Kaunis ja kiltti - vihollinen?

Anna.

Mulla on aina ollut aika vähän ystäviä ja oon alkanut miettiä että vaikuttaako edellä mainitut siihen? Vaikka oon aina ystävällinen kaikille, enkä ikinä petä kenenkään luottamusta, niin silti "ystävät" katoavat aina jonnekin. Monet kehuu mua kainiiksi mutta siitä onkin muodostunut mulle ongelma kun kaverit pitää muф n.s. uhkana. Sitten tämä kiltteys.. mua usein käytetään hyväksi, oon aina valmis tekemään kavereita varten mitä vaan ja annan helposti anteeksi. Poikaystävänikin on sanonut että oon liian kiltti, niin siks ihmiset käyttää mua hyväkseen.
Mut mitä mieltä muut naiset on? Pitääkö nämä paikkansa? Mut mitä voin tehdä asialle? Pitääkö olla ruma ja ilkeä vai?:/

19

2081

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepjep

Aina näitä samoja tyhmiä kysymyksiä! Eiköhän syyt ystävien kaikkoamiseen löydy kuitenkin jostain ihan muualta, mitä et itse näe...katso tarkemmin peiliin.

• Komea ja kiltti

Mulla on ihan sama juttu, miespuolisia kavereita ei ole koskaan ollut ku pari ja nekin kai siksi, kun ei muut miehet/pojat ole huolinu. Miehet on mun seurassa koko ajan varpaillaan, etsivät heikkoa kohtaa jotta pääsevät vittuilemaan. Jos olen oma itseni, musta huomaa heti, etten ole kovanaama vaan mukava ja rauhallinen tyyppi. Tähän piirteeseen isketään heti kiinni ja päänaukominen alkaa. Tilanne on vähän eri jos miehillä on naisensa mukana, sillon miehet on ainakin varpaillaan.

Naiset taas jännittää seurassani ihan hirveesti. Itsevarmanakin itseään pitävät naiset alkaa pakertaa yhden sanan lauseita ja ujostelee niin pirusti.

Olen muuten sinkku. Sopii sinänsä tosi hyvin edellä kuvattuun.

• perjantai

Nauti hyvä mies siitä, mitä sinulle on annettu. Kyllä se oikea nainenkin löytyy. Voisit tietty ottaa naisten kanssa puheeksi sen, mitä ihmisissä arvostat. (Että et esim. ole ulkonäkökeskeinen jne.)
        Vika ei ole sinussa, vaan muiden huonossa itsetunnossa. Pää pystyyn ja pidä pari hyvää ystävää lähelläsi. Sinä olet uhka muille miehille ja naisille liian hyvää ollaksesi totta. Kun omaa hyvän ulkokuoren ja lisäksi älykkyyttä, ei elämä koskaan ole helppoa. Tämä siksi, että valtaosa ihmisistä ei ole sellaisia, vaan olet jotakin, mitä katsoa ylöspäin!

Itsekin olen nätiksi sanottu ja erittäin ystävällinen, luova ja hyväntahtoinen ihminen. Jotkut ihmiset eivät kestä sitä, erityisesti työelämässä olen joutunut panettelun kohteeksi aivan suotta, mutta tämä ei lannista minua ja aina on työpanostani arvostettu. Itse löysin itselleni mukavan hyvä itsetuntoisen miehen, joka ei koe minusta epävarmuutta, vaan rakastaa minua täydestä sydämestään. Joku ehkä ajattelee, että olisin voinut saada paremmankin näköisen, mutta kultaisempaa miestä en voisi ajatellakaan. Tässäpä ehkä vastaus siihenkin pohdintaan, miksi näteillä naisilla on usein ei niin nätti kumppani. Sama pätee myös toisinpäin, eli komeisiin miehiin. Ja minulle hän on kuitenkin kaikista komein ja mukavin mies!:)

• Kyselijä
        perjantai kirjoitti:

Nauti hyvä mies siitä, mitä sinulle on annettu. Kyllä se oikea nainenkin löytyy. Voisit tietty ottaa naisten kanssa puheeksi sen, mitä ihmisissä arvostat. (Että et esim. ole ulkonäkökeskeinen jne.)
        Vika ei ole sinussa, vaan muiden huonossa itsetunnossa. Pää pystyyn ja pidä pari hyvää ystävää lähelläsi. Sinä olet uhka muille miehille ja naisille liian hyvää ollaksesi totta. Kun omaa hyvän ulkokuoren ja lisäksi älykkyyttä, ei elämä koskaan ole helppoa. Tämä siksi, että valtaosa ihmisistä ei ole sellaisia, vaan olet jotakin, mitä katsoa ylöspäin!

Itsekin olen nätiksi sanottu ja erittäin ystävällinen, luova ja hyväntahtoinen ihminen. Jotkut ihmiset eivät kestä sitä, erityisesti työelämässä olen joutunut panettelun kohteeksi aivan suotta, mutta tämä ei lannista minua ja aina on työpanostani arvostettu. Itse löysin itselleni mukavan hyvä itsetuntoisen miehen, joka ei koe minusta epävarmuutta, vaan rakastaa minua täydestä sydämestään. Joku ehkä ajattelee, että olisin voinut saada paremmankin näköisen, mutta kultaisempaa miestä en voisi ajatellakaan. Tässäpä ehkä vastaus siihenkin pohdintaan, miksi näteillä naisilla on usein ei niin nätti kumppani. Sama pätee myös toisinpäin, eli komeisiin miehiin. Ja minulle hän on kuitenkin kaikista komein ja mukavin mies!:)

Onko miehesi muuten sattumoisin varakas? Olen pannut merkille että kun kauniilla naisella on einiinkomea mies, on herra yleensä rikas (tämä on varmaankin sattumaa, tietenkin kyse on kaunottaren jalosta luonteesta mutta silti...)?

• Nimetön

Tiedän mistä puhut... Mutta ei tietenkään pidä siksi muuttua itse huonompaan suuntaan. Mutta, ethän jotenkin alitajuisesti tuo julki sitä, että pidät itseäsi kauniimpana(parempana)? Kun itse ajattelet niin, niin se helposti näkyy ulospäin, ja siitähän ei kukaan tykkää. Yritä asettaa itsesi ihan samalle tasolle kuin ne kaverisikin :-) Unohda ihan kokonaan, miltä näytät, sillä ei heidän seurassaan ole mitään väliä.

• mutta totta

Kyllä sä taidat muodostaa uhkan toisille naisille, joilla ei ole raudanluja itseluottamus. Sun kiltteys ennen kaikkea, saa todennäköisesti kaverisi tuntemaan itsensä huonommiksi ihmisiksi, että sinun rinnallasi he eivät anna niin hyvää kuvaa itsestään kuin haluaisivat. En usko, että ulkonäöllä on siihen lopulta paljoa vaikutusta.

Enkeliys on tyttöjen ja naisten kestosuosikki ja ihanneminä (katsokaa vaikka gallerioiden nimimerkkejä, kuinka moni haluaisi olla enkeli... tai I'm an angel-printtipaitoja nuoremmalla väellä) noin lievästi yleistäen ja kun toinen siinä vertailukohtana on kiltimpi, se ottaa päähän. Tiedän omasta kokemuksesta, kilttinä ihmisenä, mutta myös sen tunteen kun porukassa on joku superkiltti ja mukava ja siitä seuraavan tunteen, että voi harmi kun tunnen itseni huonoksi ihmiseksi..

Miehet eivät kaiketi voi käsittääkään tällaista ja vastailevat "katso vielä peiliin"- kommentein. Ei sun siis pitäisi tarvita muuttua. Mutta tästä en ole ihan varma.. en ole löytänyt asiaan kunnollista ratkaisua. :)

• !!!!!!!?

Liika kiltteys ja nätti naamako muka uhka ja ystävyyden esto? No ei varmaan ole! Kuka nainen (siis aikuinen) valikoi ystävänsä pärstäkertoimen mukaan? Ystävällisyys ja huomioonottaminen on kiltteytä ja ne ovat kyllä asioita, jotak voimistavat ja pitävät ystävyyttä yllä. Sen sijaan jos nainen on "joo, joo" -tyyppiä, ilman omia mielipiteitään (..ettei loukkaisi muita), aina auttamassa (..kun ei luota toisen selviämiseen) ja ajattelemassa toisen parasta (..mistähän senkin hän tietää) ei ole ihme jos ystäviä ei löyty

• Anna.
        !!!!!!!? kirjoitti:

Liika kiltteys ja nätti naamako muka uhka ja ystävyyden esto? No ei varmaan ole! Kuka nainen (siis aikuinen) valikoi ystävänsä pärstäkertoimen mukaan? Ystävällisyys ja huomioonottaminen on kiltteytä ja ne ovat kyllä asioita, jotak voimistavat ja pitävät ystävyyttä yllä. Sen sijaan jos nainen on "joo, joo" -tyyppiä, ilman omia mielipiteitään (..ettei loukkaisi muita), aina auttamassa (..kun ei luota toisen selviämiseen) ja ajattelemassa toisen parasta (..mistähän senkin hän tietää) ei ole ihme jos ystäviä ei löyty

On mulla kyl omia mielipiteitä (ja tuon ne aina esille) ja oon myös hauskaa seuraa niille jotka tuntee mut kunnolla, jotkut taas ei uskalla jostain syystä tutustua paremmin, ehkä just ulkonäkö ja kiltteys esteinä..:P

• oletko
        !!!!!!!? kirjoitti:

tosissasi?!?!

"Sen sijaan jos nainen on "joo, joo" -tyyppiä, ilman omia mielipiteitään (..ettei loukkaisi muita), aina auttamassa (..kun ei luota toisen selviämiseen) ja ajattelemassa toisen parasta (..mistähän senkin hän tietää) ei ole ihme jos ystäviä ei löyty"

Nuoko huonoja puolia?! Olet typerys. Minulla monta tuon tyylistä ystävää. Ovat kilttejä ihmisiä, ajattelevaisia. Ehkäpä hieman epävarmoja, mutta sydämellisiä.

Ei kyllä itseään täynnä olevat ämmät, jotka ovat aina kanssasi eri mieltä kaikesta, eivätkä kestä muita näkökulmia kuin omiaan, ovat parhaimpia ystäväehdokkaita?!?!?

• Milloin
        Anna. kirjoitti:

On mulla kyl omia mielipiteitä (ja tuon ne aina esille) ja oon myös hauskaa seuraa niille jotka tuntee mut kunnolla, jotkut taas ei uskalla jostain syystä tutustua paremmin, ehkä just ulkonäkö ja kiltteys esteinä..:P

on kiltteys ollut mikään este ystävystymiselle?

Oletko ihan varma, että et itse torju näitä ihmisiä olemalla esimerkiksi sulkeutunut seurassa? Avoimiin ihmisiin on helppo tutustua, oli ne sitten ystävämateriaalia tai eivät. Ehkä sun kannattaisi pohtia muiltakin näkökannoilta, miten autat ihmisiä tutustumaan sinuun. Tutustuminen kun on kahden ihmisen yhteistyötä.

• asdasda

Ei sun tarvi ilkeentyä tai rumentua, pääset haluamaasi lopputulokseen kun olet tietoinen kanssaihmisten motiiveista, jolloin voit päättää osallistutko heidän peleihinsä vai et. Jatkuvasti vaatimuksia esittävät "ystävät" ovat kaikkea muuta kuin ystäviä. Hanki parempaa seuraa.

• jen.

ihan kun mä olisin kirjoittanut tuon sun kirjoituksen :) Ollaanko kavereita? hih ;)

• Anna.

ollaan vaan :D

• ei todellakaan

Kyllä se syy on käyttäytyminen ja jokin sinussa ei natsaa. Olet ehkä liian joo joo. Tai liian nössö. Naiset ovat nykyaikana aika kovia , nössö mies ei kelpaa eikä nössö kaveri.
      Sulla voi olla myös kaikki liian perushyvin , jos niillä sun kamuilla on jotain huolia, niin niistä voi tuntua tylsältä puhua sulle kun sä et kuitenkaan voisi ymmärtää kun sulla on perushyvät oltavat........

• Anna.

no on munkin elämässä ihan riittävästi ongelmia, et se siitä. Mut oon huomannut että ihmiset pitää mua automaattisesti menestyvänä ja et mulla on kaikki hyvin, koska on hyvä ulkonäkö. Eihän siitä ulkonäöstä ole kaikki kiinni! Esim. kun olin etsimässä töitä niin yks kaveri sanoi et "kyllähän sä löydät töitä kun ootkin noin kaunis" just.. Ja sitten kun saavat tietää erilaisia ikäviä asioita mun elämästä niin alkaa semmonen piilopilkkaaminen.
        Sitten taidan olla hieman nössö, semmonen äidin tyttö, mut mitä vikaa siinä on? Pitääks olla joku kova ämmä ja karkottaa ihmisiä ympäriltä?
        Ja kiltti ei tarkoita että on tylsä ja joojoo-tyyppi.On mullakin mielipiteitä kaikesta ja tuon ne esille. Kiltteydellä tarkoitan sitä että en kiroile, en juopottele, kunnioitan ihmisiä. Sitten vaikka oon jo 20 mul on ollut vain yks poikaystävä jo pitkään aikaan, eli en ole mikään jakorasia (ja ´varsinkin tää asia rsyttää muita, ihan kun ei pystyi hyväksymään toisen onnea vain yhden ihmisen kanssa.) Jos muiden mielestä oon tylsä niin ihan miten vaan.:P

• liioittele
        Anna. kirjoitti:

no on munkin elämässä ihan riittävästi ongelmia, et se siitä. Mut oon huomannut että ihmiset pitää mua automaattisesti menestyvänä ja et mulla on kaikki hyvin, koska on hyvä ulkonäkö. Eihän siitä ulkonäöstä ole kaikki kiinni! Esim. kun olin etsimässä töitä niin yks kaveri sanoi et "kyllähän sä löydät töitä kun ootkin noin kaunis" just.. Ja sitten kun saavat tietää erilaisia ikäviä asioita mun elämästä niin alkaa semmonen piilopilkkaaminen.
        Sitten taidan olla hieman nössö, semmonen äidin tyttö, mut mitä vikaa siinä on? Pitääks olla joku kova ämmä ja karkottaa ihmisiä ympäriltä?
        Ja kiltti ei tarkoita että on tylsä ja joojoo-tyyppi.On mullakin mielipiteitä kaikesta ja tuon ne esille. Kiltteydellä tarkoitan sitä että en kiroile, en juopottele, kunnioitan ihmisiä. Sitten vaikka oon jo 20 mul on ollut vain yks poikaystävä jo pitkään aikaan, eli en ole mikään jakorasia (ja ´varsinkin tää asia rsyttää muita, ihan kun ei pystyi hyväksymään toisen onnea vain yhden ihmisen kanssa.) Jos muiden mielestä oon tylsä niin ihan miten vaan.:P

siinä mielessä, että olet antanut aika ison osan pohdinnastasi sille, mitä muut ajattelevat. En tiedä mistä noin osaatkin analysoida, että sinun melkein neitsyytesi tms. niin hirveäasti ihmisiä tai kanssasisariasi kiinnostaisi. Hyvä kun kerroit ikäsi. Olet nuosi nauti ja elä elämääsi niin kuin parhaiten näet, älä koko ajan kuvittele mitä muut ajattelevat koska yleensä arvaus osuu pieleen.

• jen.
        Anna. kirjoitti:

Alkaa kuulostaa jo ihan uskomattoman tutulta toi sun kirjoitus :) Mä oon kans muuten 20v. Jos haluut mailata: [email protected]

• satakieli_
        liioittele kirjoitti:

siinä mielessä, että olet antanut aika ison osan pohdinnastasi sille, mitä muut ajattelevat. En tiedä mistä noin osaatkin analysoida, että sinun melkein neitsyytesi tms. niin hirveäasti ihmisiä tai kanssasisariasi kiinnostaisi. Hyvä kun kerroit ikäsi. Olet nuosi nauti ja elä elämääsi niin kuin parhaiten näet, älä koko ajan kuvittele mitä muut ajattelevat koska yleensä arvaus osuu pieleen.

Taisin jossain aiemmin jo kirjoittaa, että on erittäin ärsyttävää, kun ihmiset tietävät NIIIIIN varmasti mitä toinen ajattelee ja mistä kaikki hänen tekemisensä johtuvat. Jos mietityttää, niin kysyä voi suoraankin. Yhtään ajatustenlukijaa ei tietääkseni vielä ole syntynyt, joten eiköhän jätetä moiset haaveilut kokonaan.

Mulla tulee alkuperäisestä mieleen yksi entinen kaveri, joka oli vain ihan-auttamattoman-tylsä. Mitään puhumista ei pidemmän päälle keksinyt, koska meillä ei ollut mitään yhteistä. Hän ei koskaan aloittanut keskusteluja, minusta tuntui 15 minuutin juttelun jälkeen kuin olisin kivirekeä vetänyt perässäni. Sinällään hän oli (on edelleen) erittäin fiksu, kaunis, mukava, ystävällinen ja niin edelleen. Itse en ole tavallista ihmistä kummempi, eli ei minun kanssani panemisesta ja ryyppäämisestä vain puhuta. Kun ei natsannut niin ei natsannut.

• samma här

Mutta ajattele positiivisesti, ystävät jotka kaikkoavat läheltäsi, eivät ole todellisia ystäviä, etkä heitä tarvitse mihinkään. Sen asenteen minä olen ottanut.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3878
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      351
      3011
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      11
      1915
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1635
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1099
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      944
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      781
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      769
    Aihe