Mistä kokemusta?

Tähti

Lähes aina tarvitaan lastenhoitokokemusta, jotta ees kannattas kokeilla mahdollisuuksiaan pyrkiä Au Pairiksi, joten mistä sitä lastenhoitokokemusta sitten voi hankkia?? Minun tuttavaperheet, joilla on lapsia asuvat iha eri paikkakunnalla... Haaveissa olis päästä joskus kokemaan Au Pairina oloa, mutta eipä taida onnistua jos lastenkin hoidosta on vain muutaman kerran verran kokemusta... =(

9

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lilie

Kauppaan vaikka ne ei useimmiten tuota tulosta!Onko paikkakunnallasi MLL-toimintaa?
      Itse olen käynyt sen lastenhoitokurssin(makso 10€) ja sit sitä kautta voi saada keikkoja :)
      Tsemppiä!

• eihei

Aina ei silti tarvitse olla kokemusta. katsoppa www.mol.fi avoimet tyopaikat ja ulkomaan tyot, niin siella ainakin jossian on etta ei kokemusta olenkaan-1 vuotta. Monesti lukee, ettei tarvi olla kokemusta!

• Nimetön

Ensiksi, kiitos Lilie vasatuksestasi. =) Kyllä paikkakunnallani on MLL-toimintaa.

Olen huomannut www.mol.fi -sivut, mutta... Veikkaanpa, etten ole ainoa hakija. Ja varmasti löytyy sellaisia joilla on kokemusta. =( Eli tuntuu vähän turhauttavalta hakea, kun jo tietää ettei onnistu. Kumman työntekijän vanhemmat ottaisi lapselleen: a) sellaisen jolla on paljon kokemusta lapsista b)sellaisen, jolla ei yhtään kokemusta.
        Veikkaana a)n voittavan....

• piristy!
        Nimetön kirjoitti:

Ensiksi, kiitos Lilie vasatuksestasi. =) Kyllä paikkakunnallani on MLL-toimintaa.

Olen huomannut www.mol.fi -sivut, mutta... Veikkaanpa, etten ole ainoa hakija. Ja varmasti löytyy sellaisia joilla on kokemusta. =( Eli tuntuu vähän turhauttavalta hakea, kun jo tietää ettei onnistu. Kumman työntekijän vanhemmat ottaisi lapselleen: a) sellaisen jolla on paljon kokemusta lapsista b)sellaisen, jolla ei yhtään kokemusta.

Aina ei se kokemuskaan merkkaa kaikkea!! Ja minä olen sitä mieltä että KÄYTÄNNÖSSÄ OPPII. Moni ihminen haluaa antaa toiselle sen mahdollisuuden oppia. Jos kerrot esittelyssäsi, että olet oma-alotteinen, kykenet ottamaan vastuuta, noudattamaan sääntöjä ja halukas oppimaan, niin jos olisin ottamassa aupparia, se merkitsisi tosi paljon. Ihmisiä pitää vaan kannustaa ja tukea enemmän. Sinusta voisi tulla vielä helmi josta perhe ei halua luopua :) Kaikki riippuu sinusta! Sinä päätät mitä teet elämälläsi! :) voit tehdä siitä halutessasi tosi rikkaan ja mahtavan. Liity vaikka ensimmäiseksi siihen MLL rinkiin, jotta saat itsellesi enemmän tukea. Just go Girl ja häntä pystyyn! :) You can do it.

• Lilie
        piristy! kirjoitti:

Aina ei se kokemuskaan merkkaa kaikkea!! Ja minä olen sitä mieltä että KÄYTÄNNÖSSÄ OPPII. Moni ihminen haluaa antaa toiselle sen mahdollisuuden oppia. Jos kerrot esittelyssäsi, että olet oma-alotteinen, kykenet ottamaan vastuuta, noudattamaan sääntöjä ja halukas oppimaan, niin jos olisin ottamassa aupparia, se merkitsisi tosi paljon. Ihmisiä pitää vaan kannustaa ja tukea enemmän. Sinusta voisi tulla vielä helmi josta perhe ei halua luopua :) Kaikki riippuu sinusta! Sinä päätät mitä teet elämälläsi! :) voit tehdä siitä halutessasi tosi rikkaan ja mahtavan. Liity vaikka ensimmäiseksi siihen MLL rinkiin, jotta saat itsellesi enemmän tukea. Just go Girl ja häntä pystyyn! :) You can do it.

Toi sun viestisi piristi muuten kummasti muakin ^_______^!!!
        Olen ollut vähän maassa mutta eiköhän nousta taas ;)

• häntä pystyyn!
        Lilie kirjoitti:

Toi sun viestisi piristi muuten kummasti muakin ^_______^!!!
        Olen ollut vähän maassa mutta eiköhän nousta taas ;)

Monesti unohdemme että oikeasti voimme periaatteessa tehdä elämällämme "mitä vain". Ja se on ihanaa! :D Ei kannata jäädä esimerkiksi kotiin miettimään, pitäisikö lähteä au pairiksi vai ei. :) Kokeile edes! Tietysti lähde sillä mielellä, että teen tämän hyvin, nautin ajastani ja kokemuksistani. Ja niitähän tulee paljon!! Ja jos tulee takkiin, niin ei pidä lannistua! Eihän? :) Koska sä opit jotain taas niistäkin. Ja kasvat vahvemmaksi. :)

Valitettavasti minunkin ympärillä pyörii paljon ihmisiä, jotka eivät kykene empaattisuuteen tai tukemisen haluun. Mutta jostain sitä on saatu elämisenhaluakin :) Pitää elää niin kuin itse haluaa, eikä niin kuin muut sanelevat. Muuten kasvaa vain surullisia ihmisiä. :(

Tässä pieni kannustuksen kukkanen kaikille :)

• Lilie
        häntä pystyyn! kirjoitti:

Monesti unohdemme että oikeasti voimme periaatteessa tehdä elämällämme "mitä vain". Ja se on ihanaa! :D Ei kannata jäädä esimerkiksi kotiin miettimään, pitäisikö lähteä au pairiksi vai ei. :) Kokeile edes! Tietysti lähde sillä mielellä, että teen tämän hyvin, nautin ajastani ja kokemuksistani. Ja niitähän tulee paljon!! Ja jos tulee takkiin, niin ei pidä lannistua! Eihän? :) Koska sä opit jotain taas niistäkin. Ja kasvat vahvemmaksi. :)

Valitettavasti minunkin ympärillä pyörii paljon ihmisiä, jotka eivät kykene empaattisuuteen tai tukemisen haluun. Mutta jostain sitä on saatu elämisenhaluakin :) Pitää elää niin kuin itse haluaa, eikä niin kuin muut sanelevat. Muuten kasvaa vain surullisia ihmisiä. :(

Tässä pieni kannustuksen kukkanen kaikille :)

Joku maailman positiivisin ihminen,mutta ihan totta puhut!
        Mäki olen miettinyt että pitäisikö sittenkin mennä?Jäisin vuoden verran kamuista jälkeen...Olen -88 ja muut on -89 eli olen jo vuoden jäljes.Sit kävisin lukiota -90 kaa ja EI KUULLOSTA HYVÄLLE!!!
        Mutta musta elämä on liian lyhyt vietettäväksi samassa paikassa!! ^___^
        Kyllä se oikea perhe löytyy viel ja paljon kivoja kokemuksia?
        Olet sä Ms Positive jossain Au Pairina?

• pakkoa
        Nimetön kirjoitti:

yksityisesti kun meet, niin ei oo monissakaan perheissä lastenhoitokokemus pakollista. Esittelet muuten itsesi reippaaksi ym., ja kerrot, ettei lastenhoitokokemuksen kartuttaminen oo ollut mahollista, mutta oot erittäin kiinnostunut nyt saamaan sitä jne. :)

www.aupairworld.net

• Windy

Käy ehdottomasti MLL:n lastenhoitokurssi! Sen jälkeen saat keikkatöitä ja mahd.jos haluat pidemmänkin kesätyön! Sitten voit pyytää jo todistuksen tai suosituksen keikkaperheeltä, varsinkin, kun pääset useamman kerran hoitamaan saman perheen lapsia! Näytä kykysi!Tää on arvostettu koulutus! Minun tyttäreni tienasi ihan kivasti taskurahoja opiskeluaikana ja on nyt ulkomailla aupparina! Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3701
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3274
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2898
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2740
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1768
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1729
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1569
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1527
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1509
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1494
    Aihe