Oikea kylkivaiva

tutkittu kyllä mut

Mulla on ollut jo reilun vuoden vaihtelevasti kipua ja outoa tunnetta oikealla puolella kylkeä. Välillä tuntuu kipua jossain lantioluun ja kylkiluiden välillä. Sekä muutenkin oikea puoli tuntuu erilaiselta kuin toinen puoli. Jos nojaan toiselle puolelle niin oikea tuntuu "ahtaalta". Multa on otettu lantion röntgen, ylävatsan ultra ja paksusuolen tähystys.Kaikki ok. Lisäksi otettu verikokeita ja nekin ok. Mistä tämä outo tunne/kipu voi sit johtua?Onko muilla vastaavasta kokemusta. Joku lääkäri mainitsi että yliliikkuva munuainen voisi aiheuttaa tälläisiä tuntemuksia..muita?

7

19199

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sappi???

lopeta alkoholin käyttö, kahvin juonti ym ja syö terveellisesti ja säännöllisesti ja katso, helpottaako vaiva parissa kuukaudessa. Jos näin tapahtuu, niin jätä moiset myrkyt pois ja syö mahdollisemman lisäaineetonta ruokaa. Elimistö puhdistuu kahdessa kuukaudessa.

• et noista johtuu

en meinaan o koskaan juonu kahvia tai polttanut tupakkaa...ja enkä syö mitenkään kauheen epäterveellisesti, välillä herkuttelen mutta en kovin usein.muuten syön ihan tavallista kotiruokaa..
        todella ärsyttävä vaiva tämä ja välillä on kipua alaselän puolellakin..help?

• Nainen42

Myös itselläni on oikeanpuoleinen kylki kipeänä ja joskus myös säteilee selkään. Onko sinulta otettu maksa-arvoja, itselläni myös muut verikokeet oli ok, täydellinen verenkuva, jossa mm. valkosolujen erittelylaskenta. Ajattelisin, että maksa, sappi, tms.

• on otettu

Juu, kaikki arvot katottu ja on ok. Ja tosiaan se ultrakin katottu, mut ei mitään.Outo vaiva kun ei mitään syytä tunnu löytyvän mut silti vaivaa melkein koko ajan..Onko itselläsi katottu ultralla ylävatsa?
        Oletko huomannut et onko sinulla istuessa, seistessä tai makuulla jotain eroa kivussa?Että tuntuuko esimerkiksi pelkästeen istuessa?Itsellä tuntuu ainakin istuessa ja seistessä.
        Entä oletko hoikka rakenteeltasi?Kun yksi lääkäri sanoi että laskeutuva munuainen voi aiheuttaa pientä kipua kyljessä ja selän puolella.Ja erityisesti tätä vaivaa on hoikilla naisilla.Itse olen hoikka ja kun vaiva alkoi olin viä enemmän hoikka.Että onkohan tämä sitten sitä vaan vai..kun tietäisi..

• Mary

Sellaista outo tunnetta, tai painetta tai kipua, miksi sitä nyt osaisi sanoa.
      Eikä se tule aina jonkun liikkeen yhteydessä, vaan on jo pitkän matkaa ajanut vaikka autoa ja yhtäkkiä tulee?
      Mulla myös oikealla puolella.

Syynä on selkäranka. Jos on vähänkään väljyyttä, yliliikkuvuutta tai kulumia, ranka "nappaa kiinni" ja se heijastuu kylkeen. Asiasta löytyy myös mielestäni googlettamalla "kylkikipu" tms.
      Sitten siinä käy niin, kun ranka ei liiku tietystä kohtaa niinkun pitäisi, mutta itse liikut, ns. "pätkä kylkiluut", eli kaksi alimmaista mitkä eivät pääty rintarankaan painaa vatsa- ja kylkilihaksiin, mitä eivät tee silloin kun selkäranka antaa niiden liikkua normaalisti..

Suosittelisin käyntiä kiropraktikolla, niin pääset siitä eroon!

• mape

minun oikea kylki on tosi kipeä ja ollut jo muutaman kuukauden. ultraäänitutkimus tehtiin ja maksa oli rasvoittunut. olen ylipainoinen. nyt kipu vaan lisääntyy ja olen menossa lisätutkimuksiin. maksa-arvot nyt normaalit. olivat koholla. käytän tosi vähän alkoholia. lääkkeitä on muutama tabletti. juon päivässä vettä 2 litraa ja enemmänkin. veden juonti on tosi tärkeää. laitan illalla 2l kannun hapettumaan vettä.

• jonze_86

Ollut jo yli 2kk erikoista kipua. Oon 21v nuori mies. Istumis työtä teen, siihen päälle melkein joka päivä rajua sali, karate tai uinti treeniä. Homma alkoi oikean kiveksen arkuudesta. Siirtyi oikealle, ns umpisuoli seudulle. Jäykkää lievää kipua. Ei mitään käsitystä mistä voi johtua ja ollut huolissani. Oon alkoholin suurkuluttaja niin ehkä jotain maksa-arvoihin, sappeen tms liittyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      129
      4845
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      16
      3514
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3327
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      30
      2772
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      88
      2523
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1833
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1452
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      135
      1368
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      6
      1354
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe