Koulutuksen/ammatin merkitys

oikkarimies81

Pistipä miettimään kun aiemmin en profiilissani maininnut olevani oikeustieteen opintojen loppusuoralla niin eivätpä lämmenneet naisetkaan. Nyt se tieto sieltä löytyy ja treffikutsuihin lähes vain kyllä-vastauksia. Onko todella niin että vielä 2000-luvullakin, kun naiset kyllä omillaankin pärjäävät, niin silti vain halutaan mies jolla on hyvä ura/palkka tai semmoinen tulossa? (en nyt tosin tiedä tulenko itsekään niin hyvää palkkaa/uraa tosin saamaan mutta sellaiseksi oikeustieteellinen ainakin näköjään mielletään)

Vielä silmäänpistävämpi oli ero kaverillani, joka vihdoin sai lentäjäntöitä ja sen sitten ilmoitti profiilissaan. Eipä tarvinnut enää edes flirttejä lähettää. Naiset kyllä hoitavat sen puolen.

Ja en nyt halua tässä mitenkään mollata naisia vaan ihmettelen vain että näinkö hitaasti vanhoista asenteista päästään eroon ja edelleen tuijotetaan siihen mikä on ihmisen status eikä arvioida itse ihmistä?

26

4950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naispuolinen ihmettelijä

Olen erittäin korkeasti koulutettu ja töitä on välillä paljon,nyt minimissä.

Ystävät ja kaikki tuttavatkin katoavat ympäriltä.
      Treffeille en edes viitsi yrittää,luulisivat minun olevan joku onnenonkija.

Minua yrittää monikin mies lähestyä,mutta en voi alkaa minkäänlaiseen suhteeseen ennen kuin tilanteeni on enemmän kunnossa. Tämä on kyllä raastavaa,sillä tarvitsisin minäkin hellyyttä,välittämistä,rakkautta.

Minä en ainakaan lähestyisi ketään jonkun aseman/tittelin takia.Oikein sydämestä ottaa.

• yrittäjä-duunari

No mikäs logiikka tuossa sitten oli?

Väität, että et lähestyisi ketään aseman/tittelin takia ja kuitenkin itse blokkaat lähestyjät, kun "tilanteesi ei ole kunnossa".

• itsetuntokysymys

Toinen korkeasti koulutettu samassa tilanteessa oleva nainen. Kun on tottunut pärjäämään suorituksillaan,niin on vaikea uskoa, että pärjäisi omana itsenään.

• Naispuolinen ihmettelijä
        yrittäjä-duunari kirjoitti:

No mikäs logiikka tuossa sitten oli?

Väität, että et lähestyisi ketään aseman/tittelin takia ja kuitenkin itse blokkaat lähestyjät, kun "tilanteesi ei ole kunnossa".

En blokkaa yhtään mitään.En tällä hetkellä etsimällä etsi ketään.Kohtalo saattaa heittää tielleni kiinnostavia ihmisiä. Voin tulla itse "löydetyksi".Tottakai normaalina ihmisenä olen silmät ja korvat auki.Juttelen kaikkien ihmisten kanssa ihan kaikista maailman asioista,olen empaattinen ja ystävällinen luonne.

Aseman/tittelin takia en itse ole koskaan ketään lähestynyt.Täällä vain irvaillaan,että naiset jonkun aseman takia miehiä valitsisivat.Ja samaan hengenvetoon jo valmiiksi tuomitaan ne,joilla ei juuri tällä hetkellä ole työasiat parhaalla tavalla.

Kiitos vain sinulle kysymyksestäsi,toivottavasti sinulla on mukava alkava viikko.

• yrittäjä-duunari
        Naispuolinen ihmettelijä kirjoitti:

En blokkaa yhtään mitään.En tällä hetkellä etsimällä etsi ketään.Kohtalo saattaa heittää tielleni kiinnostavia ihmisiä. Voin tulla itse "löydetyksi".Tottakai normaalina ihmisenä olen silmät ja korvat auki.Juttelen kaikkien ihmisten kanssa ihan kaikista maailman asioista,olen empaattinen ja ystävällinen luonne.

Aseman/tittelin takia en itse ole koskaan ketään lähestynyt.Täällä vain irvaillaan,että naiset jonkun aseman takia miehiä valitsisivat.Ja samaan hengenvetoon jo valmiiksi tuomitaan ne,joilla ei juuri tällä hetkellä ole työasiat parhaalla tavalla.

