En onnistu koskaan :/ En jaksa lenkkeillä enkä ulkoilla, väsyttää ja jalat tuntuvat ylivoimaisen painavilta.. Tänään olen kuitenkin syönyt hyvin eli ei voi johtua vähäisestä energiansaannistakaan se väsymys.. sitten toinen, luin juuri tuolta että kun eräs ihminen oli kertonut aloittavansa lenkkeilemään 30min aamuisin, niin vastauksessa hänelle oli että "vaikka lenkkisi ovat noin lyhyitä..." plaah arvaa voiko tollai masentaa.. mun mielestä 30min lenkki on hyvä. Tunti on aivan liian pitkä matka=( en todellakaan jaksais.. miks ei ihmiset voi tsempata vaan ja sanoo et "hyvä että lenkkeilet sen verran".. onko mun siis pakko aina jaksaa lenkkeillä tuntikausia.. masentaa, en jaksa enään laihduttaa.. mistä saan energiaa? ei oo motivaatiotakaan enää.. ihan kurjaa kaikki tää=(
En jaksa enään..
12
988
Vastaukset
- Kyllä sinä onnistut
minunkin painoni laskee kun syön laadullisesti ja määrällisesti oikein. Samoin käy sinun. Älä välitä noiden "hurjimusten" sanomisista. Tavoite selkeäksi, missä ajassa ja kuinka paljon haluat pois. Kyllä lähtee liiat kilot pois. Jos laihduttaminen olisi helppoa, niin eihän tällä planeetalla tallustelisi yhtäkään ylipainoista ihmistä. ;-D
- Fanny*
ei oo yhtää energiaa lähtee liikkumaan:( sit ku olis valmis alottaa 30min lenkit ni tuleeki vastaan et ne on liian lyhyitä.. mikää eri riitä =/
- Mellu
Sellaisen neuvon annan sulle, että älä käy lenkillä jos sua ei huvita. Etsi ja keksi sellainen liikuntamuoto joka kiinnostaa ja jota huvittaa lähteä harrastamaan. Mä olen jo löytänyt kolme lajia itselleni joita huvittaa harrastaa. Laskin just tunnit kuinka paljon liikuin tällä viikolla ja huomaamatta useasta lajista oli tullutkin aika paljon. Aikaisemmin en pahemmin liikkunut, oikeastaan ollenkaan. Kävely ei ole ainoa eikä paras liikuntamuoto. Tsemppiä!
- Leona
Mun mielestä se 30 minuuttia on ihan hyvä aloitustahti, ei sitä heti tarvitse tuntikausia urheilla. Tee sen verran kun itse vaan jaksat, saatat sit myöhemmin jaksaa niitä pitempiäki urhelusessioita.
- murheita
liikunnasta, miekii oon saanu painoo puetettuu 3 viikossa 4 kiloo enkä oo liikuntaa lisänny yhtää. Eli miulla jää liikunta pakollisee hyötyliikuntaa. Ja onha se 30 minuuttiikki parempi ku ei mitää.
Kunha saat kiloja kareisemaa ni ehkä se liikuntakii sit rupee maistumaa, siihe miekii luotan. Motivaatio siihe tulee sit varmaa ku näkee et kilot alkaa vähetä. Tsemppiä! - minä vaan
Liikunnasta (vähäisestäkin) tulee niin hyvä olo, että yksinomaan se motivoi jatkamaan. Minua ei huvittaisi aina lähteä lenkille, (myös 30 min) mutta kun muistan miten mahtava olo tulee lenkin jälkeen, päätän sittenkin mennä.
Kuntopyörä voisi olla hyvä vaihtoehto? - Fanny*
kiitos vastauksista, kyllä ne hieman piristi :)
kävin jopa sillä 30minuutin lenkillä vaikka tuntui kuinka vastemieliseltä :)
tänää taas oon repsahtanut niiiin pahasti että pahaa tekee :( koko viime viikko, joka päivä.. :( ja sitä edellinen viikko :( onneks huomenna on maanantai, tuntuu jotenki helpolta alottaa tää homma alusta niin että on viikon ensimmäinen päivä.. eli, ensi viikon aikana aion saada kilon putoamaan =) aloitan huomis aamun 45minuutin lenkillä, oli pakkasta vaikka 100 astetta! en aio koko ensi viikon aikana ylittää kalorillakaan 1200kcalorin rajaa, pakotan itseni syömään tasaisin väliajoin kohtuudella jotta "kalorit eivät lopu" kesken päivää nii ku usein on käynyt.. =) aion muovata kropastani kauniin liikunnan avulla, yritän saada siitä tavan itselleni, sekä vähä kalorisella dieetillä.. =) - Fatass
Et ole kenellekään muulle kuin itsellesi vastuussa lenkkiesi pituudesta! Käyt vaikka 10 minuutin lenkillä, jos ei kauemmin huvita. Lenkkiä voi alkaa pidentää pienin harppauksin, ottaa mukaan uusia mutkia ja sillä lailla lisää pituutta. En minäkään liikkunut aiemmin oikeastaan ollenkaan, olin todellinen sohvaperuna. Laihdutin pari vuotta sitten 25 kiloa liikkumatta yhtään sen enempää. Vasta laihtumisen jälkeen aloin lenkkeillä tosissani ja nykyisin lenkkeilen 7-10 tuntia viikossa, välillä käyn juoksemassakin :) Älä siis syyllistä äläkä anna kenenkään muunkaan syyllistää itseäsi, sillä silloin viimeistään liikunnasta katoaa se vähäisinkin ilo.
- Rebekka
Olen samaa mieltä että aloittaa voit vaikka 10 minuutin lenkistä ja pidennellä sitten pikkuhiljaa. Kroppa tottuu vähitellen siihen tiettyyn matkaan ja alkaa "vaatia" pidempää. Itekin olen aloittanut puolen tunnin lenkistä, nyt olen kävellyt kolmisen kuukautta sellaista tunnin lenkkiä ja on jo alkanut tuntua että sitä voisi taas pikkuisen pidentää. Olen jo miettinyt valmiiksi, mikä kiemura tulee seuraavaksi lenkilleni mukaan, vaikka ajattelinkin hieman vielä odotella ennen kuin pidennän :)
Vähän kerrassaan. Minä olen aikamoinen hätähousu, kaikki pitäs olla heti valmista mutta tässä laihtumisasiassa olen päättänyt edetä pieni askel kerrallaan. Eli en ole millään erikoisdieetillä, yritän vaan syödä kevyemmin ja vähemmän ja makeita vältellen. Syksystä on nyt pudonnut 7 kg ja laskusuunnassa näyttää olevan. Pikku repsahduksille silloin tällöin on myös tilaa, siitä sitten vaan jatkan taas kevyemmällä linjalla. Näin säilyy parempi mielikin. Tsemppiä jatkoon, kyllä sinä jaksat!
PS: Ajan kanssa onnistuu pidemmät ja pidemmät lenkit. Viime kesänä ajoin hiki hatussa polkupyörällä yhden lenkin, enkä olis ikinä uskonut että vielä jaksan sen lenkin kävelläkin. Nyt se on mennyt jo neljänä sunnuntaina kävellen, eilenkin vaikka oli pakkasta. Aikaa 1 h 45 min. Että kyllä sitä voi yllättää itsensäkin! - spicy82
Aloin vasta vähän aikaa sitten lukea näitä laihduttajien tukiryhmän viestejä, ja olen ollut ihan järkyttynyt siitä millaisia tavoitteita ihmisillä on ja miten ollaan valmiita pistämään terveyskin toiselle sijalle laihtumisen takia. Tosi nopeassa kuuriluontoisessa laihdutuksessa on lisäksi se paha puoli, että lähes poikkeuksetta ne kilot tulee takaisin heti laiharin päätyttyä, kun ei osata omaksua terveellisempiä elämäntapoja pysyvästi. Siksi minä olen päättänyt tehdä vain sellaisia muutoksia ruokavaliooni joita pystyn noudattamaan pidemmälläkin aikavälillä. Ruokavaliolla on todellakin suurempi vaikutus laihtumiseen kuin liikunnalla, ja kokemuksesta voin sanoa että liikkuminen muuttuu kivemmaksi kun ei ole yhtä paljon massaa mitä raahata mukana. :) Eikä se lenkkeily tosiaankaan kaikkien mielestä kivaa voi olla. Että tsemppiä vaan äläkä anna toisten ihmisten mahdottomien tavoitteiden masentaa. Parempi pudottaa painoa pysyvästi kuin jojoilla. :)
- vaan itsesi
sinne lenkille! Aloita rauhallisesti. Lenkkeilyn on oltava pitkäjänteistä, että siitä olisi painonpudotuksessa hyötyä. On paljon parempi, että lenkkeilet aluksi 20 min. vaikkapa joka toinen päivä kuin 1,5 h kerran viikossa. Näin toimien liikunnasta tulee pikku hiljaa elämäntapa ja jos joku kerta jää väliin, oikein odotat että pääset taas lenkille. Kun siitä tulee tapa, huomaat haluavasi pidentää lenkkejä, kun kunto kasvaa.
Minäkin olin aikaisemmin laiska liikkuja ja ihmettelin näitä ikiliikkujia, jotka reippailivat harva se ilta. Nyt olen yksi heistä! Lenkkeily on minulle tapa olla hetken omissa oloissani ilman, että muu perhe on koko ajan vaatimassa huomiota.
Painon pudotuksessa liikunnasta on ollut ainakin minulle hyötyä. Sama liikuntamäärä nimittäin kuluttaa energiaa sitä enemmän mitä enemmän painat. Esim. satakiloiselle puolen tunnin lenkki on paljon raskaampi (ts. energian kulutus on suurempi) kuin 60- kiloiselle. - luovuta
30 minuuttia on ihan hyvä. Se on huomattavasti parempi kuin 0 minuuttia ;) On ihan hyvä, jos jaksaisi joka päivä edes muutaman askeleen ottaa. Mutta jos pakkasta on 20 astetta, niin kävele vaikka 10 minuuttia. Kauniilla ilmalla lenkki voi huomaamatta venyä vaikka koko tunniksi. Tärkeintä on, että ei anna periksi. Kävelyyn voi ihan oikasti tulla himo!
Mutta jos kävely tuntuu inhalta, niin kokeile vaikka jotain muuta liikuntamuotoa. Jos lähistöllä on uimahalli, kokeile uimista. Se on ihan erityyppistä liikunta kuin kävely.
Itselläni vaati kyllä hieman luonteenlujuuden kasvattamista, kun piti punkerona ensi kerran uimahalliin mennä. Luulin, että kaikki vaan tuijottaa läskejäni. Totuus oli, ettei ketään kiinnostanut ;)Ja punkeroita oli muitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593