Avioero tulossa

-Jani77-

On ollut raskas vuosi takana. Jäin vaimolleni kiinni pettämisestä. Se pettäminen oli ihan mitätöntä. Nyt ollaan vuosi jauhettu tätä asiaa. Minä haluaisin jatkaa suhdetta koska niin paljon vaimoani rakastan. Vaimo on nyt muuttamassa omaan asuntoon, ja haluaa miettimisaikaa. Muuten meillä ennen oli kaikki hyvin. Tosi hyvin meni. Nyt vuosi sitten ollut epäselvää ja avioliitto neuvojalla ollaan käyty.
Haluaisin naisen mielipidettä tähän asiaan. Vaimoni kertoo rakastavansa minua ja läheisyyteni ei haittaa häntä. Kuten monilla on tullut sellainen olo ettei halua toista lähelle. Meillä päin vastoin. On vain luottamuspula. Mulla on nyt tosi kovat paineet asiasta ja on paha olla. Olen tehnyt itse tään asian vaikeaksi.

Haluan neuvoja.

66

8926

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • berry

ainakin voin neuvoksi sanoa, että ole vaimollesi EHDOTTOMAN rehellinen jatkossa. Itse huomasin, että oli vaikeaa palauttaa luottamuksellisia välejä exän kanssa, kun huomasin hänen edelleen valehtelevan, pienistä mitättömistä asioista, vaikka oli luvannut olla rehellinen. Vaatii varmasti aikaa, ennen kuin välinne palautuvat hyviksi, mutta uskon, että jos vielä oikeasti rakastatte toisianne ja kummallakin on halu jatkaa yhdessä, onnistutte varmasti! Ole kärsivällinen vaimosi kanssa, sinä olet se joka mokasi. Anna hänelle aikaa päästä asian yli ja vakuuta rakkaudellasi, ettei se pettäminen merkinnyt mitään! Ja ota opiksesi -älä leiki tulella äläkä asioilla, joita rakastat...

• -Jani77-

Tuo oli hyvä neuvo. Siksi se tuntuu vaikeelta erota kun rakastamme toisiamme ja vuosi on oltu ja vaimo ei ole lähtenyt.. Mut kiitos neuvoista

• jffykyk

Mikään pettäminen ei ole MITÄTÖNTÄ.
      Kun loukkaa toisen tunteita, sitä on vaikea saada korjatuksi.
      Mitä olisit itse tehnyt vaimosi asemassa?
      Miksi yleensä petit? Oliko niin hyvä tilaisuus, ettet voinut jättää käyttämättä.
      Vastaan vihaisesti, koska itse petin myös. Känni ei ole mikään syy. Ei ole puolustetta, kun on idiootti on idiootti.
      Älä vähättele pettämistäsi! Koettakaa selviytyä, jos häntä rakastat tee kaikkesi.
      T: pettäjä mies joka maksaa virhettään ikuisesti.
      Ps. kun rakkaan menettää, tajuaa vasta sitten mitä menettikään.

• Nimetön

pettäminen ei ole mitätön,aina on syy siihen. Kännin piikkiin voi aina laittaa jos ei muuta syytä löydä. Se on vaikeaa saada luottamus takaisin,kun sen on menettänyt.Toisaalta ihmisesthän on erehtyväisiä ja näistä erehdyksistä joutuu välillä maksamaan kovan hinnan. Anna vaimollesi aikaa miettiä, jos hän sua todella rakastaa,anteeksi voi antaa,mutta kokemuksesta tiedän ,ettei unohtaa voi tapahtunutta.Itse annoin anteeksi,mutta mielessä asia pyörii ja aina on pieni epäluulo,kestää kauan rakentaa suhdetta hyväksi, luulen ,ettei palaa enään entiselleen.Aika sen näyttää !!T:Voimia sulle !!

• -Jani77-

Niin siihen mitättömyyteen. Tekstiviestit. Vastapuoli halus tutustua ja mä laitoin vaan viestejä. Minulle se tuntuu mitättömämmältä kuin avioero. Olen muuten samaa mieltä kanssasi

• Itsekin tekstaillut
        -Jani77- kirjoitti:

Niin siihen mitättömyyteen. Tekstiviestit. Vastapuoli halus tutustua ja mä laitoin vaan viestejä. Minulle se tuntuu mitättömämmältä kuin avioero. Olen muuten samaa mieltä kanssasi

Jos "pettämisesi" oli tosiaankin vain tekstareiden lähettelyä, niin täytyy sanoa, että hieman tuntuu ylireagoimiselta tuo avioero, jos kaikki on teillä ollut muuten hyvin. Ymmärrän kyllä että tekstaritkin voivat olla puolisolle loukkaavia, jos ne ovat kovinkin suorasukaisia, mutta avioero... Jos todella mitään fyysistä pettämistä ei ollut, niin pystytte varmasti asianne sopimaan vaimosi kanssa. Itse 7 vuotta mieheni kanssa aviossa olleena, en kyllä voisi kuvitellakaan viestiä mikä saisi minut eroamaan... Nooh, meitä on moneksi. Tsemppiä ja toivottavasti olet ottanut opiksesi ja saatte asianne kuntoon!!

• Tyhjäkäynti
        Itsekin tekstaillut kirjoitti:

Jos "pettämisesi" oli tosiaankin vain tekstareiden lähettelyä, niin täytyy sanoa, että hieman tuntuu ylireagoimiselta tuo avioero, jos kaikki on teillä ollut muuten hyvin. Ymmärrän kyllä että tekstaritkin voivat olla puolisolle loukkaavia, jos ne ovat kovinkin suorasukaisia, mutta avioero... Jos todella mitään fyysistä pettämistä ei ollut, niin pystytte varmasti asianne sopimaan vaimosi kanssa. Itse 7 vuotta mieheni kanssa aviossa olleena, en kyllä voisi kuvitellakaan viestiä mikä saisi minut eroamaan... Nooh, meitä on moneksi. Tsemppiä ja toivottavasti olet ottanut opiksesi ja saatte asianne kuntoon!!

Kun on kysymys perheenjäsenten välisistä asioista, ei voi tietää mikä kenellekin on korren katkaiseva paikka. Syyt ja seuraukset ovat yleensä moninaisia. Ja jos tekstareita alkaa näkyä, mikä mahtaa olla seuraava askel? Itse en edes halua joutua moisen ongelman keskelle. Pettäminen tuntuu olevan aina vain tavallisempaa ja tavoiteltavampaa. Hupsista, sanon minä.

• "kaikesta selviää,täst...
        -Jani77- kirjoitti:

mieheni sai myös tekstareita,kyseltiin "isänpäivän korttien määrästä "ym..Riitaa tuli,kun oli yönkin viettäny tämän naisen kanssa,tosin en silloin viellä tienny.Mutta sanotaan ,että valheella on lyhet jäljet ja se on tosi .Vaimosi tunne on kyllä tuttu ,mulle kävi vaan tuuri,että tunsin tämän naisen miehen . Kiusaus on suuri soittaa hänen miehelleen ja teenkin sen,sitten kun aika on sopiva.Vaikeaa on varmaan vaimollasikin,kun ilmeisesti rakastaa sinua kaikesta huolimatta.Toivon ,että hän antaa anteeksi.

• Sellaista ei olekaan

Tämä on niitä elämän tragedioita joita en sitten millään ymmärrä. Niin paljon sitten rakastat vaimoasi, että menit ja petit hänet? Luottamus täytyy ansaita, ehdottomasti!!! Laskeminen ei ala nollasta vaan hiton paljon pakkasen puolelta. Uskotko, että yksikin pienen pieni huomattu vilppi romuttaa paitsi luottamusta myös rakkautta. Jos asianne on kuten kerroit, sinuna tekisin työtä yhteisen tulevaisuuden eteen.

Erinomaista, että rakastatte toisianne. Kuinka sinä olisit valmis toimimaan vastaavassa tilanteessa, jos rakastettu vaimosi olisi tehnyt mitä sitten sinä itse oletkin tehnyt, ja samoilla vaikuttimilla??? Voi olla, että sinulla on enemmän hävittävää kuin vaimollasi, mitä luulet? Palvelu huononee - molemmilla - aina erotessa ja nainen (useimmiten) on jotenkin "kestävämpi" erottuaan kuin mies.

• -Jani77-

Mitä tarkoitat kestävempi? Luulen tietäväni sen että nainen selviää helpommin erosta mut olenko väärässä?

• ei helppoa

on yhtä kova kokemus kun miehelle ja miehet usein menee nopeasti uuteen suhteesee.Silloin jää käymättä läpi ne todella kipeät tunteet jotka tulee vasta aikojen päästä erosta!

• Sellaista ei...
        -Jani77- kirjoitti:

Mitä tarkoitat kestävempi? Luulen tietäväni sen että nainen selviää helpommin erosta mut olenko väärässä?

Naisen kestävyydellä tarkoitin, että useimmille (ei ehkä kaikille) koti ja työ ja senkaltaiset asiat nousevat naiselle arvoon arvaamattomaan. Jollakin täytyy yrittää täyttää eron jälkeistä tyhjyyttä ja luoda uusia tapoja. Uskomattoman kova ja kitkerä pala se kuitenkin on.

Olen ollut huomaavinani, että miehet alkavat etsiskellä paidanpesijää, "kodinhoitajaa" tai itse asiassa kotia, johon voisivat kantaa hammasharjansa. Ainakin vähäksi aikaa. Ehkä yönseuduksi. Sori, tää on yleistämistä. Mutta itsensä kanssa pitäisi joka tapauksessa tulla toimeen, kuulostella mitä tulikaan tehdyksi ja oppia siitä. Antaa itselleen aikaa ennen uutta "seurustelua". Kasvun paikka kaikki kipu on, eikös? Olisiko kuitenkin mahdollista sopia? Rakkautta ei ole joka oksalla, se on lahja joka annetaan meille. Näin minä elämän koen, naisena ja kauan sitten eronneena. Elämä kantaa.

• -Jani77-

Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia ja onko suhde palautunut entiselleen? Aion kyl yrittää kaikkeni, mut koville se ottaa.

• Lyyli

Aika vastaava kokemus petetyn näkökulmasta on takana. Elämä oli pettämisen paljastuttua aikamoista vuoristorataa. Mies ei halunnut erota, koska parisuhteemme on hänen mielestään hyvä. (Miksi sitten petti?) Mieheni teki elämänsä mokan, mutta sen jälkeen on kyllä vain hänen ansiotaan, että olemme edelleen naimissa. Olin todella vakavissani jättämässä häntä ja pääsyy oli se, etten pystyne ikinä unohtamaan tapahtunutta.

Meidän suhteemme ei ikinä palaudu entiselleen ja veikkaan, ettei teidänkään suhteenne. Mutta jokainen kriisi kasvattaa ihmistä ja suhteenne voi jatkua erilaisena ja jopa syvempänä tuon kriisin jälkeen. Näin kävi meille. Elämä ei helppoa, ei edes pettäjälle. En myöskään vanno, ettemme ikinä eroa. Helpompaa olisi ollut erota, mutta elämä on edelleen mukavaa yhdessäkin.

Moni on kommentoinut tuota käyttämääsi mitätön-sanaa. Olen tietysti puhunut mieheni kanssa paljon hänen uskottomuudestaan ja myös hän käytti tuota sanaa eli juttu merkitsi hänelle todella vähän. Uskonkin sen järjen tasolla. Pettäjälle uskottomuus on usein mitätön juttu, jonka vuoksi ei esimerkiksi haluta erota. Petetylle uskottomuus on elämää suurempi asia. Kuvitelmissani uskottomuus ja toisen naisen ajattelu täytti mieheni ajatukset täysin. Tosiasiassa he tapasivat harvoin, soittelivat silloin tällöin. Luulen, että naiselle ihastuminen on kokonaisvaltaisempi asia kuin miehelle. Jos itse ihastuisin johonkin mieheen niin paljon, että olisin valmis pettämään miestäni, niin ajattelisin varmaan kyseistä salarakasta koko ajan. Voisiko sinun vaimollasi olla samankaltainen ajattelutapa, vaikka ihan aikuisten oikeesti pettämisesi on sinulle ollut mitätön juttu?

Olette käyttäneet vuoden uskottomuusasian selvittelyyn. Se on tietysti pitkä aika, mutta asiantuntijoiden mukaan siihen menee vuodesta kolmeen vuotta. Erilleen muutto voi olla ihan hyvä idea. Siinäkin suhteessa teidän pitäisi olla toisillenne rehellisiä. Onko muuton tarkoitus olla lopullinen ero vai väliaikainen ratkaisu.

• -Jani77-
        Lyyli kirjoitti:

Aika vastaava kokemus petetyn näkökulmasta on takana. Elämä oli pettämisen paljastuttua aikamoista vuoristorataa. Mies ei halunnut erota, koska parisuhteemme on hänen mielestään hyvä. (Miksi sitten petti?) Mieheni teki elämänsä mokan, mutta sen jälkeen on kyllä vain hänen ansiotaan, että olemme edelleen naimissa. Olin todella vakavissani jättämässä häntä ja pääsyy oli se, etten pystyne ikinä unohtamaan tapahtunutta.

Meidän suhteemme ei ikinä palaudu entiselleen ja veikkaan, ettei teidänkään suhteenne. Mutta jokainen kriisi kasvattaa ihmistä ja suhteenne voi jatkua erilaisena ja jopa syvempänä tuon kriisin jälkeen. Näin kävi meille. Elämä ei helppoa, ei edes pettäjälle. En myöskään vanno, ettemme ikinä eroa. Helpompaa olisi ollut erota, mutta elämä on edelleen mukavaa yhdessäkin.

Moni on kommentoinut tuota käyttämääsi mitätön-sanaa. Olen tietysti puhunut mieheni kanssa paljon hänen uskottomuudestaan ja myös hän käytti tuota sanaa eli juttu merkitsi hänelle todella vähän. Uskonkin sen järjen tasolla. Pettäjälle uskottomuus on usein mitätön juttu, jonka vuoksi ei esimerkiksi haluta erota. Petetylle uskottomuus on elämää suurempi asia. Kuvitelmissani uskottomuus ja toisen naisen ajattelu täytti mieheni ajatukset täysin. Tosiasiassa he tapasivat harvoin, soittelivat silloin tällöin. Luulen, että naiselle ihastuminen on kokonaisvaltaisempi asia kuin miehelle. Jos itse ihastuisin johonkin mieheen niin paljon, että olisin valmis pettämään miestäni, niin ajattelisin varmaan kyseistä salarakasta koko ajan. Voisiko sinun vaimollasi olla samankaltainen ajattelutapa, vaikka ihan aikuisten oikeesti pettämisesi on sinulle ollut mitätön juttu?

Olette käyttäneet vuoden uskottomuusasian selvittelyyn. Se on tietysti pitkä aika, mutta asiantuntijoiden mukaan siihen menee vuodesta kolmeen vuotta. Erilleen muutto voi olla ihan hyvä idea. Siinäkin suhteessa teidän pitäisi olla toisillenne rehellisiä. Onko muuton tarkoitus olla lopullinen ero vai väliaikainen ratkaisu.

Kylä toi pitkälle samaa rataa meil menee. Olen vain ajatellut sitä että on paljon ihmisiä jotka ei jää kiinni pettämisestä, ja muuten heillä menee hyvin. He eivät koe sitä opetusta ja jatkavat samaan malliin. Ei sekään oikeen ole. Mut kiitos vastauksesta.

• Sellaista ei...

Onko mielessäsi käynyt, että näyttäisit vaimollesi tämän palstan kirjoitukset? Ehkä hän olisi kiinnostunut tietämään, kuinka olet asiaa käsitellyt. Jokainen parisuhde on omanlaisensa ja toimintatavat sen mukaiset. Tunteet ovat ihan omia, ei voi verrata. Omassa pitkässä parisuhteessamme olen päivittäin sanonut "mie rakastan sinnuu" ja toinen vastaa. Se ei voi olla pahaksi vaikka ei aina niin tunnukaan. Kun sanoo hyviä asioita, se synnyttää hyvää. Ihan varmasti!!!

Teistä itsestänne riippuu, kuinka anteeksiantavia/-pyytäviä jaksatte olla ja miten päivänne ja aikanne käytätte. Ei ole muuta kuin käsillä oleva hetki - jos muuta en ole oppinut niin sen. Onko tämä sinun mielestäsi mitenkään järkeenkäypää?

• -Jani77-
        Sellaista ei... kirjoitti:

Onko mielessäsi käynyt, että näyttäisit vaimollesi tämän palstan kirjoitukset? Ehkä hän olisi kiinnostunut tietämään, kuinka olet asiaa käsitellyt. Jokainen parisuhde on omanlaisensa ja toimintatavat sen mukaiset. Tunteet ovat ihan omia, ei voi verrata. Omassa pitkässä parisuhteessamme olen päivittäin sanonut "mie rakastan sinnuu" ja toinen vastaa. Se ei voi olla pahaksi vaikka ei aina niin tunnukaan. Kun sanoo hyviä asioita, se synnyttää hyvää. Ihan varmasti!!!

Teistä itsestänne riippuu, kuinka anteeksiantavia/-pyytäviä jaksatte olla ja miten päivänne ja aikanne käytätte. Ei ole muuta kuin käsillä oleva hetki - jos muuta en ole oppinut niin sen. Onko tämä sinun mielestäsi mitenkään järkeenkäypää?

Juuri tulostin tossa juttuja ja aion näyttää niitä. Siitä varmasti jollain tavalla on apua jatkossa. Suuntaan tai toiseen

• tiukunen

jani.. luin kaikki nämä viestit ja haluan omalta osaltani tuoda kokemukseni esille. Kysyit onko kellään ollut vastaavaa kokemusta, kyllä myös minulla. Mieheni petti minua viime kesänä...työkaveri...nainen oli kiinnostunut ja lähetteli viestejä...mutta samaan aikaan meillä meni mieheni kanssa hieman "matalalentoa" ja hetki ihastumiseen oli erittäin otollinen. Niin sitten kävi, että heille tuli suhde, jota kesti joitakin kuukausia.

Aloin epäilemään miehelläni olevan jonkun naisen..outo käyttäytyminen, kännykän piilottelua...poistumisia kotoa. Monen avioliittovuoden jälkeen toisen oppii hyvin tuntemaan, paremmin kuin tuo toinen luulisi. Käyttäytyminen muuttuu, jota itse ei huomaa.

Mieheni "jäi kiinni" kun eräs tuttuni oli huomannut automme tämän naisen pihassa. Asiaa puitiin usea kuukausi ja halusin erota. Halusin aloittaa alusta oman elämäni lasteni kanssa, koska mieheni oli löytänyt toisen - paremman. Mies kertoi, että se oli vain "mitätön" juttu eikä enää ole yhteydessä tähän naiseen. Se mitä minä uskoin, onkin toinen asia. Sovimme, että katsomme tilannetta puoli vuotta ja sen jälkeen päätämme erosta jos siihen on aihetta.

Luottamus meni ja rakkauteni on ilmeisesti muuttunut jonkinlaiseksi ystävyydeksi. Muuttuuko paraskin parisuhde joskus ystävyydeksi? Sitä en tiedä. Olen yrittänyt tänä aikana katsella millaisia asioita kaipaan elämääni ja silmäni ovat avoimemmat kuin aikoihin. Mieheni sanoo rakastavansa ja kohtelee minua silkkihansikkain. Olen avioliittomme aikana nähnyt hänen itkevän kerran, mutta halutessani erota hän itki ja vannoi haluavansa vain minua. Istua kiikkustuolissa vanhana ja katsella mennyttä elämää käsi kädessä. En voi luvata hänelle mitään, hän rikkoi minua sisältä...rikkoi sen, mihin olin uskonut jo kymmenen vuotta...siihen yhteiseen tulevaisuuteen ja rakkauteen.

On niin vaikeaa sanoa hänelle, että rakastan häntä. En tiedä rakastanko häntä sillä tavalla kuin vaimon tulisi. Aika tekee tehtävänsä ja kesän kynnyksellä teemme tilannearvion...suljemmeko kaiken pahan taaksemme ja yritämme rakastaa uudella tavalla vai avaammeko siipemme ja matkaamme uusiin ulottuvuuksiin... tuntemattomaan.

• myös petetty
        tiukunen kirjoitti:

jani.. luin kaikki nämä viestit ja haluan omalta osaltani tuoda kokemukseni esille. Kysyit onko kellään ollut vastaavaa kokemusta, kyllä myös minulla. Mieheni petti minua viime kesänä...työkaveri...nainen oli kiinnostunut ja lähetteli viestejä...mutta samaan aikaan meillä meni mieheni kanssa hieman "matalalentoa" ja hetki ihastumiseen oli erittäin otollinen. Niin sitten kävi, että heille tuli suhde, jota kesti joitakin kuukausia.

Aloin epäilemään miehelläni olevan jonkun naisen..outo käyttäytyminen, kännykän piilottelua...poistumisia kotoa. Monen avioliittovuoden jälkeen toisen oppii hyvin tuntemaan, paremmin kuin tuo toinen luulisi. Käyttäytyminen muuttuu, jota itse ei huomaa.

Mieheni "jäi kiinni" kun eräs tuttuni oli huomannut automme tämän naisen pihassa. Asiaa puitiin usea kuukausi ja halusin erota. Halusin aloittaa alusta oman elämäni lasteni kanssa, koska mieheni oli löytänyt toisen - paremman. Mies kertoi, että se oli vain "mitätön" juttu eikä enää ole yhteydessä tähän naiseen. Se mitä minä uskoin, onkin toinen asia. Sovimme, että katsomme tilannetta puoli vuotta ja sen jälkeen päätämme erosta jos siihen on aihetta.

Luottamus meni ja rakkauteni on ilmeisesti muuttunut jonkinlaiseksi ystävyydeksi. Muuttuuko paraskin parisuhde joskus ystävyydeksi? Sitä en tiedä. Olen yrittänyt tänä aikana katsella millaisia asioita kaipaan elämääni ja silmäni ovat avoimemmat kuin aikoihin. Mieheni sanoo rakastavansa ja kohtelee minua silkkihansikkain. Olen avioliittomme aikana nähnyt hänen itkevän kerran, mutta halutessani erota hän itki ja vannoi haluavansa vain minua. Istua kiikkustuolissa vanhana ja katsella mennyttä elämää käsi kädessä. En voi luvata hänelle mitään, hän rikkoi minua sisältä...rikkoi sen, mihin olin uskonut jo kymmenen vuotta...siihen yhteiseen tulevaisuuteen ja rakkauteen.

On niin vaikeaa sanoa hänelle, että rakastan häntä. En tiedä rakastanko häntä sillä tavalla kuin vaimon tulisi. Aika tekee tehtävänsä ja kesän kynnyksellä teemme tilannearvion...suljemmeko kaiken pahan taaksemme ja yritämme rakastaa uudella tavalla vai avaammeko siipemme ja matkaamme uusiin ulottuvuuksiin... tuntemattomaan.

kyllähän nämä jutut näköjään on aika samanlaisia monella.
        Minua myös mies petti, jäi kiinni ja muutin pois yhteisestä kodistamme. Oli aikaisemmin jo kerran tapahtunut sama, silloin annoin anteeksi mutta myös kerroin että sauraavalla kerralla en edes harkitse anteeksiantoa.
        Mies tajuaa kuinka paljon rakastan häntä yhä ja tavallaan käyttää minua hyväkseen, kulkee kyllä omia reissujaan mutta myös minun sänkyseura kelpaa.
        Itsellä ei ole voimia kieltäytyä mutta välillä tuntuu että tulen tässä tilanteessa hulluksi.
        Mies kertoi myös että tämä pettämishomma oli mitätön juttu, nainen ei merkinnyt hänelle mitään jne.
        Elämä on tällä hetkellä vaikeaa.
        Meilläkin on ollut puhetta että kesän kynnyksellä teemme tilannearvion, vaikeaa ajatella miten tässä vielä tulee käymään.

• nyt onneton

eli miehellä oli suhde, jonka takia muutin pois yhteisestä kodista. Päätettiin kuitenkin jatkaa yhdessä ja muutettiin takaisin yhteen. Pari vuotta myöhemmin muutettiin taas erilleen, koska minä en ollut vieläkään päässyt tuon suhteen yli ja koin ettei mieheni tehnyt tarpeeksi asian "hyvittämiseksi". Tiesi jo varmaan tuolloin, että haluaa minusta eroon, muttei ollut rohkeutta kertoa. Nyt ollaan sitten virallisesti erottu ja hänellä jo uusi kumppani.
        Mutta uskon että puhumalla asiasta, niin kauan kun vaimosi tuntee siihen tarvetta ja yrittämällä kaikkesi, ilman että väsyt välillä ja heität pyhkeen nurkkaan, olen varma että on mahdollista jatkaa yhdessä. Aikaa ja voimia siihen vaaditaan, mutta on varmasti sen arvoista.
        Tsemppiä sinulle, teethän kaikkesi ;)

• Magrat K:

Olette kovin nuoria. Helppoa olis neuvoa tällä vuosien tuomalla elämänkokemuksella, joka on omilla virheillä maksettua, vaikka ei vieläkään pitkälle kanna.

Mutta muistan, että nuoret on ehdottomia. Sun täytyy löytää oma neuvosi.
      Älä uskottele edes itsellesi, että virheesi oli pieni. Se oli iso ja totaalinen virhe. Jossakin toisessa tilanteessa ja toisille ihmisille, se olis ollut mitätön.

Luin joskus runon,jossa sanottiin: Elä niin, ettei avautuvista käsistäsi kuollessasi putoa mitään. Siis ei edes lupausta, jota et voinut pitää.

• Juk44

Sanat ovivatkaan olla, taas kerran se tuli todistettua.

• jos haluat

jatkaa.

• been there done that

Mulla on omakaohtaista kokemusta vastaavasta. Mies petti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ja muutaman vuoden kuluttua toisen lapsen syntymän jälkeen. Sain ns.vahingossa tietää nämä ja pitkään ajattelin että nuo kiinni jäämiset olivat vain jäävuoren huippu. Enkä yhä edelleen tiedä miten asiat silloin olivat lopulta...olikohan niitä kertoja paljon enemmänkin.Luulen niin.Pahinta oli kun mies valehteli ihan päin näköä ..katsoi silmiin, vannoi rakkautta ja uskollisuutta, mutta valehteli kokoajan. Toisen kerran jälkeen elämä kyllä romahti täysin. Jotenkin ajattelin että yhden kerran voi tapahtua tämänlainen "vahinko", mutta toinen kerta tuntui jo aivan kamalalta. Olimme kuitenkin tehneet todella töitä keskinäisen luottamuksen palauttamiseksi ensimmäisen kerran jälkeen, joten tuntui että toista kertaa oli mahdotonta enää käsitellä ja jatkoa en pystynyt enää kuvittelemaan. Minulla oli kaksi aivan pientä lasta ja itsetunto nollassa. Halusin erota. En kuitenkaan pystynyt lähtemään,en vaan jaksanut. Mutta sitten kolmen kuukauden kuluttua toisen pettämisen jälkeen tapasin elämäni miehen jonka avulla sain itsetuntoni ja elämänhaluni takaisin.Muutin pois lasteni isän luota..ja kolmen viikon päästä taas takaisin. Halusin kumminkin yrittää vielä kerran. En kestänyt ajatusta rikkinäisestä perheestä ja rikkinäisestä isovanhemmuudesta sitten aikanaan.Olen vieläkin yhdessä lasteni isän kanssa. Kohta tulee 10-vuotta. Vasta vajaa vuosi on ollut hyvää aikaa ja luottamus välillemme on löytynyt takaisin.En tiedä tekisinkö enää näin että käyttäsin näinkin ison osan elämästäni jonkun paikkaamiseen jota ei voi koskaan paikata kokonaan.Anteeksi olen antanut jo kauan sitten, mutta unohda en koskaan..en vaan osaa vaikka haluaisin.Lisäksi jätin taakseni ihanan ihmisen joka olisi voinut antaa paljon ja jolle olisin halunut antaa itseni. Mutta Olen valintani tehnyt ja elämä on ihan hyvää nykyään.En minä kadu että jäin. Yksi asia vaan kannattaa ymmärtää. Koskaan ei tule enää samanlaista kuin ennen pettämisiä. Sitä ei kannata toivoa eikä edes yrittää. Jos toivoo, niin pettyy aina uudelleen eikä suhteesta voi tulla tyydyttävää. Jos taas hyväksyy sen että jokin muuttui lopullisesti, lähtökohta on realistisempi suhteen jatkamiselle. Ja menetettyjen asioiden tilalle voi löytyä jotain uutta, joka on myös hyvää ja kaunista.Ehkä meille on lopulta känyt niin...minä olen alkanut taas nauraa...

• Petetty

Mieheni petti minua n. 3 vuotta sitten. Kaikki romahti, luottamus toiseen ja tunne siitä että olemme toisillemme luodut. Rysähdin kerralla pilvilinnoista alas, vain todetakseni että TAAS (kuin aiemmissakin parisuhteissani) tässä kävi näin.. Kaikki ei ollutkaan niin ruusuista kuin olin uskonut..
      Annoin anteeksi, unohtanut en ole vieläkään.. Mutta siltikään en asiasta hänelle muistuta..

Ajateltuani asioita tajusin etten tunne yhtään pariskuntaa joista edes toinen ei ole pettänyt! Kuka on jäänyt kiinni ja ottanut opikseen, kuka jatkaa pettämistä kiinni jäätyään, ja kuka ei koskaan jää kiinni! Shit happens!
      -Täytyy vielä tunnustaa että kosto oli suloista! Tosin mieheni ei asiasta tiedä, mutta minä sain rauhan mielelleni!

• juuri noin

Kuten edellä oleva sanoi, kosto on suloista, ai helvetti se maistuu todella hyvälle.
        Niin tein minäkin ja miten hyvä olo nyt sisälläni onkaan. Tekis mieleni myös ilmoittaa tulevalle ex-miehelle, tajuutsä miten hyvä olo mulla nyt on. Ja vielä paremmaksi se muuttui kun tuo ex ilmoitti, että haluaisi jatkaa minun kanssani.
        Joku täällä palstoilla sanoi, että kosto ei kannata, kyllä se kannattaa, oman mielenrauhan vuoksi, se on vain pelkästään hyväksi. Enkä tunne huonoa omaa tuntoa, miksi pitäisi. Minähän vain annan samalla mitalla takaisin.
        Eli ap:lle voin sanoa, saman voit odottaa vaimoltasi. etkä voi siitä moittia.
        Hyvä naiset! Kyllä mekin osataan!

• -Jani77-

Paljon on tullut laidasta laitaan kommenttia. Kyl kaikenlaista on mut suurin osa on asiansa selvittänyt tavalla tai toisella. Jos toista oikeesti rakastaa ja muuten kaikki ollut hyvin, ei vastaavaa enään koskaan löydy. Ehkä alku tuntuu hyvältä jonku kanssa mut miten asiat ovat vuoden tai kahden päästä? Vielä vaan kommenttia jos viitsitte, ja vaimolle terveisiä kun lukee nämä;)

• lady

Saamissasi vastauksissa pettäjä on aina ollut mies. Kerrompa sinulle nyt naisnäkökulmasta saman tarinan. Pitkässä liitossamme oli viileämpi ajanjakso jatkunut jo vähän aikaa kun tielleni osui empaattinen ja hurmaava mies. Rakastuin niin, että oli taju lähteä ja olo samalla ihana ja kamala, koska en halunnut pettää miestäni, johon olen sitoutunut. Halu suudella ja rakastella tämän uuden uuden miehen kanssa oli polttava, mutta en sitä tehnyt, koska tiesin, että se voi tuhota kaiken. En halunnut tavata miestä myöskään koskaan kahdenkesken, koska pelkäsin heittäytyväni hänen syliinsä. Lähettelin kyllä sähköpostia ja tekstiviestejä. Lopulta halusin kertoa miehelleni tilanteesta, jotta hän ymmärtäisi panostaa väleihimme, että saisimme ne kuntoon. Surimme ja itkimme yhdessä tapahtunutta ja lähdimme mm. Lappiin kahdestaan viikonlopuksi. Lisäksi minä kävin kriisiterapeutilla yksin, mies ei halunnut. Nyt välimme ovat kunnossa ja olemme anataneet toisillemme anteeksi, minä hänelle välinpitämättömyyden ja hän minulle rakastumisen toiseen. Ja minä opin sen, ettei tunteilla voi leikitellä. Koskaan en ole kokenut niin ristiriitaisia tunteita kuin viime syksynä. En voi suositella kenellekään. Mutta rakastuminen on niin väkevä, että olen yhä ihan heikkona tuohon toiseen miehen kun hänet näen ja silloin tällöin kirjoittelemme vieläkin sähköpostia. Mutta en ole häntä koskaan edes suudellut, enkä aiokaan.

• vio-letti
        lady kirjoitti:

Saamissasi vastauksissa pettäjä on aina ollut mies. Kerrompa sinulle nyt naisnäkökulmasta saman tarinan. Pitkässä liitossamme oli viileämpi ajanjakso jatkunut jo vähän aikaa kun tielleni osui empaattinen ja hurmaava mies. Rakastuin niin, että oli taju lähteä ja olo samalla ihana ja kamala, koska en halunnut pettää miestäni, johon olen sitoutunut. Halu suudella ja rakastella tämän uuden uuden miehen kanssa oli polttava, mutta en sitä tehnyt, koska tiesin, että se voi tuhota kaiken. En halunnut tavata miestä myöskään koskaan kahdenkesken, koska pelkäsin heittäytyväni hänen syliinsä. Lähettelin kyllä sähköpostia ja tekstiviestejä. Lopulta halusin kertoa miehelleni tilanteesta, jotta hän ymmärtäisi panostaa väleihimme, että saisimme ne kuntoon. Surimme ja itkimme yhdessä tapahtunutta ja lähdimme mm. Lappiin kahdestaan viikonlopuksi. Lisäksi minä kävin kriisiterapeutilla yksin, mies ei halunnut. Nyt välimme ovat kunnossa ja olemme anataneet toisillemme anteeksi, minä hänelle välinpitämättömyyden ja hän minulle rakastumisen toiseen. Ja minä opin sen, ettei tunteilla voi leikitellä. Koskaan en ole kokenut niin ristiriitaisia tunteita kuin viime syksynä. En voi suositella kenellekään. Mutta rakastuminen on niin väkevä, että olen yhä ihan heikkona tuohon toiseen miehen kun hänet näen ja silloin tällöin kirjoittelemme vieläkin sähköpostia. Mutta en ole häntä koskaan edes suudellut, enkä aiokaan.

Kun luin keromuksesi niin mieleeni tuli joskus kuulemani tarina siitä, että kun meidän elämämme on loppu ja me saavumme sinne "taivaaseen", niin meiltä kysytään vain yksi kysymys; "Miksi et uskaltanut, miksi pelkäsit"?

Minun mielestäni se on hyvä kysymys mietiskeltäväksi jo näin ennen sinne "taivaaseen pääsyä" ;) Sen voisi ajatella näin, elämä tuo eteemme lahjoja joista useimmille sanomme "kiitos, mutta ei kiitos". Miksi? Siksi että pelkäämme. Mitä me pelkäämme? Juu sitä, millaiseksi elämämme voisi muodostua, jos emme sitä pelkäisi. Ehkä sanomme "ei kiitos" sille kauneimmalle lahjalle joka elämämme meille haluaisi antaa. Tämän jälkeenpäin ymmärtäminen on elämän kipeimpiä asioita.

Nämä ajatukset kirjoitin koska olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Ja valitsin myös mieheni. Oliko se oikea valinta? En tiedä, onko oikeaa valintaa olemassakaan? On vain valinta ja sen seuraus ja niiden ketjusta muodostuu ajan kanssa Itse Elämä. Se yksi ja ainutkertainen, omien valintojemme summa.
        Jaksamista sinulle /// :)

• lady
        vio-letti kirjoitti:

Kun luin keromuksesi niin mieleeni tuli joskus kuulemani tarina siitä, että kun meidän elämämme on loppu ja me saavumme sinne "taivaaseen", niin meiltä kysytään vain yksi kysymys; "Miksi et uskaltanut, miksi pelkäsit"?

Minun mielestäni se on hyvä kysymys mietiskeltäväksi jo näin ennen sinne "taivaaseen pääsyä" ;) Sen voisi ajatella näin, elämä tuo eteemme lahjoja joista useimmille sanomme "kiitos, mutta ei kiitos". Miksi? Siksi että pelkäämme. Mitä me pelkäämme? Juu sitä, millaiseksi elämämme voisi muodostua, jos emme sitä pelkäisi. Ehkä sanomme "ei kiitos" sille kauneimmalle lahjalle joka elämämme meille haluaisi antaa. Tämän jälkeenpäin ymmärtäminen on elämän kipeimpiä asioita.

Nämä ajatukset kirjoitin koska olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Ja valitsin myös mieheni. Oliko se oikea valinta? En tiedä, onko oikeaa valintaa olemassakaan? On vain valinta ja sen seuraus ja niiden ketjusta muodostuu ajan kanssa Itse Elämä. Se yksi ja ainutkertainen, omien valintojemme summa.
        Jaksamista sinulle /// :)

Se siis oli syy. Kun pohdin asiaa luin paljon näitä avioeropalstan juttuja. Täällä on tosi paljon niitä tarinoita, joissa ihmiset katuvat sitä, että hetken hurman vuoksi ovat tuhonneet hyvän parisuhteen. Lisäksi täältä sai kuvan siitä, että millaisia kamalia ongelmia parisuhteissa onkaan ja että kuinka paljon on uskottomuutta. Kun luin näitä kauhutarinoita, huomasin, että minullahan on aivan mainio mies ja täysi luottamus parisuhteessa. Tuskin parempaa löytäisin, sillä arki on aina haastavaa. Ja vielä kun tajusin kirjoituksista kuinka vaikeaa on yksinhuoltajan tai uusperheen elämä, niin tuli kyllä hyvä motivaatio saada avioliitto taas hyväksi. Salasuhteeseen en olisi pystynyt, pää ei olisi kestänyt sellaista. Ja kun tutustuin tähän uuteen hurmuriin paremmin keskustelemalla ja kirjoittamalla, niin selväksi kävi että hän tarjosikin pelkkää ohimenevää seksisuhdetta. Siis puhdas casanova, mutta ah, osaa olla silti niin ihana ja sanoa naiselle juuri mitä hän haluaa kuulla.
        Sinä selvästikin kadut. Oletko myöskin ollut joskus samassa tilanteessa?

• vio-letti
        lady kirjoitti:

Se siis oli syy. Kun pohdin asiaa luin paljon näitä avioeropalstan juttuja. Täällä on tosi paljon niitä tarinoita, joissa ihmiset katuvat sitä, että hetken hurman vuoksi ovat tuhonneet hyvän parisuhteen. Lisäksi täältä sai kuvan siitä, että millaisia kamalia ongelmia parisuhteissa onkaan ja että kuinka paljon on uskottomuutta. Kun luin näitä kauhutarinoita, huomasin, että minullahan on aivan mainio mies ja täysi luottamus parisuhteessa. Tuskin parempaa löytäisin, sillä arki on aina haastavaa. Ja vielä kun tajusin kirjoituksista kuinka vaikeaa on yksinhuoltajan tai uusperheen elämä, niin tuli kyllä hyvä motivaatio saada avioliitto taas hyväksi. Salasuhteeseen en olisi pystynyt, pää ei olisi kestänyt sellaista. Ja kun tutustuin tähän uuteen hurmuriin paremmin keskustelemalla ja kirjoittamalla, niin selväksi kävi että hän tarjosikin pelkkää ohimenevää seksisuhdetta. Siis puhdas casanova, mutta ah, osaa olla silti niin ihana ja sanoa naiselle juuri mitä hän haluaa kuulla.
        Sinä selvästikin kadut. Oletko myöskin ollut joskus samassa tilanteessa?

Kiitos vastauksestasi. Sanotaan että 'ei se vaihtamisesta parane', ja olen kyllä pitkälti samaa mieltä. Ongelmia on ja tulee kaikissa suhteissa joskus. Sen huomaa varsinkin kun lukee näitä sivuja, niinkuin sinäkin sanot.

Olen tuon rakastumisen toiseen kokenut ja se on itsetutkistelun paikka niin omalle itselle kuin parisuhteellekin. Valinta on jokaisen itse tehtävä ja sitä ei koskaan saa tietää mihin se toinen tie olisi johtanut, niin ei sitä mitenkään voi katua. Se olisi kuin katuisi omaa elämäänsä ja se olisi kovin surullista. Eikö vaan?

Hyviä jatkoja sinulle :)

• lady
        vio-letti kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi. Sanotaan että 'ei se vaihtamisesta parane', ja olen kyllä pitkälti samaa mieltä. Ongelmia on ja tulee kaikissa suhteissa joskus. Sen huomaa varsinkin kun lukee näitä sivuja, niinkuin sinäkin sanot.

Olen tuon rakastumisen toiseen kokenut ja se on itsetutkistelun paikka niin omalle itselle kuin parisuhteellekin. Valinta on jokaisen itse tehtävä ja sitä ei koskaan saa tietää mihin se toinen tie olisi johtanut, niin ei sitä mitenkään voi katua. Se olisi kuin katuisi omaa elämäänsä ja se olisi kovin surullista. Eikö vaan?

Hyviä jatkoja sinulle :)

Asia käy yhä mielessä lähes joka tunti ja tunteet tätä hurmuria kohtaan vaihtelevat laidasta laitaan: välillä ajattelen, että hänellä on lupa hurmata, että toisaalta minä (ja moni muu nainen) kaipasin juuri sitä huomiota, jota hän tarjosi. Ja välillä olen katkera, ettei hän saisi särkeä naisten sydämiä. Tuntuu loukkaavalta ajatella, että minä olin jo välillä valmis luopumaan kaikesta hänen vuokseen ja hän olisi käyttänyt minua vain hetken.
        Ja sitten pohdiskelen laajemmin tätä koko meidän aikaamme; että minäkin olen tämän ajan aivopesty tuote ja itsekkäästi haluaisin saada kaiken sen hurman minkä maailma tarjoaa. Kyllä siinä vähäksi aikaa omat lapsetkin jäivät kakkoseksi kun mielessä pyöri vain tuo hurmuri. Elämme ristiriitaisten arvojen aikaa. Täältäkin saa lukea mielipiteitä laidasta laitaan: toisissa painotetaan pitämään aviosuhde kasassa ja toiset kehottaa: "elämme vain kerran, siitä on otettava kaikki irti". Tämä hurmurikin kommentoi minulle, että olen liian ankara itselleni kun en salli itselleni sitä, mitä himoitsisin. Toisaalta hän itse kärsi ajoittaisesta masentuneisuudesta omassa elämäntavassaan. Taitaapa itselläänkin kuitenkin omatunto välillä soimata.
        Kiitos sinulle vastauksista ja hyvää jatkoa sinullekin.

• vio-letti
        lady kirjoitti:

Asia käy yhä mielessä lähes joka tunti ja tunteet tätä hurmuria kohtaan vaihtelevat laidasta laitaan: välillä ajattelen, että hänellä on lupa hurmata, että toisaalta minä (ja moni muu nainen) kaipasin juuri sitä huomiota, jota hän tarjosi. Ja välillä olen katkera, ettei hän saisi särkeä naisten sydämiä. Tuntuu loukkaavalta ajatella, että minä olin jo välillä valmis luopumaan kaikesta hänen vuokseen ja hän olisi käyttänyt minua vain hetken.
        Ja sitten pohdiskelen laajemmin tätä koko meidän aikaamme; että minäkin olen tämän ajan aivopesty tuote ja itsekkäästi haluaisin saada kaiken sen hurman minkä maailma tarjoaa. Kyllä siinä vähäksi aikaa omat lapsetkin jäivät kakkoseksi kun mielessä pyöri vain tuo hurmuri. Elämme ristiriitaisten arvojen aikaa. Täältäkin saa lukea mielipiteitä laidasta laitaan: toisissa painotetaan pitämään aviosuhde kasassa ja toiset kehottaa: "elämme vain kerran, siitä on otettava kaikki irti". Tämä hurmurikin kommentoi minulle, että olen liian ankara itselleni kun en salli itselleni sitä, mitä himoitsisin. Toisaalta hän itse kärsi ajoittaisesta masentuneisuudesta omassa elämäntavassaan. Taitaapa itselläänkin kuitenkin omatunto välillä soimata.
        Kiitos sinulle vastauksista ja hyvää jatkoa sinullekin.

Täytyy vielä kerran vastata sinulle, toivottavasti luet.
        Minulla oli niin, että joinakin aikoina olin kuin sairas, niinkuin jokin kuumesairaus olisi minuun iskenyt. Hän sai minusta esiin ihmisen josta todella pidin. Avauduin, kirjoitin runoja ja ajattelin ajatuksia joita en edes tiennyt olevan olemassa. Halusin koko ajan ruokkia sitä tunnetta, sitä ihanaa ihmistä jonka luulin vain hänen kykenevän houkuttelemaan esille. Rakastin itseäni sellaisena kuin hän sai minut itseni tuntemaan.

Sitten huomasin että se ei olekkaan *hän* joka houkuttelee tuon ihanan ihmisen minussa esiin, vaan Minä olen Itse se ihana ihminen. En ole vain antanut sen tulla esiin. Nyt annan koko itselleni tilaa. Mutta olen ikuisesti kiitollinen hänelle siitä, että hän "esitteli" minut minulle...jos ymmärrät mitä tarkoitan... ;)

Meillä ei myöskään ollut seksisuhdetta. Tiesin, että jos päästäisin sen niin pitkälle, ei paluuta olisi. En halunnut elää hänen kanssaan yhteistä elämää, enkä halunnut menettää sitä mitä minulla oli. Tiesin että minulla oli paljon. Olen kiitollinen elämälle tästä kokemuksesta. En päivääkään vaihtaisi pois... opin tuntemaan itseni paremmin.

Minun rakas Elämänkumppanini tiesi kaikesta tästä, tapasi "ystäväni" useita kertoja ja oli suurena tukena minulle tämän ajan läpi. "Ystäväni" on nyt löytänyt uuden rakkauden ja elää hänen kanssaan hmmm.. - toivottavasti onnellisena. Viimeksi hän sanoi minulle; "Sinuthan minä kyllä halusin, mutta.."

Elämä on..

Ymmärrän sinua sydämeni syvyydessä. Kiitos sinulle. :)

• lady
        vio-letti kirjoitti:

Täytyy vielä kerran vastata sinulle, toivottavasti luet.
        Minulla oli niin, että joinakin aikoina olin kuin sairas, niinkuin jokin kuumesairaus olisi minuun iskenyt. Hän sai minusta esiin ihmisen josta todella pidin. Avauduin, kirjoitin runoja ja ajattelin ajatuksia joita en edes tiennyt olevan olemassa. Halusin koko ajan ruokkia sitä tunnetta, sitä ihanaa ihmistä jonka luulin vain hänen kykenevän houkuttelemaan esille. Rakastin itseäni sellaisena kuin hän sai minut itseni tuntemaan.

Sitten huomasin että se ei olekkaan *hän* joka houkuttelee tuon ihanan ihmisen minussa esiin, vaan Minä olen Itse se ihana ihminen. En ole vain antanut sen tulla esiin. Nyt annan koko itselleni tilaa. Mutta olen ikuisesti kiitollinen hänelle siitä, että hän "esitteli" minut minulle...jos ymmärrät mitä tarkoitan... ;)

Meillä ei myöskään ollut seksisuhdetta. Tiesin, että jos päästäisin sen niin pitkälle, ei paluuta olisi. En halunnut elää hänen kanssaan yhteistä elämää, enkä halunnut menettää sitä mitä minulla oli. Tiesin että minulla oli paljon. Olen kiitollinen elämälle tästä kokemuksesta. En päivääkään vaihtaisi pois... opin tuntemaan itseni paremmin.

Minun rakas Elämänkumppanini tiesi kaikesta tästä, tapasi "ystäväni" useita kertoja ja oli suurena tukena minulle tämän ajan läpi. "Ystäväni" on nyt löytänyt uuden rakkauden ja elää hänen kanssaan hmmm.. - toivottavasti onnellisena. Viimeksi hän sanoi minulle; "Sinuthan minä kyllä halusin, mutta.."

Elämä on..

Ymmärrän sinua sydämeni syvyydessä. Kiitos sinulle. :)

Minua tämä mies ei muuttanut muuten kuin että oli ihanaa tuntea itsensä kauniiksi ja viehättäväksi. Minun oma mieheni oli ollut jo yli puoli vuotta jotenkin lukossa, eikä koskaan sanonut minulle mitään kaunista tai tehnyt aloitetta seksiin. Ilmeisesti syynä oli minun aloittamani paritanssiharrastus, jonka mies koki uhkana: mieheni pelkäsi että löytäisin uuden ja hän ei enää kelpaisi. Ja hassua (tai oikeastaan surullista), että hän etäisyydellään ja jääräpäisyydellään sai juuri niin tapahtumaan.
        Mutta arvaisin, että sinun kohdallasi tuo rakastuminen on nostanut itsetuntoa, saanut sinut tuntemaan itsesi arvokkaaksi ja sen vuoksi olet uskaltanut löytää itsestäsi uusia puolia. Minä olen jo aiemmin ollut niin rohkea, että minulla se vaikutti vain siihen, että uskon nyt itseni kauniiksi. Sen osalta minulla on ollut epävarmuutta.
        Meillä tämä kokemus paransi liittoa. Minä olen nyt nähnyt että oma mies todellakin on minulle ja se ykkönen ja mieheni oppi, että parisuhteeseen pitää panostaa, ettei oman vaimon suhteen voi kovin pitkään olla välinpitämätön. Olen nyt saanut oman mieheni tanssipariksi ja hänellä on loistava rytmitaju, joten olen hyvin onnellinen. Siltikin aina välillä kaipaisin sitä huumaavaa rakastumisen tunnetta, jossa ei väsytä, ei nälätä ja vain hymyilee itsekseen. (Tosin syksyllä olo ei suinkaan ollut pelkästään positiivinen kun tunne oli kielletty. Olo oli kamala...)
        Miten sinun puolisosi sieti tilanteen? Ymmärsikö hän todella, että olet rakastunut?

• vio-letti
        lady kirjoitti:

Minua tämä mies ei muuttanut muuten kuin että oli ihanaa tuntea itsensä kauniiksi ja viehättäväksi. Minun oma mieheni oli ollut jo yli puoli vuotta jotenkin lukossa, eikä koskaan sanonut minulle mitään kaunista tai tehnyt aloitetta seksiin. Ilmeisesti syynä oli minun aloittamani paritanssiharrastus, jonka mies koki uhkana: mieheni pelkäsi että löytäisin uuden ja hän ei enää kelpaisi. Ja hassua (tai oikeastaan surullista), että hän etäisyydellään ja jääräpäisyydellään sai juuri niin tapahtumaan.
        Mutta arvaisin, että sinun kohdallasi tuo rakastuminen on nostanut itsetuntoa, saanut sinut tuntemaan itsesi arvokkaaksi ja sen vuoksi olet uskaltanut löytää itsestäsi uusia puolia. Minä olen jo aiemmin ollut niin rohkea, että minulla se vaikutti vain siihen, että uskon nyt itseni kauniiksi. Sen osalta minulla on ollut epävarmuutta.
        Meillä tämä kokemus paransi liittoa. Minä olen nyt nähnyt että oma mies todellakin on minulle ja se ykkönen ja mieheni oppi, että parisuhteeseen pitää panostaa, ettei oman vaimon suhteen voi kovin pitkään olla välinpitämätön. Olen nyt saanut oman mieheni tanssipariksi ja hänellä on loistava rytmitaju, joten olen hyvin onnellinen. Siltikin aina välillä kaipaisin sitä huumaavaa rakastumisen tunnetta, jossa ei väsytä, ei nälätä ja vain hymyilee itsekseen. (Tosin syksyllä olo ei suinkaan ollut pelkästään positiivinen kun tunne oli kielletty. Olo oli kamala...)
        Miten sinun puolisosi sieti tilanteen? Ymmärsikö hän todella, että olet rakastunut?

Olen iloinen puolestasi että olette miehesi kanssa löytäneet rakkauden taas. Tanssi on ihana harrastus, sitä mekin olemme Elämänkumppanin kanssa harrastaneet koko suhteemme ajan ja saaneet siitä paljon iloa.

Kirjoitit että käsitit niin, että minun rakastumiseni Ystävääni olisi nostanut minun itsetuntoani. Hmm.. Itse en sanoisi sen olevan niin, sillä minulla on aina ollut hyvä itseluottamus ja itsetunto ja olen aina ollut rakastettu ja palvottu parisuhteessani. Siis siitä ei ollut kysymys. Mutta koska hän oli kirjailija, niin hän auttoi minua löytämään ne avaimet omaan kirjoittamiseeni. Ne olivat olleet minulta hukassa siitä asti, kun eräs opettaja alakoulun kolmannella luokalla oli minun kirjoittamiseni nujertanut omassa kateudessaan. Oli kuin olisin löytänyt kauan kadoksissa olleen aarreaitan. Se oli ihanaa ja olin ehkä kaikkein eniten rakastunut siihen, mitä löysin. Olen vieläkin lapsellisen ihastunut siihen kaikkeen. ;)

Koko tämä tarina on tietysti paljon, paljon laajempi ja monimutkaisempi kuin mitä tässä muutamin rivein olen kertonut. Niinkuin tietysti sinunkin tarinasi ja kaikki ihmis-suhdetarinat. Siitä voisi vaikka kirjoittaa kirjan ;)

Vielä pieni vastaus tuohon viimeiseen kysymykseesi että kuinka Elämänkumppanini asiasta selvisi? Me olemme hyvin avoimia ja ehkä hieman erikoisia ihmisiä. Hän tiesi kaikesta koko ajan, mutta koska minä olen hänelle "se ainoa oikea", hän oli päättänyt odottaa että se kaikki menee ohi, - sanoi että tiesi sen menevän ohi. Hän oli oikeassa. Hän on suuremmoinen ihminen ja rakastan häntä juuri siksi.

Minä uskon, että elämä tuo eteemme kaiken minkä me tarvitsemme oppiaksemme tuntemaan itsemme. Monet jättävät tämän processin kesken vain yksinkertaisesti eroamalla heti, kun tulee esimerkiksi tällainen rakastuminen eteen. Se on hieman surullista, sillä se on tosiaan yksi elämän koulun vaikeimpia "kursseja" läpäistä ja se opettaa todella paljon. Olen iloinen, että olen saanut jakaa kanssasi ajatuksia tästä. Onnea vielä kerran teille molemmille jatkossa.

• lady
        vio-letti kirjoitti:

Olen iloinen puolestasi että olette miehesi kanssa löytäneet rakkauden taas. Tanssi on ihana harrastus, sitä mekin olemme Elämänkumppanin kanssa harrastaneet koko suhteemme ajan ja saaneet siitä paljon iloa.

Kirjoitit että käsitit niin, että minun rakastumiseni Ystävääni olisi nostanut minun itsetuntoani. Hmm.. Itse en sanoisi sen olevan niin, sillä minulla on aina ollut hyvä itseluottamus ja itsetunto ja olen aina ollut rakastettu ja palvottu parisuhteessani. Siis siitä ei ollut kysymys. Mutta koska hän oli kirjailija, niin hän auttoi minua löytämään ne avaimet omaan kirjoittamiseeni. Ne olivat olleet minulta hukassa siitä asti, kun eräs opettaja alakoulun kolmannella luokalla oli minun kirjoittamiseni nujertanut omassa kateudessaan. Oli kuin olisin löytänyt kauan kadoksissa olleen aarreaitan. Se oli ihanaa ja olin ehkä kaikkein eniten rakastunut siihen, mitä löysin. Olen vieläkin lapsellisen ihastunut siihen kaikkeen. ;)

Koko tämä tarina on tietysti paljon, paljon laajempi ja monimutkaisempi kuin mitä tässä muutamin rivein olen kertonut. Niinkuin tietysti sinunkin tarinasi ja kaikki ihmis-suhdetarinat. Siitä voisi vaikka kirjoittaa kirjan ;)

Vielä pieni vastaus tuohon viimeiseen kysymykseesi että kuinka Elämänkumppanini asiasta selvisi? Me olemme hyvin avoimia ja ehkä hieman erikoisia ihmisiä. Hän tiesi kaikesta koko ajan, mutta koska minä olen hänelle "se ainoa oikea", hän oli päättänyt odottaa että se kaikki menee ohi, - sanoi että tiesi sen menevän ohi. Hän oli oikeassa. Hän on suuremmoinen ihminen ja rakastan häntä juuri siksi.

Minä uskon, että elämä tuo eteemme kaiken minkä me tarvitsemme oppiaksemme tuntemaan itsemme. Monet jättävät tämän processin kesken vain yksinkertaisesti eroamalla heti, kun tulee esimerkiksi tällainen rakastuminen eteen. Se on hieman surullista, sillä se on tosiaan yksi elämän koulun vaikeimpia "kursseja" läpäistä ja se opettaa todella paljon. Olen iloinen, että olen saanut jakaa kanssasi ajatuksia tästä. Onnea vielä kerran teille molemmille jatkossa.

Kiitos sinullekin, kohtalontoverille. Hyvää jatkoa ja tanssiin iloa!

• -Jani77-
        lady kirjoitti:

Luin kirjoituksesi ja se oli hyvä. Kuten olen tässä palstalla monesti sanonut niin miehen pitää hoitaa suhdetta. Minulla kävi sillee että vaimosta tuli itsestään selvyys, mutta kuitenkin aina ja tosi useasti sanoin sitä hänelle että "voi kulta kun olet kaunis" ja joka päivä, joka ikinen päivä, oli sitten riitaa tai ei tai vaikkapa puhelimessa puhuttiin sanoin rakastavani häntä. Vaikka nyt asiat on miten on niin edelleen sanon hänelle rakastavani. Eilen viimeksi puhuin vaimon siskon kanssa ja vaimoni oli vieressä, tai siis tekstiviestiä laitoin, niin sanoin hänen välityksellä viestin, että kerro .......lle että rakastan sitä.

Parisuhdetta pitää hoitaa. Jos muuta en tästä oppinut niin sen ainakin

• -Jani77-
        vio-letti kirjoitti:

Kuten tiedätte syyni avioeroon tai jos siitä tulee sellainen niin heitän kyssärin ja haluan naisen mielipiteen tai miksi ei miehen. Pettäminen syy. Onko oikeen että ensimmäistä kertaa loukkaannuin mitä vaimo minulle ja koko meidän perheille sanoi. Hän sanoi vanhemmilleen että minä olen ollut erittäin hyvä vävy, äitilleni ja isälleni hän sanoi että minä olen ollut erittäin hyvä poika, ja sitten jatkoi..mutta olen epäonnistunut aviomiehenä??
        Voinko loukkaantua tuollaisesta vaikka vaimo sanoi että hänen elämä oli parasta mitä ihminen voi koskaan toivoa ennen tätä tapahtunutta. Voinko epäonnistua aviomiehenä jos edes joskus olen saanut hänet onnelliseksi? Voinko jatkossa pitää itseäni huonona ihmisenä?

• -Jani77_

Jos palaan tuohon kostamis asiaan niin ehdotin sitä vaimolleni aikoinaan ja sanoin että jos se kerran on ainoa vaihtoehto niin ok. Mutta te naiset jotka kirjoittelette tähän ette tiedä ehkä millainen vaimoni todellisuudessa luonteeltaan on. Hän tarvitsee toisen kanssa olemiseen tunnetta. Hän ei tee yhden illan juttuja ja sen minä tiedän. Niin olis tapahtunut jo aikoja sitten jos asia olis niin. Kaikki naiset eivät ole samanlaisia. Ei todellakaan. Moni tuntee itsensä huoraksi jos ovat yhdenillan jonku kanssa. Mut ehkä se teille kosto on ollut ratkaisu ja hyvä niin. Hetkellinen ihastuminen taas on normaalia. Paluu arkeen tapahtuu joskus kuitenkin. Hetken huuma on normaalia. En tiedä mitä mieltä itse olette?
      Tää meidän juttu on sellainen elämän tarina ettei kukaan tiedä todellisia tunteita jos ei tunne meitä ja tiedä mitä meidän välillä on ollut.
      Viime aikoina olen keskustellut monien kanssa tästä asiasta. Kaikin tavoin. On monia mielipiteitä. Anteeksi pitää pystyä antamaan, omista ajatuksista pitää avioliiton eteen luopua. Minulla aiemmin tärkeää oli työ ja harrastukset mutta nyt asia kääntyi. Ja miehille!!!Muistakaa huomioida vaimonne useasti. Vaikka yksi ruusu hänelle, niin se on naiselle niin uskomattoman paljon. Ja se ei teiltä ole iso vaiva. Itse en tehnyt sitä tarpeeksi. Parisuhteen eteen tulee tehdä töitä. Minä tulen sitä katumaan ikuisuuteen. Minulla oli maailman paras vaimo. Hän rakasti minua ja minä häntä. Hän teki kaiken eteeni. Mut minä tein virheet ja siitä saan kärsiä. Mutta uskon kuitenkin siihen että meillä on elämässä yksi iso rakkaus. Toista ei yhden elämän sisään mahdu. Meillä oli kaikki, olin onnellinen. Tulen katumaan kaikkea mitä tapahtui. Sitten ohje naisille!!Älkää olko sinisilmäisiä. Kaikkee voi elämässä tapahtua ja kaikki voipi tulla yllätyksenä. Kuitenki miehet rakastavat teitä vaikka eivät sitä aina näytä. Hakekaa apua kun siihen on vielä mahdollisuus..
      Kirjoitelkaa kommentteja. Voin olla kaikissa asioissa vääräsä..

• Nimetön

Itselläni pitkä avioliitto takana, mies petti ja nyt olen asunut jonkin aikaa yksinään.
        Minusta tuo kostoajatus on aivan naurettava, en itse voisi kuvitellakaan toimivani niin.
        Ehkä nämä ovatkin nuorempia ihmisiä jotka näistä kostoajatuksista kirjoittelivat näin yli 50 ihmiselle kyllä aika uskomatonta toimintaa.
        Eihän se auttaisi ketään, asiat olisi vaan entistä enemmän solmussa.

• Mies.

potut pottuina, eli pettämistä siinä tilanteessa, jossa ollaan jo tasapainossa.

Enemmän puhuisin tuossa teidän tapauksessa pelin tasoittamisesta jos vierasta köyrisi ja siksi, että siinä olisi kumppanin lupa.

Tasoittaminen auttaa joitakin, ei kaikkia. Kostaminen ei varmaan auta kovinkaan paljon selvitessään.

Itse aikoinaan tasoitin pelin vaimon sivusuhteen jälkeen sekstailemalla muutaman naisen kanssa. Se auttoi siinä mielessä, ettei jäänyt ns. häviölle kokemuksessa, mutta tunnetasolla se ei tasoita.

Nyt kun tapauksestamme on jo jonkin aikaa ja ollaan yhteistä elämää rakennettu, niin en kuuna päivänä edes ajattele kostavani. Jos on tunne, että pakko vierasta päästä hässimään, niin kerron siitä sata varmasti etukäteen, ihan siksi, että silloin joutuu itse punnitsemaan asian todella vakavasti uudestaan, eikä välttämättä teekään enää mieli yhtään vierasta.

• otettava

Tuttu tilanne. Vaimo jäi kuukausi sitten kiinni 2kk kestäneestä työpaikkasuhteesta.

Olen koittanut tsempata ja pitää avioliittomme kasassa, koska ei se yhteen juttuun voi kaatua. Varsinkin kun olen osasyyllinen ja varma että muita juttuja ei hänellä ole ollut.

Joskus tuli luvattua jotain vastamäestä ja nyt se on edessä. Vaimo näyttää jättäneen syrjähyppynsä ja hän on lukossa. Tässä mitataan miestä.

Vaimosi on antanut sinulle vuoden aikaa se on hyvä merkki. Laita suhteesi uusiksi. Ainoa mitä voit muuttaa, on itsesi. Vaimosi on myös osattava antaa ajan myötä anteeksi. Unohtaahan ei voi koskaan. Tsemppiä.

• -Jani77-

Kyl mulla on itselläni asiat nyt siinä että saan oman elämän kuntoon ja toivon et joskus vois uudestaan rakentaa elämää koska se oli hyvää. Asia ei ihan mene sillai et jos kaikki on hyvin ei tarvitse pettää. Tiedän kymmeniä tapauksia missä mies pettää jatkuvasti ja kotiasiat on kunnossa. He tekevät asian niin ettei jää kiinni. Tällä tarkoitan sitä että naisten ei kannata olla liian sinisilmäisiä. Ei todellakaan. Tää maailma on vain sellaista ja sitä pitää uskoa. Vaikka kuinka hyvin menee ja mies on mukava ja rakastava mut jos hän joskus pääsee yksin jonnekin niin siel tapahtuu sellaista josta nainen ei saa koskaan tietää. En kuitenkaan yleistä mut aika useasti näin asiat on. Se vaan menee niin. Eri asia jos jää kinni niin silloin ajattelee ehkä jatkoa ja sitä mitä voi tapahtua. Onko kukaan samaa mieltä?

• Eetu.

että niin miehet kuin naisetkin pettävät liian paljon tilaisuuden tarjoutuessa, vaikka asiat olisivatkin ihan hyvin.

Ikävää, mutta totta.

HUOM! Kaikki eivät petä, vaikka olisi kuinka paljon tilaisuuksia.

• uusi elämä edessä

Hei Jani,
      oma (tuleva)ex-mieheni petti minua 4 vuotta sitten. (mentiin naimisiin -96) Suhde oli sen paljastuttua kestänyt jo ½ vuotta ja hän itse sen mulle kertoi yhden riidan yhteydessä. Sain miehen kuitenkin jättämään tämän naisen, koska pääasiassa kyse oli kuitenkin vain siitä, että meidän suhteemme oli kriisissä ja hän haki hellyyttä yms. muualta. En kuitenkaan koskaan enää osannut luottaa häneen ja aina epäilin , että hänellä on jotain tekeillä. Tämä aiheutti jatkuvia riitoja ja pahaa oloa molemmille. Suhde ei koskaan palautunut hyväksi. Uskon, että tämä pettämisesi on nyt loukannut vaimoasi niin paljon, että hän tarvitsee omaa aikaa työstää tapahtunutta. Itse en päässyt siitä koskaan lopullisesti yli. Hienoa, että olet mennyt mukaan avioliittoneuvojalle. Se osoittaa, että haluat panostaa tähän suhteeseen. Jaksamista suhteen parantamiseen teille molemmille.

• -Jani77-

Ymmärrän mitä kirjoitat. Olen miettinyt asiaa ja ajatellut että jos miehellä tai naisella on tunteita tai suhde toista kohtaan on lähtökohta eri. Sinun tapauksesta en tiedä. Minulla ei kuitenkaan ole koskaan ollut mitään tunteita tai edes ihastumista kenenkään toiseen. Ei pientäkään. Se ei todellakaan ole oikein mitä tein mut rakkaus ja tunne on vain ollut omaa vaimoa kohtaan. Tunteen huomaa esim rakastelussa. Toiset kertoo kuinka he olivat sen ja sen kans sängys ja jyystettiin koko yö. Onko siinä rakkautta ja tunnetta? Itselläni tunteet ovat jotain ihan muuta rakastellessa. Siinä on hellyyttä, vaihtelua ja joskus jotain muuta. Mutta se tunne aiheuttaa vaikka itkemisen sängyssä, vain sen hyvän olon mukaan. Onko muilla samoja kokemuksia? En tiedä kuuluko nää asiat tähän mutta näin ajattelen.

• uusi elämä edessä
        -Jani77- kirjoitti:

Ymmärrän mitä kirjoitat. Olen miettinyt asiaa ja ajatellut että jos miehellä tai naisella on tunteita tai suhde toista kohtaan on lähtökohta eri. Sinun tapauksesta en tiedä. Minulla ei kuitenkaan ole koskaan ollut mitään tunteita tai edes ihastumista kenenkään toiseen. Ei pientäkään. Se ei todellakaan ole oikein mitä tein mut rakkaus ja tunne on vain ollut omaa vaimoa kohtaan. Tunteen huomaa esim rakastelussa. Toiset kertoo kuinka he olivat sen ja sen kans sängys ja jyystettiin koko yö. Onko siinä rakkautta ja tunnetta? Itselläni tunteet ovat jotain ihan muuta rakastellessa. Siinä on hellyyttä, vaihtelua ja joskus jotain muuta. Mutta se tunne aiheuttaa vaikka itkemisen sängyssä, vain sen hyvän olon mukaan. Onko muilla samoja kokemuksia? En tiedä kuuluko nää asiat tähän mutta näin ajattelen.

Kuulostaa siltä, että vaimosi menettää hyvän miehen, jos ei osaa antaa anteeksi. Ja sellkeästi se on nyt hänestä kiinni. Toivottavasti miettii tarkkaan ennen kuin tekee lopullisen päätöksensä.

• -Jani77-
        uusi elämä edessä kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että vaimosi menettää hyvän miehen, jos ei osaa antaa anteeksi. Ja sellkeästi se on nyt hänestä kiinni. Toivottavasti miettii tarkkaan ennen kuin tekee lopullisen päätöksensä.

Niin en minä tässä nyt itseäni ylistä ja puolustele, mut tosiasia on se että joitakin virheitä olen tehnyt ja tosissani loukannut vaimoani. Tunteet ovat pysyneet kyllä vaimossani ja tulee pysymään vielä pitkään jos ero tulee. Tunteet on minulle ollut aina sellainen asia et se kuitenkin johdattaa ja antaa sen oikean vastauksen. Kuten puhuin noista sänkyhommista ni sillee se minulla on mennyt ja sen olen tuntenut. Ei siinä todellakaan ole tappamisen maku vaan ihan jotain muuta. Ja tuo itkuun purskahtaminen tapahtuu isolle miehelle joka on herkkä kuten minä. Ei se mua hävetä tänne kirjoittaa mut onko niillä miehillä tunnetta jotka nauraa tälle? Onko koskaan kokeneet tosi rakkautta? Tämä on vain yksi esimerkki jossa olen tunteeni esittänyt ja siitä olen sen myös huomannut mitä minulla on ja kuinka ison asian olen menettämässä. En kuitenkaan millään tavalla puolusta itseäni. Jos en ois virheitäni tehnyt, olisi mulla maailman paras elämä ja maailman paras vaimo. Sen takia taistelen edelleen. Ja se mitä olemme yhdessä kokeneet on tapahtunut vain elokuvissa. On ollut huonoja ja hyviä päiviä, mut kuitenkin täydelinen elämä ja mitään en vaihtais pois paitsi viimeisen puoltoista vuotta.
        Kiitos sinulle kannustuksesta ja tää mitä kirjoitin on täysin totta. En halua näillä sanoilla puolustella mitään vaan tuoda tunteeni julki. Jos joku pystyisi minun sydämeni viemään, nostaisin sille hattua. Mutta se joka minun sydämeni on viennyt jää sydämeeni ikiajoiksi. Häntä en tule koskaan unohtamaan ja häntä ei kukaan tule korvaamaan tässä maailmassa.

• berry
        -Jani77- kirjoitti:

Niin en minä tässä nyt itseäni ylistä ja puolustele, mut tosiasia on se että joitakin virheitä olen tehnyt ja tosissani loukannut vaimoani. Tunteet ovat pysyneet kyllä vaimossani ja tulee pysymään vielä pitkään jos ero tulee. Tunteet on minulle ollut aina sellainen asia et se kuitenkin johdattaa ja antaa sen oikean vastauksen. Kuten puhuin noista sänkyhommista ni sillee se minulla on mennyt ja sen olen tuntenut. Ei siinä todellakaan ole tappamisen maku vaan ihan jotain muuta. Ja tuo itkuun purskahtaminen tapahtuu isolle miehelle joka on herkkä kuten minä. Ei se mua hävetä tänne kirjoittaa mut onko niillä miehillä tunnetta jotka nauraa tälle? Onko koskaan kokeneet tosi rakkautta? Tämä on vain yksi esimerkki jossa olen tunteeni esittänyt ja siitä olen sen myös huomannut mitä minulla on ja kuinka ison asian olen menettämässä. En kuitenkaan millään tavalla puolusta itseäni. Jos en ois virheitäni tehnyt, olisi mulla maailman paras elämä ja maailman paras vaimo. Sen takia taistelen edelleen. Ja se mitä olemme yhdessä kokeneet on tapahtunut vain elokuvissa. On ollut huonoja ja hyviä päiviä, mut kuitenkin täydelinen elämä ja mitään en vaihtais pois paitsi viimeisen puoltoista vuotta.
        Kiitos sinulle kannustuksesta ja tää mitä kirjoitin on täysin totta. En halua näillä sanoilla puolustella mitään vaan tuoda tunteeni julki. Jos joku pystyisi minun sydämeni viemään, nostaisin sille hattua. Mutta se joka minun sydämeni on viennyt jää sydämeeni ikiajoiksi. Häntä en tule koskaan unohtamaan ja häntä ei kukaan tule korvaamaan tässä maailmassa.

asiaa niin, että kaiken tämän kokemanne jälkeen sinä ja vaimosi olette yhdessä entistä vahvempia ja entistä sitoutuneempia toisiinne! Kun näitä viestejä olen lukenut, väistämättä tulee sellainen hyvänolon tunne, että kyllä te selviätte! Jos olet suoraan vaimollesi puhunut tunteistasi näin kuin täällä palstalla, pakkohan hänen on uskoa miten tärkeä olet hänelle. Moni on sanonut, että unohtaa ei voi mutta anteeksi voi antaa. Ehkä ei voi unohtaa jotain ikävää tapahtumaa menneisyydessään, mutta jos kaikki menee hyvin, se ikävä tapahtuma menettää merkityksensä eikä se kulje painolastina mukana jokapäiväisessä elämässä.
        Vakuuta vaimosi siitä että hän tosiaan on parasta mitä voit elämässäsi saada, ja olen varma, että hän jää luoksesi! Minä ainakin haluan uskoa onnellisiin loppuihin....edes joskus!Kun se ei omalle kohdalle sattunut, niin ehkäpä sinulle...ei kun siis teille. Onnea matkaan!

• -Jani77-
        berry kirjoitti:

asiaa niin, että kaiken tämän kokemanne jälkeen sinä ja vaimosi olette yhdessä entistä vahvempia ja entistä sitoutuneempia toisiinne! Kun näitä viestejä olen lukenut, väistämättä tulee sellainen hyvänolon tunne, että kyllä te selviätte! Jos olet suoraan vaimollesi puhunut tunteistasi näin kuin täällä palstalla, pakkohan hänen on uskoa miten tärkeä olet hänelle. Moni on sanonut, että unohtaa ei voi mutta anteeksi voi antaa. Ehkä ei voi unohtaa jotain ikävää tapahtumaa menneisyydessään, mutta jos kaikki menee hyvin, se ikävä tapahtuma menettää merkityksensä eikä se kulje painolastina mukana jokapäiväisessä elämässä.
        Vakuuta vaimosi siitä että hän tosiaan on parasta mitä voit elämässäsi saada, ja olen varma, että hän jää luoksesi! Minä ainakin haluan uskoa onnellisiin loppuihin....edes joskus!Kun se ei omalle kohdalle sattunut, niin ehkäpä sinulle...ei kun siis teille. Onnea matkaan!

Paljon kiitoksia kannustuksesta. Kyl se asia on niin kuin sanoit. Tunteet ja tuntemukset minua auttaa eteenpäin. Kaikkee on sattunut mut toivon että vaimoni ymmärtää minua. Kyllä se ihan totta on mitä olen puhunut, ja varsinkin sen mitä tunteista olen sanonut. Vaimoni on paljon joutunut kestää ja vuoden asiaa pohtinut mutta nyt itsekin vasta oikeen kunnolla huomaa mitä on menettämässä. Kaikki ollut vaan epävarmaa ja paineen alla joutunut elämään. Mutta vaimoni on todella vahva ihminen. Siksi haluaisin hänet takaisin.

• -Jani77-

Taas yksi päivä takana. Sain onneksi yön nukuttua hyvin. Haluan vielä kiittää kaikkia kommenteista. Niistä on tosi paljon ollut apua. Kaikki loppu nyt on enään minusta kiinni. Kuinka jaksan taistella ja mitä minun tulee nyt tehdä? Paljon tottakai on neuvojia mut itse joutuu ratkaisut tehdä.
      Olen ehkä jatkossa vahvempi ihminen. Ehkä suhtaudun asioihin erinlailla. En tiedä. Mutta aina kriisi kasvattaa parisuhdetta ja kuten moni on kirjoittanut, vaikka unohtaa ei voi, niin ne muut asiat vahvistuvat ja parisuhde voi kokonaisuutena olla parempi.
      Miten naiset jotka on kokeneet avioeron samoista syistä, niin miten teillä tunteet ja viha? Onko teillä tunteet loppuneet toista kohtaan ja viha noussut päälle?

• meillä

juuri samoihin aikoihin, kuin sinäkin kirjoitit pettämisen tapahtuneen, tapahtui meilläkin näin. Olemme vielä yhdessä, mutta en tiedä saammeko koskaan enää suhdettamme toimimaan.

En vieläkään ole päässyt pettämisestä yli. Tunnen päivittäin tuskaa ja vihaa tämän vuoksi. Olen miettinyt mikä tämän aiheuttaa ja olen todennut, että mikäli en enää rakastaisi miestäni, niin voisi olla paljon helpompaa. Olen jatkanut toistaiseksi, koska haluan uskoa, että mieheni on jatkossa luottamukseni arvoinen. Mikäli en saa luottamusta takaisin on parempi luovuttaa ja erota. Nähtäväksi jää kuinka käy.

• -Jani77-
        meillä kirjoitti:

juuri samoihin aikoihin, kuin sinäkin kirjoitit pettämisen tapahtuneen, tapahtui meilläkin näin. Olemme vielä yhdessä, mutta en tiedä saammeko koskaan enää suhdettamme toimimaan.

En vieläkään ole päässyt pettämisestä yli. Tunnen päivittäin tuskaa ja vihaa tämän vuoksi. Olen miettinyt mikä tämän aiheuttaa ja olen todennut, että mikäli en enää rakastaisi miestäni, niin voisi olla paljon helpompaa. Olen jatkanut toistaiseksi, koska haluan uskoa, että mieheni on jatkossa luottamukseni arvoinen. Mikäli en saa luottamusta takaisin on parempi luovuttaa ja erota. Nähtäväksi jää kuinka käy.

Moi. Miten se teillä tapahtui? Oliko miehesi pitänyt yhteyttä johonki toiseen tai ollut sängyssä vai oliko hänellä oikeen suhde? Minun ajatus on se että jos ihminen toiseen ihastuu tai rakastuu, se on suhde ja se kestää sen ajan mitä kestää. Monella on ollut pieniä ihastumisia mutta sitten lopullinen rakastuminen on jäännyt. Rakastua ei voi hetkessä, jossain tapauksissa ei koskaan. Minulla, jos ihan 100% varmuudella sanon, ei ole minkäänlaista ihastumista tapahtunut. Kuten eräs mies minulle sanoi. Jos pettää parisuhteessa, tulee jäljet pestä pois kaikki. Ei nimiä ei mitään tietoja saa jättää. Silloin ei voi jäädä kiinni. Näin se on. Minä pidin yhteyttä, ja siitä jäin kiinni. Sen jälkeen kaikki ollut sekavaa. Vaimo sanoi alussa että jos se olisi ollut pelkkä sänkyjuttu niin se ei olisi merkinnyt mitään. Mutta tiedä sitä. Koska en ole kenenkään ihastunut tai edes minkäänlaista suhdetta pitänyt niin sik´si tää ero tuntuu vaikeelta. Moni on myös tullut neuvomaan ja muutenkin sanomaan asiasta, eli naiset, ja tiedän heidän miehensä pettävän. Arvatkaa miltä se minusta tuntuu ja sit ku ei mun tarvitse kuitenkaan muiden elämään sekaantua. Jotenki kaikki asiat nyt menee ristiriidassa ja en tiedä oikeen mihin uskoa. Kuitenkin TAAS ja EDELLEEN myönnän. MINÄ TEIN VIRHEEN JA VAIMOLLANI ON PAHA OLLA JA OLEN VALEHDELLUT JA LOUKANNUT HÄNTÄ. En puolusta itseäni mutta jokseenkin suojelen omaa selustaa. Näin asia vaan on.
        Mies ja nainen ovat kaksi eri asiaa. Mutta edelleen painostan myös tunteeseen tässä maailmassa. Se mitä tunnet, sitä rakastat. Se kenet haluat, sitä rakastat. Se ketä vihaat, sitä et halua.
        Jos palaan valehteluun parisuhteessa niin se on huono juttu ja olen siihen syyllistynyt, MUTTA. Kuka on kuunnellut Brian Adamsin kappaleen "everything I do I do it for you"?
        Miettikää sanoja? Onko ne valhetta. Laulussa sanotaan näin.. I would fight for you - I'd lie for you
        Walk the wire for you - ya I'd die for you.... eli taistelen vuoksesi...VALEHTELEN VUOKSESI...kävelen tulessa vuoksesi...kuolen vuoksesi... Eli valehtelen vuoksesi, Mitä se tarkoittaa? Onko tuo laulu pilkkaa vai mitä se on? Onko se tarkoitettu pettureille?

Tähän haluan kommenttia

• vio-letti
        -Jani77- kirjoitti:

Moi. Miten se teillä tapahtui? Oliko miehesi pitänyt yhteyttä johonki toiseen tai ollut sängyssä vai oliko hänellä oikeen suhde? Minun ajatus on se että jos ihminen toiseen ihastuu tai rakastuu, se on suhde ja se kestää sen ajan mitä kestää. Monella on ollut pieniä ihastumisia mutta sitten lopullinen rakastuminen on jäännyt. Rakastua ei voi hetkessä, jossain tapauksissa ei koskaan. Minulla, jos ihan 100% varmuudella sanon, ei ole minkäänlaista ihastumista tapahtunut. Kuten eräs mies minulle sanoi. Jos pettää parisuhteessa, tulee jäljet pestä pois kaikki. Ei nimiä ei mitään tietoja saa jättää. Silloin ei voi jäädä kiinni. Näin se on. Minä pidin yhteyttä, ja siitä jäin kiinni. Sen jälkeen kaikki ollut sekavaa. Vaimo sanoi alussa että jos se olisi ollut pelkkä sänkyjuttu niin se ei olisi merkinnyt mitään. Mutta tiedä sitä. Koska en ole kenenkään ihastunut tai edes minkäänlaista suhdetta pitänyt niin sik´si tää ero tuntuu vaikeelta. Moni on myös tullut neuvomaan ja muutenkin sanomaan asiasta, eli naiset, ja tiedän heidän miehensä pettävän. Arvatkaa miltä se minusta tuntuu ja sit ku ei mun tarvitse kuitenkaan muiden elämään sekaantua. Jotenki kaikki asiat nyt menee ristiriidassa ja en tiedä oikeen mihin uskoa. Kuitenkin TAAS ja EDELLEEN myönnän. MINÄ TEIN VIRHEEN JA VAIMOLLANI ON PAHA OLLA JA OLEN VALEHDELLUT JA LOUKANNUT HÄNTÄ. En puolusta itseäni mutta jokseenkin suojelen omaa selustaa. Näin asia vaan on.
        Mies ja nainen ovat kaksi eri asiaa. Mutta edelleen painostan myös tunteeseen tässä maailmassa. Se mitä tunnet, sitä rakastat. Se kenet haluat, sitä rakastat. Se ketä vihaat, sitä et halua.
        Jos palaan valehteluun parisuhteessa niin se on huono juttu ja olen siihen syyllistynyt, MUTTA. Kuka on kuunnellut Brian Adamsin kappaleen "everything I do I do it for you"?
        Miettikää sanoja? Onko ne valhetta. Laulussa sanotaan näin.. I would fight for you - I'd lie for you
        Walk the wire for you - ya I'd die for you.... eli taistelen vuoksesi...VALEHTELEN VUOKSESI...kävelen tulessa vuoksesi...kuolen vuoksesi... Eli valehtelen vuoksesi, Mitä se tarkoittaa? Onko tuo laulu pilkkaa vai mitä se on? Onko se tarkoitettu pettureille?

Tähän haluan kommenttia

Kirjoitit: - "Miettikää sanoja? Onko ne valhetta. Laulussa sanotaan näin.. I would fight for you - I'd lie for you
        Walk the wire for you - ya I'd die for you.... eli taistelen vuoksesi...VALEHTELEN VUOKSESI...kävelen tulessa vuoksesi...kuolen vuoksesi... Eli valehtelen vuoksesi, Mitä se tarkoittaa? Onko tuo laulu pilkkaa vai mitä se on? Onko se tarkoitettu pettureille?"

Tästä olisi hyvä aloittaa uusi ketju, mutta ehkä pettämispalstalla. Tulisi ehkä mielenkiintoinen keskustelu. :)

• meillä
        -Jani77- kirjoitti:

Tähän haluan kommenttia

Nämä alussa kysytyt piti paikkansa. Oli suhde, oli sängyssä ja piti yhteyttä.Väittää myös kuten sinä, ettei mitään vakavaa tapahtunut, kun ei tunteita mukana. Sanon vain, että mikäli pidetään yhteyttä pitkän aikaa on varmasti jotain tunteita mukana, mutta ei ainakaan vaimoa kohtaan. Lisäksi sanot, että mies ja nainen erilaisia - miksi näin? Eikö sinulle puolisosi merkinnyt silloin mitään, kun petit häntä ja vasta nyt kun olet menettämässä hänet olet alkanut miettiä tätä.

Ainoa positiivinen asia tässä on, että sinä edes kadut tekojasi. Näin ei aina kaikki tee. Oman mieheni kohdalta en vielä ole edes tästä ihan varma.

Ymmärrän hyvin, kun vaimosi haluaa muuttaa muualle. Valitettavasti minä ainakin näen sen haluna paeta muualle tästä ahdistavasta tilanteesta. Sinulle se on varmasti vaikeaa, mutta minkäs teet. Voi olla, että vaikka teillä sujuu kaikki näennäisesti hyvin, kuten kerroit, niin vaimosi on jopa harkinnut jättämistäsi, koska ei hän muuten lähtisi luotasi. Vaikka hän ei aio ehkä jättää sinua lopullisesti, niin tässä on suuri vaara tapahtua, koska hän muuttaa pois ja ehkä huomaa, että tuleekin toimeen ilman sinua paremmin.

Yritän sanoa, että nykyinen suhde vaimoosi ei kuitenkaan ole vielä parantunut, vaikka te voitte olla toistenne kanssa ja olla lähekkäin. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Sinun pitää yrittää tosissaan saada hänet jäämään tai pitää muuten yhteyttä paljon ja varsinkin olla VALEHTELEMATTA, mikäli saat hänen luottamuksen ja arvostuksen takaisin.

Lauluntekijöitä on monia, kuten meitä ihmisiäkin, joten sanat eivät aina tarkoita tätä todellista elämää

• -Jani77-
        vio-letti kirjoitti:

Kirjoitit: - "Miettikää sanoja? Onko ne valhetta. Laulussa sanotaan näin.. I would fight for you - I'd lie for you
        Walk the wire for you - ya I'd die for you.... eli taistelen vuoksesi...VALEHTELEN VUOKSESI...kävelen tulessa vuoksesi...kuolen vuoksesi... Eli valehtelen vuoksesi, Mitä se tarkoittaa? Onko tuo laulu pilkkaa vai mitä se on? Onko se tarkoitettu pettureille?"

Tästä olisi hyvä aloittaa uusi ketju, mutta ehkä pettämispalstalla. Tulisi ehkä mielenkiintoinen keskustelu. :)

Pahoittelen huonoa englannin kielen taitoani, mut olen jossain sanoissa nähnyt "walk fire for you" Mut se onki wire enkä saannut hyvää suomennosta siihen. Mut kuitenkin. Voihan sitä kommentoida tässäkin..

• -Jani77-
        meillä kirjoitti:

Nämä alussa kysytyt piti paikkansa. Oli suhde, oli sängyssä ja piti yhteyttä.Väittää myös kuten sinä, ettei mitään vakavaa tapahtunut, kun ei tunteita mukana. Sanon vain, että mikäli pidetään yhteyttä pitkän aikaa on varmasti jotain tunteita mukana, mutta ei ainakaan vaimoa kohtaan. Lisäksi sanot, että mies ja nainen erilaisia - miksi näin? Eikö sinulle puolisosi merkinnyt silloin mitään, kun petit häntä ja vasta nyt kun olet menettämässä hänet olet alkanut miettiä tätä.

Ainoa positiivinen asia tässä on, että sinä edes kadut tekojasi. Näin ei aina kaikki tee. Oman mieheni kohdalta en vielä ole edes tästä ihan varma.

Ymmärrän hyvin, kun vaimosi haluaa muuttaa muualle. Valitettavasti minä ainakin näen sen haluna paeta muualle tästä ahdistavasta tilanteesta. Sinulle se on varmasti vaikeaa, mutta minkäs teet. Voi olla, että vaikka teillä sujuu kaikki näennäisesti hyvin, kuten kerroit, niin vaimosi on jopa harkinnut jättämistäsi, koska ei hän muuten lähtisi luotasi. Vaikka hän ei aio ehkä jättää sinua lopullisesti, niin tässä on suuri vaara tapahtua, koska hän muuttaa pois ja ehkä huomaa, että tuleekin toimeen ilman sinua paremmin.

Yritän sanoa, että nykyinen suhde vaimoosi ei kuitenkaan ole vielä parantunut, vaikka te voitte olla toistenne kanssa ja olla lähekkäin. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Sinun pitää yrittää tosissaan saada hänet jäämään tai pitää muuten yhteyttä paljon ja varsinkin olla VALEHTELEMATTA, mikäli saat hänen luottamuksen ja arvostuksen takaisin.

Lauluntekijöitä on monia, kuten meitä ihmisiäkin, joten sanat eivät aina tarkoita tätä todellista elämää

No tuo suhde ja muu kyl ajaa tän mun jutun ohi ihan täysillä. En ole tyhmä enkä tosiaankaan sanois sitä. Mulla ei ole mitään suhdetta ollut. En puolustele, mut kuitenkin. Se joka tietää todellisuuden niin sitten huomaa mikä homman nimi. Tiedän ja myöntäisin jos olisi ollut suhde ja tunnetta. Se ehkä auttaisi mut en nyt siinä ala valehtelemaan. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan? En mä huvikseni tänne kirjoittele..

• meillä
        -Jani77- kirjoitti:

No tuo suhde ja muu kyl ajaa tän mun jutun ohi ihan täysillä. En ole tyhmä enkä tosiaankaan sanois sitä. Mulla ei ole mitään suhdetta ollut. En puolustele, mut kuitenkin. Se joka tietää todellisuuden niin sitten huomaa mikä homman nimi. Tiedän ja myöntäisin jos olisi ollut suhde ja tunnetta. Se ehkä auttaisi mut en nyt siinä ala valehtelemaan. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan? En mä huvikseni tänne kirjoittele..

tarkoitatko, että et todellakaan ole pettänyt fyysisesti kumppaniasi? Suhdettakin on monenlaista. Toisaalta kaikki, mitä ei voi toiselle kertoa ja näyttää voidaan sanoa pettämiseksi. Tietysti kaikkien on sovittava mikä on sopivaa keskenään ja otettava tämä huomioon suhteessaan.

Oletko miettinyt, että miten olisi ehkä käynyt, jos olisit jatkanut tätä viestittelyä. Nyt on helppo sanoa, että ei olisi tapahtunut mitään. Yleensä tälläiset "kontaktit" johtaa johonkin ennemmin tai myöhemmin. Onneksi kohdallasi se loppui alkuunsa, mikäli et muuten tavannut.

