Kovaa puhetta

läski

Rakkaat kanssa ihmiset!
Älkää itkekö, miksei paino putoa tai miksi kaikki dieetit epäonnistuu.
Myönnän, kuuluin n. kuukausi sitten samanlaisiin valittajiin ja yritin saada tukea aina joltain.
Sitten PAKOTIN itseni tekemään syömismuutoksia jne. Ja nyt on paino lähtenyt laskemaan! 2vk-5kg
Ja mitä olen tehnyt?
Syönyt vähemmän ja lenkkeillyt enemmän. Ja juonut vettä! Ei siihen muuta tarvita!
Kyllästyin marisemaan aina kaikille läskeistäni ja huonosta olostani. Ottakaa itseänne niskasta kiinni! Ainoastaan Te, hyvät ihmiset pystytte vaikuttamaan siihen laihdutteko vai ette. Kukaan muu EI tee sitä puolestanne! Eikä voi sitä tehdä.
Asettakaa pieniä tavoitteita esim. -2kg ja sit taas -2kg ja sit taas -2kg ei heti suoraan -30kg.
Ja ikäviä puolia. Jos tosissaan haluaa laihduttaa ja saada nopeasti tuloksia, niin ei mitään:sipsejä/dibbejä/hamppareita/ranskalaisia/karkkia/
limskaa tms. Ne on juuri niitä lihottavia! Ette te kuole jos olette muutaman viikon syömättä sellaisia. En ole koskaan kuullut kenenkään "laihduttajan" sanovan, että sallin nyt itselleni yhden grilliruoan... Rasvassa paistettuja ranskalaisia ja makkarat ja rasvainen majoneesi päälle. Ei se mitään auta, jos viikon kaksi lenkkeilet ja sit käyt heti viikonloppuna snäkärillä hakemassa kulutetut kalorit takaisin. Vai?
Nyt ihmiset! Niskasta kiinni! Ollaanko me tosiaan noin/näin läheisriippuvaisia toisista? tarvitaan jatkuvasti joku toinen kannustamaan meitä? Missä oma tahdonvoima on? Kuka määrää meidän syömisiä? Kuka hallitsee meidän omaa vartaloa? Vastaus: sinä itse! Tämä oli kovaa puhetta, mutta toivon, että se antaa edes jollekin hiukan kipinää aloittaa laihdutuksen! Eikä vain roikkua täällä palstoilla ja odottaa et saa sen "kaverin".
Ps. Kuka OIKEASTI ILOITSEE "KAVERIN" MENETETYISTÄ KILOISTA......? Jos itsellä on lähteny VAAN se 10kg ja toisella 20kg?? MIETTIKÄÄ!

7

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokunen

Ihan asiaa puhuit.
      Haluisin kuitenkin sanoa tuosta lopusta että kyllä varmasti ihmiset ovat täällä vilpittömästi iloisia myös näiden kavereiden menetetyistä kiloista! Sait meidät kuulostamaan ihan itsekkäiltä ihmisiltä jotka eivät voi yhtään iloita toisten puolesta :D

• pienipyöreä

Minä ainakin iloitsen ryhmämme Äidit rantakuntoon
      jokaisen karistamasta kilosta ihan tosissani.Ja saan myös itselleni motivaatiota muilta ryhmäläisiltä.

• Saba111

Hyvää perseelle potkimista :) Muistahan pysyä itsekin päätöksessäsi! Niin ja... minä iloitsen sinun motivaatiostasi! ;)

• eeva

Olet aivan oikeassa siinä, että täytyy ottaa itseään niskasta kiinni, mikäli haluaa pudottaa painoa. Itselläni lähti 3,5 kuukaudessa 17 kiloa tiukan ruokavalion ja liikunnan avulla. Minulla on kuitenkin aivan toisenlainen näkökulma herkutteluun. Painonpudotusvaiheessa sallin itselleni pieniä herkkuja harva se päivä, jotka sisällytin tietenkin päivän kalorimäärään. (Esim. pätkis, sisuaski, kevytjäätelö tms). Sipsit korvasin vihanneksilla ja joskus harvoin nautiskelin low fat popcorneja. Täten vältin ne suuret repsahdukset, joista niin monet laihduttajat puhuvat. Tärkeintä on kuitenkin se, että herkuttelu on pienimuotoista, jolloin jää tilaa varsinaiselle ruoalle.

