Hellittääkö tuska koskaan?

Rakastin häntä

Koska mahtaa tuska hellittää? Koska voit elää elämää ilman että tuskan ja surun raastavuus ovat päällimmäisiä tunteita? Tällä hetkellä tuntuu että olen pimeässä sumussa. Ketään ei ole lähellä. Et tiedä minnepäin kuljet. Arkiseen aherrukseen saa pinnistää kaikki voimansa että saa itsensä töihin. Ruoka ei juuri maistu. Yöllä valvottaa. Naiseni jota rakastin ja jonka kanssa olisin halunnut elää ikuisuuden jätti täysin yllättäen ja mielestäni ontuvin perustein, erittäin heppoisin perustein. Hän kuului elämääni. Täytti jokaisen sekunnin vuorokaudestani ajatuksissani. Ajattelin häntä ensimmäisenä kun heräsin ja viimeisenä kun menin nukkumaan. Unissani liitelin usein hänen kanssaan. Nyt: ei mitään. Hiljaisuus. Rikki reväisty sydän. Haava joka vuotaa lakkaamatta. Vuotaa kuiviin. Elämä hiipuu pois. Maistan kuolemaa. Kuolema onkin oikeastaan yksi suuri lohduttaja jota odotan. Kun pääsen pois tästä mädästä maailmasta taivaan kotiin. Sitä odotan. Isän syliin. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet. Siellä saan levon ja rauhan.

30

5604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riitä

tuo ruikuttaminen. eikös ole jo aika ottaa itseään niskasta kiinni ja rupee jo elämään, sillä et ole ainoa tässä maailmassa joka eroaa, etkä viimeinen, tuosta näkee jo miehen heikkouden. Jos ei pysty itsestään huolehtimaan, niin et ole pystynyt naisestakaan huolehtimaan. Taidat olla ihan mamman poika

• Silja

,,,

• teeppäs näin

Laitat marilyn mansonin "fight song" soimaan kovaa ja unohda noi kuolemapuheet. Ei sua oo tarkotettu itkemään naisten perään. Jos ei muija tajua mitä sillä oli, se on sen menetys!

• yksin (;.......

kirjotella jonkun kanssa, niin mulla on lähes tulkoon samat fiilikset. vois tehdä hyvää vaihtaa ajatuksia..

• Rakastin häntä

Voisin kirjoitella kanssasi...lievittäisi molempien oloa...saanko osoitteen?

• yksin ;(,,,,,,,,,
        Rakastin häntä kirjoitti:

Voisin kirjoitella kanssasi...lievittäisi molempien oloa...saanko osoitteen?

laittaa mitää osotetta?
        mun osotteessa näkyy koko nimi, enkä viittis
        sitä oikein tänne laittaa.
        Ajatusten vaihto vois tosiaan auttaa..

• Rakastin häntä...
        yksin ;(,,,,,,,,, kirjoitti:

laittaa mitää osotetta?
        mun osotteessa näkyy koko nimi, enkä viittis
        sitä oikein tänne laittaa.
        Ajatusten vaihto vois tosiaan auttaa..

[email protected]
        vastaan sulle tänään vielä jos saan sulta postia.

• flora

Erosimme mieheni kanssa kaksi vuotta sitten aloitteestani ja exälläni oli aivan samoja ajatuksia kuin sinulla nyt! Hän itki perääni ja yrittikin kaksi kertaa jopa itsemurhaa. Elämä oli kuulemma liian tyhjää eikä mitään merkitystä millään jne.....
      Hän sairastui vakavaan masennukseen ja kävimme yhdessä ja erikseen terapioissa ja ajattelinkin että nyt olen sitten pilannut hänen elämänsä, mutta miten kävikään...

Ilokseni sain huomata että pikkuhiljaa hänen elämänilonsa palautui ja "valoa tunnelin päässä alkoi näkyä!"
      Surutyö on rankkaa ja se on jokaisen vaan tehtävä, toisille se on vaikeampaa kuin toisille.
      Exäkin totesi minulle aikoinaan että olin hänen "elämänsä rakkaus" ja ettei koskaan voi edes kuvitella ihastuvansa keneenkään toiseen rakastumisesta nyt puhumattakaan. Olin hänelle sanojensa mukaan "kaikki".
      Ja nyt, kun aikaa on kulunut, exäni on korviaan myöten rakastunut ( hyvä niin) ja suunnittelee jo yhteenmuuttoa tämän naisen kanssa.

Tällä haluan vain sanoa sinulle ettei todellakaan elämäsi ole ohi vaan jossain kohtaa pahimman surun hellittäessä tulet huomaamaan että tämä ero oli kenties sinulle myös mahdollisuus! Elämällä voi olla sinulle jotain vielä paljon suurempaa annettavana!

Usko ja luota siihen. Olet vahva ja jaksat! Nyt elät päivän kerrallaan ja läpikäyt eroasi ja kevätauringon pilkistäessä huomaatkin yllättäen että tämänkin jaksoit läpikäydä ja tulevaisuudessa olet paljon vahvempi ja valmiimpana siihen tulevaan...

Kaikella kun on tarkoituksensa, me kärsimättömät emme vaan millään jaksa odottaa ja uskoa että jotain parempaa on varmasti miedän osallemme varattu, tulevaisuudessa!

Voimia sinulle!

• jätetty poika rukka

se, että joku tulisi, silittäisi tukkaani ja pyyhkisi kyyneleeni. Olen vain niin yksin ja toivon että joku parantaisi sydämmeni..

• myötätuntoinen
        jätetty poika rukka kirjoitti:

se, että joku tulisi, silittäisi tukkaani ja pyyhkisi kyyneleeni. Olen vain niin yksin ja toivon että joku parantaisi sydämmeni..

sen päänsilityksen sinulle tehdä,vaikken sinua tunne.Olet varmasti ihan mukava ihminen ja joku vielä ihastuu sinuun korviansa myöten.Anna siis tulevalle mahdollisuus ja itsellesi.Olet sen arvoinen.Ja jos helpottaa,pura tuntojasi tänne, vaikka joka päivä.Kyllä aina joku löytää sulle ne oikeat sanat.Tsemppiä sinulle toivoo enkeli.

• Rakastin häntä
        myötätuntoinen kirjoitti:

sen päänsilityksen sinulle tehdä,vaikken sinua tunne.Olet varmasti ihan mukava ihminen ja joku vielä ihastuu sinuun korviansa myöten.Anna siis tulevalle mahdollisuus ja itsellesi.Olet sen arvoinen.Ja jos helpottaa,pura tuntojasi tänne, vaikka joka päivä.Kyllä aina joku löytää sulle ne oikeat sanat.Tsemppiä sinulle toivoo enkeli.

Minua saisi myös silittää....(tässä olen)

• jätetty poika rukka
        myötätuntoinen kirjoitti:

kiitos kauniista sanoistasi.
        ehkä joskus pääsen tästä tuskasta yli ja helpottaa vähän, mutta kyllä tämä ikuiset arvet minuun jättää.
        samalla tavalla en voi enää keneenkään rakastua, se ei tule koskaan olemaan samanlaista. olin sokea, menetin ystävät ja kaverit hänen takiaan ,millään ei ollut mitään väliä rakastin vaan niin paljon. Hän oli koko elämäni ja nyt oon yksin. Enää en pysty antamaan sydäntäni rikottavaksi, enkä tahdo että rikon kenenkään muunkaan sydäntä..

• enkeli

kiitos kauniista sanoistasi.
        ehkä joskus pääsen tästä tuskasta yli ja helpottaa vähän, mutta kyllä tämä ikuiset arvet minuun jättää.
        samalla tavalla en voi enää keneenkään rakastua, se ei tule koskaan olemaan samanlaista. olin sokea, menetin ystävät ja kaverit hänen takiaan ,millään ei ollut mitään väliä rakastin vaan niin paljon. Hän oli koko elämäni ja nyt oon yksin. Enää en pysty antamaan sydäntäni rikottavaksi, enkä tahdo että rikon kenenkään muunkaan sydäntä..

en ymmärrä miksi ihmisiä koetellaan näin.Ensin rakastuu ja on onnensa kukkuloilla rakkautensa takia ja sit tapahtuu jotain,joka rikko kaiken.Sydämet hajallansa yritetään toipua ja varmaan toivutaankin,mut se vie aikaa.Miksi tämä kaikki on tehty meille niin vaikeaksi?On vaan uskottava parempaan ja siihen,että toipuu ja taas se sama aurinko joka paistoi lämpimästi silloin rakkauden alussa,se sama siihen risukasaankin vielä paistaa.

• jätetty poika rukka
        enkeli kirjoitti:

en ymmärrä miksi ihmisiä koetellaan näin.Ensin rakastuu ja on onnensa kukkuloilla rakkautensa takia ja sit tapahtuu jotain,joka rikko kaiken.Sydämet hajallansa yritetään toipua ja varmaan toivutaankin,mut se vie aikaa.Miksi tämä kaikki on tehty meille niin vaikeaksi?On vaan uskottava parempaan ja siihen,että toipuu ja taas se sama aurinko joka paistoi lämpimästi silloin rakkauden alussa,se sama siihen risukasaankin vielä paistaa.

olen minäkin monesti miettinyt.
        Toisaalta olisi niin paljon helpompi olla kun
        ei rakastuisi ja sitten joutuisi pettymään, mutta yksinkään ei ole hyvä olla. Enkä ymmärrä sitäkään miksi niin pienten asioiden takia pitää erota, ei aivan täydellistä elämää varmasti mistään löydä.
        Nyt on joka tapauksessa sydän haavoja täynnä ja joka
        hemmetin muisto satuttaa. Miten ennen niin ihanat muistot muuttuu yhtäkkiä puukon iskuiksi sydämmeen.

• enkeli

olen minäkin monesti miettinyt.
        Toisaalta olisi niin paljon helpompi olla kun
        ei rakastuisi ja sitten joutuisi pettymään, mutta yksinkään ei ole hyvä olla. Enkä ymmärrä sitäkään miksi niin pienten asioiden takia pitää erota, ei aivan täydellistä elämää varmasti mistään löydä.
        Nyt on joka tapauksessa sydän haavoja täynnä ja joka
        hemmetin muisto satuttaa. Miten ennen niin ihanat muistot muuttuu yhtäkkiä puukon iskuiksi sydämmeen.

Ihmiset etsii liian täydellistä elämää ja sit kun sen huomaa,ettei sitä saa, jää käteen vaan tyhjyys.Maailmassa on niin paljon pieniä asioita mistä pitäisi olla kiitollinen.Senkun aina muistaisi,olis paljon onnellisempi.

• kun vain maltat

Tuska hellittää ajallaan. Niin kliseiseltä kun se kuulostaa, aika parantaa. Tai ainakin se helpottaa oloa sen verran että pystyt elämään elämääsi normaalisti.

Tiedän tuon tuskan erittäin hyvin, mutta yli vain olen päässyt. Pystyn taas hymyilemään, nauramaan, olemaan onnellinen. Arvet tuollaisesta aina jää ja kivun muistaa varmasti hyvin kauan. Kaipaan tuota tuskani aiheuttanutta ihmistä jostain kumman syystä vieläkin, mutta enää en vain suostu kärsimään hänen takiaan. Aika on tehnyt minusta vahvemman ja myös seesteisemmän. Se mitä minulle tapahtui, oli varmasti hyvin opettavaista, mutta silti vielä toivon, että kaikkea siihen liittyvää ei olisi ikinä tarvinnut käydä läpi. Ja toivottavsti ei kenenkään muunkaan.

Nyt kuitenkin aurinko paistaa jo:)

Yli pääseminen vaatii myös omaa aktiivisuutta. Jos takertuu vain tuskaansa, ruokkii sitä jatkuvasti, eihän se siitä mihinkään häviä. Uskaltaisin veikata, että elämän halusi on kuitenkin voimakkaampi kuin tuo nyt niin voimakas ja kaiken nielevä tuska. Toivon ainakin niin.

Kun tuosta pääset aikanasi ylitse, voit ottaa maailman haasteet varmempana vastaan. Ihminen on loppujen lopuksi kummallisen kestävä kapistus, ainakin henkisesti. Niin vaan maailma jatkaa pyörimistään päivästä toiseen ja itse oppii valitsemaan askeleensa huolellisemmin:)

Yritä jaksaa:)

• kesti

tuska ja surutyö liki 7 vuotta..joten varaudu kaikkeen....se on yksilöllistä***
      mutta joskus helpottaa..se on varmaa!

• apu

Mulla taas todelinen ensi rakkaus pyöri vieläkin mielessä ja aikaa on jo kulunut 14vuotta.

• dsf.

Lopeta jo hemmetin massapostaaja!

• battle peipe

Älkää naiset uskoko tuon jorinoihin. Tunnen miekkosen ja voin sanoa, että on aikamoinen pelimies. Tämä on vaan hänen tapansa saada akkojen herkkä puoli esille, ja kenties vielä antamaan mailiosoittensakin.

• Rakastin häntä

No johan oli paksua! Kerrassaan. HAH!

• tuskainen..

olo tulee hellittää. Älä jää himaan makaa ja rypemään itsesäälissä. Mun mies jätti minut melkein 2 vuotta sitten ja pahin on mennyt ohi. Oltiin kimpassa melkein 20 vuotta! En pysty vielä(kään) ajattelee että ottaisin uuden ihmisen elämääni. kaipuu syliin ja läheisyyteen on kova mutta nykyajan miehet on vaan hetken hupii tai salarakasta etsimässä.
      Anna itsellesi aikaa toipua,sun tunteet on vielä niin pinnassa. Muistan itse ajatelleeni varsin samoja eron jälkeen,millään ei tarkoitusta ja parempi olis kun olisin pois jne. onnex avasin suuni melko varhaisessa vaiheessa ja sain avun. En tarkoita mitään jeesustelu apua:) vaan ammatti-auttajan. Ero on kuin pieni kuolema sillä erotuksella että toinen jatkaa elämää toisen ihmisen kanssa. Sehän tässä pahinta on ollut.. meidän yhteinen elämä tuntuu olleen yks ja sama.
      Mutta vielä aurinko paistaa kaikille,en luovu toivosta. Älä säkään! Voimia jatkoon!

• Samassa jamassa

Mistä sitä ammattiauttajan apua saa? Soitto terveyskeskukseen? Eikö ne ohjaa sieltä kuitenkin jollekin yleislääkärille. Itse olen myäs hermoromahduksen partaalla ja jotain apua olisi saatava. Varaa ei ole yksityisiin psykiatreihin. Jos joku ystävällinen kertoisi miten tulisi toimia.

• älä pelästy!
        Samassa jamassa kirjoitti:

Mistä sitä ammattiauttajan apua saa? Soitto terveyskeskukseen? Eikö ne ohjaa sieltä kuitenkin jollekin yleislääkärille. Itse olen myäs hermoromahduksen partaalla ja jotain apua olisi saatava. Varaa ei ole yksityisiin psykiatreihin. Jos joku ystävällinen kertoisi miten tulisi toimia.

perheasiain neuvottelukeskuksen henkilön kanssa juttelin maksutta. Ihminen ihmiselle, eikä vastauksissa, kommenteissa ja neuvoissa tullut mitenkään esiin, että palvelun järjesti seurakunta.

Mielenterveystoimistot? Soita ja kysy.

• '''

Ei se mene koskaan pois. Sitä vaan oppii teeskentelemään että kaikki on okei. Ja siihen turtuu. Se on kuitenki aina läsnä, taustalla ja haittaa niin ettei seuraaviin enää voikaan luottaa...

• Kova luu

Höpö höpö. Taidat olla luuseri. Tuska hellittää aina joskus. Ihminen on siten rakennettu.

• se siitä

kuule sekopää.

• Jätetty

10- vuottakaan ei riitä kun jätetään,kokemusta on.

• saman jutun tässä 4kk sitten

Olin aivan helvetin onneton ja ajoittain olen sitä vieläkin. Olin yli 12v yhdessä elämäni naisen kanssa. Täytyy sanoa että laittoi arvot uuteen järjestykseen. Olen kuitenkin tukeutunut ystäviin ja harrastuksiin. Hetkittäin voin ihan kelvollisesti. Lastakin odoteltiin mutta sitä ei meille suotu. Täytynee elää vain päivä kertaansa. Jokainen on oman onnensa nojassa, se täytyy muistaa. Itsekin hetken ajattelin varsin synkkiä ajatuksia, taiteilija kun olen.
      Tsemppiä sinulle. Älä välitä ruikutus kommenteista, ne on naisten kommentteja. Ei muuta kuin lippu korkealle ja elämään, kerranhan täälä vain ollaan. Uskon että huomaat pian hyviäkin asioita ympärilläsi. Itsessäni kohtasin vahvuuden jota en osannut oikeastaan edes odottaa. Fyysisesti olen ollut vahva jo vuosia... henkisesti pikkuhiljaa vahvempi ja vahvempi.
      Anna aikaa itsellesi ja pidä itsesi kiireisenä.
      Kyllä se siitä...

• klt

hieno asialinen vastaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe