Miehen ja naisen ystävyys

ystävyydenmalja

Olisin kiinostunut kuulemaan aikuisten naisten ja miesten mielipiteen naisen ja miehen ystävyydestä? Onko ylipäätään mahdollista pelkkä ystävyys( vapailla tai sitoutuneilla henkilöillä)? Olen nykyään huomannut, että varsinkin näillä keskustelusivuilla asiat pyörivät toisen sukupuolen valloittamisesta tai salarakkaaksi pyrkimyksistä, ikävästä ja tunteiden sekamelskasta toista puolta kohtaan.
Voisiko joku kertoa, miten ystävyys on onnistunut, ilman että se saa aikaiseksi mustasukkaisuutta jomman kumman puolisossa. Olen vain itse useaan kertaan törmännyt sellaiseen tilanteeseen, että toinen sukupuolen edustaja erehtyy luulemaan kaveruuttamme työn tai harrastuksen tiimoilta muunlaiseksi suhteeksi tai että olen vapaata riistaa. Tapaan paljon erilaisia ihmisiä, olen sosiaalinen luonne ja olen koko ikäni ollut tekemisissä niin työ kuin harrastuspiireissä vastakkaisen sukupuolen kanssa, mutta tämä pelkkä ystävyys heidän kanssaan ei näytä onnistuvan. Kommentit olisi paikallan.

13

1896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Catariina

Minulla on ainakin miehiä ystävinä. Nyt olen sinkku, ja ystäväni ovat myös. Olen kyllä usein miettinyt, miten ystävyys onnistuisi seurustellessa, koska väkisinkin se herättäisi mustasukkaisuutta toisessa osapuolessa. Siis myös niin ajateltuna, että miehelläni olisi hyviä naisystäviä. Toisaalta taas pitäisin sitä hyvänä asiana, koska olen huomannut vastakkaista sukupuolta olevien ystävien omistamisen tietynlaiseksi osoitukseksi henkisestä kypsyydestä.

Minullekin on käynyt joskus niin, että ystävyys on kariutunut siihen, että toinen osapuoli olisi halunnut enemmän. Siitä olen myös kanssasi samaa mieltä että usein tuntuu olevan päätavoite kaikilla vaan toisen sukupuolen seksuaalinen valloittaminen.

Olen huomannut, että sellaiset miehet, jotka arvostavat naista muutenkin kuin seksin takia, kykenevät ja ovat halukkaita luomaan myös ystävyyssuhteita naisten kanssa. Tietysti myös silloin ystävyys on mahdollista, vaikka toinen ihastuisi, jos vaan asiat selvitetään ja ystävyys riittää toiselle osapuolelle.

• loputtua

Valitettavasti se ystävyys ei aina onnistu.Itse sain tunteita toista kohtaan ja se ystävyys loppui siihen (kumpikin varattuja).Nyt melkein itken,kun ajattelen sitä.Emme koskaan tehneet mitään väärää(ei halattu,ei mitään)Vain se tietoisuus,että toinen on saanut tunteita oli "väärää".En pysty tapaamaan häntä enää.Olen myös sosiaalinen ihminen ja "toisen vaimo" mustasukkainen.Tarkoitukseni ei ollut ihastua häneen,mutta kuka sitä voi ennustaa etukäteen,mitä tapahtuu.Itse olen päässyt ohi tästä,mutta pelkään tavata "häntä".Oma seurusteluni on jatkunut tavalliseen tapaan(puolisoni ei tiedä,mistä olen tyytyväinen).Rakkaus häneen ei ole koskaan loppunut,mutta tuo toiseen ihastuminen "rasitti" minua kovasti.

• oikeasti toimi

Tunnistan tyyppisi; mukava mies ja kova juttelemaan. Mulla on ollut sellaisia paljon työkavereina, mutta ei se vapaa-ajalla ole toiminut. Mies on mies ja nainen nainen. Ei ne puolisotkaan ymmärrä sitä ystävyyttä. Enkä minä ainakaan miesten kanssa ole samanlainen kuin naisystävien. Joo, jutella voidaan toki kaikesta ja mieluiten miehistä ja naisista, mutta aito ystävyys-no way!

• miksei onnistuisi

Siis miksi miehen ja naisen välillä ei voi olla aitoa ystävyyttä? Kuinka tehdään ystävyyden aitoustesti?

Minulla on parikin hyvää miespuolista ystävää, joiden kanssa voin puhua asioista, joista ei taas naisten kanssa tule puhuttua, mutta jotka kiinnostavat minua. Eivätkä tekemiset poikkea juurikaan siitä, olenko mies- vai naispuolisen ystävän kanssa aikaani viettämässä.

• M135

Miksi kertoisin tuntemattomalle naiselle asioita?

Miksi ystävystyisin jonkun toisen naisen kanssa?

Oma periaate on siinä, että vaimon ystävät ovat minunkin ystäviä.

Naisten kanssa ei pysty keskustelemaan syvällisiä, mitä todellinen ystävyys vaatii.

Vain yksi todellinen naisystävä riittää, silloin keskustellaan todella syvällisiä. Kahdessa on liikaa.

(Mies)kavereiden kanssa pystyy keskustelemaan kaikesta, myös syvällisiä, miesten asioita. Se on ystävyyttä.

• omena

Minulla on miespuolinen ystävä, joka on paras ystäväni, mutta vain ystävä. Kerron hänelle kaikki asiani ja jos olen ihastunut johonkin uuteen mieheen. Puhun hänelle ihan samalla tavalla kuin naisille. Kaikesta voi puhua. Hän lohduttaa aina, jos on vaikeaa miesten kanssa. Emme seurustele kumpikaan. Joskus toivoisin, että hän löytäisi tyttöystävän, mutta en tiedä, ymmärtäisikö hänen mahdollinen tyttöystävänsä ystävyyttämme. Jos oma poikaystäväni ei ymmärtäisi, niin sitten en sellaista poikaystävää haluaisi. Hänen kanssaan haluan olla ikuisesti ystävä.

• didi74

kyllä kuulostaa aika yksipuoliselta ystävyydeltä. Hän kuuntelee ja lohduttaa sinua..
        Jospa hän onkin ihastunut sinuun?

• yksinhuoltaja

mielestäni miehen ja naisen pelkkä ystävyys toimii , itselläni on 2(kaksi) naista jonka kans ollaan ainoastaan ystäviä , ja hyviä sellaisia. toisilla ei tämmöinen jutska toimi\toimii,ittelläni ei oo mitään vaikeuksia...tietenkii se on aivan itsestä kii , ja halusta, meneekö pelkkä ystävyyssuhde pitemmälle?hyvää ystävyyssuhdetta ei kannata pilata huonolla naimisella;on mun mielipide!kommentteja kiitos!!!!!!

• ongelmia?

suhde miehelläni toisee naiseen.He vannovat olevansa vaan ystäviä,kunnes toinen nainen alko mulle kehumaan:hyvin heillä menee seksikin,ei mitään ongelmia!

• ei onnistu!

Täytyy olla miltei aivokuollut mies jos pitää näppinsa erossa "vain ystäväksi" itseään nimittävästä naudasta. Kokemusta on.

• mies45

Kyllä minulla aluksi toimi ystävyys mut kerran kun tavattiin niin sit olikin jo "salarakas".Nyt taas pyritään olemaan ihan ystäviä että hoidetaan ystävyyttä puhelimen ja netin välityksellä. Aika vaikeaa se kyllä tuntuu olevan kummallekin pelkään vaan et pahasti tässä taas käy. Monta nettiystävää minulla sätissä kyllä on joitten kanssa vain kirjoittelen.

• Minulla on ollut muutamia miespuolisia ystäviä. Joidenkin kanssa ystävyyssuhde on toiminut hyvin ilman mitään seksuaalista vetovoimaa siinä missä omankin sukupuolen kanssa. Yleensä olen pitänyt heitä tavallaan veljinä.

Mutta täytyy myöntää että tietyissä tapauksissa ei ole voinut välttyä jonkinlaiselta jännitykseltä, saatikka sitten oman kumppanin löydyttyä mustasukkaisuudelta. Silloin pelisäännöt täytyy pitää selvinä, ettei ystävyyssuhde mene pilalle sekoittamalla siihen jotain ylimääräistä.

• joppajuu

Minulla miehenä on oikein hyvä ystävyys tai kaveruussuhde naisen kanssa ja kummallekin on ihan päivän selvää että emme sopisi toisillemme ollenkaan, mutta on mukavaa käydä välillä jossain tai puhella kaikenlaisista asioista. Hänen kanssaan tulee puhuttua ihan toisenlaisia asioita kuin miespuolisten kanssa. Toisaalta monet käytännön asioissa voi auttaa toista, esimerkiksi auton kanssa. Olen sitä mieltä että hän on rikastuttanut elämääni hyvin paljon.

Kummallakaan ei ole suhdetta menossa, mutta itse en ainakaan luovu hänestä kenenkään toisen naisen vaatimuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      351
      3011
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      11
      1915
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      781
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      769
    Aihe