mirenan käyttäjät

tympiintynyt

Minulle laitettiin hormonikierukka mirena joulun alla. Kertokaa, kuinka kauan olette kärsineet vuodosta sen jälkeen?Oletteko huomanneet, että sen jälkeen olis tullu kuukautisia eli vuoto olis lisääntyny n.viikoksi. Itselläni tämä on tasaisen tappavaa,välillä enempi ja sitten taas vähempi mutta runsasta kuukautisvuotoviikkoa en ole tästä seasta osannu eritellä. Kiertoni on kyllä ollu aina epätasainen ja pääsyy tämän laittamiseenki on TOSI runsaat menkat.
Kuinka teillä muilla, onko runsaatki vuodot kokonaan loppunu,ootteko käyttäny tamponia ja kokeillu jo sekstailla tämän tuhrun kera? Olipas paljon kysymyksiä, mutta olis silti kiva jakaa kokemuksia. Sinnitelkäämme kanssasisaret! :)

13

4218

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasu

mulla laitettiin syyskuussa ja kyl ottaa päähän ku vuotoa edelleen lähimmäkseen 2 vkoa! kirjottelinki kans tonne toiseen keskusteluun..
      mut kivut onnex hävis..mut vuodot piteni..et vaikee uskoo et tästä yhtäkkiä menkat vaan häviäis...
      ja loput 2 vkoa kuukaudesta tulee muuta vuotoo et alkaa mietityttää et sopiiko mulle tää olleskaa.
      pitäis vissii ottaa yhteyttä ehk.neuvolaa..
      pyllystä...=/

• tsemppiä

mulla on ollut eka hormonikierukka 5 vuotta ja huomenna menen vaihtamaan uuteen. totta on että vuodot kesti alussa noin 3 kk mutta on vaivan arvoista seuraavia kuukausia ja vuosia ajatellen. mulla oli kahdet "oikeat" kuukautiset ja muulloin hyvin pientä tiputtelua ja todella harvoin. käytännöllisesti katsoen siis ei lainkaan kuukautisia viimeiset 4 vuotta. joten toivon että teillekin mirena sopii ja elämänlaatunne paranee.

• Nelly

Tällä palstalla käsiteltiin samaa aihetta tuolla aikaisemminkin. Mun vuoto on kestänyt lähestulkoon tammikuun alusta alkaen jolloin Mirena asennettiin. Eilen soitin lääkärilleni ja hän sanoi että on ihan normaalia että vuoto kestää kolme kuukautta ja sen jälkeen se rauhoittuu. Mulla kyllä kuukautisten aikana vuoto lisääntyi. Kärsivällisyyttä tässä kyllä koetellaan.

• koetellaan

Mulla laitettiin Mirena tammikuun alussa. Laitto meni hyvin ja tiputteli sen jälkeen vain kolme päivää. Sen jälkeen ei mitään vuotoja, kunnes tuli ekat menkat! Niitä on nyt kestäny kaks viikkoa, eikä loppua näy... ottaa kyllä pattiin, mutta ei kai tässä voi kuin elätellä toiveita, et nää joskus vielä loppuis. Parin viikon päästä alkais jo taas uudet menkat, kivaa on! Oon kärsiny runsaista vuodoista, mutta vielä ei ainakaan apua ole tullut,päinvastoin, meni pahempaan suuntaan. Sinnitellään vain, ei kai siinä muu auta!

• sasu
        koetellaan kirjoitti:

Mulla laitettiin Mirena tammikuun alussa. Laitto meni hyvin ja tiputteli sen jälkeen vain kolme päivää. Sen jälkeen ei mitään vuotoja, kunnes tuli ekat menkat! Niitä on nyt kestäny kaks viikkoa, eikä loppua näy... ottaa kyllä pattiin, mutta ei kai tässä voi kuin elätellä toiveita, et nää joskus vielä loppuis. Parin viikon päästä alkais jo taas uudet menkat, kivaa on! Oon kärsiny runsaista vuodoista, mutta vielä ei ainakaan apua ole tullut,päinvastoin, meni pahempaan suuntaan. Sinnitellään vain, ei kai siinä muu auta!

...tule helpotusta.niin,kaikkihan ne tosta 3kk puhuu mut kun menee 5kk ni johan alkaa toivo hiipua.
        muutenhan tää on loistava ehkäisy kun vei kivut eikä tarvi mitään muistella viiteen vuoteen..mut saas nähä...mulle tulee muuten välillä pahoinvointikohtauksia,tulee vaan huono olo.onko muille tuttua..?
        luulisin et johtuis mirenasta kun sen jälkeen alkanu..

• on sen arvoista

Minulla kesti 8 (!) kk ennen kuin vuodot loppuivat, mietin jo että kestänkö, nyt kierukka on kuitenkin ollut jo yli 3 vuotta, ja enää ei ole runsaita vuotoja, tiputtelua vaan silloin tällöin. Eli runsaista kuukautisista ei ole enää tietoakaan, onneksi. Ehkä kannattaa odotella, jos muuten tuntuu sopivan, ettei tule ikäviä sivuvaikutuksia esim. Toisilla kestää lyhyemmän aikaa nuo alkuvuodot, jotkut pääsee helpommalla.

• näin minulla

Mulla on ollut tuo Mirena nyt reilun vuoden ja mulla ainakin se tuhruvuoto kesti reilun 10kk. Kuukaudessa oli varmaan jotain 5-6 vuodotonta päivää....todella ärsyttävää.
        Nyt vasta on parit viime menkat olleet suht normaalit, kesto 7-8 päivää. Mullekkin Mirena laitettiin todella runsaitten menkkojen hoitoon ja siinä se on kyllä asiansa ajanut, vuoto on todellakin niukentunut.
        Eli parempaan päin ollaan menossa...pikkuhiljaa.
        Mulla oli myös tuota pahoinvointia silloin tällöin ekan puolen vuoden ajan.

• aikaa.
        näin minulla kirjoitti:

Mulla on ollut tuo Mirena nyt reilun vuoden ja mulla ainakin se tuhruvuoto kesti reilun 10kk. Kuukaudessa oli varmaan jotain 5-6 vuodotonta päivää....todella ärsyttävää.
        Nyt vasta on parit viime menkat olleet suht normaalit, kesto 7-8 päivää. Mullekkin Mirena laitettiin todella runsaitten menkkojen hoitoon ja siinä se on kyllä asiansa ajanut, vuoto on todellakin niukentunut.
        Eli parempaan päin ollaan menossa...pikkuhiljaa.
        Mulla oli myös tuota pahoinvointia silloin tällöin ekan puolen vuoden ajan.

Onpa hyvä tietää etten ole ainoa, jolla ns. alkuvuodot ovat kestäneet noinkin kauan! Luulin jo tosiaan että olen jotenkin "poikkeustapaus", kun noin järkyttävän kauan tuota piinaa kesti...

• tuulikki

Tammikuun alussa laitetun mirenan jäljiltä vuodan edelleen päivittäin. Vuoto kuulunee asiaan, mutta pohdin silti lääkärin kommenttia (ja taitaa lukea siinä esitteessäkin), että vuotoa aiheuttaa myös se, jos kierukka ei ole enää oikella paikallaan. Joku kirjoittikin aiemmin kierukan hävinneen sisään. Onko kenelläkään tullut ulospäin ja lisääntynyt vuoto aiheutunut tästä?

Tovottavasti odottelu ja hermoilu palkitaan.

• Nelly

siis sinäkin vuodat edelleen.... eilen jo elättelin toivoa vuodon loppumisesta ja niukentunut se onkin, muttei loppunut. Se mun lääkäri kertoi myös mulle että jos se kierukka on pois paikaltaan niin siihen liittyy myös kipu ja lisääntynyt vuoto. Sinnitellään...

• tuulikki
        Nelly kirjoitti:

siis sinäkin vuodat edelleen.... eilen jo elättelin toivoa vuodon loppumisesta ja niukentunut se onkin, muttei loppunut. Se mun lääkäri kertoi myös mulle että jos se kierukka on pois paikaltaan niin siihen liittyy myös kipu ja lisääntynyt vuoto. Sinnitellään...

Hei Nelly!

Tuohan on rauhoittava tieto, että kierukan väärään sijaintiin liittyy kipu. Minulla ei ole kipuja, joten tämä on sitten VAIN normaalia vuotamista. Välillä voi puhua tiputtelusta, mutta tänään on ollut taas aikamoisia hyytymiä. Kestän tämän kuin nainen.

• Nelly
        tuulikki kirjoitti:

Hei Nelly!

Tuohan on rauhoittava tieto, että kierukan väärään sijaintiin liittyy kipu. Minulla ei ole kipuja, joten tämä on sitten VAIN normaalia vuotamista. Välillä voi puhua tiputtelusta, mutta tänään on ollut taas aikamoisia hyytymiä. Kestän tämän kuin nainen.

Nyt se sitten on ohi eli vuoto loppui kuin seinään eilen eikä sen jälkeen ole vuotanut mutta en hehkuttele enempää kun mun lääkäri sanoi että saattaa alkaa uudelleen vähän ajan kuluttua. Mun vuoto kesti yhtäjaksosesti kolme ja puoli viikkoa. Toivottavasti teillä muillakin alakaa tiputtelu ja vuoto loppumaan.

• Tuulikki
        Nelly kirjoitti:

Nyt se sitten on ohi eli vuoto loppui kuin seinään eilen eikä sen jälkeen ole vuotanut mutta en hehkuttele enempää kun mun lääkäri sanoi että saattaa alkaa uudelleen vähän ajan kuluttua. Mun vuoto kesti yhtäjaksosesti kolme ja puoli viikkoa. Toivottavasti teillä muillakin alakaa tiputtelu ja vuoto loppumaan.

Hieno homma! Lohduttaa kuulla, että kyllä tästä kurimuksesta voi selvitä. Nauti kuivista päivistä täysin siemauksin!!! Ilmoittele välillä, miten menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      157
      4968
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3591
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3391
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2877
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      103
      2636
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      22
      2031
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1885
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1675
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      152
      1486
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    Aihe