Olet työtön. Olet myös toistaiseksi liitonpäivärahoilla. Olet myös löytänyt kurssin, joka työllistää sinut lähestulkoon 100% varmuudella. Tai olet saanut iltaopiskelupaikan AMK:ssa. Joka on 100km päässä nykyisestä asuinpaikastasi. Ajattelet, että käyt AMK:ssa iltaisi parina iltana viikossa. Ja haet töitä niin asuinalueeltasi, ja myös seiltä missä AMK sijaitsee.
Kumpikin noista vaihtoehdoista on järjellä ajateltuna 100 kertaa parempi vaihtoehto kuin täytellä vain työtön työtön lappuja. Ja olla opiskelematta mitään. Eikö olisikin???
Mutta mitä tekee suomenpäättäjät. No ne laittaa lakipykälät joka estää kaiken tuon. Tai sitten esteeksi voi muodostua 10 vuoden työkokemuksen puuttuminen. Miksi? Siihen en ole vieläkään saanut vastausta, vaikka olen sitä eduskunnasta asti kysellyt. Ilmeisesti kysymys ylittää heidän käsityskyvyn tai sitten heillä on vaan niin kiire.
Ajatellaan ihan järjellä..
4
422
Vastaukset
- tomppeli
Jossainhan se mättää, kun työtön ei voi käydä koulua tekosyyllä "ei sitten ole työmarkkinoiden käytettävissä", jota kokopäivätyössäoleva kuitenkin voi. Tuo ammatillinen koulutus kun on työllistämisvaikutukseltaankin paljon parempi, kuin kalliit työllistämiskurssit, joiden on tutkittu olevan lähes hyödyttömiä. Jonkun pitäisi tehdä tutkimus, kuinka paljon työllistämiskoulutusfirmat ja TE-keskuksen väki touhuavat hyvä veli -verkostossa. Siihen, ettei Suomessa oli lahjontaa, en usko, älkää uskoko muutkaan.
Jos alettaisiin tutkia, että tuoko työllistämisen hoitoa varten perustetut projektit verorahoina siihen menevän rahan takaisin, tuskin tutkimus päivänvalova kestäisi. Sama homma, olisi syytä tutkia tavallisen koulutuksen ja työvoimakoulutukseen menevät rahat ja niiden työllistämisvaikutus, mutta epäilen, että tällaiset tutkimukset estetään.- pekkapp
työvoimatoimistossa näytä työttömiä olevan vaatimassa parempaa ja luvattua koulutusta. Monet näkyvät tyytyvän 8e-lisään päivä.
Itse kannatan koko työttömyyspäivärahan poistamista niin vähäinenkin työ rupeaisi kiinnostamaan. - tomppeli
pekkapp kirjoitti:
työvoimatoimistossa näytä työttömiä olevan vaatimassa parempaa ja luvattua koulutusta. Monet näkyvät tyytyvän 8e-lisään päivä.
Itse kannatan koko työttömyyspäivärahan poistamista niin vähäinenkin työ rupeaisi kiinnostamaan.Pelkästään omasta tuttavapiiristäni tulee mieleen kuusi ihmistä, jotka olisivat halunneet opiskella iltaisin. pekkapp, oletko töissä työvoimatoimistossa?
Jos työttömyyspäiväraha poistetaan, pitää poistaa myös ilmaisharjoittelu ja KAIKKI työvoimakoulutus, muuten palkkatyö vähenee entisestään, kun ilmaisiakin on tarjolla. Itse olen ex-työtön ja opiskellut minkä jaksanut, hoitovapaan ohessa, työttömyyden ohessa...mutta jos joskus joudun työttömäksi vielä, sitähän ei koskaan tiedä, niin ennemmin olen ilman mitään rahaa ja kuolen nälkään kuin teen työtä, josta TYÖNANTAJA ei maksa palkkaa.
Mutta minulla on kiire, tämä palsta addiktoi taas. - pekkapp
tomppeli kirjoitti:
Pelkästään omasta tuttavapiiristäni tulee mieleen kuusi ihmistä, jotka olisivat halunneet opiskella iltaisin. pekkapp, oletko töissä työvoimatoimistossa?
Jos työttömyyspäiväraha poistetaan, pitää poistaa myös ilmaisharjoittelu ja KAIKKI työvoimakoulutus, muuten palkkatyö vähenee entisestään, kun ilmaisiakin on tarjolla. Itse olen ex-työtön ja opiskellut minkä jaksanut, hoitovapaan ohessa, työttömyyden ohessa...mutta jos joskus joudun työttömäksi vielä, sitähän ei koskaan tiedä, niin ennemmin olen ilman mitään rahaa ja kuolen nälkään kuin teen työtä, josta TYÖNANTAJA ei maksa palkkaa.
Mutta minulla on kiire, tämä palsta addiktoi taas.Jos poistetaan työttömyystuki. Jää työvoimatoimistot turhiksi, samoin heidän järjestemänsä koulutkset. Nykyään vuokrafirmat hoitavat työkkärin hommat eli työnvälittämisen. Palkka kysymys taas on minusta ay-liikkeen asia. Hehän näitä yleisiä työehtosopimuksia junailevat työnantajien kanssa, mutta heillä alkaa nykyään olla samat intressit, niin tämän takia en kuulu liittonkaan enää.
Olen itse työvoimatoimiston järjestämässä koulutuksessa. Missä on tehty henkilökohtainen opintosuunnitelma joka ei näytä toteutuvan vaikka kuinka yrittää vaikuttaa asioihin. Aika loppuu kesken. Puolet kurssista käyny, enemmänkin vanhankertausta kuin uuden oppimista. Alani edellyttäisi uuden oppimista että pystyisi harjoittamaan ammattiani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895