Mulla on ollut nyt viikon verran ihan omituinen vaiva.En oo siitä oikein kehdannut keneltäkään kysyä kun se on vähän häpeällinen..Mulla puutuu istuessani tosi nopeesti alaselkä ja takapuoli.Myös oikean pikku rilli ja varvas puutuu saman aikaisesti.Ulostaessani mua sattuu takapuoleen.Olen miettinyt sitä voisiko tuo puutuminen olla syynä siihen..onko mulla joku hermo puristuksissa joka vaikuttaa puutumiseen? Entäs nää ulostuskivut?Viikon sisällä on maha ollut kyllä aika kipeenä mutta eihän maha vaivat voi tätä kipua peräpäässä aiheuttaa..
Puutumista ja kipua
4
1209
Vastaukset
- hoidettu
SI-nivelen dislokaation merkkejä: Ummetus, alaselän puutuminen/kipuilu, pakarakivut, iskias, yhdeen varpaan polttelu/puutuileminen.
Onko jalat eri mittaiset? Toinen jalka voimaltaan heikompi? Toinen jalkaterä kiertynyt joko sisään tai ulos, eli eivät ole symmetriset?- ihmettelijä
Joo..kyllä mulla tuota vaivaa on että jalat on eri pituiset.Pitkään paikallaan esim.seisomisesta tulee helposti selkä ja jalat kipeeksi.Oletko joku lääkäri? Voiko nää mun kaikkia edellä mainitut vaivat johtua siis jostain jalkojen eri pituisuudesta? Mikä taudin määrite on ja miten hoidetaan?
- hoidettu
ihmettelijä kirjoitti:
Joo..kyllä mulla tuota vaivaa on että jalat on eri pituiset.Pitkään paikallaan esim.seisomisesta tulee helposti selkä ja jalat kipeeksi.Oletko joku lääkäri? Voiko nää mun kaikkia edellä mainitut vaivat johtua siis jostain jalkojen eri pituisuudesta? Mikä taudin määrite on ja miten hoidetaan?
Itse etsin kauan osaajaa ja lopulta löysin yhden fysiatrin. Häneltä nuo oireetkin kuulin, kun ne omiinikin täysin sopi. Tuohon oikean diagnoosin etsimiseen multa kului 10 vuotta ja 20 lääkäriä. Sekä muutama tuhat euro...
Jalkojen pituusero johtuu tuosta SI-nivelen dislokaatiosta. Kun se korjataan, niin jalat on sit saman mittaiset. Korjaus: työnnetään Si takaisin paikoilleen. Jos haluat siihen hommaan lääkärin, niin niitä lienee Suomessa vain kaksi. Joku kiropraktikko voi myös sen osata tai osteopaatti. Mutta eivät siis kaikki.
Uusimmassa Nikama-lehdessä kirjoitti juuri näistä lääkäreistä toinen tuosta Si-nivelestä: http://www.selkaliitto.fi/Nikama_01_06.pdf
- noita
.."hoidetun" aikaisempia kirjoituksia.
Ja mitä mieltä ihmiset hänestä ovat.
Ei kannata ottaa tosissaan mitään mitä hän sanoo.
Minusta sun pitäisi mennä tutkimuksiin, nämä vaivat eivät välttämättä liity toisiinsa joten lääkäriin vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311325Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1202380Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17780Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699