tatuoinneista ja lävistyksistä

tahtoo tietää..

Mites noiden ihotaiteen ja lävistysten kanssa.. Itselläni on muutama kuva ihossa (8) ja lävistys huulessa. Minulla on kyllä kokemusta lasten kanssa työskentelystä ja tälläkin hetkellä teen työtä lasten parissa. Olen erittäin mukava ihminen ja tulen kaikkien kanssa toimeen. Että luonteessa ei ole mitään vikaa. Mutta kun ihmiset ovat välillä hieman ennakkoluuloisia..

15

1892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu!

Luulen että on aika perhekohtaista. Onko tatuoitisi selvästi näkyvillä (dekoltee, kädet, jalat, kaula..)? Yleensähän aupairia pidetään siistinä tyttönä, jonka olisi oltava jonkinlainen esikuva kasvaville lapsille. On kiinni vanhemmista, millaisen esikuvan he haluavat lapsilleen antaa. Ainakin USAsta olen saanut käsityksen että siellä ollaan vähän ns. ahdasmielisempiä. No itse en välttämättä haluaisi, että aupairilla olisi liiemmin "ruumiinkoristuksia", vihreä tukka ja lävistyksiä. Siis jos itse olisin host perhe (olen auppari). Joku yksittäinen koru (esim napa) tai pieni tatska huomaamattomassa paikassa on mielestäni ihan ok. Mut hei meitä on moneen lähtöön! :)

• vähäsen..

Voitkohan poistaa korusi siksi aikaa kun olet au pair? Vai kasvaako se umpeen? Saisit ehkä paremman kuvan (jos tarvii) jos sen voi poistaa?

• ...
        vähäsen.. kirjoitti:

Voitkohan poistaa korusi siksi aikaa kun olet au pair? Vai kasvaako se umpeen? Saisit ehkä paremman kuvan (jos tarvii) jos sen voi poistaa?

Haittaako jos au pairilla on napakoru?

• homhomhom
        vähäsen.. kirjoitti:

Niin en usko, etta monet haluaa au-pairinsa olevan lavistyksellinen. se nayttaa siistimmalta ja jotenkin rehdimmalta jos ei ole lavistyksia paljon. Ei tietenkaan pari mitaan haittaa...

• ystävä

Riippuu varmaan lävistyksistä, mutta mulla on yks kaveri täällä myös aupairina ja sillä on lävistyksiä ja tatskoja...

Itse asiassa piti oikein tarkistaa kuvasta että oliko sillä nyt leuassa... joo siis sillä on leuassa, kielessä ja joka puolla korvissa koruja ja sitten (muistaakseni) kolme tatuointia (jotka ei tosin ainakaan näin talvella näy).

Tyttö on tosi loistava aupair, tulee toimeen lasten kanssa enkä usko että ulkonäkö on ikinä ollut missään mikään ongelma. Toisaalta hän on myös muuten ihan "kiltti" (kamala sana.... siis ei mikään kapinallinen tai mitään..) - enemmän siis mun mielestä se vaikuttaa, millainen ihminen olet (mitä ne sun lävärit tarkoittaa??).

Ongelmallisempaa mun mielestä olisi esim. tupakointi.

• tahto tietää..

Siis minulla on vain yksi lävistys huulessa, medusa nimeltään ja kielessä sitten vielä. Ja tatuointeja on näkyvillä paikoilla kyllä.. Mutta aivan loistavasti toimeen lasten kanssa. "Ymmärrän lapsia", on minulle sanottu. Ja työpaikallani lapset aina ihmettelevät Ja puolustavat minua jos joku ihmettelee. Eikä minua lasten uteliaisuus häiritse. Koska lapset eivät mielipidettään naaman perusteella muodosta. Ainakaan minun kohdalle ei ole koskaan niin käynyt. Ne vanhemmat ihmiset yleensä ovat niitä ennakoluuloisia. Ja minä olen "kiltti". Kyllähän minulla mielipiteitä löytyy, mutta niinhän jokaisella. Mutta minulla ei ole tapana niistä pahemmin keskustella jos kukaan ei kysy. Että en ole siis mitenkään kapinallinen. Ja tulen vanhempien kanssa myös hyvin toimeen, kunhan he vain pääsevät ensin tutustumaan minuun. Enkä siis tupakoi ja juominen on myös harvinaista. Olen kaikinpuolin todella mukava tyttö kun minuun tutustuu :)

• ...............

Itse olin au pairina, tatskoja oli, eli lävistyksiä. Ei ainakaan tullut mitään ikävää kommenttia, ja en kyllä edes ajatellut koko asiaa kun lähdin. Jos joku mittaa ihmisen lävistyksien ja tatuointien perusteella, en edes haluaisi mennä sellaiseen perheeseen.

• Öööö

Jos on korvikset (3kpl) lasketaanko ne lävistyksiksi ja haittaako se?? Mielestäni niitten ei pitäisi haitata, koska esim. Espanjassa tytöille laitetaan heti korvikset niiden synnyttyä... Mut ei oo mullakaan varmaa tietoo haittaako ne... Ehkä seki on perhekohtasta, mut aika tiukkapipoja täytyy olla jos haittaa. Mut tosiaan, siis luetaanko korvikset lävistyksiksi???

• Lilie
        Öööö kirjoitti:

Jos on korvikset (3kpl) lasketaanko ne lävistyksiksi ja haittaako se?? Mielestäni niitten ei pitäisi haitata, koska esim. Espanjassa tytöille laitetaan heti korvikset niiden synnyttyä... Mut ei oo mullakaan varmaa tietoo haittaako ne... Ehkä seki on perhekohtasta, mut aika tiukkapipoja täytyy olla jos haittaa. Mut tosiaan, siis luetaanko korvikset lävistyksiksi???

Itsellä on 7 korvista ja sit mä en pääsis mihinkää xD
        Ei korvikset ole sillai haitallisia,ainakaa mun mielestä...Ja jos et pidä rengaita läpimitalta 10cm niin kaikki ok :)

• selviää :)
        Lilie kirjoitti:

Itsellä on 7 korvista ja sit mä en pääsis mihinkää xD
        Ei korvikset ole sillai haitallisia,ainakaa mun mielestä...Ja jos et pidä rengaita läpimitalta 10cm niin kaikki ok :)

Eli ei varmasti missään korvikset haittaa. Tai joku napakoru. Tai jokunen tatointi jossain tyyliin "piilossa". Ja jos niitä on näkyvillä niin ettei kuitenkaan 33 tatskaa pääkalloista, veitsistä, merimiehistä, F.U.C.K-kirjoitus sormissa, seksistisiä etc etc you know!!!. Maalaisjärkeä ystävät hyvät. Te ootte kyllä fiksuja.

Ja sitten se, että monet ovat ottaneet lävistykset / tatuoinnit omaa persoonaa. Ok, mut jos perhe ei siitä tykkää, niin turha mutristaa suuta. Samalla tavalla on ymmärrettävä perheen mielipide, kuin mikä on oma mielipide asiasta. Ei sen vaikeempaa.

• ex-auppari

Eipa tuo nyt varmasti haittaa. Rajaa mahdollisuuksia vain, koska monet varmasti ennakkoluuloisia, mutta tasan varmasti perheita loytyy joita ei haittaa. Laita ilmoitus esim. great-aupairiin tai johonkin, jossa on mukana kuva sinusta, niin sittenpa ei varmasti ota yhteytta muuta kuin sellaiset perheet joita ei haittaa.

• Ninya

Ei hätää, mulla on huulessa pultti ja selässä aika iso kuva, mun perhe ei ainakaan oo moksiskaan. Toki voi joittenki mielest olla epäsovinnaista mut mun perhe ainaki on sujut asian kanssa.

• tahtoo tietää

En jaksanut kaikkiin vastata erikseen.. anteeksi..

Mutta siis niinkuin joku sanoi että minun kohdallani ainakin kuvani ja lävisykseni on osa minua, ja olisi outoa olla ilman niitä. Enkä todellakaan aio ottaa pois. Ymmärrän kyllä hyvin että se hieman rajoittaa mahdollisuuksiani, mutta ei se mitään. Sitten ainakin tiedän että olen saanut hieman suvaitsevaisemman perheen, ja voin olla vapaasti oma itseni. Että minun ei siis tarvitse piilotella kuviani jne. Työpaikallani lapset pitävät kuvistani ja sanovat että en olisi sama ihminen ilman niitä. Ja Lapsethan ei yleensä muodosta ihmisestä kuvaa naaman perusteella, vaan luonteen. Tai sitten minulle on vain sattunut tulemaan vastaan maailman ihanimmat lapset. Ja 2 kummilastani myös rakastavat minua tällaisena kuin olen. Että kunhan minuun tutustuu niin huomaa kuinka mukava ja kiltti ihminen olen. (Tuntuu kuin olisi pitänyt jotenkin puolustella itseäni, ja se on väärin).

• Sophie

Mulla on kaks lavistysta, tappi huulessa ja kulmalavari. Hakemuksia tehdessa jotkut olivat vahan ennakkoluuloisia jne joten rajoittihan se vahan mun mahdollisuuksia mut olen kuitenki loytanyt perheeni. :)

• sanna

kaippas se riippuu ihan perheestä. Mulla ittellä on kolme korua naamassa ja tatuointi, mutta silti mut valittiin au pairiksi yhteen perheeseen sveitsiin. että ei ne kovin paljon vaikuttanut mun valintaan :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      96
      1504
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      202
      960
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      760
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60