aika pitää toista kusettamatta yli kaksitoista tuntia. Olen itsekkin kolmivuorotyöläinen (matkoineen menee 10-15 tuntia töissä), mies on töissä yleensä 9-18. Se ei silti ole este koiran ulkoiluttamiselle kolmesti päivässä -ei sen aina tarvitse lenkki olla; riittää kun käyttää pissalla. Me käytämme aina yöpissalla klo 24.00, aamupissalla klo 8.00. Jos menen iltavuoroon käytän ennen töihin menoa (joko klo 11, 12 tai 13) ja (jompi kumpi) töistä tullessa noin klo 18.00.
Tulee ihan paha mieli kun ajattelen, miten toinen pieni (minusta riippuvainen) olisi rakko halkeamaisillaan ja odottaa vaan, että pääsee ulos... - morsian.
luuviis kirjoitti:
Toivottavasti monilla ei veny kuvailemallasi tavalla. On ihan liian pitkä aika pitää toista kusettamatta yli kaksitoista tuntia. Olen itsekkin kolmivuorotyöläinen (matkoineen menee 10-15 tuntia töissä), mies on töissä yleensä 9-18. Se ei silti ole este koiran ulkoiluttamiselle kolmesti päivässä -ei sen aina tarvitse lenkki olla; riittää kun käyttää pissalla. Me käytämme aina yöpissalla klo 24.00, aamupissalla klo 8.00. Jos menen iltavuoroon käytän ennen töihin menoa (joko klo 11, 12 tai 13) ja (jompi kumpi) töistä tullessa noin klo 18.00.
Tulee ihan paha mieli kun ajattelen, miten toinen pieni (minusta riippuvainen) olisi rakko halkeamaisillaan ja odottaa vaan, että pääsee ulos...Koira kyllä pärjää sen 10 tuntiakin poikkeuksellisesti. En teidän koirista tiedä, mutta meidän koira kyllä osaa ilmaistakin sen jos oikein hätä on.
Veikkaanpa että suurin osa ihmisistä tekee 8 tunnin työpäivää ja sen vuoksi joskus joku ulkoilutusväli voi venyä jopa siihen 12 tuntiin. Ei siinä vielä rakko halkea koiralta. - luuviis
morsian. kirjoitti:
Koira kyllä pärjää sen 10 tuntiakin poikkeuksellisesti. En teidän koirista tiedä, mutta meidän koira kyllä osaa ilmaistakin sen jos oikein hätä on.
Veikkaanpa että suurin osa ihmisistä tekee 8 tunnin työpäivää ja sen vuoksi joskus joku ulkoilutusväli voi venyä jopa siihen 12 tuntiin. Ei siinä vielä rakko halkea koiralta.Pärjää 10 tuntia poikkeuksellisesti. Niin pärjää - toivottavasti poikkeuksellisesti. 10 on kuitenkin eri kun 12. ja mihin ihmeeseen se 4 tuntia pitää työpäivän ympäriltä käyttää, ennen kuin sen koiran voi viedä ulos?
Ymmärrän hyvin, että joskus, hyvin poikkeuksellisesti voi mennä se 10 tuntia ulkoilutuksen välillä. Mutta 12 en ymmärrä...tai en oikeastaan haluakaan ymmärtää. Lisäksi joskus harvoin on eri asia, kun neuvoa koiranottajaa ulkoiluttamaan 2-3 krt/vrk -ihan kuin se olisi normi ja ihanne. Tai jatkuvasti jonkun tavallisen iltavuoron takia venyttää kusettamista. - morsian.
luuviis kirjoitti:
Pärjää 10 tuntia poikkeuksellisesti. Niin pärjää - toivottavasti poikkeuksellisesti. 10 on kuitenkin eri kun 12. ja mihin ihmeeseen se 4 tuntia pitää työpäivän ympäriltä käyttää, ennen kuin sen koiran voi viedä ulos?
Ymmärrän hyvin, että joskus, hyvin poikkeuksellisesti voi mennä se 10 tuntia ulkoilutuksen välillä. Mutta 12 en ymmärrä...tai en oikeastaan haluakaan ymmärtää. Lisäksi joskus harvoin on eri asia, kun neuvoa koiranottajaa ulkoiluttamaan 2-3 krt/vrk -ihan kuin se olisi normi ja ihanne. Tai jatkuvasti jonkun tavallisen iltavuoron takia venyttää kusettamista.En neuvonut, vaan sanoin että koiraa pitää käyttää ulkona VÄHINTÄÄN 2, 3 krt päivässä.
Hienoa, että sinun työpaikkasi sijaitsee viiden minuutin kävelymatkan päässä! Joillakin tuohon 8 tunnin työpäivään helposti menee 12 tuntiakin, tosin omassa tapauksessani 12 tuntia tarkoitti yön yli menevää aikaa (eli kun koira nukkuu vieressäni rauhassa, sillä tuskin on rakko lähelläkään halkeamista, eihän se edes yöllä ramppaa koko ajan vesikupilla!) Kymmenen tuntia työpäivään sen sijaan on melkein enemmän sääntö kun poikkeus, jos pitää lähteä tuntia ennen töihin ja tullessakin kestää se tunti.
Kannattaisi ajatella ja ottaa asioista selvää, ennenkuin alkaa siellä kaikkiviisaana aukoa päätänsä. - luuviis
morsian. kirjoitti:
En neuvonut, vaan sanoin että koiraa pitää käyttää ulkona VÄHINTÄÄN 2, 3 krt päivässä.
Hienoa, että sinun työpaikkasi sijaitsee viiden minuutin kävelymatkan päässä! Joillakin tuohon 8 tunnin työpäivään helposti menee 12 tuntiakin, tosin omassa tapauksessani 12 tuntia tarkoitti yön yli menevää aikaa (eli kun koira nukkuu vieressäni rauhassa, sillä tuskin on rakko lähelläkään halkeamista, eihän se edes yöllä ramppaa koko ajan vesikupilla!) Kymmenen tuntia työpäivään sen sijaan on melkein enemmän sääntö kun poikkeus, jos pitää lähteä tuntia ennen töihin ja tullessakin kestää se tunti.
Kannattaisi ajatella ja ottaa asioista selvää, ennenkuin alkaa siellä kaikkiviisaana aukoa päätänsä.Kuten aiemmin kirjoitin, matkoineen työpäiväni kestää 10-15 tuntia.
Ja kyllä neuvoit, koska sanoit, että 2 krt vuorokaudessa ulkoilua riittää. Ei riitä minun mielestäni, eikä myöskään kennelliiton (ei-rotukohtaiset ohjeet). Eikä oman koirani kasvattajan mukaan.
Jos otit aiemmat tekstini aukomisena, se on sinun tulkintasi. Olen kyllä erittäin tietoinen ihmisten erilaisista elämäntilanteista (jos esim. te pystytte työssäkäyvinä nukkumaan joka yö 12 tuntia, niin onnittelut siitä -tämä oli aukomista. Tarkoituksella).
Ennemmin kehoittaisin sinua noudattamaan omaa (viimenen lause) neuvoasi. - kiehuttaa?
Miksi ihmeessä kiehuttaa alkuperäisen kaltaiset tekstit? Eikös se ole hyvä, että ENNEN koiran ottamista pohditaan, mitä siitä seuraa ja kysytään oikein toisilta kokemuksia ja neuvoja? Sitähän ap:n kirjoitus koski...
Huonompi homma olisi ottaa se "söpö ja kiva" koira ja miettiä asioita tarkemmin vasta perheenlisäyksen tullessa ajankohtaiseksi. - morsian.
luuviis kirjoitti:
Kuten aiemmin kirjoitin, matkoineen työpäiväni kestää 10-15 tuntia.
Ja kyllä neuvoit, koska sanoit, että 2 krt vuorokaudessa ulkoilua riittää. Ei riitä minun mielestäni, eikä myöskään kennelliiton (ei-rotukohtaiset ohjeet). Eikä oman koirani kasvattajan mukaan.
Jos otit aiemmat tekstini aukomisena, se on sinun tulkintasi. Olen kyllä erittäin tietoinen ihmisten erilaisista elämäntilanteista (jos esim. te pystytte työssäkäyvinä nukkumaan joka yö 12 tuntia, niin onnittelut siitä -tämä oli aukomista. Tarkoituksella).
Ennemmin kehoittaisin sinua noudattamaan omaa (viimenen lause) neuvoasi.Onko sulla pahakin lukihäiriö? Edelleenkin siinä mun tekstissä lukee että koiraa pitää käyttää ulkona VÄHINTÄÄN 2, 3 krt päivässä!
Työpäivinä ei nukuta 12 tuntia. Silloin kun on viikonloppu, voidaan nukkuakin ja tuollaisina päivinä koirakin saattaa käydä ulkona VAIN 2 krt päivässä ja hyvin pärjää. Sanoin 2 krt PÄIVÄSSÄ, en VUOROKAUDESSA!!! - luuviis
morsian. kirjoitti:
Onko sulla pahakin lukihäiriö? Edelleenkin siinä mun tekstissä lukee että koiraa pitää käyttää ulkona VÄHINTÄÄN 2, 3 krt päivässä!
