Helluntailaisuus on hirveä, diktaattorien johtama lahko. Se on täynnä painostajia, kyräilijöitä, veljien syyttäjiä ja helvettiin tuomitsijoita. Perkeleellinen helluntailaisuus alistaa ihmisen ja tekee hänestä tahdottoman robotin ja kävelevän raamatunlausekotelon.
Lahkon hurmahenkisyys kokouksissa koettuine kaatumisineen, hysteerisine naurukohtauksineen, tärinöineen ja riehumisineen on omiaan tekemään ihmisestä mielisairaan.
HELLUNTAILAISUUS - helvetin syövereistä!
7
2000
Vastaukset
- oppaana
ja näin ei kuitenkaan pitäisi olla. En tunne Helluntalaisuutta, mutta lukiessani näitä palstoja, olen huomannut, että tuomio syntyy heidän mielessään helposti. Se on Jumalan sanan vastaista: "Älkää tuomitko, en Minäkään tuomitse ja jos tuomitsenkin niin Minun tuomio on oikea"
ja "varokaa ettei teitä itseänne havattaisi syyllisiksi siihen mistä toista tuomitsette."
Jos uskonveljellä tai sisarella on jotain sanomista synnistä toiselle, tulee sen tapahtua ikäänkuin salaa nuhdellen ja jos nuhdeltava ei ota vaarin nuhteista, joka lopussa pitää esittää seurakunnanvanhimpien läsnäollessa, tulee heidän joksikin aikaa hyljätä tämä synnin tekijä.
Rakkaudella ja nuhteella tulee kompastunutta ojentaa, ei tuomitsemalla.
Sanonkin sinulle, lue itse sanaa ja ole suorassa yhteydessä Jeesukseen, sillä lahkot ovat eksyksissä ja eksyttävät mukaan tulijat. Minulle on aina riittänyt suora yhteys Jeesukseen, vaikka Hän on toki johdattanut minulla uskonystäviäkin. Me emme riitele, emme tuomitse, vaan täytämme rakkauden lain. Ensin Jumalaa, sitten itseä ja lähimmäistä rakastaen laki täyttyy. Tärkeintä on muistaa, että Jeesus todella elää, eikä sitä lahkot muuksi voi muuttaa. Ehkäpä sinusta kasvatetaan auttajia niille uhreille, jotka lahkojen takia ovat hädässä. Lue sanaa, se opastaa. - hellurei
Olen itse helluntaikirkon jäsen, enkä ole minkäänlaisen aivopesun tai painostuksen uhri. Saan epäillä ja kyseenalaistaa, keskustella ja väittää vastaan, olla omaa mieltäni ja löytää itse uskoni. Diktaattoreilta olen välttynyt ja pahimpien kiihkoilijoiden olen nähnyt jäävän marginaaliin.
Silti voin tunnustaa, että kommenttisi on syntynyt jostakin todellisesta, koska löytyy ryhmiä ja yksilöitä, jotka eivät ole terveitä tai tervehenkisiä. Ennen oli varmasti näitä vielä enemmänkin, mutta yleisesti ottaen suurin osa näyttäytyy tavallisina suomalaisina.
Onneksi helluntaiseurakunnat ovat järjestäytymässä kirkkokunnaksi, jolloin tämä kiihkoilijoiden haara voi perustaa oman liikkeensä, kun he eivät hyväksy järjestäytymistä Suomen lain mukaan. Ikävää, että olet joutunut kohtaamaan outoja ihmisiä (tai sitten olet tulkinnut tapahtumat väärin), mutta kyllä niitä hulluja liikkuu Suomessa ilman tiettyyn ryhmään kuulumistakin, täysjärkisiä (jos sitä voidaan määrittää) ihmisiä on monesti vaikeaa löytää. Yleensä nämä sekopäät tahtovat tuoda oman mielipiteensä julki kovaäänisesti ja jyrkästi - esimerkiksi internetin keskustelupalstoilla... - että djeps
sieltä syövereistähän minäkin tänne konttasin ja kivaa oli. LISÄÄ huutaa muha-matti nykänen ja lärvi-merviä humpsauttaa lampunjalallah.
- mikä...
Oletko vailla ymmärrystä, vai miksi et osaa muodostaa kunnollista mielipidettä? Ei tuo ollut minkäänlainen kannanotto.
- Testi.
Testi.
- http://arkki.org/index.php?...
- spede
Jep. olen itse ollut joskus noissa piireissä mukana.
isäni on siiloan taustan omaava ja jakaa oppejaan muille pakkokeinoin. onneksi minulla ei ollut minkään laisia vaikeuksia erota koko paskasta ja selvittää päätäni. nyt koen olevani aika hyvässä kunnossa henkisesti. minulla on edelleenkin joitain kavereita niistä piireistä.monet kaverini ymmärtää minua vaikka en itse enää ole tekemisissä koko uskonnossa. minulle oli ihan selvää kun aloin miettimään tätä paskaa että en ole enää tekemisissä tulevaisuudessä tämän paskan kanssa tosin voin sanoa että kaikki helluntailaiset eivät ole menettäneet järkeään mutta itse näin parhaaksi erota. koska isäni on edelleen kiihkoilia jän on käynyt kimppuuni kaikin keinoin. hänen mielestään olen"saatana".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2743431Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211893Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.291549- 841431
- 1381083
- 811024
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.67983Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.87825Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61717Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51706