Tyhjä avioliitto

Olen yksin tällä tyhjällä t...

Ollaan oltu 13 vuotta yhdessä, siitä naimisissa 11. Lapsia kaksi 11 ja 7 v. Asumme vanhassa ok-talossa.

Olemme viimeiset 3 vuotta taistelleet enemmän tai vähemmän. Tappelemme kotitöistä, vapaa-ajasta... Tuskin kumpikaan hirveästi rakastaa. Hellyyttä harvoin. Seksiä harvoin. Minua ei kiinnosta alottaa, kun en itse kerkeä mukaan.

Syksyllä mies lähti muutamaksi yöksi pois. Lapset oli ihan sekaisin. Vieläkin puhuvat siitä. Haluaisin myydä talon ja muuttaa lasten kanssa pois. En voi lasten takia. Tai entä jos talosta löytyy jotain vikaa, kun itse ollaan rempattu tätä.... Olen loukussa, tässäkö tää elämä nyt on, enkö saa enää olla rakastettu ja onnellinen.

7

1626

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teidän ottaa

hiukan etäisyyttä toisiinne? Kun mietit tilannettanne, kaikki tuntuu kaatuvan päälle. Olet liian lähellä kaikkea.
      Mitä jos lähdet lasten kanssa hetkeksi johonkin. Keskustelkaa ensin miehen kanssa, missä mennään ja mitä sinä oikein haluat.

Meillä oli tilanne vähän sama: selvää kyllästymistä ja suhde näytti olevan loppu. Mies oli enemmän muualla kuin kotona. Sanoin, että sama vaikka lopetettais kokonaan, kun ei kerran tunnu mikään enää miltään. Seksiäkään ei enää ollut. Kesä ja syksy siinä kyräiltiin toisiamme. Lopulta mies ilmoitti, että se loppui nyt.
      Silloin vasta tajusin kuinka paljon rakastan ja välitän, vaikka toista luulin.

Nyt yritämme jotenkin eteen päin, vieläkään kaikki ei ole selvinnyt. Paljon on sellaista, mitä luulin menettäneeni. Minä rakastan, yritän osoittaa sen toiselle. Seksiäkin on taas, pitkästä aikaa. Mutta vielä jokin kaihertaa. Luulen, että se on miehen runsaat menot; hän kun olisi vieläkin enemmän muualla kuin kotona, eikä halua tapojaan muuttaa.
      Mutta eiköhän se tästä. Pikku hiljaa.

Yritä sinäkin keskustella (vaikka keskustelusta meillä ei oikein voi puhua) miehesi kanssa. Kyllä ne asiat selkiytyvät, jos tunnetta on vielä.
      Voi olla, että se rakastamisen tunne on hautautunut jonnekin arjen alle. Miettikää yhdessä ratkaisua pulmaanne.

• ja miksi

Erot ovat aina tuskallisia varsinkin pitkän suhteen jälkeen. Pieni hinta kuitenkin siihen että onneton elämä loppuu! Kaikki tarvitsevat rakkautta ja hellyyttä, myös sinä ja miehesi. Joskus on vain myönnettävä ettei yhteinen elämä ole teitä varten. Jossain joku odottaa

• saatu..

kaikki ja on ns. helppo elämä....niin halutaan uutta ja ihmeellistä. Kyllä se niin on että arki on parasta! Ja uudet ihmeellisyydet voi kokea oman perheen kanssa. Harmi jos sen tajuaa vasta liian myöhään.

• hyvinaina

Meillä arki sujui jotenkin, mutta mies tuli aina vain sietämättömämmäksi. Luulin että ajan kanssa kaikki paranee, päinvastoin saan kokea lähes pelkkää halveksuntaa hänen taholtaan. Kaikki mitä sanon on väärin; en saisi puhua niistä asioista, joista puhun. Minulla on väärät mielipiteet, rumat vaatteet jne..
        Kerran kun yritin lähestyä häntä niin hän käski painua vittuun. Potkaisi, vaikka ihmisiä oli muitakin paikalla.
        Hänestä on paras kun olen hiljaa.
        Arki sujuu parhaiten kun ei olla tekemisissä, ollaan töissä ja tehdään arkeen kuuluvat asiat.
        Puhelimessakin hän puhuu minulle tosi vmäiseen tyyliin ja ei sano hei puhelun päätyttyä vaan sulkee puhelimen. Hän on siis vihainen koko ajan mutten tiedä miksi tai mistä???

• Vanhanaikaisen naisen mieli...

sanoit, että riidat ovat vapaa-ajasta ja kotitöistä.
      Asutte omakotitalossa. Ehkä voisit varmaan ajatella myös miehesi näkökulmasta noita kotitöitä ja vapaa-ajan asioita. Miehelläsi on varmaankin talossanne hoidettavana sellaisia huoltotöitä, joita sinä et ehkä heti osaisi. Olen huomannut, että ainakin meillä vanhassa talossa on jatkuvasti sellaisia korjauksia, joita mieheni pystyy tekemään paremmin, kuin minä, jos yrittäisin, joten minulle on ilmanmuuta selvä, että teen ns. "naisten työt" kiltisti, koska en itse kuitenkaan pysty tekemään niitä ns."miesten töitä" ja niinhän ne työt vähän silloin
      jakautuu. On niin eri juttu sellaisilla ihmisillä, jotka asuvat kerrostalossa tai rivitalossa. Siellä minun mielestäni miehen kuuluukin osallistua kotitöihin ihan erilailla. Siellä miehellä ei ole niitä korjaus ja huoltohommia, niinkuin omakotitalossa.Nykyään vaan liikaa tuodaan esiin ns. yhdessä tehtäviä kotitöitä, ajattelematta ollenkaan sitä, että naiset tosiaan eivät osaa tehdä kaikkea sitä, mitä mies,esim. omakotitalossa, mutta usein vaan naiset vaativat, että miehen täytyy osallistua silti tavallisiin kotitöihin. En ole ajatuksiltani mikään feministi, mutta ajattelen tasapuolisesti asioita. Miehesi kaipaa vapaa- aikaa.Se hänelle suotakoon. Hän jaksaa taas sen jälkeen paljon paremmin Me naiset olemme niin vahvoiksi tehty, että jaksamme kyllä. Olisi hyvä ajatella, että lapset ovat niin isälle kuin äidille tärkeimmässä asemassa elämässämme. Ja jotta heistä kasvaisi vahvoja aikuisia, voimme me vanhemmat vaikuttaa siihen myös omilla toimillamme, ajamatta itsekkäästi riitelemällä omia pieniä asioitamme läpi liitossamme. Ja kun muistelemme niitä papin sanoja avioliitosta aina silloin tällöin; RAKKAUS, kaiken se kestää ja kaiken se antaa anteeksi, ei se käyttäydy itsekkäästi,eikä sopimattomasti, se ei pöyhkeile jne. Kun yritetään ajatella näitä asioita, niin eiköhän se liitto taas mene eteenpäin. Avioliitto on kahden kauppa ja se on onnistumisen arvoinen liitto.Sen onnistumisen takia kannattaa tehdä kaikkensa.Siinä onnistuu, jos ei ole itsekäs. Ja kannattaa yrittää olla ainakin nalkuttamatta, koska miehet eivät jaksa sellaista naista kuunnella.
      Terveisin Vanhanaikainen nainen, 9 vuotta nuoremman miehen kanssa aviossa 30v. täynnä syksyllä, ja tuhannet tunnit itsetutkiskelua.

• se elämä siis

Pistä mukulat orpokotiin, myy talo ja pakene Ugandaan.

• merenrantakiinteistöön

ota lapset mukaasi,pannaan talo myyntiin ja
      sinut 1,kk lomalle Italian Rivieeralle,niin kyllä se elämä siitä palaa.

Kun tulet takaisin niin talo on myyty rahasi pankissa ukko heitetty pihalle ja sinulla puhaltaa uudet tuule.

eikö olekkin hieno ehdotus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe