Esimerkiksi golffari Tiger Woods (n. 185 cm ja 85 kg) nostaa penkistä 150 kiloa. Treenaa kyllä punteilla, mutta useat itäplogin urheilijat ja taasen mustat urheilijat ovat lajista riippumatta vahvoja.
Onko meilä EU:n alueen treenareilla jotain opittavaa?
Ovatko mustat luonnostaan vahvoja?
10
1499
Vastaukset
- selitys
yhes stand up show:ssa chris rock hyvin heittää et mustat on 10% amerikan väestöstä mutta hallittee yli 90% koko urheilu skaalaa ettei oo huonosti ei!
toine heitto oli hyvä kans et valkoset kun piti mustia orjinaan,orjille ei annettu oikeutta oppia esim lukemista,kirjottamista jne vaan kaikki fyysiseen työhön kykenemättömät tapettiin ja myös ne jotka näytti että osaavat jotain tapettiin,valkoset koetti rakentaa tällä tavalla super-orjia ja siitä todisteena tämän päivän mustat hallihtee yli 90¤ urheulu lajeja,valkonen monesti koettaa selittää että tumma ihoset ihmiset ovat älyllisesti heikompi lahjasempia kuin valkoihoiset mutta eihän se todellisuudessa mene niinkään..- QWERTY
"valkonen monesti koettaa selittää että tumma ihoset ihmiset ovat älyllisesti heikompi lahjasempia kuin valkoihoiset mutta eihän se todellisuudessa mene niinkään" VÄÄRIN!
Monissa tutkimuksissa on todettu mustien omaavan keskimääräisesti 15 pistettä heikomman ÄÖ:n. Eikä mikään tutkimus ole pystynyt todistamaan etteikö näin olisi.
- pesukarhu
"Jalostettu rotu" toisin kuin me pulla mössö valkonaaat.
- Jepjep
Mustilla luonnostaan parempi teston tuotanto, eli räjähtävä lihas kasvaa helpommin. Kuten kullikin.
- TeräsHiiri
Mielestäni tutkimus on hieman suppea.
Jos katsotaan oikeasti mustia, ei asia ole ihan noin yksinkertainen.
Amerikassa mustia pidettiin orjina, ja heikoimmat kuoli tai tapettiin, kun raskaaseen fyysiseen työhön kykenevät jäivät henkiin. Eli geneettisellä perimällä, jota ihminen on jalostanut tiedostamattaan, on vaikutusta tähän. Varmasti myös tietynlainen ajattelumalli vahvasta orjasta on ollut luja entisaikaan. Kalliimpia ja arvostetumpia oli varmasti orjat, jotka olivat vahvoja. Vai kumman sinä ostaisit ennemmin, orjan, joka nostaa 150 kiloisen vesitynnyrin kerran, vai sen joka ei nosta sitä? Koska tuohon aikaan ei välttämättä ole ollut muuta kriteeriä orjalle. Voima on helppo mitata, ei kestävyyttä ole osattu arvostaa silloin.
Sitävastoin Afrikassa mustat eivät varmasti ole niin vahvoja. Luonto itse on karsinut räjähtävään lyhytaikaiseen fyysiseen suoritukseen kykenevät henkilöt, kun taas pitkäaikaista kestävyyttä vaativaa suoritusta on tarvittu enemmän (pitkät vedenhaku matkat, pitkät metsästys matkat, yms.). Ei ole apua, jos savannilla jaksat juosta 100m lujaa leijonaa karkuun, jos turvapuu on 500m päässä, näin kärjistetysti sanottuna.
Afrikkalaiset halitsevat huomattavasti enemmän pitkiä juoksumatkoja, jossa harvempi amerikkalainen musta pärjää. Sitävastoin amerikkalaiset taas hallitsevat lyhyitä matkoja, jossa taas harvempi afrikkalainen pärjää.
Joku taas sanoi tuolla valkoisia pullamössöksi. Toisaalta on niinkin, että karuissa ja kylmissä olosuhteissa ei välttämättä henkiinjäämiseen tarvita voimaa tai kestävyyttä. Ideat ja innovatiivisuus ratkaisee. Se kuka älyää rakentaa kestävimmän ja lämpimimmän rakennuksen itselleen, selviää talven kylmyydestä parhaiten. Ihmisen suurin luonnollinen vihollinen on ollut kylmyys, ei niinkään saalistajat. Kylmyyttä vastaan ei voi taistella kuin älyllä.
Ennen kuin minua syytetään rasismista, sanon, että olen kirjoittanut tämän kirjoituksen täysin syyntakeettomana, tietämättä asiasta yhtään mitään. Tätä tekstiä ei pidä kopioida, eikä esittää missään. Tämä on täyttä sontaa, eikä kirjoittaja oikeasti tiedä, mistä kirjoittaa. Asialle ei ole mitään tieteellistä faktaa tai tutkimuspohjaa. Tämä teksti ei perustu mihinkään. Kirjoittaja on täysi sekopää, joka käyttää täysin olemattomia, riippumattomia ja perusteettomia mielipiteitä, mielikuvia, riippuvuussuhteita ja päätelmiä omassa tekstissään. Tämä teksti ei perustu yksinkertaisesti mihinkään, eikä sitä näin ollen edes pitäisi lukea!- tekstisi
oli hyvä ja saatoin jopa havaita logiikkaa rivien välistä. Ehkä hieman harvinaisempaa täällä päin.
- tuotu
Länsiafrikkalaiset on nopeita ja lihaksikkaita
Itäafrikkalaiset kenialaiset ja etiopialaiset ym.
on kestäviä ja vähemmän lihaksikkaita
- fiktiota
vahvamies kilpailuissa pärjännyt musta niin uskon sitten tuohon väitteeseen.
- TeräsHiiri
Voisiko olla syynä, että Ämericcalisia ei kauhesti ylipäätään ole ollut vahvinmies kilpailussa?
Ei ole oikein saavuttanus koskaa jostain syystä suosiota Ämerican mantereella tuo laji. Harrastajakunta on vielä melko marginaalinen tuolla.
- jep jep
vaikka menneet kilot ja paunat sekaisin tiikeri woodsilta. 150 paunaa/n.80kg vois olla lähempänä totuutta???
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492043Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051747- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671160
- 251071
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966- 45947