argh! joka ilta!

sorrun

Aamut alkaa aina hyvin, syön kaurapuuron ja päivällä kaksi lämmintä ateriaa ja välipalan. Kaikki on terveellistä ja kevyttä, enkä napostele mitään turhaa. Sitten kun ilta koittaa naksahtaa päässäni joku toinen vaihde päälle: syön syön ja syön! Miksi näin käy toistuvasti?? Melkein joka ilta sama juttu.
Keksikää mulle joku ratkaisu, mitä tekisin ettei mieleeni tulisi mennä jääkaapille?

13

1712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ratkaisusta

En ikävä kyllä voi auttaa, koska mulla on iha sama ongelma. Päivällä syön täysin sivistyneesti, mutta auta armias ku ilta tulee,niin sitten tehdään äkkirynnäkkö jääkaapille ja vedetään ruokaa niin kauan, että oksennus meinaa tulla. Syöpöttelyn jälkee onkin yllättäin kauhee morkkis ku napa vaan naukuu. Siinä on mukava mietiskellä, että miksi teen tätä itelleni.
      Hedelmien ynnä muiden keveiden pöperöiden syöminen on hiukan auttanut asiaa, ihan näin vinkkinä.

• onkelmainen

keksi illalle aina sellaista tekemista, ettet kerkea menna jaakaapille... tai lyo veto jonku kanssa.. voi kauhee, ne on kauheimpia mita tiian eika kyl oo mitaan apuu, suruu ja murhetta..

• sama ongelma!

..mutta mä selvisin sillä, että en tehnyt enää niitä asioista, joita normaalisti iltasin tein (mihin oleellisesti kuului napostelu/syöpöttely).

Alotin aluksi jopa siitä, että nauhotin seuraamani sarjat ja katsoin ne seuraavana iltapäivänä koulun jälkeen. Tällä karsin illoistani pahimman vihollisen: television.
      Tarpeeksi kun karsii normaaleista iltaohjelmista,
      ni alkaa tottumaankin jo siihen ettei syö iltaisin.. nyt oon laihduttanut n.20kg ja katselen telkkaria normaalisti.

Toinen minkä tein oli se, että en pitänyt jääkaapissa mitään napostelumahdollisuuksia, siellä oli pelkkää porkkanaa, salaattia ja appelsiineja.

Tsemppiä! Se on paha tapa, josta ois TOSI hyvä päästä eroon!

• lopo

Mulla oli myös sama onkelma mutta mulla toimi parhaiten päättäväisyys,klo:18.00 jälkeen ei muuta kuin vihaneksia ja vettä.Ennen aikoinaan meni helposti pari litraa keskaria...ja siitä seurasi nälkä,söin niin paljon että ei tarvinnut ees viel aamullakaan syödä.Nyt on eka kuukausi takana eikä viel ainuttakaan lipsahdusta,eikä olutta,eikä myöskään mitään makeaa,vaikka on jo kolmet synttärit ollu niin vielä pysynyt tiukkana...ja toivottavasti pysynkin,viel olis töitä jäljellä.105 oli lähtö ja nyt 98 ja 85:een matka.Ja vaihdoin iltaoluet samaan määrään vettä,taitaa vesi olla täyttävämpää kuin olut koska alkaa litran kohdalla tökkimään.

• Päärynä

1. Älä pidä kaapissa mitään minkä ylenmääräinen syöminen aiheuttaa tunnon tuskia. Eli puhdista ympäristösi.

2. Älä vain tee niin! Pystyt kyllä hillitsemään itsesi. Kokeile vaikka. Kun tulee himo mässätä, ohita se, ajattele jotain muuta. Älä mene keittiöön. Älä anna itsellesi lupaa repsahtaa. Pysy kovana! Yleensä mieliteot menevät ohi 10 minuutissa.

3. Voi tietysti olla mahdollista, että sulla on oikeasti tarve iltapalalle. Syö silloin sellainen, mutta pidä huoli että se ei pilaa hyvin alkanutta päivääsi.

Itsehillintä kasvattaa luonnetta (kokemusta on samasta ongelmasta).

• saruliino

En edes meinaa räjähtää, mutta pakko saada koko ajan jotain pureskeltavaa.
      Olen tässä kehitellyt parikin niksiä. Iltaruoka tuossa viiden maissa on syytä olla tukeva (jossain vilahtikin ohje syödä illasta proteiinipitoista ruokaa). Toinen on nämä ranskalaisnaisten ruokaohjeet (kirja Ranskattaret eivät liho) ettei syödä kun tehdään muuta. Ja syömiseen keskitytään täysillä silloin kun syödään. Kun se tyypillinen tilanne on että lueskelen tai teen sudokua ja samalla suu käy. Ja tähän auttaa myös iltalenkki, että on sellaista tekemistä ettei voi samalla syödä.

• Minä

...18.00 jälkeen! Minä en syö mitään kuuden jälkeen illalla ja hyvinhän se menee.

• syöppö

Et ole yksin :)
      Minä yritän ostaa kaupasta kukkakaalia ja porkkanoita. Sunnuntaina kun aloin katteleen töllöä, pilkoin kulhoon mukaviin siivuihin porkkanaa. Koko ohjelman ajan napostelin niitä ja join välillä vettä. Lopulta ei olisi enää tehnyt mitään mieli napostella.

Jos joku vielä keksisi miten kaupassa ohitetaan herkut...

• Lenita

Eilen päätin, että jätän kaupasta suklaan ostamisen väliin. Suklaan syönti on tällä hetkellä ainut suurempi epäkohta ruokavaliossani. Ostin viikonloppuna suklaalevyn ja ajattelin, että voin syödä siitä vain yhden palan päivässä. Toisin kävi ja levy on jo syöty. Eli vastedes en enää ostaa suklaata kuin ehkä kerran viikossa pienen Jim-patukan.

Kun herkkuja ei ole kotona ei niitä voi syödäkään. Olen pystynyt jo itseni pitämään erossa sipseistä. Nyt on mennyt jo pari kuukautta ilman sipsejä, eli sama juttu pitäisi pystyä tekemään suklaan suhteen. Jäätelön olen myös pystynyt jättämään ostamatta.

• sorrun

Kiitos vinkeistä! Kaapissani ei varmasti olisi mitään ylimääräisiä ruokia, jos asuisin yksin. Iltaisin tulee syötyä leipää, muroja, jogurttia, hedelmiä.. eli ei mitään makeaa, mutta silti paljon kaloreita ja aivan turhaan!

Päätin lopettaa television katselun iltaisin, ja mennä vaikka mielummin salille tai lenkille, jospa sitten liikuntapyrähdyksen jälkeen pystyisi menemään suoraan suihkun kautta nukkumaan. On niin masentavaa, kun havahtuu että on syönyt itsensä ilmpalloksi tunnissa.

• sorrun

Se oli muuten hyvä vinkki, että syödessä ei pitäisi tehdä mitään muuta samalla. Jos ensin annostelisi ruoan lautaselle jokaista murua myöten ja sitten keskittyisi kaikessa rauhassa sen nautiskeluun - hitaasti. Sitten nopeasti astiat tiskikoneeseen, pois keittiöstä ja vaikka hampaiden pesulle!

Huoh, nyt vaan sitten niskavilloista kiinni. Sitkeyttä teille kaikille! :)

• onppupomppu
        sorrun kirjoitti:

Se oli muuten hyvä vinkki, että syödessä ei pitäisi tehdä mitään muuta samalla. Jos ensin annostelisi ruoan lautaselle jokaista murua myöten ja sitten keskittyisi kaikessa rauhassa sen nautiskeluun - hitaasti. Sitten nopeasti astiat tiskikoneeseen, pois keittiöstä ja vaikka hampaiden pesulle!

Huoh, nyt vaan sitten niskavilloista kiinni. Sitkeyttä teille kaikille! :)

Kertokaas mulle että onko hirvee rikos jos illalla kun tekee mieli jotain niin syö pari omenaa..onhan siinä kaloreita mutta pitäiskö ne jättää pois?Ehkä kurkku tai muu vihannes olis parempi?

• Lenita
        onppupomppu kirjoitti:

Kertokaas mulle että onko hirvee rikos jos illalla kun tekee mieli jotain niin syö pari omenaa..onhan siinä kaloreita mutta pitäiskö ne jättää pois?Ehkä kurkku tai muu vihannes olis parempi?

Onhan omenat aina kevyempi vaihtoehto kuin karkki tai sipsit. Itse syön iltaisin yleensä omenan tai kaksi, appelsiinin. Tietysti kurkussa on erittäin vähän kaloreita, mutta toisaalta se ei maistu miltään, joten en kyllä itse viitsi sitä kuin kesällä ostaa "naposteluun".

Jos ruokavalio on muuten kohdallaan ja terveellinen ei parin omenan hiilihydraatit mitään haittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe