Lopettamisen edut/haitat?

Nimetön

Olen lopettamassa 7v.jälkeen Mercilon pillerit ja ajatuksena kondomin käyttö vakituisessa parisuhtesssa. Olen masentunut, itkuinen, kärttyinen ilman syytä jne. Jospa oireet häviävät pillereidin jälkeen. Miten te koitte pillereiden lopettamisen ja nautitteko seksistä enemmän, nyt kun ette syö pillereitä. Kommentteja..

12

1767

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lopetti

Kun hän käytti pillereitä koskaan ei haluttanut eikä kostunut ja verenpaine nousi. Nyt ilman pillereitä seksielämämme on palautunut normaaliksi ja myöskin verenpaine. Parempi käyttää kumia!

• akaasia_76

Mulla myös pillereiden( Diane Nova, Mercilon) lopettamisen jälkeen verenpaine palautui normaaliksi, kiukkukohtaukset ja masennus hävisitvät, itkuinen olo on muisto vaan ja seksielämä on aivan fantastista. :) En voi ymmärtää, miksi söin pillereitä niinkin pitkään ja kärsin. Luulin jo, että olen nainen, jota seksi ei kiinnosta pätkääkään. Mutta nyt siis ilman pillereitä melkein vuosi, vakisuhteessa ja kortsun kanssa. Ihanaa. :)

• lapsenteko?
        akaasia_76 kirjoitti:

Mulla myös pillereiden( Diane Nova, Mercilon) lopettamisen jälkeen verenpaine palautui normaaliksi, kiukkukohtaukset ja masennus hävisitvät, itkuinen olo on muisto vaan ja seksielämä on aivan fantastista. :) En voi ymmärtää, miksi söin pillereitä niinkin pitkään ja kärsin. Luulin jo, että olen nainen, jota seksi ei kiinnosta pätkääkään. Mutta nyt siis ilman pillereitä melkein vuosi, vakisuhteessa ja kortsun kanssa. Ihanaa. :)

miten te pelkällä kortsulla ehkäisijät suhtaudutte, jos nainen tulee raskaaksi?
        meillä emäntä ei syö pillereitä (=käytetään myös pelkkää kortsua) ja olemme yhdessä päättäneet että abortti tehdään jos raskaus tulee.

• ...
        lapsenteko? kirjoitti:

miten te pelkällä kortsulla ehkäisijät suhtaudutte, jos nainen tulee raskaaksi?
        meillä emäntä ei syö pillereitä (=käytetään myös pelkkää kortsua) ja olemme yhdessä päättäneet että abortti tehdään jos raskaus tulee.

Ollaan keskusteltu asiasta ja molemmat sitä mieltä että jos ehkäisy pettää niin sitten pettää ja meille tulee vauva. Jos kumi hajoaisi ja se heti huomattaisiin niin ehkä voisin harkita katumuspilleriä (vai mitä ne nyt on), mutta jos olisin jo "kunnolla" raskaana niin sitten saa kyllä vauva tulla. Mun mielestä turhia abortteja tehdään ihan liikaa, jos on jo ikää (vaikka yli 20), työ ja parisuhde kunnossa niin en aborttia kyllä ymmärrä. Jos ihmiset ovat aivan varmoja etteivät lasta halua, vois mun mielestä vähän "varmistella" sitä ehkäisyä...

• N29

Lopetin kaksi vuotta sitten pillerit kymmenen vuoden käytön jälkeen, enkä ole katunut hetkeäkään. Mullakin oli kaikenlaisia mielialanvaihteluita eikä seksi kiinnostanut juuri koskaan.

Lopettamisen jälkeen kuukautiset ovat koko ajan tulleet säännöllisesti kuin kello. Epämääräinen turta olo on poissa, samoin mielialanvaihtelut. Seksi on aivan upeaa ja voin nykyään syttyä muutamassa sekunnissa pelkästä mieheni tuoksusta (ennen piti viritellä tosi pitkään). Nautin myös suunnattomasti siitä, että koen oman kroppani toimivan niin hienosti ja tarkoituksenmukaisesti (esim. halut suurimmillaan hiukan ennen ovulaatiota).

Ainoa miinus lopettamisessa on ollut se, että kuukautiskivut ovat palanneet korkojen kera pillereiden käyttöä edeltävälle tasolle, ja vuoto on myös huomattavasti runsaampaa. Mielellään kuitenkin sitkuttelee muutaman päivän kuukaudessa kun muu aika on yhtä juhlaa... ;)

Kondomi meilläkin ehkäisymenetelmänä, mies joskus siitä valittaa mutta toisaalta on mielissään halukkaammasta siipastaan. =) Seksistä nauttii paljon enemmän nyt kuin pilleripöllyissä, joten ei muuta kuin Mercilonit pytystä alas! :)

• Pillerit

Mä olen ollut nyt noin reilut puoli vuotta syömättä pillereitä.Aikaisemmin söin Femoden ja Yasmin merkkisiä noin 6 vuotta.Ei voi muuta sanoa kuin että suosittelen!Musta on ainakin tullut oikea seksipeto!Halut tuli takaisin kertaheitolla ja syttyykin ihan eri tavalla kuin aiemmin.Ja ne mieliala vaihtelut ovat hävinneet mm. masentuneisuus ja itkuisuus.Mulla tuli pillereista toisin kuin muilla hirveät kuukautiskivut elikkä mahaa koski tosi kovasti mutta ei enää.Menkat tosin tulee vähän myöhässä tai aikaisessa.

• hip

minäkin suosittelen pillereiden lopettamista. itse lopetin n. viikko sitten ja nyt alkaa jo tuntua hyvältä. mieluummin kondomi kuin masennus.

• ...

Halut kasvoivat suorastaan eksponentiaalisesti! Kärttyisyyteen voisi auttaa mielialalääkkeet, toimi ainakin mulla.

• kimmis

Kannattaako kuitenkaan mielialalääkkeitä aloittaa, jos kärttyisyys johtuu yksinomaan e-pillereistä. E pillerit on helppo lopettaa, mielialalääkkeet eivät.

• ........

Lopetin huhtikuussa mercilonin käytön.(10 vuoden jälkeen) Halut palasi, näppyjä tuli naamaan mutta nekin helpotti ja lähti pois. Voi johtua myös tupakoinnin lopettamisesta... Mutta sexi elämä parani kun siirryttiin kumin käyttöön. Suosittelen.

• tuutikki809

Kiitos, auttoi kovasti palautteet. Samoista edellä mainituista oireista olen kärsinyt. Odotan innolla ( toivottavasti ) saan haluni takaisin ja muukin asia normalisoituu.
        Ja vauva on meille tervetullut, jos niin on tullakseen jos vaikka " kumiukko" hajoaa:)

• Tiina-98

Lopetin pillerit kolmen vuoden jälkeen, koska mulla oli kans hirveesti mielialan vaihteluita, masentuneisuutta, haluttomuutta yms.. Olin puoli vuotta ilman pillereitä ja mun olo parani kans huomattavasti ja seksihalut ja kaikki oli hyvin. MUTTA aloitin nyt femodenit koska en jaksanut sitä kokoaikaista raskauden pelkoa: Menkat tuli ihan miten sattu (parikin kuukautta välissä) ja sain kokoajan pelätä että kortsu on mennyt rikki huomammatta ja tein raskaustetstejäkin monta kertaa... et toivottavasti femodenit nyt sit ois oikee ratkasu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      13
      11315
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      37
      3853
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      3009
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      119
      2374
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      81
      2035
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1761
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      299
      1006
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      17
      770
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      725
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      699
    Aihe