...itse mitenkään. Eli voiko alkavia suonikohjuja torjua mitenkään ?
Pitääkö maata päivässä puolituntia jalat ylhäällä vai mitä ?
Auttakee, kohta seksikkäät sääreni ovat pilalla ?
SUONIKOHJUT, voiko
12
9903
Vastaukset
- vajaatoiminta
Googlesta saa tietoa. Jalat ylös ja tukisukat, siinä hoito. Voi olla että jossain kohtaa että vain leikkaus auttaa. Hanki tietoa.
- NONIa
Tukisukkien lisäksi nonia. Vähentää laskimotulehdusta, mikä syntyy, kun verenkierto heikkenee vuotavien läppien johdosta.
- turnipsi
Auttaako ne tukisukat, olet joskus kokeillut, kun seisomatyö kipeytti pohkeenseudun, niin kipu siirtyi reiteen, eikä ollut miellyttävää?
- NONIa
turnipsi kirjoitti:
Auttaako ne tukisukat, olet joskus kokeillut, kun seisomatyö kipeytti pohkeenseudun, niin kipu siirtyi reiteen, eikä ollut miellyttävää?
Eihän näin palstoilla voi antaa tarkkoja tietoja. Nämähän ovat yleistietoa ja tukisukat ovat lieville tapauksille. Jos tukisukka ei riitä, sitten on siirryttävä lääkinnällisiin puristussukkiin. Niitäkin on puristusasteeltaan yksi, kaksi ja kolme. Itselläni on kolmosluokka, ja lääkärin määräys, joten saan ne maksutta siis lakisääteisesti ilmaiseksi. Hintaa kertyy maksajalle n. 120-130 euron nurkille / pari.
Kannattaa käydä ultrauttamassa jalkojen verisuonet. - Molla
NONIa kirjoitti:
Eihän näin palstoilla voi antaa tarkkoja tietoja. Nämähän ovat yleistietoa ja tukisukat ovat lieville tapauksille. Jos tukisukka ei riitä, sitten on siirryttävä lääkinnällisiin puristussukkiin. Niitäkin on puristusasteeltaan yksi, kaksi ja kolme. Itselläni on kolmosluokka, ja lääkärin määräys, joten saan ne maksutta siis lakisääteisesti ilmaiseksi. Hintaa kertyy maksajalle n. 120-130 euron nurkille / pari.
Kannattaa käydä ultrauttamassa jalkojen verisuonet.Siis saako nuo tukisukat ilmaiseksi, jos on lääkärin määräys? Minulle lääkäri määräsi viime viikolla 2-tason tukisukan, mutta en ole vielä ennättänyt hankkimaan.
- NONIa
Molla kirjoitti:
Siis saako nuo tukisukat ilmaiseksi, jos on lääkärin määräys? Minulle lääkäri määräsi viime viikolla 2-tason tukisukan, mutta en ole vielä ennättänyt hankkimaan.
Jos Sinulla on vaikea laskimosairaus (suonikohjutauti), niin jos lääkäri kirjoittaa asiasta B-todistuksen ja määrää sinulle LÄÄKINNÄLLISET PURISTUSSUKAT, niin meneppä kuntasi terveyskeskukseen, ja pyydä asia käsittelemään siellä, mikäs se nykyisin onkaan nimeltään, no se kuntoutuspalaveri, jossa myönnetään erilaisia apuvälineitä yms... maksusitoumuksia jne.
Siellä ne minunkin päätöksen tekivät 15 vuotta sitten. Jos sukkamääräys koskee PURISTUSSUKKIA (on eri asia kuin tukisukka) niin se on lakisääteistä, kuuluu VALTAVA LAIN piiriin. No en minä tiedä, joko se lain nimikin on muutettu, mutta aiemmin se oli nimeltään VALTAVA LAKI, jonka piiriin asia kuluu, ja lain mukaan kunnan tulee myöntää 2 paria LÄÄKINNÄLLISIÄ PURISTUSSUKKIA, jos lääketieteellinen peruste PURISTUSSUKKAHOITOA vaatii.
Mutta tuo tukisukka-puristussukkakäsite on myös terveyskeskuksissa ihan päälaellaan. Ei nekään eroita, mikä on tukisukka, ja mikä puristussukka.
Minunkin tapauksessa ne puhuu tukisukasta. Mutta PURISTUSSUKKA sen oikea nimi on. Tukisukka on eri asia.
Olettaisin, että lääkärisi kirjoittaa kyllä B-lausunnon, koska on jo kerran sukat Sinulle määrännyt.
Tätä oikeutta ei monikaan tiedä, hyvin hyvin harva lääkärikään. Kun katselen ihmisten kinttuja, tekee pahaa, että miten huonolla hoidolla ne on. Meillä hyvin harva lääkärikään edes ymmärtää oikean laskimosairauden hiodon päälle.
Kysy lisää sukka-asiasta, että osaat hankkia tarvittavan maksusitoumuksen:
[email protected] - NONIa
NONIa kirjoitti:
Jos Sinulla on vaikea laskimosairaus (suonikohjutauti), niin jos lääkäri kirjoittaa asiasta B-todistuksen ja määrää sinulle LÄÄKINNÄLLISET PURISTUSSUKAT, niin meneppä kuntasi terveyskeskukseen, ja pyydä asia käsittelemään siellä, mikäs se nykyisin onkaan nimeltään, no se kuntoutuspalaveri, jossa myönnetään erilaisia apuvälineitä yms... maksusitoumuksia jne.
Siellä ne minunkin päätöksen tekivät 15 vuotta sitten. Jos sukkamääräys koskee PURISTUSSUKKIA (on eri asia kuin tukisukka) niin se on lakisääteistä, kuuluu VALTAVA LAIN piiriin. No en minä tiedä, joko se lain nimikin on muutettu, mutta aiemmin se oli nimeltään VALTAVA LAKI, jonka piiriin asia kuluu, ja lain mukaan kunnan tulee myöntää 2 paria LÄÄKINNÄLLISIÄ PURISTUSSUKKIA, jos lääketieteellinen peruste PURISTUSSUKKAHOITOA vaatii.
Mutta tuo tukisukka-puristussukkakäsite on myös terveyskeskuksissa ihan päälaellaan. Ei nekään eroita, mikä on tukisukka, ja mikä puristussukka.
Minunkin tapauksessa ne puhuu tukisukasta. Mutta PURISTUSSUKKA sen oikea nimi on. Tukisukka on eri asia.
Olettaisin, että lääkärisi kirjoittaa kyllä B-lausunnon, koska on jo kerran sukat Sinulle määrännyt.
Tätä oikeutta ei monikaan tiedä, hyvin hyvin harva lääkärikään. Kun katselen ihmisten kinttuja, tekee pahaa, että miten huonolla hoidolla ne on. Meillä hyvin harva lääkärikään edes ymmärtää oikean laskimosairauden hiodon päälle.
[email protected]Ja tuo etuoikeus kannaattaa käyttää, sillä ei kannata jäädä yleissukan käyttäjäksi, vaan mittojen mukaan tehdyt sukat toimivat paremmin taudin hoidossa.
Ja sitten, kun sukka tehdään mittojen mukaan, voit vaikuttaa muihinkin tekijöihin sukassa. Alussa minullakin oli Instrun puristussukka, se karkea ja paksu, joka raastoi ihon veriruvelle, ja jossa varpaat on auki. Se ei ole hyvä sukka.
Se ajaa nimittäin turvotuksen varpaisiin jos tauti on paha.
Sukan materiaalilaatujan on erilaisia, ja kun sukkaa on tarkoitus pitää joka paiva, heti herättyä jalkaan, ja nukkumaan mennessä pois, niin se materiaalilaatu on erittäin merkittävä laatutekijä. - Milla
NONIa kirjoitti:
[email protected]No, en tiedä onko minulle määrätty tuki- vaiko puristussukat. Paperissa puhutaan kompressiosukasta (kompressioluokka 2, reisipituus), joka pitäisi minulle valmistaa mittojen mukaan... Mitään B-todistusta en myöskään saanut (en kyllä osannut pyytääkään), ainoastaan tuon sukkatilaus-lippusen.
- vaahtoruiskutettu
Molla kirjoitti:
Siis saako nuo tukisukat ilmaiseksi, jos on lääkärin määräys? Minulle lääkäri määräsi viime viikolla 2-tason tukisukan, mutta en ole vielä ennättänyt hankkimaan.
En minä ainakaan saanut ilmaiseksi, kun hain ruiskutushoitoa varten vuosi sitten. Kokopitkät sukat maksoivat 120€, vaikka oli lääkäriltä ihan resepti mukana. Polvimittaiset sukat hain myöhemmin keväällä,nekin lääkärin määräyksestä, hinta oli 50 € nurkilla....
- Kysymysmerkkinä
noni/nonia? Mitä tämä on? Lääke? Ei tuote, koska nimi pienellä alkukirjaimella?
- pulleakoipi
Milla kirjoitti:
No, en tiedä onko minulle määrätty tuki- vaiko puristussukat. Paperissa puhutaan kompressiosukasta (kompressioluokka 2, reisipituus), joka pitäisi minulle valmistaa mittojen mukaan... Mitään B-todistusta en myöskään saanut (en kyllä osannut pyytääkään), ainoastaan tuon sukkatilaus-lippusen.
Niillä on monta nimeä. Minun mielestäni tukisukka on yleisnimitys sukalle, joka ostetaan vaikka marketista lentosukaksi ja myös sukalle, joka ostetaan lääkärin määräyksestä tai suosituksesta, vaikka se olisikin edellämainittu puristussukka.
Viimemainitun nimi on lääkinnällinen hoitosukka noin käytännön virallisesti, kompressiosukka lienee lääkintähenkilöiden käytössä. Keksikääpä lisää versioita!
Polvisukka on jossain mallissa sama kuin toisella pohjepituinen. Reisisukka on nippa nappa nivuseen ulottuva. Jos jalat ovat erikokoiset, hankitaan sukka tilauksena. Sorjasäärisemmät saattavat valmiinakin saada.
Ensimmäiset reisipituiset ja yksilöllisten mittojen mukaiset sukkani hankin vasta nyt, polvisukkia olen pitänyt vuodesta 1989, jolloin jalat turposivat nilkoista, eikä se mennyt yön aikana pois. Kipeät olivat kuin mitkä. Aiemmin oli leikkauksia useitakin. Nykyisinhän vaahto on valttia. Sukkakaupasta kyselemällä selviää jo paljon, niitä vaan ei ole joka paikkakunnalla. Instru lopetti minun paikkakunnallani sukkien myynnin.
Kiva helleasu nämä kakkosen mikrokuituiset reisisukat ja pitkät housut vielä päälle! Tsemppiä hankintaan! - maija-liisa,ei tuote
Kysymysmerkkinä kirjoitti:
noni/nonia? Mitä tämä on? Lääke? Ei tuote, koska nimi pienellä alkukirjaimella?
Ai mikä tämä, en näe sinne asti? Mikäs tuo Kysymysmerkkinä-sana on? Ei ole pistettä perässä, ei kai sitten kysymyskään ole.Ainakin on isolla alkukirjaimella, lienee sitten tuote. Tässä on iltavitsi sinulle, hyvää Helluntaita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä25046Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1743464Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss422987Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie322094Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121954Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?21634