Kiitos vain sinulle kysymyksestäsi,toivottavasti sinulla on mukava alkava viikko.

"Minua yrittää monikin mies lähestyä,mutta en voi alkaa minkäänlaiseen suhteeseen ennen kuin tilanteeni on enemmän kunnossa. Tämä on kyllä raastavaa,sillä tarvitsisin minäkin hellyyttä,välittämistä,rakkautta."

Kyllä tuo minun mielestäni vaikuttaa blokkaamiselta. Näen siinä myös väitteen siitä, että seurustelemaan voi alkaa vasta sitten, kun on työasiat järjestyksessä. Tuo lainaamani pätkä seurasi välittömästi sitä, että arvelit sinua arveltavan onnenonkijaksi, mikäli olet aloitteellinen.

No ehkäpä vain suhtauduin hieman aamuäreästi neljän tunnin yöunien jälkeen. Että hässäkällä alkoi ja/mutta paranemaan päin.

• N50-

Minulla on akateeminen koulutus, oikeastaan kaksikin tutkintoa....mutta uraputki ei ole oikein ottanut auvetakseen. olen ollut pitkiä jaksoja työttömänäkin. KOSKAAN en ole huomannut urattomuuteni tai toisaalta koulutukseni vaikuttavan miehiin mitenkään kielteisesti, en ole huomannut torjuntaa ainakaan siksi. toisaalta en pidä itsekään ko. asioita mitenkään muista -asioista poikkeavina. Ihminen, mieskin, on aina kokonaisuus. Menestyminen ja koulutuskin, kyllä....ne ovat niitä plussapisteitä, vaan vain muina toisten joukossa. Pidänhän minä miehen koulutuksesta, kielitaidosta, siitä ns. sivistyksestä, MUTTA toisaalta arvostan ja pidän myös todella miehest, jolla esim. pysyy vasara kädessä. Oikeastaan ne ovat minulle yhtä arvokkaita juttuja (harvemmin samassa paketissa : ). Mies on aina kokonaisuus, häneen joko ihastuu tai sitten ei. Ei siinä koulutukset paljon paina.

Naisten olen huomannut kyllä arvottavan itsensä miesmarkkinoillakin sen mukaan, ollaanko sitä "menestyviä virkanaisia" vai ei....no minä en ole. Mutta minullapas onkin muita avuja. Sitäpaitsi Kyllä miehetkin pelkkää koulutustakin arvostavat, mutta terveesti. Onhan se ainakin merkki siitä, että jotain on kumminkin yrittänyt, jos ei muuta.

• Herrasmies

Itsekin olen huomannut ajat sitten tämän saman piirteen! Minunkin koulutus on on ilmailu-alalle ja kyllä sillä on saanut hyvin naisia ja saa vieläkin, mutta olen muuttanut taktiikkaa toisenlaiseksi!

En viitsi brassailla näillä jutuilla, koska se ei kanna pitkälle tämä seuran ostaminen rahalla tai ammatilla jne.

Koen sen eräänlaiseksi huoraamiseksi ja itsensä myymiseksi miehille!

• naismaisteri81

Mutta oletko ajatellut, että ehkä naiset pitävät tuota sun ala-ja opiskelujuttua merkkinä siitä, että olet ehkäpä kunnianhimoinen, ahkera, sinnikäs, älykäs jne. ja että sulla on suunnitelmia ja tavotteita elämässäsi. Muhun ainakin tekee vaikutuksen se, että miehellä on suunnitelmia ja tavotteita elämänsä suhteen, eikä ole mikään jonnin joutava hengailija, joka tarvitsee naisestaan toisen äidin hoitamaan asioita. Eli naiset pitävät esim. hyvää tutkintoa merkkinä siitä, että mies ei ole saamaton nahjus, vaan todennäk. fiksu ja vastuuntuntoinen aikuinen mies. Tosin täytyy huomauttaa, että korkea koulutus ei tee ihmisestä toisia ihmisiä arvokkaampaa. Mut pointi on siinä, että kun kerrot mitä teet tai mikä susta tulee isona, niin se kertoo myös sun luonteesta, elämänasenteesta jne. Mut varmaan on myös naisia, jotka pitää sua "rahakkaana saaliina".

• rakkaus

katso mitään arvoja ja titteleitä..rahallakaan ei ole mitään merkitystä..sellaisen naisen kun vaan löytäsi

• Lainaavain

Kyllä ammatilla on merkitystä.

Itse olen nainen ja lakimies ammatiltani.

Jotkut miehet näillä palstoilla yrittävät käyttää tietoisesti sitä hyväkseen, esim. pyrkimällä maksattamaan kaiken tai sitten käy niin, että ihan miellytävät eivät uskalla ottaa yhteyttä.

Huomatkaa pyrkivät. En ole antanut sen tapahtua.

• itsenäinen ja toimeentuleva...

Itsekkin kallistuisin tuolla kannalle, että kokonaisuus ratkaisee, mutta kokonaisuuskin koostuu jostain osasista. Jos on esim. valittavana profiili, jossa kerrotaan peräti ikä, sukupuoli, ja kaupunki, niin ei siinä ole oikein mitään, mistä kiinnostua. Ja jos on pinnallista olla kiinnostunut ulkonäöstä, pinnallista olla kiinnostunut puhe/kirjoitus-lahjoista, pinnallista olla kiinnostunut ammatista, tai yleensä siitä, mitä toinen tekee, niin milläs perusteella sitä sitten alkaisi viestejä lähettelemään?? Sokkona kaikille oma kaupungin omanikäisille, eli tyyliin monen sadan viestin massapostitus??

Minä uskon, että kyse on siitä, että jostain täytyy kiinnostua. Ei tätä oikein muultakaan pohjalta voi tehdä tätä deittailua.

• mainita

profiilissani olevani lääkäri! Tämä ammatti tuntuu herättävän ihmisissä kaikenlaisia intohimoja, sekä positiivisia että negatiivisia. Kuulun edelleen kategoriaan ylipainoiset yh-äidit (jotka kuulemma etsivät elättäjää itselleen täältä). Niin, että jos joku joskus vastaa mulle, niin varmaankin hyväksyy minut ihmisenä ja naisena, eikä "valkoisen takin taakkani" vuoksi! Hyvä niin!:)

• Hyvinmenee

tarkoita että on rahaa.Jos on työtön ei se ole sama kun persaukinen.

Työtön.

• Oikkarineito 81

tuonne miehen logiikka -palstalle siitä kuinka miehet kaikkoavat heti kun kerron mitä opiskelen=( Eli minulla ikävä kyllä näinpäin.

• nainen63

katso ainakaan ammattiin tai tuloihin, olen ollut sitä mieltä että ei se raha aitoa rakkautta tuo. Minulle on aivan sama mikä ihminen on ammatiltaan, kaikki ovat tärkeitä. Ihmisen persoona se merkitsee eniten.

• fii

Työtön ystäväni (mies) laittoi profiilin ja valitteli kun ei tullut yhteydenottoja/vastauksia. Tilanne muuttui heti kun päätti tehdä ihan pienen valkoisen valheen ilmoittautumalla opiskelijaksi.
      Ihmisen arvo ei lähde siitä mitä tekee vaan miten tekee. Onkoko tahallaan työtön ja karttaa työtä vai etsiikö työtä oikeasti.
      Omalle kohdalleni on osunut näitä valkoisen valheen viljelijöitä sillä seurauksella että valitettavasti karsin heti yhteydenotot/yrityksen työttömiltä.

• työtön->

työttömistä ei kerro olevansa työtön, he vasta ovatkin

töissä,oma firma,opiskelija tai ..yms.

Moni työtön saattaa silti olla varakkaampi kuin missä vaan virassa oleva(jonka työ voi loppua ihan vaikka tänään arvaamatta..)

MYÖS SINUN , JOKA TUOMITSET MUUT SILLÄ PERUSTELLA, ETTÄ JUST NYT EI OLE TÖITÄ.

Mä olen osa-aika työtön ja pärjään mainiosti.Olen sinkku ja asun yksin.Harrastan mitä haluan ja en ole kenellekään tilivelvollinen mistään. Aiemmin olin työnarkomaani,ja voin sellaiseksi vielä muuttua,mutta nyt pidän LOMAA samalla.

• valkotakkihypertensio

Olen itse huomannut asian olevan pikemminkin toisinpäin - kirjoittelu jää siihen, kun kerron mitä teen työkseni.. Enpä sitten tiedä, pitäisikö tekeytyä työttömäksi tai jotain, koska tällaisenaan ei tunnu kelpaavan.

Ammatiltani olen lääkäri kuten joku aikaisempikin kirjoittaja, erikoistun lastenkirurgiaan ja teen siinä samassa väitöskirjaa. What's the big deal?? Työ se on siinä missä muutkin, ihan mukava ja haasteellinen sellainen. Tuntuu kuin ihmiset ajattelisivat minun kusettavan - ei tuollaista työtä kukaan tee tjsp.. Tämän takia profiilissani ei ole pienintäkään viitettä ammatistani, etteivät ihmiset pelästy.. Huoh. Hei haloo, kyllä meitä valkotakkejakin täällä liikkuu siinä missä muitakin.

• mutta..

on tuolla treffipalstoilla myös paljon ns.korkeasti koulutettuja naisia jotka eivät hyväksy rinnalleen muita kuin omasta mielestään "samanarvoisia" miehiä;)
      Ihan sama vaikka ulkonäkö,keskustelu,yms. meniskin yksiin,juttelu loppuu siihen kun tunnustaa olevansa "vaan" duunari..kokemusta on!:)

• TiinaRiina_73

Kyllä se vaan ikävän tosi asia on, että usein ne ammattikoulu miehet kirjoittelee sen tasoista tekstiä, ettei sitä oikein innostu.

Itse mieluiten löytäisin miehen, jolla olisi edes joku koulutus, kun olen itsekin paljon opiskellut. Silloin tietynlainen arvomaailma kenties kohtaisi. Poikkeuksia toki löytyy kaikissa!

• Marie Curie

Minulle kävi juuri päinvastoin. Aluksi en laittanut koulutusestani mitään ja viestejä sateli.Kun sitten ilmoitin olevani väitellyt, viestit loppuivat,mitään muuta en muuttanut.Pelkäävätkö miehet "älykkäitä naisia"?

• mies.

Älykkyydestä ei ole panohommissa muuta kuin haittaa. Paras on vähän bimpo blondi.

• kissanainen40

Kieltämättä miehen koulutuksella on minulle merkitystä syystä että toivon keskustelun olevan muutakin kuin Bart Simpsonin siteeraamista...olikos ilkeästi sanottu? ;)

• Panomies.

ei puhu eikä pussaa. Muuta kuin pimppiin.

• Piina-Miina

Vaikka eletäänkin jo 2000-lukua, niin aina löytyy ihmisiä, joille ihan muut asiat ovat tärkeitä kuin ihminen itse.

Eräs ystävättäreni on heikkona lääkäreihin. Tai ainakin korkeakoulututkinto pitäisi olla. Hän on kyllä noin muutenkin materian perään, ja onpa hänelle duunarimieskin kelvannut, kun oli muuten varakas. Myös pari muuta ystävätärtäni ajattelee suurinpiirtein näin. Löytyypä onneksi vastapainoksi myös toisinkin ajattelevia, joille ei raha eikä ammatti ratkaise. Elikkä mielipiteet jakaantuvat noin fifty-sixty, Mattia siteeratakseni.

Olen itse korkeasti koulutettu, samoin suurin osa ystävistäni. Olen aina etsinyt ihmisistä sitä sisintä olemusta, enkä hämäänny ulkoisesta kimalluksesta. Pinnallisuus ei ole minun juttuni, olen enemmänkin henkinen ihminen. Fiksuus ja älykkyys vie jalat alta. Korkea koulutus ei takaa sydämen sivistystä, sitä joko on tai ei ole.

Olen tapaillut lääkäreitä, lakimiehiä, duunareita. Muutaman korkeasti koulutetun miehen suusta olen kuullut, että haluaisivat alemmin koulutetun edustusvaimon. Ja taas jotkut vaimot kehuvat miestensä tutkinnoilla ja ovat tyytyväisiä kotirouvia. Riippuu niin ihmisestä, mitä etsii.

Minun mielestäni tittelinkipeät voi vapaasti niputtaa kategoriaan "pinnalliset", sillä mitä muutakaan kyseinen ominaisuus edustaa? Ja mehän tiedämme, että pinnallisuus ei todellakaan nykymaailmassa ole mikään katoava luonnonvara.

Muuten, en usko, että pinnallisille ominaisuuksille perustetut suhteet kestävät. Ja tätä ei mielestäni tarvitse edes sen kummemmin perustella.

Elän epäuskoisessa toivossa, että joskus ihmisten silmät aukeavat. Sitä odotellessa.

• Herrasmies

Onpa harvinaisen fiksun naisen kirjoitus!
        Puoliso pitäisi valita korvalla eikä silmällä, niin kuin nyt tehdään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      56
      2176
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      7
      1407
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      77
      1395
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      989
    Aihe