Parisuhde voi muuten hyvin, erinomaisesti, lapsetkaan ei enää vauvoja...työt, koti ystävät, kaikki hyvin.. seksiäkin on koska tahansa "saatavilla". Ongelma on, että en saa miehestäni enää intoa. Mieheni on onnellinen ja uskonkin sen. Hän kehuu päivittäin minua ja haluaa minua koko ajan, saattaa soittaa päivällä kertoakseen että ei jaksa kotiin asti odottaa, ja vain katsoo minua ja haluaa. Upeaa.
Olen hänelle niin kateellinen. Minäkin haluan sen tunteen ja himon, haluta toista pelkästä katseesta. En pysty häntä kohtaan enää niin tuntemaan. Rakastan häntä tietenkin, siitä ei ole kyse. Koen himoa muita miehiä kohtaan, useinkin, ja se pelottaa. En halua pettää, mutta todellakin kaipaan sitä suunnatonta fiilistä haluta toista. Olen muutenkin erittäin aktiivinen seksuaalisesti, ja tunnen tukahtuvani, kun halut saattavat vain lopahtaa kun mieheni tekee jotakin mistä en pidä.. Olenko pinnallinen kun kaipaan sitä hyvältä tuoksuvaa lihaksikasta miestä, joka häni oli..
Toiset sanovat että himo toiseen voi säilyä koko elämän ja uskonkin niin että voi oikean ihmisen kanssa, olen itsekin ollut sellaisessa suhteessa aiemmin, missä halusin toista aina. Pelkään että en koskaan enää koe sitä mieheni kanssa. Vaikka varmaan muuten voimmekin elää todella onnellisesti, olenko enää koskaan oikeasti onnellinen tässä suhteessa?
kun intohimo häviää
32
5146
Vastaukset
- Korde
En halua antaa neuvoa, mutta sinun täytyy puntaroida tilanteesi ihan itse. Uskon, etä rakastat miestäsi, ja siksi olet kahden tulen välissä. Haluaisit tuntea intohimoa menettämättä tuota turvallista ihmissuhdetta. Yksi tapa on tehdä työtä, harrastaa tms. niin paljoa, että ei riitä aika miettiä sen enempää tällaisia asioita. Toinen vaihtoehto, on eritellä mielessäsi "rakkaus" ja "intohimo" ja huolehtia molemmista erikseen. Älä loukkaa miestäsi kertomalla hänelle, kuinka hän ei riitä sinulle, tämä tie vie tuhoon. Jos haluat, voit välillä päästää halusi valloilleen.
- töitä
että intohimo säilyy. Uusia paikkoja, mielikuvitusta, illallisia jne. Erotiikka ei ole laiskojen hommaa. Minulla on ihan mahtavaa seksiä 22 avioliitto vuoden jälkeenkin.
Siis naisena. Tosin paljon harvemmin kuin 20 vuotta sitten. Kun elämässä on niin paljon muutakin jännää.
- sinua
aika lapsellista tekstiä , jos olet ihan jo sen ikäinen,että lapsetkin isoja, kerro miehellesi mistä et pidä, niin varmaan hän ymmärtää sen,ei elämä pelkkää intohimoa ole,taidat kuulua niihin naisiin,joka kuorii kermat päältä..
- junet
En jaksanut tähän romaania kirjottaa..ymmärsit ehkä väärin tuon "mistä en pidä". Kyllä me puhumme, keskustelemme ja kerromme myös mitä haluamme. annan kai lapsellisen vaikutelman kun halusin kirjottaa tekstini mahd.lyhyesti.
Kerroin vain ongelmasta jota en voi yksinkertaisesti töksäyttää miehelleni, sehän hajottaisi hänet varmasti. Ja todellakin etsin ratkaisua, vaikka täältä. Ehkä se onkin lapsellista.
Ja sanoin että lapset ei ole vauvoja, eivät isojakaan vielä.
- ihan noin??
Miksi lokeroit eri elämän alueet noin selkeästi? Ihan kun tuo intohimo olisi omassa lokerossaan.. Intohimo on sinusta lähtöisin, eikä sitä toinen herätä. Sinun täytyy itse miettiä ja tehdä töitä siinä, että tunnet intohimoa. Aika järkyttävää miten vastuutat MUITA SINUN INTOHIMOSI PUUTTUMISESTA.
- junet
vai niin. miksi sitten en löydä sitä intohimoa miestäni, vaan muita kohtaan kuitenkin. Olen TODELLAKIN yrittänyt mennä itseeni ja työstänyt tätä asiaa, mutta jos toinen ei välitä, haiseeko hengitys tai jalat ja koskee minuun kuten olen pyytänyt olemaan koskematta, on joskus vaikea suhtautua kuten intohimo olisi minusta lähtöisin.
- Nimetön
junet kirjoitti:
vai niin. miksi sitten en löydä sitä intohimoa miestäni, vaan muita kohtaan kuitenkin. Olen TODELLAKIN yrittänyt mennä itseeni ja työstänyt tätä asiaa, mutta jos toinen ei välitä, haiseeko hengitys tai jalat ja koskee minuun kuten olen pyytänyt olemaan koskematta, on joskus vaikea suhtautua kuten intohimo olisi minusta lähtöisin.
No jos mies on epämiellyttävä niin asia on sitten niin. Eihän epämiellyttävä mies tietenkää herätä intohimoa. Voisikohan miehelle sanoa haisevasta hengityksestä etc. Muuten omasta kokemuksesta voisin sanoa, että on käsittämätöntä miten miehet eivät huolehdi hygieniastaan. Törmäsin 54-vuotiaaseen mieheen, joka halusi olla naturelle eikä käyttää mitään tuoksuja. Itse pidän tuoksuista, ja kun mies sitten monen keskustelun jälkeen alkoin käyttää tuoksua, hänen intohimonsa katosi. Joutui muka tekemään jotain vastoin tahtoaan..
Tuo käsiksi käyminen ilman että itse on innostunut, se on todellakin ärsyttävää. Se jos mikä tappaa intohimon.
Jos miehenäsi on siten täysi moukka, niin kerro hänelle mitä sinä häneltä toivot. Jos mies ei sitä ymmärrä, sinun kannattaa olla antamatta mitää sääli-seksiä. Ole tiukkana ja kouluta mies mieleiseksesi..
- -haluton-
tuttua meilläkin.Kun tietää olevansa seksuaalisesti hyvin halukas ja se oma mies ei sytytä enää.Kamala syyllisyyden tunne ja suru,että tätäkö tämä loppuelämä sitten on.
- frida
Helpottava kuulla, että muillakin on samanlaisia tunteita kuin minulla. En osaa neuvoa, kun en itsekään tiedä mitä tässä tekisi...
Aivan kuten Junet sanoit, himo jotakin muuta/muita kohtaan on todella pelottavaa. Olen taistellut sitä himoa vastaan jo pitkään, enkä tiedä kuinka kauan enää jaksan. En voi puhua kenellekään, en todellakaan halua mieheni tietävän, se musertaisi hänet, ystävätkään eivät ymmärtäisi. On kamala olla yksin tämän kanssa!- Kalli
Helpottavaa -tuskaista myös- että muitakin samassa veneessä. Alkuperäiseen viestiin ja tähän Sinun viestiisikin, olen samassa tilanteessa mieheni suhteen. Vaikka toinen tietää/tuntee tarpeet ja halut ja kaikkensa sen eteen tekee, että minäkin "saisin", se ei enää vaan riitä. Ensin ajatuskin seksistä vie halut, sitten se ähinä ja yritys MINUN tyydytykseni, se alkaa jo olemaan säälittävää ja sitten omat haluni: ne kun ovat aivan muualla, toisessa ihmisessä... Eli, se pelottava kaipuu haluun/himoon muita kohtaan toteutunee elävässä elämässä jossain vaiheessa, jos epätyydyttävässä suhteessa tämän asian tiimoilta.
Tämä johti meillä siihen, että vaikka kuinka "kaikki oli hyvin" ja vaikka kauan kuvittelin mieheni tilalle "sen toisen", en lopulta enää kyennyt edes seksiin, "säälistä". Näinollen, aikani välteltyäni, olemme nyt siinä tilanteessa, että asumme erillämme, vaikka eropapereita ei olekaan vielä kirjoitettu. Se lienee kuitenkin väistämätön, sillä olen loukannut toista liikaa? Monen kuukauden tunteiden salailun ja intohimon jälkeen olen nyt "salarakas-suhteessa". Suoraan en ole myöntänyt miehelleni toista olevan, mutta kaikki tunnusmerkit, vihjeet, juorut tekevät tehtävänsä ja mieheni lyhyellä matematiikalla varmaankin osaa laskea 1 1. Tämän toisen kanssa seksi on... juuri sitä intohimoa täynnä! Ei tarvitse kuin katsoa toista, muutama kunnollinen suudelma vaihtaa niin johan mennään. Eikä mennä vain kerran, vaan monta kertaa yön aikana. Ja minä haluan vain lisää... Ja kun itse huomaan/tunnen toisenkin halun, itselläkin halut vaan lisääntyvät. Minä haluan huomata toisenkin halun, mieheni halun joudun aina itse konkreettisesti sytyttämään, kun ei tule spontaanisti "ajatuksen voimalla". Tässä tulee ihan nymfo olo. Mutta iso mietintä edessä, mitä jatkossa haluan. En selvillä ole: mieheni on kaikkea, mitä nainen toivoa voi, vaan kun intohimo on sammunut... "Se toinen" puolestaan on seksin ja suutelun suhteen kaikkea mitä toivoa voi, mutta muutoin epäilen/pelkään yhteiselon toimivuutta... En ole ylpeä itsestäni, enkä kaipaa moraalisaarnaa keneltäkään, mutta jossain on saatava itseään sanallisesti purkaa... - Korde
Kalli kirjoitti:
Helpottavaa -tuskaista myös- että muitakin samassa veneessä. Alkuperäiseen viestiin ja tähän Sinun viestiisikin, olen samassa tilanteessa mieheni suhteen. Vaikka toinen tietää/tuntee tarpeet ja halut ja kaikkensa sen eteen tekee, että minäkin "saisin", se ei enää vaan riitä. Ensin ajatuskin seksistä vie halut, sitten se ähinä ja yritys MINUN tyydytykseni, se alkaa jo olemaan säälittävää ja sitten omat haluni: ne kun ovat aivan muualla, toisessa ihmisessä... Eli, se pelottava kaipuu haluun/himoon muita kohtaan toteutunee elävässä elämässä jossain vaiheessa, jos epätyydyttävässä suhteessa tämän asian tiimoilta.
Tämä johti meillä siihen, että vaikka kuinka "kaikki oli hyvin" ja vaikka kauan kuvittelin mieheni tilalle "sen toisen", en lopulta enää kyennyt edes seksiin, "säälistä". Näinollen, aikani välteltyäni, olemme nyt siinä tilanteessa, että asumme erillämme, vaikka eropapereita ei olekaan vielä kirjoitettu. Se lienee kuitenkin väistämätön, sillä olen loukannut toista liikaa? Monen kuukauden tunteiden salailun ja intohimon jälkeen olen nyt "salarakas-suhteessa". Suoraan en ole myöntänyt miehelleni toista olevan, mutta kaikki tunnusmerkit, vihjeet, juorut tekevät tehtävänsä ja mieheni lyhyellä matematiikalla varmaankin osaa laskea 1 1. Tämän toisen kanssa seksi on... juuri sitä intohimoa täynnä! Ei tarvitse kuin katsoa toista, muutama kunnollinen suudelma vaihtaa niin johan mennään. Eikä mennä vain kerran, vaan monta kertaa yön aikana. Ja minä haluan vain lisää... Ja kun itse huomaan/tunnen toisenkin halun, itselläkin halut vaan lisääntyvät. Minä haluan huomata toisenkin halun, mieheni halun joudun aina itse konkreettisesti sytyttämään, kun ei tule spontaanisti "ajatuksen voimalla". Tässä tulee ihan nymfo olo. Mutta iso mietintä edessä, mitä jatkossa haluan. En selvillä ole: mieheni on kaikkea, mitä nainen toivoa voi, vaan kun intohimo on sammunut... "Se toinen" puolestaan on seksin ja suutelun suhteen kaikkea mitä toivoa voi, mutta muutoin epäilen/pelkään yhteiselon toimivuutta... En ole ylpeä itsestäni, enkä kaipaa moraalisaarnaa keneltäkään, mutta jossain on saatava itseään sanallisesti purkaa...Ihanaa, että joku uskaltaa puhua asioista niinkuin ne on, ei mitään tekopyhää jeesustelua. Jos katotaan avioerotilastoja (kuinkahan moni ei eroo vaikka olis syytä??), niin et todellakaan ole yksin. Ihmistä ei vaan oo luotu yksiavioiseksi, hyväksytään se! Jos saa joltain muulta hyvää seksiä, niin maailma hymyilee ja ilo tarttuu muihinkin. Onko tää nyt sitten pahasta? Kerro miehelles, ettet halua elää epätyydyttävässä suhteessa seksin suhteen, muutoin kait voisit vielä ukkoas sietää? En usko, että hänkään nauttii "ähellyksestä", joten anna miehelle vapaus toteuttaa itseään jotain muuta naista tyydyttämällä. Sinultahan se ei oo mitenkään pois! Tällä tapaa voisi suhteenne vielä toimia ihan uudelta pohjalta!
- M44
Tarinasi on kuin meidän suhteestamme. Himoitsen edelleen vaimoani, ehkä enemmän kuin silloin kuusi vuotta sitten. Hän ei minua. Olen puutteessa melkein koko ajan.
Kerran vaimoni kertoi suurin piirtein sinun sanoillasi mikä mättää. Totta helvetissä tulin surulliseksi ja vihaiseksikin. Kuitenkin arvostin avoimuutta.
Aiankin meillä on näin: vaimoni ei innostuu yhdestä miehestä vain joksikin aikaa. Tämä pätee myös uusiin seksileikkiehin: hän innostuu niistäkin, mutta into sammuu pian. Kohta ollaan koluttu melkein kaikki mahdollinen läpi. Onhan se ollut jännittävää.
Alan hyväksyä sen, että tämä on vaimoni piirre. Hän tavallaan haluaisi haluta vain minua, mutta minkäs hän itselleen voi.
Jossain vaiheessa annoin hänelle luvan käydä vieraissa. Hän innostui siitä, mutta sitäkin intoa kesti vain vähän aikaa. Tällä hetkellä hän käyttelee enimmäkseen sauvaa, mutta en mäkään ole pois kuvioista.
Oliko tässä sulle jotain tuttua?- Junet
Kyllä viestisi kuulosti vähän tutulta. Onhan noita leluja meilläkin/minullakin, joskus käytämme niitä yhdessä, joskus minä yksin...
En halua lupaa käydä vieraissa. Enkä halua käydä vieraissa.. kuten sanottu, seksi on hyvää kun vaan jaksan nähdä sen vaivan itseni lämmittämiseksi milloin milläkin tavalla.. olen vaan niin hel..tin kateellinen miehelleni ja yleensäkin teille miehille, kun haluatte naistanne pelkästä ajatuksesta, katseesta tms. IHAN tosissani yritän, yritän ja onnistunkin, mutta vasta kun fyysinen kosketus ajaa siihen!En saa itseäni märäksi, kiihottuneeksi omaa miestäni katsomalla ja ajattelemalla, joidenkin muiden (en kaikkien) miesten läsnä ollessa se kuitenkin onnistuu ja nautin siitä suunnattomasti. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen sen ansiosta vienyt oman miehen jalat alta, kun olen tsempannut pitämään sen fiiliksen kotiin asti, tai kun olen hoidellut itseni työpaikan wc:ssä. Jep.
Ihmettelen edelleen, miksei mieheni sitten aseta toiveita niin korkealle tavoitteisiin, kuin minä asetan hänen. Tuntuu olevan motto "jos ei kelpaa tällaisena, niin ei sitten". Muuten hän on mielestäni täydellinen mies minulle...
Kiitos viestistäsi, sain paljon ajattelemista ja rohkaisua tsempata jälleen!! - Arska
Junet kirjoitti:
Kyllä viestisi kuulosti vähän tutulta. Onhan noita leluja meilläkin/minullakin, joskus käytämme niitä yhdessä, joskus minä yksin...
En halua lupaa käydä vieraissa. Enkä halua käydä vieraissa.. kuten sanottu, seksi on hyvää kun vaan jaksan nähdä sen vaivan itseni lämmittämiseksi milloin milläkin tavalla.. olen vaan niin hel..tin kateellinen miehelleni ja yleensäkin teille miehille, kun haluatte naistanne pelkästä ajatuksesta, katseesta tms. IHAN tosissani yritän, yritän ja onnistunkin, mutta vasta kun fyysinen kosketus ajaa siihen!En saa itseäni märäksi, kiihottuneeksi omaa miestäni katsomalla ja ajattelemalla, joidenkin muiden (en kaikkien) miesten läsnä ollessa se kuitenkin onnistuu ja nautin siitä suunnattomasti. Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olen sen ansiosta vienyt oman miehen jalat alta, kun olen tsempannut pitämään sen fiiliksen kotiin asti, tai kun olen hoidellut itseni työpaikan wc:ssä. Jep.
Ihmettelen edelleen, miksei mieheni sitten aseta toiveita niin korkealle tavoitteisiin, kuin minä asetan hänen. Tuntuu olevan motto "jos ei kelpaa tällaisena, niin ei sitten". Muuten hän on mielestäni täydellinen mies minulle...
Kiitos viestistäsi, sain paljon ajattelemista ja rohkaisua tsempata jälleen!!Ymmärsinkö oikein, että ongelmasi on pohjimmiltaan itsestään huolta pitämätön miehesi ? Jos se on näin triviaalia, ratkaisuhan on vielä löydettävissä. Nyt kun toisella kierroksella olen tavannut useampiakin naisia treffeillä, olen usein kuullut selityksenä eroon "mieheni tuntui kuin veljeltä" tai "olimme vain (hyviä) ystäviä". Vaikea uskoa, että kaikilla näillä naisilla (lähes 10) oli lökäpöksymies tai mistäpä sen tiedän.
- Junet
Arska kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että ongelmasi on pohjimmiltaan itsestään huolta pitämätön miehesi ? Jos se on näin triviaalia, ratkaisuhan on vielä löydettävissä. Nyt kun toisella kierroksella olen tavannut useampiakin naisia treffeillä, olen usein kuullut selityksenä eroon "mieheni tuntui kuin veljeltä" tai "olimme vain (hyviä) ystäviä". Vaikea uskoa, että kaikilla näillä naisilla (lähes 10) oli lökäpöksymies tai mistäpä sen tiedän.
Varmaan se on sitäkin. Mulle sa on tärkeä juttu, itsestä huoltapitäminen, sen toisenkin osapuolen takia, haluan sitä myös häneltä.
Näinä muutamina viikkoina nyt olemme käyneet "kriisiämme" läpi ja valoa on tunnelin päässä. Hän on myös alkanut kiinnittämään huomioita pukeutumiseen yms ja minä jopa haaveilin tänään miehestäni (meistä yhdessä) työpaikalla! Great! Ilmeisesti osoittamasi asia on lähellä ydintä!
- kokeillut
Minulla sama ongelma jo pitkään,... Nykyään saan itseni syttymään seksiin kun ajattelen sitä jotain toista joka saa himoni hyrräämään. Mielikuvitus käyttöön, niin oma seksielämä voi paremmin, eikä miehelle kannata kertoa kenet kuvittelee hänen tilalleen.
- Korde
Tällaisia "intohimo"-ystäviä näyttää olevan ainakin tuolla Amerikan päässä, jos Sinkkuelämää -sarjaan on luottaminen. Ei muuta yhteistä kuin kiihkeät leikit silloin kun molemmille sopii. Ei sekoiteta kummankaan elämää. Jos sopii sinkuille, niin miksei sitten myös naimisissa oleville. Avioliitto on muutenkin vanhanaikainen ajatus ja sopii vain harvoille. Hyväksytään se, että kyseessä on lähinnä taloudellinen ja suvun jatkamiseen liittyvä sopimus, eikä sen kummempaa. Omat mielenkiinnon kohteet, harrastukset (jopa seksin suhteen!) saavat säilyä niin kauan kuin itseä huvittaa. Miksi kertoilla yksityiskohtia kumppanille??
- realisti
entäpä jos miehesi enää kehuskelisikaan sinua, ei soittelisi töihin, ei kertoisi vain haluavansa sinua ja vain sinua? Mitä sitten? Mielestäni suhteessa on tärkeintä vuorovaikutus ja se on myös intohimon edellytys. Toki voi himoita ihmistä, jota ei tunne. Mutta jos tuo himoitsemansa ihminen sanookin, ettet kiinnosta minua pätkääkään seksuaalisesti niin jatkatko silti suhdetta hänen kanssaan, parisuhteesta puhumattakaan? Himoitsetko yhä?
Eli toisinsanoen. Miehesi himoitsee sinua liikaa. Miksi? Pelkää menettävänsä sinut? Onko se himoa? Rakkautta? Vain hänen tapansa? Voiko tapa olla intohimoa? Veikkaan, että sinusta löytyy intohimoa miestäsi kohtaan, mutta miehesi saa sen lopahtamaan palvonnallaan.
Mielestäni intohimo voi pysyä, mutta se ei ole "online" kokoajan. Ihmisen elämässä on niin paljon tunteita, että on annettava niiden vuorotella. Itse olen huomannut, että jopa hetkellinen viha, ärtymys yms. puolisoa kohtaan saattaa lisätä intohimoa. Tasainen "nuoleskelu" sieltä täältä vähentää sitä... Et tietenkään voi sanoa miehellesi "älä tee noin, vaan näin". Sen sijaan voit itse muuttaa suhtautumistapaasi hieman vastaanottamattomammaksi... Aloitat vaikka siitä, että soittelu päivällä työpaikalle on "hieman" häiritsevää, koska.... ja keksit syitä!- Junet
En usko että se muuttaisi tilannetta, jos hän lakkaisi kehumasta, olisin varmaan ihan onneton jos lakkaisi. Nautin suunnattomasti häneltä saamasta huomiosta ja se on kyllä piirre jonka hän on itse halunnut tuoda elämäämme. Aiemmin hän oli hiljaisempi myös keskustelun saralla ja on itsekin myöntänyt että yhdessä ollaan parannettu toisiamme niin paljon keskustelulla yms huomioinnilla. Kyllähän minäkin huomioin häntä jatkuvasti. Enkä mitenkään pidä häntä itsestäänselvyytenä, todellakin voisi hänellä olla vientiä ja mistäs hitto tiedän vaikka olisikin tehnyt jotain joskus... muttei se tunnu mun mieltäni muuttavan..
Kiitos viestistäsi!!
- M40+
Varsin valaisevia puheenvuoroja tässä on saanut lukea. Jotain tällaista olen ounastellutkin oman siippani edesottamuksia seuratessa ja niiden aiheuttamia sotkuja meidän perheelle selvitellessä. Avioero vireillä ja elämä karrella... eli siihen tyyliin on minunkin rouva asioitaan hoidellut.
Sitä en millään ole tähän asti ymmärtänyt, mikä voima saa jo elämää nähneen (lue: keski-ikäisen) naisen tekemään ne kaikki temppunsa mitä tässäkin viestiketjussa on tullut ilmi. Siis riskeeraamaan koko sen turvallisen elämänsä ja se tutun ja turvallisen miehensä (jolle ei nyt satu enää sitä intohimoa riittävän, no joskus sitä kuitenkin on ollut kun on puolisoksi kelvattu) tuon vihreämmän ruohon takia. Ei ole ainakaan minun, keski-ikäisen miehen, tajuntaan se yltänyt millään, tähän saakka.
Mutta näitä em. viestejä lukiessa jotenkin tuo naisen sielunelämä avautui meikäläiselle. Ei se nainen taida mitään vieteilleen mahtaa, etenkään siinä juuri vaihdevuosien alla, jolloin luontoäiti ikään kuin kunnollisille ja perheestään tunnollisesti vuosikausia huolehtineille aviomiehille kostaakseen on suuressa viisaudessaan päättänyt alistaa naisen hormoniensa valtaan. Kuin tahdottomaksi eläimeksi, joka aina itsekään ei haluaisi intohimojensa valtaan heittäytyä. Pohjimmiltaan tuo naisolento kuitenkin haluaisi olla loukkaamatta kunnollista puolisoaan ja hajoittamatta perhettään, mutta silti hormonien hyrräystä ei voi vastustaa. Ja peli alkaa, olivatpa panokset miten suuria tahansa.
Ehkä se sitten on sen arvoista, se suurenmoinen seksi ja intohimo vailla vertaa. Unohtuu kaikki muu, se arjen harmaus ja se tavallinen mies siellä kotona. Se joka rakastaa sitä naisolentoa, vaikka näkeekin sen mitä on tapahtumassa. Ei se miesolentokaan mitään sille mahda, että on tunteita jäljellä sitä oudoksi muuttunutta elämänkumppaniaan kohtaan. Se se vasta hämmentää, miestä, enkö olekaan minkään arvoinen enää tässä touhussa? Mitä tein väärin? Miksi en ole haluttu ja miksi en enää saa huomioita naiseltani?
Se on aika kova paikka miehelle, huomata että on jäämässä tai jääänyt sivuosaan omassa perheessään, oman naisen silmissä. Sitä ei ihan helpolla saa nieltyä.
Oma vaimo meni sitten sen tien loppuun asti, otti rakastajan jonka kanssa selkäni takana eli sitä intohimoa monta kuukautta. Näin kyllä sen oudon tilanteen jossa elimme, yritin parhaan kykyni mukaan saada asioista tolkkua mutta sitä ei tuo elämäni tärkein ihminen minulle nähnyt hyväksi antaa, siis vastauksia kysymyksiini. Päätin että tämä ei jää tähän, ja etsin itse ne vastaukset. Siinä auttoi kummasti se kun oli loppujen lopuksi ne faktat esitellä rouvalle.
Annoin tilaisuuden lähteä sen intohimon kohteen matkaan, koska näin ettei minun mielipiteelläni meidän suhteesta ole ollut enää pitkään aikaan vaimolle mitään merkitystä. Kas kummaa... ei se halunnutkaan sitä uutta oria enää... kuulemma kuitenkin niin haluaisi jatkaa meidän yhteiseloa. Ei se merkannut mitään... ja muuta päläpälää sain kuunnella.
Tässä sitä sitten ollaan sydän raastinraudan jäljiltä. Mitä se nainen sitten oikein haluaa minusta????? Olen ymmällä. Vain suunnaton kuilu on auennut meidän väliin tästä kaikesta, koko elämä ja suhtautuminen siihen on muuttunut aivan toisenlaiseksi. Toisen näkee hyvin vieraana ihmisenä, vaikka senhän piti olla jo niin tuttu.
Olen sitä mieltä että kun maksun aika on käsillä, ainoa palkka mitä tuosta intohimohommasta vaimolle pitää maksaa, on avioero. Piste.- Mies.
minun suusta, vaikka emme ihan keski-ikäisiä vielä ollakaan.
Onkohan tulossa vielä toinen kierros, että tämä mies nöyryytetään aivan nollaan. No jos tulee, niin olemme kuitenkin käsitelleet asiaa ja jatketaan yhdessä. Jos toinen kierros tulee, niin ainakin on etukäteen molemmille selvillä, mikä on hinta, joten sehän on sitten vain valinta.
Kyllä joskus on vaikea ymmärtää naisia, vaikka parhaansa yrittää. Kiltti, rakastava, kunnioittava, huomaavainen ja auttavainen mies ei vain ole seksuaalinen olento, vaan kaiken tuki ja turva, kestävä kotipesä, ymmärtäväinen tukija, auttavainen vaikeuksissa ja kaikessa. Naisella on siis tukevaakin tukevampi kotipesä, josta on liian helppo "pelailla" ja palata takas, jos meinaa kakkospesällä palaa.
Nainen ei kuitenkaan halua, että kiltti mies ottaisi alkukantaisia luolamiehen vaistoja käyttöön, vaan kaikin keinoin haluaa miehen toimivan niin kuin kiltti voi kaikella tavalla toimia. Luolamiehet kelpaa "leikkikaveriksi", mutta kotiin niitä ei haluta.
Kiltti mies, kodin henge"tär" on liian arvokas seksuaalisen himon ja rietastelun kohteeksi ja kai naisen vaisto jotenkin säästää ja nostaa kiltin miehen yli alkukantaisten tarpeiden, jotka sitten kohdistuvat helposti muualle.
Kiltti mies ei todellakaan ole nössö, vaan oppinut elämässä elämään ja toteuttamaan niitä asioita, joista vaimo ensimmäiset 8 vuotta nalkutti ja kun viimein jääräpään "luolamiehen" päähän meni oppi, hän nousi ylemmälle tasolle ja vastasi lähes naisen unelmamies ajatusta, mutta sitä "luolamiestä" jäätiin kaipaamaan, jota ei voi yhdistää kehittyneempää unelmamiesmalliin, koska se ei oikeasti edes kuulu siihen.
...naisen logiikkaa...ja mies joskus vähän ihmeissään... - N 44
Mies. kirjoitti:
minun suusta, vaikka emme ihan keski-ikäisiä vielä ollakaan.
Onkohan tulossa vielä toinen kierros, että tämä mies nöyryytetään aivan nollaan. No jos tulee, niin olemme kuitenkin käsitelleet asiaa ja jatketaan yhdessä. Jos toinen kierros tulee, niin ainakin on etukäteen molemmille selvillä, mikä on hinta, joten sehän on sitten vain valinta.
Kyllä joskus on vaikea ymmärtää naisia, vaikka parhaansa yrittää. Kiltti, rakastava, kunnioittava, huomaavainen ja auttavainen mies ei vain ole seksuaalinen olento, vaan kaiken tuki ja turva, kestävä kotipesä, ymmärtäväinen tukija, auttavainen vaikeuksissa ja kaikessa. Naisella on siis tukevaakin tukevampi kotipesä, josta on liian helppo "pelailla" ja palata takas, jos meinaa kakkospesällä palaa.
Nainen ei kuitenkaan halua, että kiltti mies ottaisi alkukantaisia luolamiehen vaistoja käyttöön, vaan kaikin keinoin haluaa miehen toimivan niin kuin kiltti voi kaikella tavalla toimia. Luolamiehet kelpaa "leikkikaveriksi", mutta kotiin niitä ei haluta.
Kiltti mies, kodin henge"tär" on liian arvokas seksuaalisen himon ja rietastelun kohteeksi ja kai naisen vaisto jotenkin säästää ja nostaa kiltin miehen yli alkukantaisten tarpeiden, jotka sitten kohdistuvat helposti muualle.
Kiltti mies ei todellakaan ole nössö, vaan oppinut elämässä elämään ja toteuttamaan niitä asioita, joista vaimo ensimmäiset 8 vuotta nalkutti ja kun viimein jääräpään "luolamiehen" päähän meni oppi, hän nousi ylemmälle tasolle ja vastasi lähes naisen unelmamies ajatusta, mutta sitä "luolamiestä" jäätiin kaipaamaan, jota ei voi yhdistää kehittyneempää unelmamiesmalliin, koska se ei oikeasti edes kuulu siihen.
...naisen logiikkaa...ja mies joskus vähän ihmeissään...Meillä on ihan sama tilanne, mutta mies on se pettäjä, joten kyse ei taida olla naisen logiikasta tai vieteistä.
- Sanna
oikeastaan näissä kaikissa kirjoituksissa onkin se, että on helpompi erota kuin yrittää ymmärtää elämää ts. itseään tai kumppaniaan. Uskottomuutta ei ole ilman uskollisuutta. Ei ole täysin uskollista ihmistä (jokainen on jollain tavoin uskoton) kuten ei täysin uskotontakaan ihmistä. Vain vaihdellen jotain siltä väliltä. Oikeastaan asenteessa uskottomuuteen näkyy ihmisen syvin olemus. Kumppanin uskottomuus johtuu niin monen eri tekijöiden summasta, ettei siitä ota selvää kukaan. Kaikkein vähiten ihmisen uskottomuutta, mielialoja, tuntemuksia jne. osaa käsitellä oma kumppani - etenkin, jos hän on kovin räjähtävää sorttia...
Oletko koskaan miettinyt, mitä olisit halunnut vaimosi tekevän, jos sinä olisit ollut uskoton? - Sanna
N 44 kirjoitti:
Meillä on ihan sama tilanne, mutta mies on se pettäjä, joten kyse ei taida olla naisen logiikasta tai vieteistä.
näin. Tai sukupuolivietistähän tässä molemmilla on kysymys. Jollain enemmän ja toisilla vähemmän.
- M40+
Sanna kirjoitti:
oikeastaan näissä kaikissa kirjoituksissa onkin se, että on helpompi erota kuin yrittää ymmärtää elämää ts. itseään tai kumppaniaan. Uskottomuutta ei ole ilman uskollisuutta. Ei ole täysin uskollista ihmistä (jokainen on jollain tavoin uskoton) kuten ei täysin uskotontakaan ihmistä. Vain vaihdellen jotain siltä väliltä. Oikeastaan asenteessa uskottomuuteen näkyy ihmisen syvin olemus. Kumppanin uskottomuus johtuu niin monen eri tekijöiden summasta, ettei siitä ota selvää kukaan. Kaikkein vähiten ihmisen uskottomuutta, mielialoja, tuntemuksia jne. osaa käsitellä oma kumppani - etenkin, jos hän on kovin räjähtävää sorttia...
Oletko koskaan miettinyt, mitä olisit halunnut vaimosi tekevän, jos sinä olisit ollut uskoton?Esitit hyvän kysymyksen.
Vaikka en näemmä vaimoani täysin tuntenutkaan, vaikka niin luulin, sen verran kuitenkin hänen aivoituksiaan tiedän että: jos minä olisin ollut se pettäjä ja siitä kiinnijäänyt, niin vaimo olisi lähtenyt saman tien eikä ikinä olisi antanut anteeksi saati alkanut keskustelemaan edes asiasta. Silti hän itse lähti siihen touhuun ajattelematta asiaa loppuun asti, sallien itselleen sen mitä ei olisi sallinut toiselle. Osoittaa suurta typeryyttä ja omaan napaan (ja etenkin sen alle) tuijottamista. Että se siitä.
Pettäminen tunkee läpi niin monella tasolla parisuhteessa, että sen pystyy havaitsemaan jo ennen todisteidenkin olemassaoloa. Kyllä toisen oppii aistimaan, etenkin pitemmässä liitossa, että missä mennään ja onko kaikki ok. Kolmas pyörä tunkee siihen väliin vaikka olisikin näkymätöntä mallia aluksi.
Toiset, kuten sinä, suhtautuu uskottomuuteen filosofisena kysymyksenä, pyrkien ymmärtämään sen olemusta ja jopa hyväksymään että se kuuluu kuin luonnollisena osana ihmiseen. Toiset, kuten minä, joka olen ottanut asian henkilökohtaisesti ja raskaasti, en näe uskottomuutta ymmärrettävänä asiana parisuhteessa, vaan pikemminkin pettäjän omien ISOJEN ongelmien ilmentymänä ja jäävuoren huippuna, tämän vajavaisuutena ja kykenemättömyytenä elämänsä sen hetkisen tärkeimmän ihmisen suhteen. Ja se on mielestäni halveksuttavaa, typerää ja anteeksiantamatonta käyttäytymistä PARISUHTEESSA, kuten avioliitto, elävän aikuisen taholta. - AnBelFel
Mun mielestä tämän keskustelun teema on vain pieni osa nykyajan hedonistista maailmankuvaa. Vaikka maailma on näennäisesti otettu haltuun tieteen ja teknologian avulla, nykyihmisen tavoitteet ovat samaa tasoa kuin luolaihmisellä:
Jos paljas pylly vilahtaa, niin seksiä on saatava heti ja pikaruuan tuoksun tunkeutuessa nenään on ahdettava vatsa täyteen välittömästi. Millään ei ole mitään väliä, kunhan mulla on mukavaa.
Työskentelen luokanopettajana (nyt toistaiseksi eri tehtävissä), ja totta puhuen olen vielä enemmän huolissani tulevaisuuden aikuisista kuin nykyajan keski-ikäisistä. Mitä tahansa saa tehdä, kun mä haluun, ja vastaavasti velvollisuutensa saa jättää hoitamatta jos "määtä" ei satu huvittamaan. Kaiken lisäksi vanhemmat antavat siunauksensa tälle ikuiselle haluamisrumballe. Vielä kun jo kuusivuotiaille tytöille ostetaan "Uuh aah sexy horny" -diskomusaa ja hiletoppeja, niin siinähän ihmetelkää, miksi jo 12-vuotiaille pitää olla kirjoittamassa ehkäisypillerireseptejä.
Ennustan, että tämä julkinen salarakasrumba on vain alkusoittelua sille, mitä meidän lastemme "tahtosukupolvi" tulee saamaan aikaan. Myöhäistä se on aloittaa puhumaan enää 20-vuotiaalle, että tässä maailmassa kun olisi huomioitava vähän muitakin ihmisiä ja heidän tunteitansa.