Uskon, että monet laihdutusyritykset tyrehtyvät juuri sen vuoksi, että kielletään itseltä herkuttelu. Jotkut tosin väittävät, etteivät kykene herkuttelemaan pienimuotoisesti, vaan aina on syötävä kokonainen karkkipussi tms. Itsekuriaan voi kyllä harjoittaa ja suu tulee makeaksi pienemmistäkin määristä!

• läski

Ymmärrän että, te toiset pystytte iloitsemaan muiden ryhmäläistenne karistamista kiloista ja se on ihan hyvä asia, jos saatte siitä motivaatiota.
        Mutta itse en siihen pysty. Mua suoraan sanottuna alkaa v****taa jos kaverini on saanut karistettua enemmän kiloja kuin itse. En mä osaa siitä nauttia.
        Mutta osaan iloita ja "palkita" itseni heti yhden kilon pudotuksen jälkeen. Ja osaan ja pystyn kyllä kannustamaan muita, mut mä en kyllä saa siitä minkäänlaista hyvänolon tunnetta jos toinen "pärjää" paremmin kuin mä. Oon sitten vissiin niin kilpailunhaluinen......
        Niin ja oli tullut noottia, ettei saisi MITÄÄN herkutella. No toki saa herkutella (jos vain pystyy siihen) Itse en pysty siihenkään, tai oikeastaan haluan kilpailla itseni ja kroppani ja rasvaprosenttien kanssa. Tulen tyytyväiseksi jos en syökään vaikka lauantaina palaa pizzaa ja huomaan rasvaprosenttini laskeneen. :)

Mutta tosiasia mikä mulla sai kommentoimaan niin rajusti, oli se, että kun tosiaan itse luin noita/näitä tekstejä sen kuukausi sitten ja huomasin, että kuulun siihen suurimpaan luokkaan muiden laihduttajien kanssa, ketkä itkevät ja marisevat ja kysyvät apua laihdutukseen ja ITKEVÄT sitä kun laihdutus EI onnistu.
        Päätin tosiaan itse kokeilla. Ja kuinka ollakaan, hokkus pokkus, tiukka ruokavalio, LIIKUNTAA päälle ja aaaah, paino on pudonnut!! Koska silloin täällä (en ainakaan itse huomannut) ei ollut samanlaista "aggressiivin aiheuttajaa"/tekstiä. Useimmat kertoivat vain laihdutusniksejä ja suurin osa pyysi laihdutuskaveria. Päätin kertoa, että KYLLÄ TE PYSTYTTE SIIHEN YKSINKIN, JOS HALUATTE!!!
        Teitä pitää vaan hieman rohkaista! Mä en saanut silloin keneltäkään apua/rohkaisua kun aloitin.
        Tsemppiä, Tsemppiä ja vielä kerran Tsemppiä KAIKILLE tasapuolisesti! Odotellaan kevättä ja samalla karistetaan ylimääräisiä kiloja joko sitten ryhmässä tai sitten yksin.

• ...

Vai dieetti...ei ne dieetit auta ikinä mitään, jos sen dieetin jälkeen palaa samaan meinikiin kuin sitä ennen. Todennäköisesti tulee vanhat takas ja muutama ekstra kilo uutta läskiä vielä päälle.
      Elämäntapamuutosta tarvitaan pysyviin muutoksiin, ei diettiä(poikkeuksena:ehkä nyt se, jos lyhyt dietti toimii alkuna elämäntapamuutokseen).
      Sitten tästä herkuttelusta herkutella voi ja saa todellakin, jos pitää rajoista kiinni. Dieetti tarkoittaa monille just sitä että mitään hyvää ei saa syödä ja sitten kun dieetti loppuu...vedetään napa täyteen sipseja ja karkkia kun on laihduttu ja kohta ollaan alotustilanteessa. En toki halua yleistää, ei se kaikilla näin mene.
      Rajaa herkuuteluun ja tarkkailua arkipäivän ruokailuun ja mikä tärkeintä LIIKUNTAA. Itse liikun noin 6 päivänä viikossa vähintään tunnin ja voin kyllä välillä syödä herkkujakin. Olen normaalipainoinen mutta kiinteytyä haluaisin vielä lisää ja se hoituu sillä ruokavaliolla ja liikunnalla.

• sanaan

Dieetti tarkoittaa oikeasti ruokavaliota. Sitä ainakin itse tarkoitan, kun puhun "dieetistäni", että olen muuttanut ruokailutottumuksiani kokonaisvaltaisesti. Mutta dieetti-sana on vain jämähtänyt tarkoittamaan kansanomaisesti jotain pikalaihdutuksia ja kaalikeittokuureja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe