nimittäin 2-vetoisella pelleily. Auto lähtee ensi viikolla vaihtoon ja tilalle tulee neliveto.
Viimeisen puolentoista vuoden aikana olen jäänyt kiinni 17 kertaa, joista 12 kertaa kärrin kanssa. Neljä kertaa autoa on hinattu toisella autolla ja kolme kertaa traktorilla.
Terveyteen tulleita vikoja samassa ajassa
- kaksi selkälihaksen revähdystä
- noidannuoli
- iskiashermon tulehdus
- alkava vatsavahaava
- flunssa (2 kertaa)
- stressi
- masennus
- lievä alkoholisoituminen
- työuupumus
Lääkärissä olen joutunut käymään neljä kertaa ja fysikaalisessa hoidossa 20 kertaa.
Taitaa tulla se nelivedon pitäminen paljon halvemmaksi.
Nyt se sitten loppui!!!
15
1502
Vastaukset
- minä vaan
Jos opettelisit ajamaan
- eläkä
mitään pellevariaatiota mitä nää useimmat ajattelevat nelivetoiset ovat !
Osta vaikka alkuun Hiluxin 4x4 mallinen avolava maastureitakin suuremmalla maavaralla jossa on kiinteät napalukot ja alennusvaihteet , siihen pari hiekkasäkkiä taka-akselin päälle ni on peli millä hinataan noita wannabee hondia suosta irti , istut vielä cittareitakin korkeammalla eikä niin vituta vaikka oksat vähän kylkiä raapivatkin- neliveto.
Jotta perkele kaikki pyörät repii koko ajan. Myös muut turhakkeet kuten ABS, sähköikkunat, ohjaustehostin jne. syytä jättää pois.
Ettei homma mene pelleilyksi.
- Lapsi..
Tiet on tehty kesäkelin oloisiksi että olisiko syy renkaissa? Tiet suolataan niin että asfaltti on se pinta missä ajetaan ja jos joskus lumi yllättää niin tie hiekoitetaan 5cm hiekka kerroksella.
Mä ajan etuvetoista ja takavetoista autoa ja kiinni jäämisiä on ollu lähinnä täysin hoitamattomissa paikoissa kuten joillakin pihoilla.- mökkiteillä
tai muutoin huonosti hoidetuilla pikkuteillä kalassa, metsällä, polttopuusavotassa tms. Itse tajusin ostaa nelivedon jo yli kymmenen vuotta sitten.
- Markku 2
mökkiteillä kirjoitti:
tai muutoin huonosti hoidetuilla pikkuteillä kalassa, metsällä, polttopuusavotassa tms. Itse tajusin ostaa nelivedon jo yli kymmenen vuotta sitten.
kaksiTYÖNTÖINEN, ei kaksiVETOISTA. Se selittää kaiken. Minulla kävi samalla tavalla ja sitten vaihdoin kaksiVETOISEEN ja kiinnijäämiset loppuivat. Toki joskus oikein pahassa paikassa tekee tiukkaa, mutta ei niin paljoa että jokaisella raapivan ostaisin.
- Matti
Markku 2 kirjoitti:
kaksiTYÖNTÖINEN, ei kaksiVETOISTA. Se selittää kaiken. Minulla kävi samalla tavalla ja sitten vaihdoin kaksiVETOISEEN ja kiinnijäämiset loppuivat. Toki joskus oikein pahassa paikassa tekee tiukkaa, mutta ei niin paljoa että jokaisella raapivan ostaisin.
jos sitä tarkoitat. Takavetoisella noilla poluilla jää kiinni kesälläkin.
- Se raittius meinaan
Jaaha, olet jäännyt kiinni 17 kertaa, joista 12 kertaa kännin kanssa. Hyi, hyi.
Tuo kaksivetoisella pelleily viittaa lähinnä selvinpäin kävelyyn ja tarkoitus onkin lienee ottaa taas kunnon känni ja sitä myöten mennä eteenpäin nelivedolla eli käsillään ja polvillaan.
Ei siis ole ihme, jos selkä revähtää ja tulee noidannuolia. Tulehdukset ja flunnssat viittaavat lähinnä liikkumiseen ilman takkia ja kenkiä talvipakkasella. Ne löytyvät luultavasti lähiravintolasta.
Lievä alkoholisoituminen ja työuupumus kulkee käsi kädessä. Eihän sitä jaksa erkkikään työpaikalla olla, jos on jurrissa. Alkava vatsahaava on peruja liiasta oluen juonnista ja rasvaisesta ruuasta. Sano ravintolan kokille, että vaihtaa vähärasvaiseen Keijuun.
Masennus iskee lähinnä silloin, kun rahat on loppu; mistä ja millä saisi lisää juotavaa...?
Lääkäri ja fysikaalinen ei tähän tautiin auta, vaan psykiatri. - EVO
Et vaan osaa!
- Matti
että ei ajaisi Tommi Mäkinenkään kiinni jäämättä noita latuja. Omaa hölmöyttähän se on ajaa noita auraamattomia sivuteitä ja hirveitä mäkiä, mutta kun olen laiska kävelemään.
- kaimasi
Minulla oli ennen naapuri, joka oli myös sohlo ajaja. Joka talvi ukkoa kaivettiin milloin ojasta, milloin penkasta.
Ekojen liukkaiden aikaan uunon auto oli yleensä toista viikkoa pois parkkiruudusta ja ukko itse ajeli linja-autolla töihin. Vähän pesua ja silitystä...
Olin kerran ko. naapurin kyydissä ja silloin viimeistään tajusin, missä vika oli. Jarrutukset jätetään viime hetkeen, kaarteisiin ajetaan kuin kesällä ja ns. turvaväli on sen 1,5 metriä.
Ja koko matkan naapuri moitti autoaan, tietä ja ennenkaikkea muita kuskeja.
Järkyttävä kokemus ja alushousut menivät vaihtoon.- Matti
lukenut viestiketjua läpi. Ajo-taitoni ovat mainiot mutta ajelen kaksivetoiselle liian vaikeissa paikoissa.
- Hondaa, tai Audia
eli älä osta ns. näennäisnelivetoisia autoja, osta kunnon neliveto, UAZ, tai Nissan Patrol, tai tuo edellämainittu Hiluxi, niilä pääsee varmasti.
- veto
Eikö sitä sanota, että nelivetoisella pääsee vaan pahempaan paikkaan kiinni kuin kaksvetoisella.. Muista tämä sitten kuin kaivat nelivetoautoasi irti.
- ölklökjöl
Kaksivetoinen riittää.
Kun pohja on kiinni, nostat vaan auto kätevästi ylemmäs lumessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113459Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218