Sveitsin miehet

tällänen

Anteeks, tää saattaa kuulostaa tiukkapiposimmista hirveeltä kysyä tällästä viel aupair-palstalla, mut mietityttää jos Sveitsiin tästä lähtis, et millasta seuraa ois tiedossa?

16

3481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toblerone

olen itse menossa zurichiin parin viikon päästä,joten muakin kiinnostais!kiitti jos joku voi vastata:D

• muutaman

Sveitsiläisen miehen ja he ovat ainakin todella ystävällisiä ja huomaavaisia.

• aupairi
        muutaman kirjoitti:

Sveitsiläisen miehen ja he ovat ainakin todella ystävällisiä ja huomaavaisia.

eli... suomalaiset au-pairit "hyvässä maineessa" ainakin Zürichissä....
        Eli, jos oikein tarkkaan kerron, niin että vielä avoimempia olemme kuin ruotsalaiset. Siis tietyssä mielessä.

• mustikka?
        aupairi kirjoitti:

Eli, jos oikein tarkkaan kerron, niin että vielä avoimempia olemme kuin ruotsalaiset. Siis tietyssä mielessä.

"Avoimet" skandipairit taitaa olla kovassa huudossa konservatiivisessa sveitsissä jossa oman maan tytöillä on vähän tiukempi linja..

• tuntuu
        mustikka? kirjoitti:

"Avoimet" skandipairit taitaa olla kovassa huudossa konservatiivisessa sveitsissä jossa oman maan tytöillä on vähän tiukempi linja..

kun kattoo niiden klubi kulttuuria, ettei ne paikalliset niin kauheen tiukkoja oo...
        voi monella "avoimella" skandi typykällä jäädä huuli pyöreex...

• Jake
        tuntuu kirjoitti:

kun kattoo niiden klubi kulttuuria, ettei ne paikalliset niin kauheen tiukkoja oo...
        voi monella "avoimella" skandi typykällä jäädä huuli pyöreex...

Torstai iltasin Zurichin Nelson pubissa parannetaan suomalaisittain maailmaa. Elina baarissa kaataa kaljaa. Tulkaa tänne mukaan vaan...

• tällänen
        aupairi kirjoitti:

No sehän hyvä jos sveitsipojat tykkää, en mä sinne mitään aviopuolisoo oiskoo menos hakee ;) enkä parantaa skandinaavien mainetta.

• juuri näin
        tällänen kirjoitti:

No sehän hyvä jos sveitsipojat tykkää, en mä sinne mitään aviopuolisoo oiskoo menos hakee ;) enkä parantaa skandinaavien mainetta.

niin,olis kyllä muutenki kiva kuulla tästä biletyskulttuurista siellä päin...

• puikkis
        juuri näin kirjoitti:

niin,olis kyllä muutenki kiva kuulla tästä biletyskulttuurista siellä päin...

Harvahan sitä lähtee "puoliskonhaku" mielessä mutta monelle se mukaan tarttuu ;) Sveitsissä on ihan kelpo miehiä mutta jos sellaseen jää koukkuun niin kannattaa kyllä tuoda mukana ja kouluttaa täällä tavoille :) Sveitsi on yllättävän maskuliininen ja konservatiivinen paikka asua ja elää. Naisille antoivat mm. äänioikeuden 70-luvulla että revi siitä..

Klubikulttuuri elää ja voi hyvin :)

• suomalaisia...
        tällänen kirjoitti:

... au-paireja mitenkään erityisemmin jahtaa, mutta maassa asuvat turkkilaiset ja albaanit sitäkin hanakkaammin.

• vsv
        suomalaisia... kirjoitti:

... au-paireja mitenkään erityisemmin jahtaa, mutta maassa asuvat turkkilaiset ja albaanit sitäkin hanakkaammin.

joo olen asunu taalla zuerichin alueella jo kohta vuoden... voin sanoa etta seka bilekulttuurista ja miehista on suurimmaksi osaksi vaan hyvia kokemuksia... ja meilla suomalaisilla hyva maine. ei nama paikalliset naiset todellakaa pida hauskaa silla tavalla kun me... (jos nyt yleistaen puhutaan)
        hyva vinkki kaikille tanne tulijoille, tai niille jotka sita harkitsee edes>... TANNE VAAN JA AKKIA, JA KAVEREITAKI LOYTAA HELPOSTI!!!

• ex- au pair
        vsv kirjoitti:

joo olen asunu taalla zuerichin alueella jo kohta vuoden... voin sanoa etta seka bilekulttuurista ja miehista on suurimmaksi osaksi vaan hyvia kokemuksia... ja meilla suomalaisilla hyva maine. ei nama paikalliset naiset todellakaa pida hauskaa silla tavalla kun me... (jos nyt yleistaen puhutaan)
        hyva vinkki kaikille tanne tulijoille, tai niille jotka sita harkitsee edes>... TANNE VAAN JA AKKIA, JA KAVEREITAKI LOYTAA HELPOSTI!!!

"Maine" josta vsv taitaa puhua, ei ole ihan niin hyvä kuin toivoisi. Monet au pairit taitavat olla vielä niin lapsia, että on hienoa mainostaa että "kyllä meillä suomessa osataan ryypätä". Ja tokihan ilta täytyy päättää johonkin muuhun kuin omaan punkkaan, että on kavereillekin kerrottavaa. Kai se hivelee vähän tavallisemman näköisenkin skandin itsetuntoa, kun niin monet kuolaavat pelkän vaalean tukan takia. Ihan vapaasti vaan mukaan menoon jos kiinnostaa, mutta sitä suomalaisuutta ei toivoisi tässä yhteydessä ihan niin innokkaasti mainostettavan. Muistutan myös, että Sveitsissä vähän vakavammatkin sukupuolitaudit on ongelma...

Yleisesti suomalaisia kyllä arvostetaan Sveitsissä, pidetään oppineina ja sivistyneinä.

Sveitsiläisistä miehistä tai naisista ei noin yleisesti pahaa sanottavaa. Mukavaa, kohteliasta ja vieraanvaraista kansaa kun oppii hiukan tuntemaan. Miehilläkin käytöstavat vähän paremmin hallussa kuin monella suomipojalla. En kyllä sanoisi näitä sveitsittäriäkään ihan kamalan konservatiivisiksi.

Kuulosti nyt kamalan tätimäiseltä nalkutukselta, vaikka itsekin olen nuori ja tykkään kyllä pitää hauskaa. Jonkun rajan voi silti mielestäni pistää...

Sveitsiin kannattaa kyllä lähteä, mutta tutustukaa ihmeessä maahan, tapoihin ja ihmisiin vähän lähibaaria syvemminkin - on sen arvoista!

• lölkjh
        ex- au pair kirjoitti:

"Maine" josta vsv taitaa puhua, ei ole ihan niin hyvä kuin toivoisi. Monet au pairit taitavat olla vielä niin lapsia, että on hienoa mainostaa että "kyllä meillä suomessa osataan ryypätä". Ja tokihan ilta täytyy päättää johonkin muuhun kuin omaan punkkaan, että on kavereillekin kerrottavaa. Kai se hivelee vähän tavallisemman näköisenkin skandin itsetuntoa, kun niin monet kuolaavat pelkän vaalean tukan takia. Ihan vapaasti vaan mukaan menoon jos kiinnostaa, mutta sitä suomalaisuutta ei toivoisi tässä yhteydessä ihan niin innokkaasti mainostettavan. Muistutan myös, että Sveitsissä vähän vakavammatkin sukupuolitaudit on ongelma...

Yleisesti suomalaisia kyllä arvostetaan Sveitsissä, pidetään oppineina ja sivistyneinä.

Sveitsiläisistä miehistä tai naisista ei noin yleisesti pahaa sanottavaa. Mukavaa, kohteliasta ja vieraanvaraista kansaa kun oppii hiukan tuntemaan. Miehilläkin käytöstavat vähän paremmin hallussa kuin monella suomipojalla. En kyllä sanoisi näitä sveitsittäriäkään ihan kamalan konservatiivisiksi.

Kuulosti nyt kamalan tätimäiseltä nalkutukselta, vaikka itsekin olen nuori ja tykkään kyllä pitää hauskaa. Jonkun rajan voi silti mielestäni pistää...

Sveitsiin kannattaa kyllä lähteä, mutta tutustukaa ihmeessä maahan, tapoihin ja ihmisiin vähän lähibaaria syvemminkin - on sen arvoista!

musta pitää kokemusta hankkia vähän kaikesta ku voi viel nuorena!! mee kirkkoon jos et haluu kokemusta!!

• vsv
        ex- au pair kirjoitti:

en todellakaan mainosta sita etta on hienoa olla suomalainen kun osataan ryypata... paikalliset naiset vaan tuppaavat olemaan usein aika persoonattomia. eivatka ollenkaan niin spontaaneja kuin suomalaiset naiset yleensa...
        tarkoitin sanomallani etta suomalainen nainen saa luultavasti paljon irti sveitsin miehista ja bilekulttuurista. tietenkin myos itse sveitsin kulttuurista ja kaikesta muusta, ensinnakin koko sveitsista, maana, kaikkine ihanuuksineen. mutta nyt oli kysymys miehista ja bilettamisesta, ja siita kommentoin, ja se oli mun mielipide...
        ja sitten viela, mita siita vaikka ollaankin viela lapsia suurin osa. sita pitaa silti elaa taysilla koska muuten katuu myohemmin. TAMAKIN SIIS VAIN MINUN MIELIPIDE. EN VAITA OLEVANI OIKEASSA.

• kommentoida..
        ex- au pair kirjoitti:

enpa tieda onko kukaan muu samaa mielta mutta... jos ilta paattynyt muualle kuin omaan osoitteeseen niin johtunut ihan muista syista kuin siita etta olisi kavereille kerrottavaa..
        Mutta toki olet osittain oikeassa.Tiedanpa tapauksen jossa tytto lahti pojan mukaan ja puistossa sitten vaan "sita" tekivat.Likkaa ei edes havettanyt vaan kertoi tapauksesta pari paivaa myohemmin tapaamilleen au paireille tyyliin "olinpa yhden ihanan jatkan kanssa silleen puiston nurmikolla."

• ja tervetuloa tänne!

niinkun joku totestkin niin sveitsin pojilla noin keskimäärin käytöstavat paremmin hallussa suomalaispojilla.Ulkomaalaisia paljon,Turkista,entisestä Jugoslaviasta.Pidähän varas noiden poikien kanssa.
      Mutta naisia ja miehiä tosiaan moneen lähtöön.Totta kyllä että konservatiivisia ovat mutta eivät sentäs kaikki.
      Itse olen ollut täällä melkein kaksi vuotta ja hyvin olen viihtynyt.
      Ja niinkun joku muukin huomautti niin pidetään varmuusvälineet mukana ja käytetään myös jos tarvetta tulee.Aids-luvut korkealla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe