Olen syönyt nyt pari kuukautta todella vähään.. Noin 1200-1300 kaloria/päivä ja housut vaan tuntuvat kiristyvän. Liikuntaa pystyn harrastamaan nyt aika vähän, mutta kuitenkin pari kertaa viikossa hikiliikuntaa. Mutta sen ei kai pitäisi olla ongelma koska syön alle peruskulutuksen? Toivotonta, onkohan mulla joku kilpirauhastauti tms vai onko tämä normaalia?
Mikä vialla?
10
1043
Vastaukset
- lihoo vaan
Olen vähentänyt syömistä ja olen alkanut lihoa. Tämä on ihan kamalaa.
- Päärynä
No ettekö hoksaa mistä voi olla kysymys?
Voi olla että syöt liian niukasti ja keho on mennyt säästöliekille, eli toisin sanoen se varastoi kaiken mitä vaan pystyy.
Syö enemmän, niin ettei ole nälkä, ja lisäksi kiihdytä aineenvaihduntaa esimerkiksi kävelemällä. - Sairasko
Päärynä kirjoitti:
No ettekö hoksaa mistä voi olla kysymys?
Voi olla että syöt liian niukasti ja keho on mennyt säästöliekille, eli toisin sanoen se varastoi kaiken mitä vaan pystyy.
Syö enemmän, niin ettei ole nälkä, ja lisäksi kiihdytä aineenvaihduntaa esimerkiksi kävelemällä.Tuohon säästöliekkiin tässä tapauksessa, kun kuitenkin määrällisesti syön aika runsaasti. Olen joskus syönyt vähemmänkin ja saanut tuloksia..:( Ehkä olet silti oikeessa. Auttaisko jos alkaisin syömään 1200, 1300, 1400 ja 1500 kaloria? Olen kuullut että tällanen kiivastuttaa aineenvaihduntaa.. Tässä on vaan sekin, että en liiku nyt kauheesti, koska polven takia määrätty lepoa. Pystyn tekee vaan vatsoja yms yms.
- pulterix
Sairasko kirjoitti:
Tuohon säästöliekkiin tässä tapauksessa, kun kuitenkin määrällisesti syön aika runsaasti. Olen joskus syönyt vähemmänkin ja saanut tuloksia..:( Ehkä olet silti oikeessa. Auttaisko jos alkaisin syömään 1200, 1300, 1400 ja 1500 kaloria? Olen kuullut että tällanen kiivastuttaa aineenvaihduntaa.. Tässä on vaan sekin, että en liiku nyt kauheesti, koska polven takia määrätty lepoa. Pystyn tekee vaan vatsoja yms yms.
"Säästöliekkiin" ei tosiaan kannata uskoa koska se on pelkkää höpöhöpöä. Tottakai aineenvaihdunta hidastuu jos syö vähemmän - työtä ruumiilta ruoansulatuskin vaatii - mutta tämän merkitys on varsin mitätön.
Mitä tyypillisesti syöt? Kenties jotkin ruoka-aineesi varastoivat nestettä, tai jos et saa kuituja tarpeeksi niin suoleen jää tavallista enemmän tavaraa. Jos lihominen on turvotuksentunnetta niin tätä voivat aiheuttaa monetkin ruoka-aineet. - heppu
pulterix kirjoitti:
"Säästöliekkiin" ei tosiaan kannata uskoa koska se on pelkkää höpöhöpöä. Tottakai aineenvaihdunta hidastuu jos syö vähemmän - työtä ruumiilta ruoansulatuskin vaatii - mutta tämän merkitys on varsin mitätön.
Mitä tyypillisesti syöt? Kenties jotkin ruoka-aineesi varastoivat nestettä, tai jos et saa kuituja tarpeeksi niin suoleen jää tavallista enemmän tavaraa. Jos lihominen on turvotuksentunnetta niin tätä voivat aiheuttaa monetkin ruoka-aineet.Meikätytöllä ainakin runsas kasvisten, maidon ja viljatuotteiden syönti turvottaa tuhottomasti. Oletko vähentänyt suolan määrää? Mulla sipsipussi tuntuu ennenkaikkea vyötäröllä ja silmien alla: karmee turvotus.
- elli
heppu kirjoitti:
Meikätytöllä ainakin runsas kasvisten, maidon ja viljatuotteiden syönti turvottaa tuhottomasti. Oletko vähentänyt suolan määrää? Mulla sipsipussi tuntuu ennenkaikkea vyötäröllä ja silmien alla: karmee turvotus.
itse syön kans 1200cal päivässä mutta paino laskee kyllä 0,5-1kg viikossa. aamiaiseks ruispaloja tai näkkäriä, päälle juustoa, lisäks teetä. lounas yleensä 2dl banaanijugurttia ja hedelmämysliä. päivällinen sit esim kanakastike riisi.illalla mandariini ruisleipää. joka maanantai pidän keittopäivän, eli syön kasviskeittoa ja se ainakin aina laittaa nesteet liikkeelle. pidän myös joka perjantai kalorivapaan päivän ja maanantaina on vaaka näyttänyt entistä vähemmän. eli kannattaa välillä syödä enemmänkin.
