Varoitan potilaitani popsimasta liikaa Runebergin torttuja.
Saatujen tietojen mukaan ne voivat aiheuttaa puheripulia.
Onhan olemassa sanontakin: "Puhuu ku Ruuneperi"
Ystävällisesti
Tri M.
Runebergin tortuista puheripuli
16
729
Vastaukset
- perin
kummallisia torttuja lepopäivän ratoksi tarjotaan. Ei oo ihme jos ripuli iskee. Tuoksukin niissä on niin maanläheinen että kannattaa käyttää mieluummin kasvualustana kuin popsia poskeen.
- Tri M.
joillain on aivan sairalloinen hinku noiden rusehtavien pötkylöiden perään.
Taimipottina saattaisivat kyllä olla hyviä mutta turhan kalliita koska turvettakin on saatavilla.
..ruunepergin riimiripuli.. oon syytön ja sillä sipuli.. kiitos tortuista.. saan piirakkaa..
- Tri M.
Niissä voi olla vaikka mitä tauteja!
Tri M. kirjoitti:
Niissä voi olla vaikka mitä tauteja!
..syö itä-karjalanpiirakoita.. vain länsi-karjalanpiirakoita... turvallisempaa niin..
- Tri M.
pervokki kirjoitti:
..syö itä-karjalanpiirakoita.. vain länsi-karjalanpiirakoita... turvallisempaa niin..
Se on miehen puhetta!
Tri M. kirjoitti:
Se on miehen puhetta!
..suomalaista piirakkaa on mottoni.. perunapiirakkaa varsinkin..
on ennestään krooninen puheripuli, niinku meikäläisellä. Saako sitten ottaa yhtäkään ruuneperintorttua? Viime vuonna söin yhden, taitaa vaikuttaa vieläkin. ;)))
- Tri M.
Laitat vain sen tortunpötkylän suukkuun kokonaisena ja jätät siihen.
Toimii kuin korvatulppa mutta toisinpäin. - Tri M.
Tri M. kirjoitti:
Toimii kuin korvatulppa mutta toisinpäin.Aina tuo Nuudströmi tulee tuohon kilpailemaan suosiosta... grr!
Tri M. kirjoitti:
Toimii kuin korvatulppa mutta toisinpäin.Kun mulla on nyt jo ongelmana toi, kun kun mä puhun ja pureskelen yhtaikaa, aina menee pullanmuruja henkitorveen. Jonain päivänä mä vielä tukehdun pullaan. :((((
- Tri M.
Ljenotshka kirjoitti:
Kun mulla on nyt jo ongelmana toi, kun kun mä puhun ja pureskelen yhtaikaa, aina menee pullanmuruja henkitorveen. Jonain päivänä mä vielä tukehdun pullaan. :((((
unohtaa koko tortunsyönti.
Älä ihmeessä mene tukehtumaan pullaan.
Syö vaikka hiiliä.. mustia nimenomaan ei punaisia.
Ne sitovat vatsaa ja puheripulointi tyrehtyy alkuunsa. Olet kai vatsastapuhuja?
Minä ainakin puhun usein isosta vatsastani. Tri M. kirjoitti:
unohtaa koko tortunsyönti.
Älä ihmeessä mene tukehtumaan pullaan.
Syö vaikka hiiliä.. mustia nimenomaan ei punaisia.
Ne sitovat vatsaa ja puheripulointi tyrehtyy alkuunsa. Olet kai vatsastapuhuja?
Minä ainakin puhun usein isosta vatsastani.se vatsastapuhuminen olen joskus tuuminut, miten sen oppis. Nyt kumminkin kun ajattelen tarkemmin, niin tuleeko sieltä ihan varmasti sanoja...ettei vaan tulis jotain muuta???? yöööörkk...:(((((
- Tri M.
Ljenotshka kirjoitti:
se vatsastapuhuminen olen joskus tuuminut, miten sen oppis. Nyt kumminkin kun ajattelen tarkemmin, niin tuleeko sieltä ihan varmasti sanoja...ettei vaan tulis jotain muuta???? yöööörkk...:(((((
jonka nimeä en voi tässä mainita (joskus potilaana täällä) osaa vatsastapuhumisen taidon suvereenisti.
Katse on lasittunut, huulet eivät heilu mutta puhetta pulputtaa.. Tri M. kirjoitti:
jonka nimeä en voi tässä mainita (joskus potilaana täällä) osaa vatsastapuhumisen taidon suvereenisti.
Katse on lasittunut, huulet eivät heilu mutta puhetta pulputtaa..Niitä on montakin. Ei päivää, ettei joku niistä 'puhuisi' telkkarissa. ;)))))
- Tri M.
Ljenotshka kirjoitti:
Niitä on montakin. Ei päivää, ettei joku niistä 'puhuisi' telkkarissa. ;)))))
tai SuPo iskee. Asiasta ei tiedä kuin me ja 5,1 milj. suomalaista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3811709Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san334639Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2512817Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1442574- 1071633
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo14104140 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.207822- 82820
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv60728- 10718