Seku kerron...

nuori tyttö nimeltä Sini 88

Halusin vaan kirjottaa tänne omia kokemuksiani. No..Seurustelin jätkän(mikon) kans ja selvis että hän on pettäny minua. Suutuin ihan totaallisesti mut loppujen lopuks annoin anteeksi, koska olin itsekkin pettäny mikkoa. En kuitenkaan pystynyt millään unohtamaan vaikka anteeksi annoinkin. Joten jätin rakastamani pojan (oli muuten ensimmäinen ihminen ketä olen koskaan rakastanut ja tähän asti ainoa) ja yritin unohtaa hänet. Unohtamisesta ei kuiteenkaan tullut mitään. Mikko soitti mulle ja itki ja mä itse ryyppäsin unohtaakseni hänet. Koulu kärsi ja muutenki elämä alko silloin meneen ala mäkeä. Olin joka päivä sekasin ja purkasin muihin ihmiseen suruani tekemällä muille kaikkee pahaa... Loppujen lopuks olin jo niin rikki et otin selvää sen tytön puhelinnumeron jonka kans mikko petti mua ja kysyin missä hän asuu. Hän asui toisella paikkakunnalla muttei kuitenkaan liian kaukana..Yhtenä iltana sit päätin houkutella kaverini juopottelemaan mun kans sille paikka kunnalle ja soitin tytölle..Hakkasin tytön ja sain törkeänpahoinpitely syytteen. En voi sille mitään mut se helpotti hetkeksi paljon. Siitä tuli tietenki vielä enemmän vaikeuksia minun, nuoren tytön elämään.
Jatkoin ryyppäämistä kunnes sossut puuttui asiaan. Oli lähellä etten joutunu perhekotiin, mut olin kuitenki jo niin vanha ettei he enää mielellään mua ottanu ja äiti oli mun puolella, vaikka hakkasin äitiänikin.
Tuli kesä ja jouduin meneen vanhempieni luo. Tuli kauheat vierotusoireet viinasta ja muista..Tärisin ja olin tosi sairaan näkönen ensimmäisen kuukauden. Sit vähän helpotti ja äiti päästi mut lomalle kaverini kans. Tiedät ettei mun ois kannattanu mennä, mut oikeestaan pakotin äitin päästämään mut...
Alko sama ryyppy putki. Sekoilin ja riehuin minkä kerkesin.
Sitten alkoi koulun alku taas häämöttään enkä mennyt enää sinä kesänä vanhempieni luo.

En ollut kuullut mitään moneen kuukauteen tästä mikosta, kunnes sattumalta törmättiin. Muistan sen vieläki kuin eilisen.. Mikko oli tosi sekasin ja niin olin myös mä. Katottiin toisiamme pitkään.. Molemmilla oli ollut ikävä.
Koulut alko ja aloimme mikon kans taas liikkumaan samoissa porukoissa. Ja niinhän siinä kävi et alettiin taas seurustelemaan. Ryypättiin joka päivä ja elämä oli tosi rankkaa nuoren elämää. Sain koulusta erotuksen, mutta menin toiseen kouluun samantien.
Yhtenä iltana, ku mentiin mikon kans kämpille mulla palautu mieleen tämä mikon pettäminen silloin aikoinaan. Ja löin mikkoa. Meille tuli tappelu johon naapuritkin heräs.. No, aamulla sovittiin, mut jostain syystä aloin joka ilta huutaan mikolle tästä pettämisestä ja jos mikko jutteli vähänki jonku muun tytön kans niin menin ja haukuin sen tytön. Kaikki mikon "tyttökaveri" pelkäs mua. Ja mikolla hävetti mun puolesta...

Yks ilta meni sitten yli mikon ymmärryksen. Mikko oli tällöin selvinpäin ja mä aivan sekasin ninkuin aina. Mikon seurassa oli pari tyttöa ja oli poikiaki, ku tultiin kaupungilla vastaan, menin ja huusin näille tytöille et "mitä vi**ua te mun miehen kans ootte ym... Mikko huus mulle et nyt tää on ohi! Mä en aluks tajunnu sitä muta ammulla ku heräsin yksin sängystä romahdin. Soitin mikolle mut mulla ei ollut enää mitään toivoa. En kestäny tätä selvinpäin ja vein pään sekasin. Olin sit jonku reilu kuukauden joka päivä sekasin, enkä muista tästä ajasta paljo mitään. Oli yhden illan juttuja, tappeluita ja kaikkea hirveää.

Sitten sossut ja vanhempani huomasi et kaikki ei oo taaskaan hyvin. Mut erotettiin taas koulusta.

Silloin aloin itsekkin pikku hiljaa tajuamaan et ei elämä voi näin jatkua.
Mietin yhdessä vanhempieni ja sossujen kans et mitä alan tekemään.
No aluksi menin työkkäriin, mutta siitä ei tullut mitään ku en jaksanut/viittinyt toimittaa sinne tarvittavia papereita. Olin täysin tyhjän panttina..mulla ei ollut yhtään mitään.
Sain sit kuulla et mikolla on uusi tyttöystävä ja menin tietenki aivan rikki. Kun näin sen tytön niin inhosin sitä heti, vaikka en nähnyt tytöstä muutaku vilauksen ku tyttö meni autolla ohi.

Aloin taas juomaan ja kaikkee, mut onneks tätä ei kestäny muutaku pari viikkoa, kun tajusin taas et ei näin. Lopetin ja aloin oleen selvänä.
Mut en kestäny ku näin mikon ja hänen uuden tyttöystävän melkein joka päivä..samassa kaupungissa ku asuttiin.
Joten muutin pois. Sain hyvän koulu paikan ja asunnon tältä paikkakunnalta missä nyt asun.

Ei viinat ja aineet kuitenkaan kokonaan jäänyt vaikka vähensinkin paljon.
Yhtenä iltana sit lähettiin kavereitten kans viettään iltaa sille paikkakunnalle missä mikko ja sen nykyinen asuu. Mikko ja sen nykyinen tuli vastaan..Mä vein hullut raivarit mikolle ja tytölle. Huusin ja huusin kunnes he lähti pois. En jättänyt asiaa siihen ja menin perään ja löin tätä tyttöä, se helpotti taas vähäksi aikaa.

Aamulla heräsin ja säikähin tekojani, mut eka kerran sillon oikeasti säikähin. Lähdin taas vanhempieni luo vähäksiaikaa rauhottumaan.

No nyt sitte ollaan jo tässä elämän vaiheessa mikä mulla nyt on menossa...

Ikävöin mikkoa vieläkin hirveästi ja haluaisin mikon takas, mutta tiedän et olen ollut vaikea ja kaikkee... En oo piettäny mikkoon pitkään aikaan mitään yhteyttä ja kun mikko kysyi multa et voidaanko olla kavereita sanoin et ei en pysty olla sun kaveri. Kuulen mikosta kuitenki aina kavereiltani, ku meillä on kuitennki paljon yhteisiä kavereita.

Nyt mä oon kuitenki vähän ihastunut toiseen, yhteen janneen.. Janne haluais jo seurustella ja vakiintua mun kans, onhan se mua kuusi vuotta vanhempi. Mut en oo vielä suostunut, koska en oo päässy vieläkään kunnolla mikosta yli vaikka mikolla onkin jo uusielämä toisen kanssa. Ikävöin mikkoa joka ilta. Janne on jo puhunut lapsista mut sanoin heti et "hei,mulla on kouluki käymättä".
Oon miettiny et pitäiskö mun ottaa jannesta mies ennenkuin on liian myöhästä ja yrittää jannen avulla unohtaa mikko..mut onko se sit oikeen..entiiä.

Mulla menee nyt ihan kohtalaisesti. huomena alkaa uusi koulu jonka olen päättänyt käydä kunnolla loppuun. Asun erillä paikkakunnalla ku mikko ja se jotenkin helpottaa. En käytä enään aineita mut joskus kuitenkin ryyppään ja tiedän et mun pitäis vielä vähentää ainakin ryyppäämistä. Käyn psykologilla ja sekin on vähän helpottanut. Ja asun nyt lähempänä vanhempiani.
Tiedän et vielä on paljon opittavaa mut on tää nyt ainakin hyvällä alulla... Täytyy opetella arki asioita kuten esim. rahan käyttöä sängyn petaamista, ruuan laittoa jne.

Mulla nyt vaan vaivaa se janne et mitä mun pitäis sen kans tehdä?? Olenko vielä valmis..en tiiä.

mun ei oikeestaan pitäny kirjottaa näin ku kirjotin, kuuluukohan tää teksti enään ees tälle palstalle.. Mutta kuitenki sainpa purkaa ajatuksiani :)

...jatkan elämää ja opin vielä paljon, yritän etsiä sen normaalin nuoren reitin...

10

1465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuori tyttö nimeltä sini88

Muuten! olisi kiva jos jotku haluais jotenkin kommentoida tätä ja kertoa jos on ollut samoja kokemuksia... Kiitos vielä :)

• vain oma

mielipiteeni, mutta ensiksi käy koulusi loppuun. Se on ainakin tärkein pointti. Ja olet vielä aika nuori(-88 syntynyt?)about 18-vuotias..kaikki elämä edessä. Ja myöskin tuon ikäeron takia...hän on sinua 6vuotta edellä, joten tietenkin hän on enemmän elämää nähnyt...vaikea sanoa mitä tehdä, koska mielesi voi muuttua vielä tuon Jannenkin suhteen, eli huomaat myöhemmin, että rakkaus loppui parin vuoden jälkeen. Ja varsinkin kun sinulla on tunteita Mikkoa kohtaan, niin olisi hyvä jos ajan kanssa yrität unohtaa tuon Mikon ja silloin kenties vasta olet valmis uuteen suhteeseen. Vaikka itselläni on kaveri, joka ollut saman miehen kanssa jo monta vuotta ja heillä suuri ikäero, mutta kuitenkin ovat edelleen kuin paita ja peppu. Kuitenkin nämä on niin kinkkisiä juttuja. Ennenkaikkea on kuitenkin hienoa, että olet saanut itsesi jalkeille ns.uuteen elämään, joten jatka samaa rataa ja toivon todella paljon onnea sinulle, koska vaikutat kuitenkin fiksulta tytöltä vaikka sekoillut oletkin, mutta niinhän ne moni nuori tekee nykyaikana. =)

• Evelyne77

"vaikutat kuitenkin fiksulta tytöltä"

Voisitkohan tarkentaa? Itse en löytänyt tuosta tekstistä kuin yhden aivotoiminnan hetken siitä valaistumisen kohdasta, kun hän oivalsi säikähtää tekemisiään.

Mutta onnea vaan.

• nuori tyttö
        Evelyne77 kirjoitti:

"vaikutat kuitenkin fiksulta tytöltä"

Voisitkohan tarkentaa? Itse en löytänyt tuosta tekstistä kuin yhden aivotoiminnan hetken siitä valaistumisen kohdasta, kun hän oivalsi säikähtää tekemisiään.

Mutta onnea vaan.

Tiedoksi vaan että tunnen monia nuoria jotka eivät pahemmin aivoja halua käyttää tekemisissään vaikka hyvin fiksuja ovatkin.. Tämä on tätä nyky teinien elämää halutaan tehdä kaikkea hullua missä ei mitään järkeä ole.

sitten kun tunnetaan et nyt saa riittää niin se lopetetaan. Joillakin se vaan on mennyt yli ja lopettaminen on vaikeampaa.

Alkoholin ja muiden aineiden käyttö kun alkaa hallita monen nuoren elämää aivan huomaamatta...
        Silti he nuoret ovat fiksuja.

Ja kaikki tarvii onnea, jopa sinäkin.

• nuori tyttö

Kiitos paljon viestistäsi! Oli jotenkin rohkaiseva. Samaa olen nyt miettinyt itsekkin et parempi saada ensin omat asiat kuntoon ja alkaa vasta sitten kattelemaan sitä poikaystävää. Kun nyt kuitenkin on tärkeämpää saada omat asiat järjestykseen. Jannen kans suhteen aloittaminen saattaisi vaikeuttaa taas minun omia asiota... Ja kun olen vasta kolmen kuukauden päästä kahdeksantoista, niinkuin sanoit "elämä edessä".
        Ja nyt kun olen vielä erittäin heikossa elämän vaiheessa. Kaikki minua auttaneet aikuisetkin sanonut et "tosi fiksu tyttö, kun vaan haluaisi käyttää järkeänsä" :) onneksi olen taas oppinut vähän...

Kiitos ja kaikkea hyvää sulle!

• Evelyne77
        nuori tyttö kirjoitti:

Tiedoksi vaan että tunnen monia nuoria jotka eivät pahemmin aivoja halua käyttää tekemisissään vaikka hyvin fiksuja ovatkin.. Tämä on tätä nyky teinien elämää halutaan tehdä kaikkea hullua missä ei mitään järkeä ole.

sitten kun tunnetaan et nyt saa riittää niin se lopetetaan. Joillakin se vaan on mennyt yli ja lopettaminen on vaikeampaa.

Alkoholin ja muiden aineiden käyttö kun alkaa hallita monen nuoren elämää aivan huomaamatta...
        Silti he nuoret ovat fiksuja.

Ja kaikki tarvii onnea, jopa sinäkin.

Minun sanastossani älykäs on eri asia kuin fiksu. Älykäs on älykäs, käytti päätään tai ei. Fiksu taas on sellainen, joka nimenomaan käyttää ansiokkaasti päätään, vaikka sitä kapasiteettia olisi vähänkin. Eli ne eivät minusta ole synonyymejä. Fiksuuteen liittyy myös hyvä käytös ja toisten ihmisten hyvä ja asiallinen kohtelu. Minusta se ensimmäinen kirje ei osoittanut mitään fiksuutta, minkäänlaista. Älykäs voit olla, mutta sen ensimmäisen viestin perusteella tuskin fiksu.

Ja kyllä, kaikki tarvitsevat onnea. Mutta miten tämä taas mihinkään liittyi?

• nuori tyttö
        Evelyne77 kirjoitti:

Minun sanastossani älykäs on eri asia kuin fiksu. Älykäs on älykäs, käytti päätään tai ei. Fiksu taas on sellainen, joka nimenomaan käyttää ansiokkaasti päätään, vaikka sitä kapasiteettia olisi vähänkin. Eli ne eivät minusta ole synonyymejä. Fiksuuteen liittyy myös hyvä käytös ja toisten ihmisten hyvä ja asiallinen kohtelu. Minusta se ensimmäinen kirje ei osoittanut mitään fiksuutta, minkäänlaista. Älykäs voit olla, mutta sen ensimmäisen viestin perusteella tuskin fiksu.

Ja kyllä, kaikki tarvitsevat onnea. Mutta miten tämä taas mihinkään liittyi?

Se onnen toivotus liittyi siihen kun kirjotit ensimmaiseen viestiisi et "mut onnea vaan" tai jotain vastaavaa en nyt muista tarkalleen..
        Ja minun sanastossani fiksu ja älykäs ovat aivan samaa tarkoittavia asioita.
        Mut pidetään me erit sanastot..Huomaa et olemme täysin erilaisia ihmisiä :)

• 15 v?

Luepa tuo tekstisi, naurattaako yhtä paljon kuin mua.. =DDDD

• nuori tyttö

Luin sen ja mulla ei naurattanut yhtään. Tuli paremminkin itku, ku tuli mieleen nämä ajat...

• nuori tyttö

tosiaan ku kysyit... olin silloin 16-17v. tai vieläkin kaks kuukautta olen 17v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe