OLEMME VASTA MUUTTANEET ASUMUSEROON,OLO ON TYHJÄÄKIN TYHJEMPI. YKSINÄISYYS PELOTTAA JA IKÄVÄ ON AIKAA JOLLOIN OLIMME HUOLETTOMAN RAKASTUNEITA.TUNTUU AIVAN MAHDOTTOMALTA AJATUKSELTA ALKAA LUOMAAN UUTTA SOSIAALISTA VERKOSTOA YMPÄRILLE SILLÄ KOKO TUTTAVAPIIRI OLI EXÄNI KAUTTA. NYT TUNTUU ETTÄ OLEN KERTAKAIKKISEN YKSIN, VAIKKA KÄYTÄNNÖSSÄ EN OLEKAAN SILLÄ MINULLA ON 3 IHANAA LASTA JOTKA PITÄVÄT ARKEA YLLÄ.VAROVASTI TOIVON ETTÄ ELÄMÄ VIELÄ HYMYILEE.
hukassa
6
1214
Vastaukset
- Minä
... aika parantaa haavat.. Aivan varmasti...
Onneksi sinulla on lapset, jotka pakottavat elämään ja pitämään arkea yllä, koska ei saa vaipua masennukseen liian syvälle..
Toivon voimia sinulle!
Minulla on luultavasti sama edessä kahden lapseni kanssa..
Luotan tulevaisuuteen. Joskus vielä nautin elämästä. Joskus vielä nauran. Joskus vielä rakastan ja saan rakkautta.- milla
LÄMPIMÄSTI KIITÄN SINUA ROHKAISUSTA. JOTENKIN KUN SURU ON SUURIMMILLAAN EI NÄE YMPÄRILLEEN VAIKKA ON PALJON "KOHTALOTOVEREITA". OLISI KIVA KOHDATA SAMAN ONGELMAN KANSSA PAINIVIA IHMISIÄ, KESKUSTELLA JA KUUNNELLA.AHKERASTI ETSIN....HYMYILLÄÄN PÄIVÄ PÄIVÄLTÄ ENEMMÄN.
- tipitii
Minä myös vasta asumuseroon mieheni kanssa päätynyt. Asun kahden pienen lapsen kanssa ja päivät onneksi sujuvat kun on pakko pitää rutiinit yllä ja lasten kanssa on hauskaa. Tunteet ja ajatukset kyllä pyörivät laidasta laitaan ja hyvät yhteiset muistot tekevät kipeää...taas välillä kiukku nousee ja itseluottamuskin heittelee ylös alas kun ei oikein tulevasta tiedä muuta kuin että ero tulee....Ja sit ne kaikki omaisuuden jako ja raha-asiat on vielä edessä ja ihmisten päivittelyt...
Mutta kyllä me pärjätään ihan varmasti ihan hyvin...antaa ajan kulua ja haavojen rauhassa parantua, päivä kerrallaan eläen. Kai ne kaikki tunteet ja hyvät ja huonot ja tosi huonot päivät on vain elettävä läpi että tästä selviää ja vahvistuu....mutta vaikeaa on välillä vaikka kuinka koittaisi ajatella asian hyviä puolia...
PALJON VOIMIA JA JAKSAMISTA SINULLE, KYLLÄ SE TÄSTÄ VIELÄ ILOKSI MUUTTUU !!!! - eron jälkeen
ni ensin iahstuin tai jotain eron jälkeen... sellainen pelastautumis ihastus, kun tunsin itteni tyhjäksi ja onnettomaksi. Se kesti pari vuotta mutta ei toiminut... paitsi seksi.
SItten olin neljä vuotta yksin tai siis lasteni kanssa... ja olin tulla hulluksi välöillä yksinäisyydessä. Päätin etten hullaannu kehenkään baarituttavaan.
SITTEN alkoikin helpottaa - oikeestaan jo tokana yksinolo vuonna. Kestin yksinäisyyttä ja kiinostuin taas ympäristöstä ja itsestäni.
Sitten löysinkin rakkauden. Yhteinen lapsi syntyy maaliskuussa. Olen onnellinen.
t erkki - Harrastuksia
On vaikea keksiä lohduttavia sanoja, kannustavia sitäkin enemmän. Kuulostaa tylsältä, mutta harrastuksia kannattaisi etsiä. Liikunta tai teatteri tai uimahalli - mitä sinulla onkin mahdollista hakea. Sieltä löytyy uutta verkostoa. Jos ei heti ystäviä löydy, niin tuttavia ainakin. Lasten kautta elämää ympärilläsi riittää enemmän kuin ihan itsekseen ollen.
Minulle koti oli turvapaikka kaikkine kukankasteluineen silloin kun itse erosin, ja itseensä tutustuminen on upea kokemus jos niin ajattelee. Vanha sanonta on: ilman kipua ei ole kasvua. Ja kunnon itku ja parku on hyvinkin puhdistavaa eikä pelottavaa!!! Suinpäin uuteen suhteeseen hyppäämisestä vakavissaan harvoille on onnistunut ilman, että entisen virheet kannetaan mukana. Hyvin asiat menee ja elämä kantaa. Luota siihen.- irrallaan
Itse olen kanssa päätynyt mieheni kanssa asumuseroon noin kaksi kuukautta sitten. Ero päätös tehtiin aiemmin, asiaa piti sulatella aikansa että siihen kypsyi. Asustelen nyt lapseni kanssa meidän yhteistä kotia jonka rakensimme muutama vuosi sitten.
Arki on löytänyt omat uomansa ja elämä on jo helpompaa. Mieliala heittelee laidasta laitaan, välillä tuntuu että ratkaisu on ollut oikea, kun taas välillä tuntuu siltä että ei kykene mihinkään ilman puolisoa. Se vain on varmaa, että joka päivä on lähempänä sitä omaa itsenäistä elämää ja tuska helpottaa ajan kanssa.
Voisin suositella sinulle Bruce Fisherin kirjaa Jälleenrakentaminen, siitä on ollut minulle apua yllättävän paljon. Jotenkin on oppinut ymmärtämään tätä koko prosessia paremmin ja sitä mikä siihen ajoi. Itse käyn myös perheneuvolassa keskustelemassa asioista ammatti ihmisen kanssa, sieltä saa tietynlaista tukea ja varmuutta.
Nyt vain toivotan sinulle paljon VOIMIA ja olisi kiva kuulla sinusta tämän palstan kautta miten jakselet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249