En ole mikään "kerrasta poikki" -kiihkoilija, ja ymmärrän, että joskus kumppanin vaihto on paikallaan (perheväkivalta, päihteet, sairas mustasukkaisuus, välinpitämättömyys...) Me kaikki teemme virheitä elämän eri osa-alueilla. Halusin vain ilmaista, että soidinmenot ovat vain osa nykyistä kulttuuria, jossa vain hetkellisellä ja välittömällä hyvänolon tunteella on merkitystä. - sivutarkkailija
AnBelFel kirjoitti:
Mun mielestä tämän keskustelun teema on vain pieni osa nykyajan hedonistista maailmankuvaa. Vaikka maailma on näennäisesti otettu haltuun tieteen ja teknologian avulla, nykyihmisen tavoitteet ovat samaa tasoa kuin luolaihmisellä:
Jos paljas pylly vilahtaa, niin seksiä on saatava heti ja pikaruuan tuoksun tunkeutuessa nenään on ahdettava vatsa täyteen välittömästi. Millään ei ole mitään väliä, kunhan mulla on mukavaa.
Työskentelen luokanopettajana (nyt toistaiseksi eri tehtävissä), ja totta puhuen olen vielä enemmän huolissani tulevaisuuden aikuisista kuin nykyajan keski-ikäisistä. Mitä tahansa saa tehdä, kun mä haluun, ja vastaavasti velvollisuutensa saa jättää hoitamatta jos "määtä" ei satu huvittamaan. Kaiken lisäksi vanhemmat antavat siunauksensa tälle ikuiselle haluamisrumballe. Vielä kun jo kuusivuotiaille tytöille ostetaan "Uuh aah sexy horny" -diskomusaa ja hiletoppeja, niin siinähän ihmetelkää, miksi jo 12-vuotiaille pitää olla kirjoittamassa ehkäisypillerireseptejä.
Ennustan, että tämä julkinen salarakasrumba on vain alkusoittelua sille, mitä meidän lastemme "tahtosukupolvi" tulee saamaan aikaan. Myöhäistä se on aloittaa puhumaan enää 20-vuotiaalle, että tässä maailmassa kun olisi huomioitava vähän muitakin ihmisiä ja heidän tunteitansa.
En ole mikään "kerrasta poikki" -kiihkoilija, ja ymmärrän, että joskus kumppanin vaihto on paikallaan (perheväkivalta, päihteet, sairas mustasukkaisuus, välinpitämättömyys...) Me kaikki teemme virheitä elämän eri osa-alueilla. Halusin vain ilmaista, että soidinmenot ovat vain osa nykyistä kulttuuria, jossa vain hetkellisellä ja välittömällä hyvänolon tunteella on merkitystä.Ja mikä tähän tilaan on johtanut? Onko se vain pakko hyväksyä vaikka moni asia menee jo ihmisen elämän alkumetreillä vinksalleen? Onko kyseessä joku luonnonlaki jonka vaikutuksia ihmiset eivät voi vastustaa tai muuttaa? Markkinat voimineen tunkevat kyseenalaisia käytösmalleja ja -tapoja joka tuutista yötä päivää vaikutusalttiiden ihmisalkujen (ja varttuneempienkin) kaaliin ja joukon mukana nämä tavat muodostuvat normaaliksi ja yleisesti hyväksytyksi malliksi, eikä niitä edes kyseenalaisteta kuin ehkä juuri siellä teidän opettajanhuoneessa. Ja sekään ei johda muutokseen, vai mitä?
Lyhytjänteinen asenne koulunkäyntiin, työhön, ihmissuhteisiin jne. elämänalueisiin johtaa väistämättä eräänlaiseen "kertakäyttöelämään" jossa vastuu-sana ei kuulu sanavarastoon eivätkä oikeat ja aidot asiat ole minkään arvoisia tai ei ainakaan tavoittelemisen arvoisia. Siis ne asiat jotka kuitenkin oikeasti jotain ihmiselämässä merkkaavat (esim. kestävät ihmissuhteet). Pääasia että elämässä menee lujaa ja tulee koetuksi kaikki mitä maailmalla eteen tulee. Ajatusmalli "on vain yksi elämä ja siitä pitää ottaa kaikki mahdollinen irti heti mulle kaikki ja nopeesti" on elämän kantavana ohjeena liian monella keski-ikäiselläkin puhumattakaan nuoremmasta polvesta.
Lopputuloksena alati kasvava joukko hajonneita perheitä, taloudellisesti heikoilla olevia yksinhuoltajia joilla monella menee loppuelämä tärviölle miettiessä katkerana miksi näin kävi ja löytyykö tästä kylmästä maailmasta enää lämmintä kainaloa johon käpertyä.
Nää on niin isoja kysymyksiä etenkään kun ratkaisua ei ole näköpiirissä asioiden parantamiseksi, että onneksi ihminen elää vain muutamankymmentä vuotta ettei tarvitse olla näkemässä mihin tämä kaikki johtaa. - Junet
M40+ kirjoitti:
Esitit hyvän kysymyksen.
Vaikka en näemmä vaimoani täysin tuntenutkaan, vaikka niin luulin, sen verran kuitenkin hänen aivoituksiaan tiedän että: jos minä olisin ollut se pettäjä ja siitä kiinnijäänyt, niin vaimo olisi lähtenyt saman tien eikä ikinä olisi antanut anteeksi saati alkanut keskustelemaan edes asiasta. Silti hän itse lähti siihen touhuun ajattelematta asiaa loppuun asti, sallien itselleen sen mitä ei olisi sallinut toiselle. Osoittaa suurta typeryyttä ja omaan napaan (ja etenkin sen alle) tuijottamista. Että se siitä.
Pettäminen tunkee läpi niin monella tasolla parisuhteessa, että sen pystyy havaitsemaan jo ennen todisteidenkin olemassaoloa. Kyllä toisen oppii aistimaan, etenkin pitemmässä liitossa, että missä mennään ja onko kaikki ok. Kolmas pyörä tunkee siihen väliin vaikka olisikin näkymätöntä mallia aluksi.
Toiset, kuten sinä, suhtautuu uskottomuuteen filosofisena kysymyksenä, pyrkien ymmärtämään sen olemusta ja jopa hyväksymään että se kuuluu kuin luonnollisena osana ihmiseen. Toiset, kuten minä, joka olen ottanut asian henkilökohtaisesti ja raskaasti, en näe uskottomuutta ymmärrettävänä asiana parisuhteessa, vaan pikemminkin pettäjän omien ISOJEN ongelmien ilmentymänä ja jäävuoren huippuna, tämän vajavaisuutena ja kykenemättömyytenä elämänsä sen hetkisen tärkeimmän ihmisen suhteen. Ja se on mielestäni halveksuttavaa, typerää ja anteeksiantamatonta käyttäytymistä PARISUHTEESSA, kuten avioliitto, elävän aikuisen taholta.Kiitos keskustelusta, on tuonut paljon ajattelemista nämä vastineet.
Mietin kysymystä jättäisinkö mieheni, jos hän pettäisi. Sitä kai vaan ei voi tietää, ennekuin niin tapahtuisi. Kuvittelen kuuluvani joukkoon, joka pitää pahempana ihastumista/rakastumista toiseen, kuin fyysistä pettämistä, eli sen mukaan en jättäisi. Olisin varmaan musertunut etten riitä hänelle ja varmaan teksisin kaikkeni pitääkseni hänet lopulta..
Mietin myöskin tätä aihetta "omituinen nainen, kun mikään ei riitä". Näissä viesteissä oletetaan että naiselle, tai kenelle tahansa, täytyy riittää kun mies rakastaa ja himoitsee ja "antaa koko elämänsä". Mutta antaako ihan oikeasti?? Tähän asti olen elänyt miehelleni ja toki lapsilleni jne, mutta erityisesti miehelleni tehden kaikkeni kodin, itseni ja hänen hyvän olonsa eteen nauttien siitä suuresti myös itse. Tarkoitan siis todellista vaivan näköä asioiden eteen. En siis ihmettele, että hänellä on hyvä olo ja palvoo minua, ihan oikeasti! Mutta alkuperäinen kysymys ja kateuden aihe oli; ENKÖ ENÄÄ KOSKAAN TUNNE SITÄ HALUA, mitä te kaikki miehet tässä kerrotte kokevanne. Kuvittele, jos et sitä tuntisikaan enää, muuttaisiko se jotain??Mä en suostu uskomaan että se on naisen vikaa, jos sitä yrityksistä huolimatta ei löydä, siihen tarvitaan myös miehen panostus.
Me emme ole vielä keski-ikäisiä, enkä ole mihinkään rakastajaan hurahtanut, mutta pelkään ihan suunnattomasti miten tässä käy. Jos kerran naisen tyytymättömyys paistaa niin selkeästi, niin askeleen vielä joku päivä ottaa mieheni sitten varmaan. No sittenpähän saan maksun siitä että olen himoni kadottanut.
Kaikkea hyvää Sinulle kuitenkin, tunnut olevan todella avoi,ihana mies!
- lääke tuohon vaivaan!
Olisin itse voinut kirjoittaa 100% saman teksti ja suoraan sydämestäni! Minä vaan en lopulta pystynyt vastustamaan himojani vieraaseen, vähän karkasi mopo käsistä (ns.) ja nyt sitä ollaan valheiden synkässä sopassa...suhde toiseen mieheen ja oma liitto alkaa repeillä. Mieheni ei voisi kuvitellakaan muita naisia elämäänsä ja minä taas en haluaisi omaani enää ollenkaan (seksuaalisesti). Se himo jota tunnen tätä toista kohtaan saa minut aivan vapisemaan, miten niin ihana tunne voi olla niin syntinen ja moraaliton...
- Junet
Koin itse vähän vastaavaa hetki sitten ja poden nyt tuntoja pois.. yritän ainakin. Pidempää suhdetta ei kuitenkaan syntynyt onneksi(?)niissä olosuhteissa. Ihastuin erään pelehtimisen jälkeen suunnattomasti erääseen nuorempaan mieheen ja olisin ollut täysin valmis temppuilemaan hänen kanssaan enemmänkin, mutta hän on myös suhteessa ja on "päättänyt" ettei enää lankea... aika näyttää.. kyllä hänestä hetkittäin haaveilen ja kastun ..tiedän että mahdollisuus koittaa meille uudestaan, en tiedä kuinka toimisin... Joku minussa huutaa niin kovaa hänen peräänsä, tuskissani, toisaalta saan hetkittäin järkevöitettyä itseni, meillä on kuitenkin myös lapsia... aaaaa!!! Tää on niin p...stä!
- lady
Junet kirjoitti:
Koin itse vähän vastaavaa hetki sitten ja poden nyt tuntoja pois.. yritän ainakin. Pidempää suhdetta ei kuitenkaan syntynyt onneksi(?)niissä olosuhteissa. Ihastuin erään pelehtimisen jälkeen suunnattomasti erääseen nuorempaan mieheen ja olisin ollut täysin valmis temppuilemaan hänen kanssaan enemmänkin, mutta hän on myös suhteessa ja on "päättänyt" ettei enää lankea... aika näyttää.. kyllä hänestä hetkittäin haaveilen ja kastun ..tiedän että mahdollisuus koittaa meille uudestaan, en tiedä kuinka toimisin... Joku minussa huutaa niin kovaa hänen peräänsä, tuskissani, toisaalta saan hetkittäin järkevöitettyä itseni, meillä on kuitenkin myös lapsia... aaaaa!!! Tää on niin p...stä!
haluttomuutesi syy on juuri siinä, että olet niin ihastunut toiseen. Eihän silloin se entinen sytytä kun on jo saanut uutta. Uudessa suhteessa on aina intohimoa aluksi moninverroin. Vieläkö muistat, oliko aviopuolisonkin kanssa alussa sellaista. Tosin jos olit nuori silloin, niin ei välttämättä ollut, sillä nainen on seksuaalisessa huipussaan vasta nelikymppisenä. Eli jos sinun oma aviopuolisosi olisi sinulle nyt uusi, niin voisi olla että sinulla olisi hänen kanssaan aivan yhtä huimaa intohimoa.
- Oma valinta
en minäkään olisi ajatellut koko asiaa, ellei mieheni olisi fantasioinut minusta toisen miehen kanssa. Sekö muka kasvattaa haluja? Minä en lämpene sellaiselle, en alkuunkaan. En leluille, enkä muille tempuille. Minä tiedän ja tunnen milloin haluan jonkun, ja se on minun oma valintani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458