- Sairasko
elli kirjoitti:
itse syön kans 1200cal päivässä mutta paino laskee kyllä 0,5-1kg viikossa. aamiaiseks ruispaloja tai näkkäriä, päälle juustoa, lisäks teetä. lounas yleensä 2dl banaanijugurttia ja hedelmämysliä. päivällinen sit esim kanakastike riisi.illalla mandariini ruisleipää. joka maanantai pidän keittopäivän, eli syön kasviskeittoa ja se ainakin aina laittaa nesteet liikkeelle. pidän myös joka perjantai kalorivapaan päivän ja maanantaina on vaaka näyttänyt entistä vähemmän. eli kannattaa välillä syödä enemmänkin.
Ravintoni koostuu pääasiassa maitotuotteista ja kasviksista, yritän syödä jonkin verran rahkaa ja munia saadakseni proteiinia. Tuntuu aika uskomattomalta, että viikossa voi pitää "kalorivapaan" päivän? Pelottaa moinen, vaikka hyvälle kuulostaakin...:/ Kuituja syön liian vähän kyllä, melkein joka päivä kyllä puuroa tai ruisleipää. Suolaakaan en syö kun mausteena ruuassa sopivasti. Tuo säästöliekkipuhe on aika outo käsite kyllä, mistähän lienee tullut, kun käytännössä olen niin monta kertaa huomannut ettei se pidä paikkaansa yhtään. Varsinkin jos on ollut kiireinen elämäntilanne ja syönyt vain 600 kaloriakin /pv, ei tietenkään kuukausia putkeen. Ehkä se on lääkäreiden keksintö niille painonpudottajille, joilla pääongelma on jojoilu ja ahmimiskohtaukset, että pysyisivät vain kylläisinä koko ajan ja välttyisivät liialta herkuttelulta?
- pulterix
Sairasko kirjoitti:
Ravintoni koostuu pääasiassa maitotuotteista ja kasviksista, yritän syödä jonkin verran rahkaa ja munia saadakseni proteiinia. Tuntuu aika uskomattomalta, että viikossa voi pitää "kalorivapaan" päivän? Pelottaa moinen, vaikka hyvälle kuulostaakin...:/ Kuituja syön liian vähän kyllä, melkein joka päivä kyllä puuroa tai ruisleipää. Suolaakaan en syö kun mausteena ruuassa sopivasti. Tuo säästöliekkipuhe on aika outo käsite kyllä, mistähän lienee tullut, kun käytännössä olen niin monta kertaa huomannut ettei se pidä paikkaansa yhtään. Varsinkin jos on ollut kiireinen elämäntilanne ja syönyt vain 600 kaloriakin /pv, ei tietenkään kuukausia putkeen. Ehkä se on lääkäreiden keksintö niille painonpudottajille, joilla pääongelma on jojoilu ja ahmimiskohtaukset, että pysyisivät vain kylläisinä koko ajan ja välttyisivät liialta herkuttelulta?
varmaan tuo kalorivapaa tarkoitti lähinnä -0 kalorin päivää eli et pudota vaan syöt suurin piirtein saman kuin kulutat. Olisihan se hienoa jos olis ruumis rakennettu niin että sunnuntaisin saa syödä kuin hirvi ilman että tuntuu missään, valitettavasti näin ei ole :)
Tuo "säästöliekkiteoria" on just sitä mitä epäilit, plus valikoivaa tutkimusten lukemista. Ite luin juuri artikkelin jonka mukaan light-limut lihottaa. Kun luki jutun loppuun asti, väite perustui siihen että jengi vaihtaa limun lightiin mutta silti syövät samoin eli ihan sikana :) Oivaa logiikkaa tyyliin "en osaa lentää. kivi ei osaa lentää. olen siis kivi." :D - muuallakin
pulterix kirjoitti:
varmaan tuo kalorivapaa tarkoitti lähinnä -0 kalorin päivää eli et pudota vaan syöt suurin piirtein saman kuin kulutat. Olisihan se hienoa jos olis ruumis rakennettu niin että sunnuntaisin saa syödä kuin hirvi ilman että tuntuu missään, valitettavasti näin ei ole :)
Tuo "säästöliekkiteoria" on just sitä mitä epäilit, plus valikoivaa tutkimusten lukemista. Ite luin juuri artikkelin jonka mukaan light-limut lihottaa. Kun luki jutun loppuun asti, väite perustui siihen että jengi vaihtaa limun lightiin mutta silti syövät samoin eli ihan sikana :) Oivaa logiikkaa tyyliin "en osaa lentää. kivi ei osaa lentää. olen siis kivi." :DMuuallakin on väitetty niin! Luin kerran KuntoPlussasta että light-limu lihottaa, koska se lisää makean himoa!
Mulla se ainakin vähentää makean himoa. Varsinkin jos juon suoraan puolen litran pullon suusta, se tuntuu suorastaan herkuttelulta! Jostain syystä lasista juotuna ei aja samaa asiaa. ;)
Kunto Plussa ei koskaan suosittele light-limukoita. Eihän ne varmasti terveellisiä oo. Mutta laihdutuksessa silti mukavia apuvälineitä! - immu
muuallakin kirjoitti:
Muuallakin on väitetty niin! Luin kerran KuntoPlussasta että light-limu lihottaa, koska se lisää makean himoa!
Mulla se ainakin vähentää makean himoa. Varsinkin jos juon suoraan puolen litran pullon suusta, se tuntuu suorastaan herkuttelulta! Jostain syystä lasista juotuna ei aja samaa asiaa. ;)
Kunto Plussa ei koskaan suosittele light-limukoita. Eihän ne varmasti terveellisiä oo. Mutta laihdutuksessa silti mukavia apuvälineitä!Vaihda lightit veteen. ajattele terveellisesti. Limut ovat konsti rahastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573