Työpäivinä ei nukuta 12 tuntia. Silloin kun on viikonloppu, voidaan nukkuakin ja tuollaisina päivinä koirakin saattaa käydä ulkona VAIN 2 krt päivässä ja hyvin pärjää. Sanoin 2 krt PÄIVÄSSÄ, en VUOROKAUDESSA!!!Mitenköhän se vuorokausi ja päivä nyt eroaa toisistaa tässä jutussa? Kun se koira odottaa yli 12 tuntia kusemista, niin se pääsee 2 krt/VRK ulos. Kai nyt sinäkin ymmärrät, että 24 tuntia = vuorokausi, 24 jaettuna 2 = 12. Yksinkertaisemmillekin aivoille käsitettävä laskutoimitus.
Edelleen siinä mun tekstissä luki, että 2 kertaa -vähintää, enintään, keskimäärin tai vaikka kerran viikossa- on liian vähän. Varsinkin sun syysi tuolle on niin avuttomia, ettei tosikaan; iltavuro ja nukkuminen. Ja kahden tyypin taloudessa vielä, kaksi tyyppiä pitäisi olla koiraa hoitamassa! Hoh hoi. Pyöritä sitä päässäsi ja kirjoituksissasi miten haluat, syyttele muita ja aliarvioi, mutta sanomiasi et voi muuksi muuttaa. - morsian.
luuviis kirjoitti:
Mitenköhän se vuorokausi ja päivä nyt eroaa toisistaa tässä jutussa? Kun se koira odottaa yli 12 tuntia kusemista, niin se pääsee 2 krt/VRK ulos. Kai nyt sinäkin ymmärrät, että 24 tuntia = vuorokausi, 24 jaettuna 2 = 12. Yksinkertaisemmillekin aivoille käsitettävä laskutoimitus.
Edelleen siinä mun tekstissä luki, että 2 kertaa -vähintää, enintään, keskimäärin tai vaikka kerran viikossa- on liian vähän. Varsinkin sun syysi tuolle on niin avuttomia, ettei tosikaan; iltavuro ja nukkuminen. Ja kahden tyypin taloudessa vielä, kaksi tyyppiä pitäisi olla koiraa hoitamassa! Hoh hoi. Pyöritä sitä päässäsi ja kirjoituksissasi miten haluat, syyttele muita ja aliarvioi, mutta sanomiasi et voi muuksi muuttaa.Jos koira käy ulkona klo 22, seuraavan kerran klo 10 jälkeen ulos ja seuraavan kerran illalla, niin jäikö sulta itseltäsi huomaamatta se, että vuorokaudessa on todellakin 24 tuntia???
Ja turha alkaa jeesustelemaan sen takia, jos jotkut ihmiset joskus ovat jumaliste töissä sillä tavoin, että koiralle tulee poikkeuksellisesti tuo 12 tunnin ulkoilutusväli! Kyllä ärsyttää tuollaiset tampiot, joilla ei ole mitään tietoa mistään muusta kuin omanlaisesta elämästään. Kysy vaikka miltä kasvattajalta ja eläinlääkäriltä, se koira ei poikkeustilanteesta repeä! Ei edes silloin, jos nukun pitkään, koiran kuorsatessa vieressä! - luuviis
morsian. kirjoitti:
Jos koira käy ulkona klo 22, seuraavan kerran klo 10 jälkeen ulos ja seuraavan kerran illalla, niin jäikö sulta itseltäsi huomaamatta se, että vuorokaudessa on todellakin 24 tuntia???
Ja turha alkaa jeesustelemaan sen takia, jos jotkut ihmiset joskus ovat jumaliste töissä sillä tavoin, että koiralle tulee poikkeuksellisesti tuo 12 tunnin ulkoilutusväli! Kyllä ärsyttää tuollaiset tampiot, joilla ei ole mitään tietoa mistään muusta kuin omanlaisesta elämästään. Kysy vaikka miltä kasvattajalta ja eläinlääkäriltä, se koira ei poikkeustilanteesta repeä! Ei edes silloin, jos nukun pitkään, koiran kuorsatessa vieressä!Tämä menee nyt kyllä ihan älyttömäksi, mutta antaa mennä vielä tämän kerran.
Mahtavasti muodostettu lause muuten, tuo ensimmäisesi. Sai sieltä sen pointin juuri ja juuri, mutta silti en ymmärrä miten se muuttaa alkuperäistä ideaasi. Ihan tuntuu, kuin epätoivoisesti yrittäisit keksiä jotain, jotta pääasia unohtuu... Saivartelu voi olla ihan hauskaa, mutta liioteltuna se on pelkästään typerää ja ärsyttävää.
Jos sinua helpottaa, niin sanotaan sitten, että koiraa pitää käyttää ulkona VÄHINTÄÄN 3 kertaa PÄIVÄSSÄ ja VÄHINTÄÄN 4 kertaa VUOROKAUDESSA.
Suosittelen sinulle itsehillinnän kasvattamista ja vähän ajattelemista ennen kuin kirjoitat. "Tapiot", "jeesustelut" ja muut nerokkaat termit mitä minusta käytät kertovat enemmän sinusta kuin minusta. Minua et tunne. Et tiedä mitään minusta, tai siitä miten empatiakykyinen olen, tai kuinka eläydyn muiden ihmisten/ eläinten elämään. Ja luuletko todella olevasti ainut ihminen, joka on töissä? Poikkeuksellisiin aikoihin? Et ole. Toiseksi, et puhunut mistään poikkeustilanteista (2 krt, PV), vaan se oli ihan selvä annettu ohje alkuperäiselle. Lue nyt itse se oma tekstisi, ettei tarvi jauhaa tyhjää. - morsian.
luuviis kirjoitti:
Tämä menee nyt kyllä ihan älyttömäksi, mutta antaa mennä vielä tämän kerran.
Mahtavasti muodostettu lause muuten, tuo ensimmäisesi. Sai sieltä sen pointin juuri ja juuri, mutta silti en ymmärrä miten se muuttaa alkuperäistä ideaasi. Ihan tuntuu, kuin epätoivoisesti yrittäisit keksiä jotain, jotta pääasia unohtuu... Saivartelu voi olla ihan hauskaa, mutta liioteltuna se on pelkästään typerää ja ärsyttävää.
Jos sinua helpottaa, niin sanotaan sitten, että koiraa pitää käyttää ulkona VÄHINTÄÄN 3 kertaa PÄIVÄSSÄ ja VÄHINTÄÄN 4 kertaa VUOROKAUDESSA.
Suosittelen sinulle itsehillinnän kasvattamista ja vähän ajattelemista ennen kuin kirjoitat. "Tapiot", "jeesustelut" ja muut nerokkaat termit mitä minusta käytät kertovat enemmän sinusta kuin minusta. Minua et tunne. Et tiedä mitään minusta, tai siitä miten empatiakykyinen olen, tai kuinka eläydyn muiden ihmisten/ eläinten elämään. Ja luuletko todella olevasti ainut ihminen, joka on töissä? Poikkeuksellisiin aikoihin? Et ole. Toiseksi, et puhunut mistään poikkeustilanteista (2 krt, PV), vaan se oli ihan selvä annettu ohje alkuperäiselle. Lue nyt itse se oma tekstisi, ettei tarvi jauhaa tyhjää.Jaksetaan jaksetaan.
Jeesustelijaksi sanoin sinua juuri sen takia, kun itse aloit haukkuen siinä arvostella minua sen takia, että koiralla on joskus yön yli tai kenties iltavuoron takia pidempi ulkoilutusväli. Kerroin jo MONTA viestiä sitten poikkeustilanteista, milloin koira käy sen 2 krt päivässä ulkona.
Ja alkuperäisessä viestissä sanoin yhä, että VÄHINTÄÄN 2, 3 krt päivässä ja tuo KAKSI kertaa siinä oli juuri poikkeustilanteitten takia. Luepa nyt vielä kerran edellinen lause, huomaatko, siinä on kaksi numero, numerot 2 (kaksi) ja 3 (kolme). Ymmärsitkö, no tuskin kun et tähänkään mennessä!! Ihme että joku voi olla niin tyhmä, ettei sitä ymmärrä vaikka moneen kertaan selittäisi. Ja olettaisin, että suurin osa ihmisistä sentään tajuaisi edes sen koiraa hankkiessa tai se selviäisi ainakin hankintaa tehdessä, että sitä pitää ulkoiluttaa aamulla, iltapäivällä ja illalla. Ainakaan minun vuorokauteeni on vaikea mahduttaa neljää ulkoilutuskäyntiä, kun koiralla on juuri tuo rytmikin - ennen töitä, töitten jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa ulos.
Joten älä jaksa jankuttaa siitä mitä olen neuvonut, kun olen jo monta kertaa asian selittänyt näissä viesteissä. Jos se ei mene järkeesi, niin en kyllä enää yhtään ihmettelekään!! :D
Kaiken lisäksi huvittaa, kun sanot että minä en sinua tunne, itse hyökkäsit kimppuun kuin yleinen syyttäjä! - luuviis
morsian. kirjoitti:
Jaksetaan jaksetaan.
Jeesustelijaksi sanoin sinua juuri sen takia, kun itse aloit haukkuen siinä arvostella minua sen takia, että koiralla on joskus yön yli tai kenties iltavuoron takia pidempi ulkoilutusväli. Kerroin jo MONTA viestiä sitten poikkeustilanteista, milloin koira käy sen 2 krt päivässä ulkona.
Ja alkuperäisessä viestissä sanoin yhä, että VÄHINTÄÄN 2, 3 krt päivässä ja tuo KAKSI kertaa siinä oli juuri poikkeustilanteitten takia. Luepa nyt vielä kerran edellinen lause, huomaatko, siinä on kaksi numero, numerot 2 (kaksi) ja 3 (kolme). Ymmärsitkö, no tuskin kun et tähänkään mennessä!! Ihme että joku voi olla niin tyhmä, ettei sitä ymmärrä vaikka moneen kertaan selittäisi. Ja olettaisin, että suurin osa ihmisistä sentään tajuaisi edes sen koiraa hankkiessa tai se selviäisi ainakin hankintaa tehdessä, että sitä pitää ulkoiluttaa aamulla, iltapäivällä ja illalla. Ainakaan minun vuorokauteeni on vaikea mahduttaa neljää ulkoilutuskäyntiä, kun koiralla on juuri tuo rytmikin - ennen töitä, töitten jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa ulos.
Joten älä jaksa jankuttaa siitä mitä olen neuvonut, kun olen jo monta kertaa asian selittänyt näissä viesteissä. Jos se ei mene järkeesi, niin en kyllä enää yhtään ihmettelekään!! :D
Kaiken lisäksi huvittaa, kun sanot että minä en sinua tunne, itse hyökkäsit kimppuun kuin yleinen syyttäjä!Sinä olet ainut, joka on nimitellyt tässä ketjussa. Sinä olet ainut, joka on puhunut toisesta halventavaan sävyyn. Sinä olet ainut, joka on käynyt henkilöön ja "käynyt päälle kuin yleinen syyttäjä". En ole kertaakaan halventanut sinua, haukkunut, nimitellyt tai käynyt päälle kuin yleinen syyttäjä. Jos jossain viestissä olen sinua nimitellyt ja haukkunut, niin olisin kiitollinen sen kohdan osoittamisesta.
Olen keronut, miten meillä käydään töissä ja miten siihen sovitettu koiran ulkoilutus. Olen ollut erimieltä siitä, miten alkuperäinen viestisi on tulkittavissa ja lukijan ymmärrettävissä. Olen kirjoittanut siitä, millaiseen toimintaan OMA käsityskykyni ja moraalini riittää, ja millaiseen koiran pitämiseen olen saanut ohjeet ammattimaisemmilta henkilöiltä kuin tässä asiassa itse olen. - luuviis
luuviis kirjoitti:
Sinä olet ainut, joka on nimitellyt tässä ketjussa. Sinä olet ainut, joka on puhunut toisesta halventavaan sävyyn. Sinä olet ainut, joka on käynyt henkilöön ja "käynyt päälle kuin yleinen syyttäjä". En ole kertaakaan halventanut sinua, haukkunut, nimitellyt tai käynyt päälle kuin yleinen syyttäjä. Jos jossain viestissä olen sinua nimitellyt ja haukkunut, niin olisin kiitollinen sen kohdan osoittamisesta.
Olen keronut, miten meillä käydään töissä ja miten siihen sovitettu koiran ulkoilutus. Olen ollut erimieltä siitä, miten alkuperäinen viestisi on tulkittavissa ja lukijan ymmärrettävissä. Olen kirjoittanut siitä, millaiseen toimintaan OMA käsityskykyni ja moraalini riittää, ja millaiseen koiran pitämiseen olen saanut ohjeet ammattimaisemmilta henkilöiltä kuin tässä asiassa itse olen.Kun nyt mahdollisimman objektiivisesti luen uudelleen, niin todellakin tekstistäni paistaa hiiltymys teikäläisen parin viimeisen viestin osalta. Olet siis siltä osin ihan oikeassa, pyydän anteeksi. Yritän pitäytyä siinä, ettei tapoihini kuulu toisten ihmisten aliarviointi, joten nyt joudun katsomaan peiliin ja tunnustamaan mokani. Pahoittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564