Ymmärrän vaimoasi siinä mielessä, että ehkä kaikkein tärkein teidän liitossanne on saanut nyt kovan kolauksen - luottamus. Minä antaisin anteeksi kerran tapahtuvan uskottomuuden (tätä ei teidän tap. mielestäni ole tapahtunut,jos vain tekstiviestejä, vaan ns. salailu, joka johti luottamuspulaan), mutta mikäli se jatkuu kiinni jäämisen jälkeen,niin harkitsisin myös eroa.

On kuitenkin hienoa, että yrität korjata tämän tilanteen ja ymmärrät jatkossa mitä tämä merkitsee mikäli näin käy uudestaan. Toivottavasti myös vaimosi ymmärtää, että yrität uudelleen tosissasi.

• -Jani77-
        meillä kirjoitti:

tarkoitatko, että et todellakaan ole pettänyt fyysisesti kumppaniasi? Suhdettakin on monenlaista. Toisaalta kaikki, mitä ei voi toiselle kertoa ja näyttää voidaan sanoa pettämiseksi. Tietysti kaikkien on sovittava mikä on sopivaa keskenään ja otettava tämä huomioon suhteessaan.

Oletko miettinyt, että miten olisi ehkä käynyt, jos olisit jatkanut tätä viestittelyä. Nyt on helppo sanoa, että ei olisi tapahtunut mitään. Yleensä tälläiset "kontaktit" johtaa johonkin ennemmin tai myöhemmin. Onneksi kohdallasi se loppui alkuunsa, mikäli et muuten tavannut.

Ymmärrän vaimoasi siinä mielessä, että ehkä kaikkein tärkein teidän liitossanne on saanut nyt kovan kolauksen - luottamus. Minä antaisin anteeksi kerran tapahtuvan uskottomuuden (tätä ei teidän tap. mielestäni ole tapahtunut,jos vain tekstiviestejä, vaan ns. salailu, joka johti luottamuspulaan), mutta mikäli se jatkuu kiinni jäämisen jälkeen,niin harkitsisin myös eroa.

On kuitenkin hienoa, että yrität korjata tämän tilanteen ja ymmärrät jatkossa mitä tämä merkitsee mikäli näin käy uudestaan. Toivottavasti myös vaimosi ymmärtää, että yrität uudelleen tosissasi.

Mitään fyysistä ei ollut. Ehkä ystävyyttä. Voihan mies ja nainen olla ystäviä..vai? Kyl täs kaikkee on tapahtunut mut olen yrittänyt korjata asiaa ja sit koko vuosi on ollut epäselvyyttä. Ihan täyttä epäselvyytta. Se on rassannut eniten ja tuottanut mielipahaa. Jos olisi selkeä päämäärä ni sit ois hyvä, mut kaikkee ei voi saada.
        Ja se että olisin ihastunut on todella epätodennäköistä vaik eihän sitä tiedä, mut vaimo on minulle aina ollut vaimo.

• meillä
        -Jani77- kirjoitti:

Mitään fyysistä ei ollut. Ehkä ystävyyttä. Voihan mies ja nainen olla ystäviä..vai? Kyl täs kaikkee on tapahtunut mut olen yrittänyt korjata asiaa ja sit koko vuosi on ollut epäselvyyttä. Ihan täyttä epäselvyytta. Se on rassannut eniten ja tuottanut mielipahaa. Jos olisi selkeä päämäärä ni sit ois hyvä, mut kaikkee ei voi saada.
        Ja se että olisin ihastunut on todella epätodennäköistä vaik eihän sitä tiedä, mut vaimo on minulle aina ollut vaimo.

Mies ja nainen voivat todellakin olla ystäviä. Sinun tapauksessa tämä vain on mennyt väärin. Olet salannut sen puolisoltasi. Luultavasti ehkä sinullakaan ei ole ollut ihan "puhtaat jauhot" pussissa silloin. Kuitenkin tiedät mitä tämä on merkinnyt vaimollesi näin jälkeen päin ja yrität korjata asiaa.

Luultavasti sinäkin, kuten useimmat "pettäjät" olet yrittänyt saada uutta "vipinää" ja jännitystä näin viestien myötä tähän arkiseen tavanomaiseen arjen pyöritykseen. Ei ole mitään uutta, että ihmiset kaipaavat jotain arjen ulkopuolelta.

Valitettavasti emme vain muista etsiä sitä oman kumppanin kanssa. Kyllä omakin vaimo voi yllättää monella tapaa, mikäli vain yhdessä yritätte.

Hyvää jatkoa ja yritystä saada asiat kuntoon

• -Jani77-

No paljon taas on tullut asiaa ja paljosta olen itse kirjoitellut ja yrittänyt vastailla. Sen olen huomannut että joka ei ole samaa kokenut ei tiedä mistä puhuu. Mua joskus naurattaa kun joku tulee veisaamaan mulle, et kuuleppas...ei meillä vois koskaan noin käydä...ei ku meillä puhutaan ja tehdään niin ja niin....ei minun mies..ei minun vaimo. No taas vertaan muita, mutta ikävä totuus on se että juuri tällaiset ovat niitä pahimpia sinisilmäisiä. He luulevat et kaikki on hyvin, mutta ei. Sitten valitetaan oman puolison käytöstä ja joskus toiselta menee pinna ja se salaa tekee pettämistä vaikka se ei ole syy. En yleistä mutta tää ON yleistä. Miehen on vaikee kieltäytyä houkutuksista. Jos hän on yksin ja kukaan ei ole vahtaamassa tapahtuu tää usein. Mies ei välttämättä ole hakemassa mitään. Ei miehen tarvitse hakea, koska on naisia jotka sanovat suoraan ja mies ei kieltäydy. Jos mies kieltäytyy niin ehkä hän tuntisi itsensä huonoksi varsinkin jos kaverit ovat vieressä. Silloin halutaan näyttää.. okei mä meen. Tämä elämä on julmaa välillä. Itse olen kuitenkin nuoresta iästäni huolimatta nähnyt kaikenlaista ja tosissani yllättynyt. Nyt minulle pettämisestä on tullut sellainen pahe että jos joku tuttu pettää niin tekis mieli paljastaa mut se ei ole ratkaisu ja toisten elämä ei kuulu meille.
      Muistakaa että en yleistä mitään. Puhun vain kokemuksista.

• berry

...Muistan, kuinka ex joskus suuttui ihan tosissaan, kun uskalsin vähän leikilläni ehkä kysäistä, että minkäslaisia naisia tällä kertaa tapasit, kun oli käynyt yksin ulkona. Hänestä oli jo lähes loukkaus se, että epäilin hänen pettäneen. Myöhemmässä vaiheessa hän jo sanoi hulluksi, kun kuvittelen kaikenlaista. Ja sitten lopussa, kun hän oikeasti petti, en edes huomannut sitä...Kun tyhmä luotin häneen! Uskoin, kun hän sanoi, että olen paras mahdollinen vaimo, eikä koskaan voisi löytää mitään yhtä hyvää mistään baarista.
        Olen samaa mieltä kanssasi - kiusaus voi tulla kenen tahansa eteen. Kuka tahansa voi siihen langeta - mutta myös taistella sitä vastaan! Kyse on valinnasta! Pettäjä vaan ei ehkä tajua siinä hetkessä, miten isosta asiasta on kyse, jos asia paljastuu. Tai sitten tajuaa, muttei välitä....

• eukko

Minulla on tavallinen 18,5 vuoden avoliitto takana tavallisen mieheni kanssa.Olemme molemmat päälle 40v. Meillä on myös 2 ala-asteikäistä lasta. Emme kummemmin riidelleet ja elämä oli vain tavallisen tylsää ja arkista lasten harrastusten hoitoo ja työssäkäyntiä yms. Marraskuulla puolisoni alkoi näyttämään kummalliselta. Kummallista tuittuilua mitä hän ei milloinkaan tehnyt. Kyselinkin häneltä onko vaihdevuodet jo iskenyt. Tilanne jatkui mies mökötti ja oli erikoinen. Oli aina kotona eikä mitään reissuja ollut.
      Sitten muutama viikko sitten kysyin mistä kiikastaa. Pitkän tenttaamisen jälkeen pitkinä yön tunteina selvisi, että hän oli ihastunut johonkin ihmiseen. viikon päästä tästä selvisi että naapurin rouvaan. Kerran kapakkareissulla sama matka kun oli kotiinpaluu oli ihan yllättäen muuttunut pussailuks. Mitään fyysistä kontaktia ei kuuleman mukaa ole koskaan ollut(Voi pitää paikkansakin kun eukolle tehtiin juur siihen aikaan kohdunpoisto).

Oli tosiaan kun halolla päähän lyöty. Homma oli jatkunut vain soitteluina ja kerran hän oli käynyt miestäni katsomassa kaupungissa missä hän päivittäin käy töissä.
      Ei siinä kokonaisuudessaan mitään kummallista ole, voisinhan minäkin ihastua johonkin. Monta vuotta tunnettu ja sit yhtäkkiä tuntuu niin kummalliselta, miten sellanen voi tapahtua...
      Aluksi olin hyvinkin ymmärtäväinen ja keskustelin jopa sen salarakkaan kanssa. Tämä puolestaan kertoili asiasta omalle miehelleen.
      Puolisoni sanoi että hänen paikkansa on meidän luona eikä haluakkaan lähteä mihinkään. Oli pientä ihastumista vain. Kuitenkaan sen kuukauden aikana hän ei osannut tehdä mitään suhteen parantamiseksi oli vain kuten aina ennenkin. Minun toimestani sitä asiaa sitten kaiveltiin.
      Soitteluiden ja viestittelyjen piti loppua, mutta kuinkas kävikään kesti peräti 5 päivää, kun keskustelut naapureiden mahdollisesta avioerosta alkoivat taas soittelun ja viestittelyjen merkeissä. Minulle luvattiin ja mieheni lupasi pelata avoimin kortein ja kertoa heti jos yhteydenoittoja tulee. MUTTA EI. Taas kaivoin senkin asian sorkkaraudalla ulos. Minulla on hyvä intuitio asioihin ja tietysti hyvin tuntemaani puolisooni. Et silleen Kuukauden tiesin salarakkaasta ja eilen taas uusista yhteydenotoista. Pistin rattaan pyörimään. En pysty enää jatkamaan suhdetta, sillä en halua elää loppu elämääni epäluotettavan ihmisen kanssa mihin en varmastikkaan saa yhteyttä takaisin. Miten pääsen takaisin elämään? kuukauden aikana olen laihtunut ja nukkunut n. 2-5 h yössä. Ottakaa kantaa! Ukko on aivan poissa tolaltaan ja sanoo että tekee mitä vaan vaikka lähtee parisuhdeneuvontaan...

• että harkitse tarkkaan

Meillä on jo eropaperitkin lähetetty ja nyt kun olen herätellyt itselleni uutta ihmissuhdetta, niin eikös se exäkin herännyt, perkele nyt se uusi yrittää viedä tulevan ex-vaimoni.
        Eikä tavat ole muuttuneet mihinkään. sama paska uudessa paperissa vain.
        Samat jutut, sama välinpitämättömyys. Eli sama touhu odottaa vain taas uutta alkuaan. Enpä tiedä itsekkään mitä teksisin, mutta mietin todella tarkkaan, ennen kuin takaisin otan, jos otan yleensä ikinä.
        Ja miksi muuten ottaisin. Olen löytänyt ihmisen, joka huomioi mua ihmisenä eikä vain kynnysmattona.

• kannanotto

Sanoit että ukko on aivan tolaltaan ja haluaa lähteä parisuhdeneuvontaan. Neuvoni on: Menkää ihmeessä. Yleensä asiat selvii puhumalla, mutta aina ei osata kommunikoida niin, että ymmärrys on molemminpuolista eikä usein osata puhua niistä asioista jotka oikeesti mättää.
        Ottakaa apua vastaan, sillä itse eronneena olisin toivonut että kokonainen perhe olisi kaikesta huolimatta pysynyt kasassa.
        Voimia sulle ja ymmärrystä myös miehesi suhteen, vaikkei ehkä ole sitä mielestäsi ansainnut.

• EUKKO
        kannanotto kirjoitti:

Sanoit että ukko on aivan tolaltaan ja haluaa lähteä parisuhdeneuvontaan. Neuvoni on: Menkää ihmeessä. Yleensä asiat selvii puhumalla, mutta aina ei osata kommunikoida niin, että ymmärrys on molemminpuolista eikä usein osata puhua niistä asioista jotka oikeesti mättää.
        Ottakaa apua vastaan, sillä itse eronneena olisin toivonut että kokonainen perhe olisi kaikesta huolimatta pysynyt kasassa.
        Voimia sulle ja ymmärrystä myös miehesi suhteen, vaikkei ehkä ole sitä mielestäsi ansainnut.

KÄVIMME PARISUHDENeUVONNASSA ja tarkoitus mennä jatkossakin .Kyllähän se asioiden selvittäminen on kaikista tärkeintä tapahtuu sitten mitä vain. Nyt molemmat yritetään saada HOMMA KUNTOON. Kuten se neuvojakin sanoi että tilanne on vielä päällä ja asiaa voi käyttää aseena sitten jatkossa sillä unohtaminen ei ole mahdollista. Minä pelkäänkin että musta tulee kyttäävä akka, ja persoonallisuus muuttuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      29
      3245
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      23
      1528
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe